XXL Nutrition

Familie doodgereden kind valt dader aan in rechtbank (Nederland)

ook nog is , dat een taakstraf echt niks voorstelt.. kan je die mensen beter verplicht vakantie naar Centerparks opleggen.....
die gozer had ook nog is na dit trieste ongeval nog veel meer op zijn geweten , lekker weer.......

Dan kom maar een keer bij mij je taakstraf afwerken, laat ik je wel zien wat voor een vakantie dat is ;) .

Afgezien daarvan is het redelijk vreemd dat iemand die zo vaak een boete voor snelheidsovertredingen heeft gekregen nog zijn rijbewijs heeft. Objectief bekeken is de opgelegde straf binnen de wettelijke marges, subjectief gezien zie je liever iets anders gebeuren.

Misschien geeft het filmpje een vertekend beeld maar die ' “40, 50 vechtende mensen in de rechtszaal, ' zie ik toch niet. Lijken er eerder 4 a 5 te zijn:o

Ik dacht rond de 10 te tellen, maar misschien zaten ze elkaar ook de hersens in te slaan op de publieke tribune.. Je weet t maar nooit met ADO den haag supporters.

Mag hopen dat die jongen aangifte doet tegen die malloten, per ongeluk iemand dood rijden is in mijn ogen een stuk minder erg dan iemand bewust aanvallen, kijkend naar het perspectief van de dader.

Ik heb altijd geleerd hoe blij we moeten zijn met onze onafhankelijke rechters die door niemand zogenaamd beinvloed worden en daarom een eerlijke straf kunnen geven. Maar dit soort straffen zijn dagelijkse praktijk en dan verlang ik toch wel naar een jurybank van burgers die de straf samen met de rechter bepalen zoals in Amerika gewoonlijk is. Op deze manier krijgt een crimineel tenminste een straf die hij verdient en geen achterlijke praktijken zoals een taakstraf. Maar Brussel laat dit natuurlijk nooit gebeuren. Naar mijn mening zou een man als deze de doodstraf of levenslang moeten krijgen.

In België heeft men een jury bij het Hof van Assisen (zwaarste misdrijven). Toch weer een mooie poging om wat ongefundeerd over de EU te klagen.

(Overigens ben ik tegen elke vorm van jury-rechtspraak)

Dan kom maar een keer bij mij je taakstraf afwerken, laat ik je wel zien wat voor een vakantie dat is ;) .

Afgezien daarvan is het redelijk vreemd dat iemand die zo vaak een boete voor snelheidsovertredingen heeft gekregen nog zijn rijbewijs heeft. Objectief bekeken is de opgelegde straf binnen de wettelijke marges, subjectief gezien zie je liever iets anders gebeuren.

Hij heeft geen excessieve overtredingen gemaakt, daarnaast weet je de situaties niet. Doorgetrokken streep inhalen mag niet, krijg je een boete voor. Wanneer je door inhalen van doorgetrokken streep bijna ongeluk veroorzaakt is het niet alleen die streep over gaan maar ook gevaar creëren voor anderen wat onder artikel 5 valt en dan was zeker weten zijn rijbewijs ingenomen.

Net als te hard rijden, ik vind 200 over de snelweg midden in de nacht een stuk veiliger dan met 30 langs een school rijden die net uit is.. Daarom is het lastig in te schatten of iemand daadwerkelijk gevaarlijk is (rijbewijs kwijt) of alleen maar paar centen aan hardrijbelasting..

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 10:27 ----------

In België heeft men een jury bij het Hof van Assisen (zwaarste misdrijven). Toch weer een mooie poging om wat ongefundeerd over de EU te klagen.

Desondanks is een jury compleet achterlijk want die baseren regelmatig op meningen en kijken niet objectief naar het bewijs.

Doorrijden? Zou dood door schuld moeten zijn ongeacht of je doet voorkomen alsof je niks gemerkt hebt of van de kaart was of andere onzin. Staat helaas maar 2 jaar maximaal voor maar dat zou wel een passender straf zijn dan wat schoffelen.

Heb zelf 1 keer meegemaakt dat een leipkees wilde doorrijden nadat hij met zijn bestelbus over mijn enkel was gestuiterd. Gelukkig op tijd opgestaan zodat hij door kreeg dat doorrijden niet het handigste was. Moest me wel inhouden om hem een tik te verkopen met mijn loodzware slot en ketting.

Naar mijn weten word je in Duitsland ook daarvoor aangeklaagd. We leven in Europa en Nederland deelt zulke(lage) straffen uit, eigenlijk wel vreemd.

Ik denk dat ik niet voor mezelf insta al zoiets in mijn familie voor zou komen.......

Voor die paar uren taakstraf rijdt ik ook wel iemand dood die ik niet mag. Dat wordt dan wel 30 dagen werken 8 uur per dag om 1 persoon om te maaien, dus 12 personen in een jaar. ;) Lijkt mij een goede deal. Het rechtssysteem in Nederland is lang zo slecht nog niet.

:trollface:

Het zou wel wat zijn als een familielid van Donnie nu die gozer dood rijdt......En daar vervolgens ook mee weg komt met een lullige taakstraf.

