Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Betekend dit dat de dader al langer dan een jaar in voorarrest had gezeten? Nee, oké. Dan is zijn straf toch wel laag. Al geeft de media vaak een vertekend beeld van dit soort dingen.
Betekend dit dat de dader al langer dan een jaar in voorarrest had gezeten? Nee, oké. Dan is zijn straf toch wel laag. Al geeft de media vaak een vertekend beeld van dit soort dingen.
Het rechtssysteem klopt gewoon niet,,doorrijden na zo'n ongeluk moet gewoon celstraf zijn,of je nu snel of zacht rijd doorrijden kan echt niet..Zijn geluk was dat men niet kon bewijzen of hij te snel reed toen hij het kind doodreed, als ik het goed begrijp. Daarom komt hij er met een relatief lichte straf vanaf.
Zijn verleden had echter moeten leiden tot een zwaardere straf, ik had het rijbewijs langer afgenomen, mogelijk levenslang vanwege zijn verleden en de duidelijke gevolgen.
Vraagje: Als je geen 'verleden' hebt, en niets fout deed, maar er wel een ongeluk was. Je rijdt door. Wat is volgens jullie een gepaste straf?
Van mij mag de straf zo hoog zijn,dat het wel heel onaantrekkelijk word om door te rijden..Vraagje: Als je geen 'verleden' hebt, en niets fout deed, maar er wel een ongeluk was. Je rijdt door. Wat is volgens jullie een gepaste straf?
Enige wat ik hoor in het filmpje was: "Kankaah <vul woord in>. Beetje tokkie volk die familie van het slachtoffer. Neemt niet weg dat de dader heel wat meer had moeten krijgen als straf.
Enige wat ik hoor in het filmpje was: "Kankaah <vul woord in>. Beetje tokkie volk die familie van het slachtoffer. Neemt niet weg dat de dader heel wat meer had moeten krijgen als straf.
Je rijdt niet door als je niets fout hebt gedaan. Het is vrijwel zeker dat het zijn schuld was, aangezien hij in een half jaar tijd 15 bekeuringen voor snelheidsovertredingen heeft gekregen. Dan rijd je gewoon áltijd te hard. Voor zoiets vind ik dat je minstens 2 jaar cel moet krijgen, aangezien ik dat onder 'dood door schuld' reken.Vraagje: Als je geen 'verleden' hebt, en niets fout deed, maar er wel een ongeluk was. Je rijdt door. Wat is volgens jullie een gepaste straf?
Ik heb altijd geleerd hoe blij we moeten zijn met onze onafhankelijke rechters die door niemand zogenaamd beinvloed worden en daarom een eerlijke straf kunnen geven. Maar dit soort straffen zijn dagelijkse praktijk en dan verlang ik toch wel naar een jurybank van burgers die de straf samen met de rechter bepalen zoals in Amerika gewoonlijk is. Op deze manier krijgt een crimineel tenminste een straf die hij verdient en geen achterlijke praktijken zoals een taakstraf. Maar Brussel laat dit natuurlijk nooit gebeuren. Naar mijn mening zou een man als deze de doodstraf of levenslang moeten krijgen.
De doodstraf of levenslang is echt veel te overdrevenIk heb altijd geleerd hoe blij we moeten zijn met onze onafhankelijke rechters die door niemand zogenaamd beinvloed worden en daarom een eerlijke straf kunnen geven. Maar dit soort straffen zijn dagelijkse praktijk en dan verlang ik toch wel naar een jurybank van burgers die de straf samen met de rechter bepalen zoals in Amerika gewoonlijk is. Op deze manier krijgt een crimineel tenminste een straf die hij verdient en geen achterlijke praktijken zoals een taakstraf. Maar Brussel laat dit natuurlijk nooit gebeuren. Naar mijn mening zou een man als deze de doodstraf of levenslang moeten krijgen.
. Daarnaast wonen er veel te veel r**ards in NL. Hoe ga je die er uitfilteren? NEe, doe mij dan toch maar gewoon een rechter. Je kunt straffen ook op een andere manier verhogen, namelijk via de politiek.Bij vrijwillige melding kan betrokkene zich beroepen op de vervolgingsuitsluitingsgrond van artikel 184 WVW 1994. Vervolging voor het verlaten van de plaats van het ongeval vindt niet plaats, indien betrokkene binnen 12 uur na het ongeval vrijwillig de politie van het ongeval in kennis stelt en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt. Het opgeven van een valse naam of vals kenteken heft de strafbaarheid niet op. Volgens de jurisprudentie is de kennisgeving niet ‘vrijwillig’ als de betrokkene zich bij de politie heeft gemeld op het moment dat de politie hem zelf benadert.dafuk? so what als niet bewezen kon worden dat kerel te hard reed? Hoort vluchtmisdrijf (zeker met een dode tot gevolg) normaal gezien niet over 9000x zwaarder door te wegen?![]()
Het was waarschijnlijk wel zijn schuld, maar hij heeft nooit iemand dood willen rijden. Hij werd bang voor de gevolgen, wist niet wat hij moest doen en besloot door te rijden. Nu praat ik dat niet goed, maar dat jij het dan rechtvaardig vindt om levenslang te eisen, dat moet je zelf weten, alleen je zult 1 van de weinigen zijn.Wat lach je nou weer met overdreven? Als je iemand ombrengt en doorrijdt hoor je datzelfde te krijgen. Op deze manier blijf je dit soort straffen houden waarna vervolgens iedereen erop gaat bashen. Het schiet zo niet op. Linkse onafhankelijke k*t rechters. Oog om oog tand om tand is zo gek nog niet. En om burgers te laten oordelen over een verdachte zou ik een aantal eisen stellen wat betreft de maatschappelijke toevoeging van zo een persoon. Opleiding, beroep of kattenverzorger.