- Waardering
- 12
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 8%
Inderdaad, ik ben namelijk benieuwd some more, als je eens kijkt naar je krachtgains in de afgelopen jaren. Ben je toen veel sterker geworden in een bepaalde periode? Of heb je voornamelijk dezelfde gewichten gebruikt per schema (maar dan in de zin van; veel afwisselen qua oefeneningen en manier van trainen)? Want dat is 't 'm nou juist: intensiever (meer gewicht gebruiken) trainen is imo key tot spiergroei.
Iemand die bijv. in week 1 met 100 kg bankdrukt, gaat onder het mom van 'afwisseling' in week 2 Hammer strength presses doen, in week 3 dumbbell presses en in week 4 flyes. In week 5 weer bankdrukken...maar dat doet ie dan wederom met 100 kg. Zou hij op die manier zijn lichaam reden hebben gegeven om progressie te maken, denk je? Nee!
Ik zeg niet dat jij op die manier denkt, maar stel, je hebt inderdaad op deze manier getraind altijd, dan zeg ik: probeer je nu eens te focussen op het sterker worden, progressief meer gewicht nemen steeds. Dat is imo de key tot groei, en misschien om je voor nu uit de sleur te halen. Dat plus je voedingsschema misschien nog extra onder de loep nemen, en dan denk ik dat je wel weer vooruit zult gaan![]()
+1
Jip, heb je zeker een punt denk ik, mijn kracht ging wel vooruit, maar niet zoveel, mijn focus lag inderdaad om variatie te brengen in mijn oefeningen, en telkens het maximum uit mijn spieren te halen, zonder eigenlijk echt aandacht te hebben voor het gewicht..raar eigenlijk dat ik daar niet eerder aan gedacht heb
Ok, hier kan ik alvast iets mee doen
Laatst bewerkt: