Fitness Seller

feedback over status en juiste BF%

Feem

Cool Novice
Waardering
18
Lengte
1m86
Massa
104kg
Vetpercentage
27%
Beste Leden,

Ik ben nu iets langer dan een maandje mijn macro's aan het bijhouden. Daarvoor dacht ik dat je met een extra ei of een shake al goed op je eten lette :meal:. Hmmm niet dus. Ik ben nu bijna een 7 mnd aan het trainen met wel een pauze van circa 2 mnd. (omdat ik gewoon geen vooruitgang zag)

Nu doe ik dus al een maand aan IF (dankzij aanwijzingen van andere leden :D), en heb eindelijk genoeg resultaten om eindelijk dat getwijfel over AAS maar eens te stoppen:eek:. (trainde bijna elke keer tot failure en had een 3 daagse split. Maar zag echt 0,0 resultaat. BF meter op sportschool zei het zelfde)

Maar oke, nu heel wat wijzer wil ik toch weten of ik op de juiste weg ben.
Op de bijgevoegde foto ben ik links al een paar weken me aan het verdiepen in juiste schema's en voeding, maar macro's waren nog niet vastgesteld.
Rechts is vandaag. Ik kwam net uit bed maar sta wel gespannen.

Voorheen zou mijn BF29% zijn. Ik ben ongeveer van 102 naar 100,5/101 gegaan. Bijna niks verloren zou je dus zeggen. Echter zie ik dus in de spiegel wel verschil en voelt alles veel harder aan.

Mijn stats zijn:

28-12-2012
SQ 105KG
DL 110KG

17-1-2013
SQ 110kg
DL 130kg
BP 70kg

Mijn VVM was 71,1. (maand geleden dus) en neem minimaal eiwit 178g, en vet 71g. KH probeer ik te cyclen.

Mijn vraag is nu
1 wat is mijn huidige BF%?

2 Moet ik niet nog minder vetten eten (aangezien ik vet wil verliezen)
3 Hoe komt het dat ik maar niet afval qua gewicht? Kan niet geloven dat ik zo snel spier aanmaak.

Voeg ook maar even mijn trainingsschema enzo toe. Momenteel doe ik dus een Fullbody workout van Victor Mooren.
In deze schema verwerkt als A en B workout. Victor gaf aan 2 á 3 herhalingen daarvandaan te blijven. Echter vind ik dat saai en heb ik het gevoel dat mijn armen maar langzaam gaan.

4 Ik zou dus ook graag vaker tot failure willen trainen, kan dit?

Oke dit is weer langer geworden dan ik dacht. Maar hoop dat jullie me toch nog even kunnen helpen met de puntjes op de I te zetten. Wil deze zomer echt een keer minder dan 20% aan BF hebben.

Oja, ben ik nu nog een beginner of niet? Ben pas serieus bezig maar daarvoor heb ik dus wel altijd split routine gedaan.

17-1-2012.jpg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hier nog een paar oude foto's

r-rijkanr-gespannen.jpg

zijkant-gespannen.jpg

Ik zou zeggen dat je ook 6 weken koolhydraten dieet kan doen. Ik had het gedaan en ben in 6 weken van 100 naar 87. Intermittent fasting werkt volgens mij beter als je bodyvet al aan de lage kant is. Zegmaar net die push om iets droger te worden, maarja dat is wat ik je aanraad. Zelf ben ik ook nog gwn veel bf, maar begin feb pas serieus met hardcore trainen.

Ik zou zeggen dat je ook 6 weken koolhydraten dieet kan doen. Ik had het gedaan en ben in 6 weken van 100 naar 87. Intermittent fasting werkt volgens mij beter als je bodyvet al aan de lage kant is. Zegmaar net die push om iets droger te worden, maarja dat is wat ik je aanraad. Zelf ben ik ook nog gwn veel bf, maar begin feb pas serieus met hardcore trainen.