Het zou wel wat zijn als een familielid van Donnie nu die gozer dood rijdt......En daar vervolgens ook mee weg komt met een lullige taakstraf.

Nee, dat gaat dan een hele lange gevangenisstraf worden. Dat kan ik je verzekeren.
Het recht is krom, I know. ;)

Nee, dat gaat dan een hele lange gevangenisstraf worden. Dat kan ik je verzekeren.
Het recht is krom, I know. ;)

Please :roflol:

Met de achterlijke redeneringen waarmee hier gegooid wordt gaan we straks nog machinisten vervolgen omdat iemand voor hun trein sprong.

Auto reed mogelijk iets te hard maar zeker niet excessief en dat kind vloog vervolgens vlak voor hem de weg op. Als dat kind alleen die grille gekopt had en vervolgens was opgestaan en weggelopen met een gebroken neus had heel DBB hem uitgelachen.

Desondanks is een jury compleet achterlijk want die baseren regelmatig op meningen en kijken niet objectief naar het bewijs.
Ik weet niet waar je dit haalt maar zo is het in realiteit zeker niet. Een jury moet heel goed naar de bewijzen kijken en onderling overleggen. Ik heb meer vertrouwen in een jury dan een wereldvreemde rechter die geen voeling meer heeft met de realiteit. Misschien is het de natuurlijke houding van mensen om meer vertrouwen te hebben in één autoritair figuur en omdat die het als beroep doet, maar dit zegt weinig. Goed luisteren naar alle getuigen en bewijzen is het belangrijkste.

Vaak zijn aanklagers en rechters ook nog eens corrupt omdat ze bij het (corrupte) systeem horen.

Ik weet niet waar je dit haalt maar zo is het in realiteit zeker niet. Een jury moet heel goed naar de bewijzen kijken en onderling overleggen. Ik heb meer vertrouwen in een jury dan een wereldvreemde rechter die geen voeling meer heeft met de realiteit. Misschien is het de natuurlijke houding van mensen om meer vertrouwen te hebben in één autoritair figuur en omdat die het als beroep doet, maar dit zegt weinig. Goed luisteren naar alle getuigen en bewijzen is het belangrijkste.

Vaak zijn aanklagers en rechters ook nog eens corrupt omdat ze bij het (corrupte) systeem horen.

Ligt eraan waar die jury uit opgebouwd is, als de helft van het niveau 'buik' is dan kunnen we gevangenissen bij gaan bouwen.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-11-2012/vier-jaar-cel-voor-doodrijder-fred-winkel

Vergelijkbare zaak waar wel een rechtvaardige straf werd uitgedeeld. 4 jaar voor de doodrijder van Fred Winkel.

De doodrijder van Donnie Rog reed te hard achter een brandweerwagen aan, dat is ook een vorm van racen.

Maar ja bij die Bulgaar is niet aan te tonen hoe hard hij gereden heeft. dat is waarschijnlijk zijn redding.

In het verkeer dien je rekening te houden met de zwakkere deelnemers en bij gevaarlijke situaties af te remmen. Het is dus hoe dan ook verwijtbaar gedrag als je met volle vaart langs of richting een fietser rijdt.

Zover ik heb gelezen (of het waar is weet ik niet) dat hij 15 bekeuringen heeft gehad in het laatste half jaar. En dat krijg je niet zomaar. Dan snap je de regels echt niet of je lapt het gewoon aan de laars. Dat je daarnaast nog weg rijdt bij een ongeluk, mag ook zeker niet. Dat hij waarschijnlijk/mogelijk te hard reed, mag ook niet en wie weet had hij daardoor het ongeluk kunnen voorkomen of minder ernstig kunnen maken. Maar dit laatste is uiteraard speculatie.

Kans is aannemelijk dat zijn rijgedrag er mee te maken heeft, echter kun je dit nooit hard maken.
Dat hij een taakstraf van 240 uur krijgt, vind ik dan aan de lage kant. Rekening houdend met bovenstaande.

Kortom, het is geen lieverdje waar hem niks te verwijten valt. :)

Ik dacht rond de 10 te tellen, maar misschien zaten ze elkaar ook de hersens in te slaan op de publieke tribune.. Je weet t maar nooit met ADO den haag supporters.

Mag hopen dat die jongen aangifte doet tegen die malloten, per ongeluk iemand dood rijden is in mijn ogen een stuk minder erg dan iemand bewust aanvallen, kijkend naar het perspectief van de dader.

En het feit dat hij na het ongeluk doorreed???

http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-11-2012/vier-jaar-cel-voor-doodrijder-fred-winkel

Vergelijkbare zaak waar wel een rechtvaardige straf werd uitgedeeld. 4 jaar voor de doodrijder van Fred Winkel.

De doodrijder van Donnie Rog reed te hard achter een brandweerwagen aan, dat is ook een vorm van racen.

Maar ja bij die Bulgaar is niet aan te tonen hoe hard hij gereden heeft. dat is waarschijnlijk zijn redding.

In het verkeer dien je rekening te houden met de zwakkere deelnemers en bij gevaarlijke situaties af te remmen. Het is dus hoe dan ook verwijtbaar gedrag als je met volle vaart langs of richting een fietser rijdt.

107 vergelijken met max 70 :roflol:

Terug
Naar boven