AndroidHealthClinic

Extra boost na 4,5jaar trainen

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad, ik ben namelijk benieuwd some more, als je eens kijkt naar je krachtgains in de afgelopen jaren. Ben je toen veel sterker geworden in een bepaalde periode? Of heb je voornamelijk dezelfde gewichten gebruikt per schema (maar dan in de zin van; veel afwisselen qua oefeneningen en manier van trainen)? Want dat is 't 'm nou juist: intensiever (meer gewicht gebruiken) trainen is imo key tot spiergroei.

Iemand die bijv. in week 1 met 100 kg bankdrukt, gaat onder het mom van 'afwisseling' in week 2 Hammer strength presses doen, in week 3 dumbbell presses en in week 4 flyes. In week 5 weer bankdrukken...maar dat doet ie dan wederom met 100 kg. Zou hij op die manier zijn lichaam reden hebben gegeven om progressie te maken, denk je? Nee!

Ik zeg niet dat jij op die manier denkt, maar stel, je hebt inderdaad op deze manier getraind altijd, dan zeg ik: probeer je nu eens te focussen op het sterker worden, progressief meer gewicht nemen steeds. Dat is imo de key tot groei, en misschien om je voor nu uit de sleur te halen. Dat plus je voedingsschema misschien nog extra onder de loep nemen, en dan denk ik dat je wel weer vooruit zult gaan :)

+1
Jip, heb je zeker een punt denk ik, mijn kracht ging wel vooruit, maar niet zoveel, mijn focus lag inderdaad om variatie te brengen in mijn oefeningen, en telkens het maximum uit mijn spieren te halen, zonder eigenlijk echt aandacht te hebben voor het gewicht..raar eigenlijk dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :) Ok, hier kan ik alvast iets mee doen

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd, sta er toch wat kritisch tegenover..is dit schema wel zwaar genoeg, om mijn spieren te dwingen vooruit te gaan. Na 1oefening,3setjes ben ik eerder opgewarmd..
Dit lijkt me meer een schema voor beginners, of om es effe op onderhoud te gaan ipv een extra boost? Kan ernaast zitten he, maar begrijp de redenering niet zo goed..

Ik denk dat je je vergist. De dropsets, negatieve herhalingen etc etc. die acht ik zelf juist beperkend voor een natural (tja, meningen verschillen uiteraard en het heeft voor jou in het verleden gewerkt, MAAR nu blijkbaar niet meer!)

De intensiteit van een trainingsschema ligt niet in het aantal reps/setjes. Deze training duurt toch al gauw een klein uur. Meer setjes zouden dus niet eens fatsoenlijk passen in de gedachte 'train niet langer dan 45 tot 60 minuten per keer'.

Let wel: je pakt je spiergroepen om de dag in dit schema.

Anyhow, works fine for me (zelfs na bijna 10 jaar).

Ik denk dat je je vergist. De dropsets, negatieve herhalingen etc etc. die acht ik zelf juist beperkend voor een natural (tja, meningen verschillen uiteraard en het heeft voor jou in het verleden gewerkt, MAAR nu blijkbaar niet meer!)

De intensiteit van een trainingsschema ligt niet in het aantal reps/setjes. Deze training duurt toch al gauw een klein uur. Meer setjes zouden dus niet eens fatsoenlijk passen in de gedachte 'train niet langer dan 45 tot 60 minuten per keer'.

Let wel: je pakt je spiergroepen om de dag in dit schema.

Anyhow, works fine for me (zelfs na bijna 10 jaar).

Met alle respect voor u methode, maar we hebben het hier wel over bb e..zoals jij voorstelt is zwaar trainen enkel iets voor diegenen die kuren? En dropsets etc té zwaar voor de naturel te trainen? Stellen dat ze beperkend zijn vind ik geheel verkeerd! Kan je hier wat uitleg bij geven? Hard trainen zorgt voor scheurtjes, deze herstellen als je voldoende rust, hoe harder je traint hoe meer spiervezels, en soorten vezels je activeert. Aas bevordert dit proces..maar het ene sluit het ander niet uit. (héél zwart wit, kort etc uitgelegd natuurlijk)

Voor spieren groeien moeten ze een stimulans krijgen, die sterk genoeg zijn..u schema zal vrees ik daar niet voor zorgen. Maar dan nog, stel dat ze dit dan wel doen, zo vaak een spier trainen zorgt net dat ze niet kunnen herstellen. Rust is net even belangrijk, dat is dan zeker zo als je zwaar traint en supersets etc doet zou doen
De reden dat het schema dat ik volg niet meer evengoed werkt is omdat ik het al telang doe, niet juist doe, etc

Maar goed, jij beweert het tegendeel, dus zal je wel stats hebben die de moeite zijn? En wie spreekt er van veel langer doen dan 60minuten of over het aantal setjes op repjes? Gewaagde uitspraken als je beweert dat sets en reps niet de intensiteit bepaald van een training. 'Niet enkel dat' zou beter uitgedrukt zijn.
Je kan een training met vb dropsets perfect binnen deze tijd doen... Bizarre conclusies hier soms...

Laatst bewerkt:
Probeer eens een heel ander training ...
Wendler, German volume training, push pul legs, ublb ...