Oke, thanks. En ja het maakt niet uit dat je nog hoog in bf zit. Je hebt heel wat bereikt en van andermans ervaring leer ik weer :D

Ik wil nog wel verder gaan met IF maar probeer in de tussentijd ook in ketose te raken. Ik hoop dan dat ik net als jouw tientallen kilo's kan verliezen in iets meer dan een maand. 15 kilo in een half jaar is een droom.

Heb trouwens maar weer een meting laten doen in de sportschool. Kom nu op 27,4% bf. Gewicht is hetzelfde gebleven dus volgens Katch-Marcardie zou ik 2KG vvm zijn aangekomen. Boek dus toch wel resultaten alleen kijk ik waarschijnlijk te vaak in de spiegel en kan dit beter 1 keer per maand doen.
Ook denk ik dat ik dus toch te hoog in KC zit. Anders kan ik toch niet zo snel VVM aanmaken.

Jij trouwens ook veel succes in februari. Ga je een log met foto's bijhouden?
Ga je dan zekers volgen en wat van jouw motivatie overnemen ;)

Waarom in ketose raken? En succes met sporten op een zeer low carb dieet. Dat worden sowieso geen optimale trainingen.

Waarom in ketose raken? En succes met sporten op een zeer low carb dieet. Dat worden sowieso geen optimale trainingen.

Eh, kijk mijn bf%. Oke heb het net 2% laten zakken in een maand maar heb nog een lange weg te gaan.
Maar tijdens kt dagen eet ik wel carbs hoor. Niet veel maar wel wat. rustdagen gewoon niks meer. Weet niet of ik zo in ketose kan komen (moet nog veel leren) maar volgens mij zijn het moment opnames. In mijn geval dus 1 dag wel 1 dag niet.

Eh, kijk mijn bf%. Oke heb het net 2% laten zakken in een maand maar heb nog een lange weg te gaan.
Maar tijdens kt dagen eet ik wel carbs hoor. Niet veel maar wel wat. rustdagen gewoon niks meer. Weet niet of ik zo in ketose kan komen (moet nog veel leren) maar volgens mij zijn het moment opnames. In mijn geval dus 1 dag wel 1 dag niet.

Ketose is absoluut niet de enige toestand waarin je lichaam vet verbrandt, en ook niet de voorkeurstoestand van je lichaam. Afvallen komt neer op kcal in < kcal uit. Als jij keto dieet heel plezierig vindt, vooral doen. Maar als je echt wil afvallen en lean wil blijven zul je een eetplan moeten maken dat je vol kan houden. Als jij verslaafd bent aan snoep bijvoorbeeld dan pak je het beste af en toe gewoon een flinke hand snoep. Op die manier houd je je dieet vol, en als je dat snoep incalculeert in je dagelijkse inname is er echt niks aan de hand. 100 calorien uit vette vis zijn net zo goed of slecht als 100 calorien uit een reep chocola als het op afvallen aankomt (los van de omegavetzuren etc, ik praat nu puur over kcals)

Heb net even wezen onderzoeken dat ketonen pas na 48uur wordt aangemaakt? Dan zou mijn schema van 1 dag carbs 1 dag niet dus niet werken. Dacht dit namelijk omdat iemand aangaf dat ketonen ook vrij kwamen na een goeie cardio sessie :S

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 01:14 ----------

Ketose is absoluut niet de enige toestand waarin je lichaam vet verbrandt, en ook niet de voorkeurstoestand van je lichaam. Afvallen komt neer op kcal in < kcal uit. Als jij keto dieet heel plezierig vindt, vooral doen. Maar als je echt wil afvallen en lean wil blijven zul je een eetplan moeten maken dat je vol kan houden. Als jij verslaafd bent aan snoep bijvoorbeeld dan pak je het beste af en toe gewoon een flinke hand snoep. Op die manier houd je je dieet vol, en als je dat snoep incalculeert in je dagelijkse inname is er echt niks aan de hand. 100 calorien uit vette vis zijn net zo goed of slecht als 100 calorien uit een reep chocola als het op afvallen aankomt (los van de omegavetzuren etc, ik praat nu puur over kcals)

Oke weet dat ketose niet de enige manier is. Alleen hou ik gewoon van carbs. Kan bijna niet in slaap komen zonder. Ik eet dus al snel te veel carbs. Maar hoop door alleen (veel) eiwitten te eten toch af te vallen.

Dat lijkt me gewoon makkelijker vol te houden dan elke maaltijd alles uitrekenen. Nu eet ik gewoon weinig vet, en op rustdagen geen carbs. Kan misschien heel dom bezig zijn maar ja. Ben ook nog maar een noob :(

Oja, ik eet totaal geen snoepgoed en heb zelfs de rietsuiker uit mijn koffie gebannen. Heel soms wordt ik verleid en eet dan een handje vol chips of nootje te veel.

PS @jwdoetookmee: insane jouw log. Ben hem nu even aan het doorlezen :D

Laatst bewerkt:
1 wat is mijn huidige BF%? Met welke methode is er in de sportschool je vet gemeten? Als het met een weegschaal is, kun je beter niet zoveel waarde aan hechten.

2. Moet ik niet nog minder vetten eten (aangezien ik vet wil verliezen). Denk niet dat dit nodig is, wat is ongeveer je kcal inname per dag?

3. Hoe komt het dat ik maar niet afval qua gewicht? Kan niet geloven dat ik zo snel spier aanmaak. Kan aan veel dingen liggen.

4 Ik zou dus ook graag vaker tot failure willen trainen, kan dit? Waarom wil je vaker tot failure trainen?

1 wat is mijn huidige BF%? Met welke methode is er in de sportschool je vet gemeten? Als het met een weegschaal is, kun je beter niet zoveel waarde aan hechten.

2. Moet ik niet nog minder vetten eten (aangezien ik vet wil verliezen). Denk niet dat dit nodig is, wat is ongeveer je kcal inname per dag?

3. Hoe komt het dat ik maar niet afval qua gewicht? Kan niet geloven dat ik zo snel spier aanmaak. Kan aan veel dingen liggen.

4 Ik zou dus ook graag vaker tot failure willen trainen, kan dit? Waarom wil je vaker tot failure trainen?
1 Ik heb het op de sportschool gemeten met een digitale weegschaal. Oke, niet betrouwbaar dus. Maar eerst had ik daar dus 29,6 en nu 27,4. Of deze waarden nou kloppen of niet. Er zal wel iets af gegaan moeten zijn.
2 Onderhoud is 2700, probeer onderhoud te eten of iets eronder. Wel veel eiwitten. Vetten zijn 70g per dag maar wil dit dus verlagen naar iets van 50.
3 Oke, heb net even wat dingen doorgenomen en ja misschin heeft water er mee te maken of vele andere. Weet nu wel dat er toch iets is gebeurt door de bf verlaging. (ga ervan uit dat de verlaging wel klopt)
4 omdat ik het mis. Ik ben van origine een vechter en BB kom ik niet echt kapot thuis van. Dat gevoel dat je hard gewerkt hebt mis ik dus.

Laatst bewerkt:
1 Ik heb het op de sportschool gemeten met een digitale weegschaal. Oke, niet betrouwbaar dus. Maar eerst had ik daar dus 29,6 en nu 27,4. Of deze waarden nou kloppen of niet. Er zal wel iets af gegaan moeten zijn.

Denk dat je het beste uit kan gaan van de spiegel, verschil in water in je lichaam kan volgens mij ook al verschil geven en of je zweet of niet volgens mij ook, heb niet zoveel verstand van die weegschalen. Met een vet percentage meter heb je al een wat realistische beeld (wel iemand met wat ervaring laten doen)

2 Onderhoud is 2700, probeer onderhoud te eten of iets eronder. Wel veel eiwitten. Vetten zijn 70g per dag maar wil dit dus verlagen naar iets van 50.
Je vet echt niet verlagen je zit dan nog maar op 17 en% vet. Hoe bereken je, je voedingsschema? Of beter nog post hem is, op training en niet traingsdagen, dan kan ik het wel ff berekenen

Oke, op sommige dagen is dat niet moeilijk te berekenen.