Voor spieren groeien moeten ze een stimulans krijgen, die sterk genoeg zijn..u schema zal vrees ik daar niet voor zorgen. Maar dan nog, stel dat ze dit dan wel doen, zo vaak een spier trainen zorgt net dat ze niet kunnen herstellen. Rust is net even belangrijk, dat is dan zeker zo als je zwaar traint en supersets etc doet zou doen
De reden dat het schema dat ik volg niet meer evengoed werkt is omdat ik het al telang doe, niet juist doe, etc

Maar goed, jij beweert het tegendeel, dus zal je wel stats hebben die de moeite zijn? En wie spreekt er van veel langer doen dan 60minuten of over het aantal setjes op repjes? Gewaagde uitspraken als je beweert dat sets en reps niet de intensiteit bepaald van een training. 'Niet enkel dat' zou beter uitgedrukt zijn.
Je kan een training met vb dropsets perfect binnen deze tijd doen... Bizarre conclusies hier soms...

Ik heb geen enkele conclusie getrokken in mijn vorige post. Ik zei: 'Ik acht', derhalve 'Ik meen', derhalve 'imho'. In een schema als dat ik je nu heb gegeven, is de belasting constant (over de week). Als je de trainingen zou opvullen met dropsets etc., zou - zoals je zelf ook al aangeeft - de belasting te hoog worden om je lichaam nog voldoende te kunnen laten herstellen. Vandaar geen drop sets, geen negatieve herhalingen etc. Met mijn opmerking dat de intensiteit niet in het aantal reps/setjes ligt, bedoel ik te zeggen dat het er om gaat wat je met een herhaling doet en niet 'hoeveel' je er doet. Dit in reactie op jouw opmerking: "Na 1 oefening, 3 setjes ben ik eerder opgewarmd". Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb het niet over 'opwarming' en als jouw gedachte gemeengoed zou zijn, zou een HIT-schema bijvoorbeeld ook geen toegevoegde waarde hebben.

Verder heb ik niet beweerd dat je geen 60 minuten training kunt vullen met dropsets. Ik heb enkel aangegeven dat de trainingsmethode die ik je heb gegeven al snel 60 minuten per training in beslag neemt (als je het goed doet en niet afraffelt).

Kort en goed: Ik gaf je een andere manier van trainen. U vraagt, wij draaien. Zelf weten wat je er mee doet. Ik zal je niet dwingen om het te gebruiken ;)

Ik begrijp inmiddels dat ik mijn energie vanaf heden beter kan steken in andermans vraagstuk.

Succes!

Laatst bewerkt:
Ik heb geen enkele conclusie getrokken in mijn vorige post. Ik zei: 'Ik acht', derhalve 'Ik meen', derhalve 'imho'. In een schema als dat ik je nu heb gegeven, is de belasting constant (over de week). Als je de trainingen zou opvullen met dropsets etc., zou - zoals je zelf ook al aangeeft - de belasting te hoog worden om je lichaam nog voldoende te kunnen laten herstellen. Vandaar geen drop sets, geen negatieve herhalingen etc. Met mijn opmerking dat de intensiteit niet in het aantal reps/setjes ligt, bedoel ik te zeggen dat het er om gaat wat je met een herhaling doet en niet 'hoeveel' je er doet. Dit in reactie op jouw opmerking: "Na 1 oefening, 3 setjes ben ik eerder opgewarmd". Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb het niet over 'opwarming' en als jouw gedachte gemeengoed zou zijn, zou een HIT-schema bijvoorbeeld ook geen toegevoegde waarde hebben.

Verder heb ik niet beweerd dat je geen 60 minuten training kunt vullen met dropsets. Ik heb enkel aangegeven dat de trainingsmethode die ik je heb gegeven al snel 60 minuten per training in beslag neemt (als je het goed doet en niet afraffelt).

Kort en goed: Ik gaf je een andere manier van trainen. U vraagt, wij draaien. Zelf weten wat je er mee doet. Ik zal je niet dwingen om het te gebruiken ;)

Ik begrijp inmiddels dat ik mijn energie vanaf heden beter kan steken in andermans vraagstuk.

Succes!

Is het dan omdat u mij uw mening geeft, ik deze zomaar moet aanvaarden? Met u bewering 'ik acht', etc trok je toch wel uw conclusie uit mijn schema, en die manier van trainen. Niet dan? Zoals u het formuleerde is deze manier van trainen enkel voor bb op aas mogelijk.
Zoals u al zegt, u geeft een andere manier..ik meen dat het gewoon niet dé manier is. Niet de manier voor bb, en niet de manier voor mij..gewoon een andere manier.

Ik denk dat het net een meerwaarde is wanneer er plaats is voor discussie, zolang er uitleg bij komt. Dat was ik probeerde te doen, zoals u kan lezen begin ik ook met 'met alle respect voor u schema'. Wanneer u verwacht dat er niet wordt nagedacht over wat er wordt geschreven, en u geen discussie wilt..dan zit u op het verkeerde form

---------- Toegevoegd om 12:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

Probeer eens een heel ander training ...
Wendler, German volume training, push pul legs, ublb ...

Is mogelijkheid, ga ik mij eens over inlezen

Heb nu al een paar ideeën voor mijn trainingsmethode, iemand die wat ideeën heeft voor een aanpassing van mijn voedingsschema ?

Terug
Naar boven