Gisteren was een rustdag (alleen p90x cardio volluit).
Die dag ben ik begonnen met:
300ml magere melk met circa 29g whey,
Training
Na training heb ik circa 1000 gram kipshoarma gegeten. Heb circa 30ml knoflooksaus gebruikt. Maar heb dezelfde dag geleerd dat mayo goed was. Dus heb de rest van de shoarma met circa 20ml mayo gegeten.
Hierbij heb ik iets minder dan een halve komkommer gegeten.
Heb bij de shoarma ook multi-vitaminen genomen, en 1 visolie capsule (1000mg).

Vervolgens kon ik niet slapen en heb toen 1 snee volkorenbrood gepakt met wat monchou erop. Oke, weet dat ik de monchou moest laten maar de honger nam het gewoon over.

Shoarma zou ongeveer 240 een eiwit geleverd moeten hebben. Vet weet ik niet. Ik bak zonder vet (keramische pan) en gooi de shoarma op een vergiet om de uitgekomen vet te verwijderen. Wat overbijfd weet god en een wetenschapper :P
Melk met whey is iets van 30g eiwit.
Brood en monchou heb ik ook niet bij de hand. Maar sowieso minder dan 50kh en kc zal ook niet hoog zijn.
Kortom het was geen gezonde dag maar wou dus net beginnen met een ketose dieet. (ja brood was ook een faal actie)

Vandaag is moeilijk. Heb 45 kt gedaan. Vervolgens 15 min op de crosstrainer. HS circa 140/130

Voor het trainen heb ik een half bak kwark met wat honing gegeten (uur ervoor).
Na het trainen heb ik okro soup met gari gegeten. Is afrikaans eten. Okro soup bestaat voornamelijk uit okers (groente), blad spinazie, beetje palmolie en vele soorten vis en geitenvlees. (makreel, koolvisfilet en garnaal vandaag gebruikt) Ongeveer twee vuisten van gegeten en gezorgd dat er genoeg vlees en vis bij zat.
Gari is een meel gemaakt van cassave. Hier heb ik ongeveer een vuist vol van gegeten.

Nu ben ik nog een half bakje kwark aan het eten met wat honing. Dit gaat mijn honger niet stillen dus zal zo nog even kijken of ik wat soep ga eten met een ei erbij ofzo.

Eerste aanmerkingen zullen zijn waar is de fruit of waar is de groente (shaorma dag). Wil die ook meer erin gaan stoppen maar ja. Ik maak er geen spieren door aan en ben nou eenmaal geen groente eter.

Wel zitten er normaal meer bananen tussen. Met name bij de kwark. Ook zijn er vandaag even geen nootjes. haal dan een luxe mix bij de aldi waar alles in zit van cashew (weet ook slecht) tot amandelen.

Omdat mijn bf best hoog is zou ik volgens mij best wel een kilo per week willen/mogen afvallen. Maar ja weegschaal doet maar niks. Spiegel wel trouwens

Kan je me een dieet aanraden waar ik eventueel de vele groente kan vervangen met bijv. Sla, brocoli, tomaat, spinazie, ui, etc etc etc. Geen wok groenten dieet dus. Zit nu te denken aan atkins ofzo.

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 02:56 ----------
Rust dag
Target... 80% 2149 kcal gram
Kh........ 46% 986 kcal 247
Eiwitten 34% 733 kcal 183
Vetten.. 20% 430 kcal 73

Bulk dag
Target. 110% 2955 kcal gram
Kh........ 76% 1631 kcal 408
Eiwitten. 34% 733 kcal 183
Vetten... 28% 591 kcal 73

Bulk dagen doe ik niet echt aan. Eet alleen meer KH dan. En probeer vanaf gisteren alle KH op cardio/rustdagen te vermijden. Eiwit probeer ik altijd minimaal 180 te halen. Vet is soms iets hoger soms iets lager.

Laatst bewerkt:
Dit is mijn trainingschema.

Workout A
Squat 3x5
Deadlift 3x5
Bench Press 3x5
Barbell row 3x5
EZ Bar upright row 2x8
Cable extension 2x8 (weet niet hoe je het noemt. Armen boven de hoofd en touwen naar voren trekken)
Barbell curl 2x8
Calf raise standing 2x8-12

Workout B
Squat 3x5
Leg curl 2x8
Overhead Press 3x5
Chin-up (assisted) 3x5
Dumbbell side raise 2x8-12
Cable push down 2x8-12
Cable curl 2x8-12
Calf raise standing 2x8-12

Vandaag en woensdag heb ik van isolatie oefeningen (armen) myo reps gemaakt.
8x3x3x3
Telkens met 10 ademhalen pauze ertussen. Ook heb ik last van mijn rug dus heb afgelopen week mijn squats vervangen voor leg press. Die doe ik op max van machine (178) dus ben dat ook met myo reps gaan doen.

Zou het beter zijn als ik 3x8 ga trainen ipv 2x5? Doe pas een maand full body en dat bevalt me, maar denk dat ik de reps moet gaan aanpassen op mij. (victor mooren gaf aan dat dit pas na een half jaar of jaar mocht. Ivm kracht toename.) Heb ik echt nog beginners stats dan?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het jezelf veel moeilijker maakt dan nodig man. Zo'n dieet als atkins ga je waarschijnlijk niet volhouden. Voeding hoeft geen noodzakelijk kwaad te zijn je mag er ook van genieten.

Gozer, eet gewoon 500 cal onder onderhoud, maakt NIKS uit wat je eet voor afvallen, als het maar 500 onder onderhoud blijft. Doe dit consequent, dus niet de enige dag wel en andere dag niet, en je zult zeker afvallen. Ga weg van die idiote diets als keto nu, daar heb je helemaal niks aan!!

Ik denk dat je het jezelf veel moeilijker maakt dan nodig man. Zo'n dieet als atkins ga je waarschijnlijk niet volhouden. Voeding hoeft geen noodzakelijk kwaad te zijn je mag er ook van genieten.
Ja het is zeer belangrijk dat het eten smaakt. Gooi daarom nu ook maar wat honing bij mijn kwark erbij.

Zal ik gewoon harder gaan trainen? Trainen vind ik gewoon lekker :D
Dus kan misschien 2 x per week, 2 maal cardio doen op een dag. Of ga ik dan te snel overtrainen?

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 15:52 ----------

Gozer, eet gewoon 500 cal onder onderhoud, maakt NIKS uit wat je eet voor afvallen, als het maar 500 onder onderhoud blijft. Doe dit consequent, dus niet de enige dag wel en andere dag niet, en je zult zeker afvallen. Ga weg van die idiote diets als keto nu, daar heb je helemaal niks aan!!
Oke, je stelt dus voor dat ik het KH schrappen vergeet. En gewoon 500kc minder eet elke dag.

UD 2.0 is dus ook een slecht idee? Ben me daar nu op inlezen. 0,5kg per week is namelijk te weinig voor me. En vooral als water retentie alles nog eens kan maskeren.

P.s. zoals ik hierboven zei wil ik anders meer gaan trainen om toch 1KG per week te verliezen. Dat lijkt me ook haalbaarder dan een dieet. Ben alleen bang voor overtrainen en dus slecht herstel

Laatst bewerkt:
+1 voor 500-700 kcal onder onderhoud eten. Ben met die aantallen in 4 maanden 13 kilo afgevallen en dat zal merendeel vet zijn. Kleren kon ik nagenoeg allemaal weggooien.

Zoals gezegd, maak het jezelf niet te moeilijk. Kcal gewoon laag houden met behoud van eiwitten. Succes!

Terug
Naar boven