Bumbolt
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 81kg
- Vetpercentage
- 20%
Ik ben dus nu sinds 1 week bezig met fitness. Ik heb hierbij een voedingsschema proberen opstellen na veel lezen en wil hierover jullie menig. (Heb al een topic onder dieetvoeding maar ik wil wat feedback over de combinatie voeding + oefeningen ook).
Eerst en vooral de stats:
86.4kg
177cm
19 jaar
Omslaghartslag 174 -> Optimale cardio 145-155
Doel:
75kg
bredere armen
zichtbare buikspieren (VP% naar beneden)
lekker breed zijn
Daarbij doe ik het volgende qua fitness:
Maandag: 20 min lopen (hartslag 155)+ Fullbody workout (door fitnessbegeleider opgestelt, 14 toestelen ong. 50-50 armen/benen, 1 voor buik, 1 voor rug) + 20 min fietsen (hartslag 145)
Dinsdag: /
Woensdag: /
Donderdag: 20 min lopen (hartslag 155)+ Fullbody workout (door fitnessbegeleider opgestelt, 14 toestelen ong. 50-50 armen/benen, 1 voor buik, 1 voor rug) + 20 min fietsen (hartslag 145)
Vrijdag: /
Zaterdag: 20 min lopen (hartslag 155)+ Fullbody workout (door fitnessbegeleider opgestelt, 14 toestelen ong. 50-50 armen/benen, 1 voor buik, 1 voor rug) + 20 min fietsen (hartslag 145)
Zondag: /
Daarbij train ik minstens 5 keer in de week te paard. (Wedstrijdruiter) Ik heb gisteren gevoeld dat ik een pak minder qua benen kan als ik eerst ga trainen op stal.
Het plan is om, om de 2/3weken te gaan zwemmen en baantjes te trekken.
Eventueel zondag zou ik extra gaan lopen (niet op loopband, ong 40min)
En dan dit voedingsschema:
Ik denk dat ik teveel vetten heb aangezien dingen zoals bakvet bij het avondeten niet zijn ingerekend. Ik zou dit schema 7/7 volgen. Langs de andere kant heb ik niet genoeg koolh. maar ik denk dat dit niet zo slecht is in mijn geval? (zie mijn doelen) En eiwitten zit ik ook een klein beetje onder. Ik vind het vrij raar om als 'papz*k' als direct met eiwitshakes te beginnen...
Zo graag jullie meningen. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten qua gewichtsverlies op welke termijn? Ik hoor het graag!
NOTE: Kip/Kalkoen/Ham op de boterham eet ik niet graag. Las uit tutorials dat het best is het op dingen te houden die je lust omdat je het anders toch direct opgeeft.
OPM:
Op het vetpercentage ben ik niet helemaal zeker. Nu heb ik het volgens deze formule:
((1,2 *BMI) + (0,23*Leeftijd) - (10,8*Geslacht(1 voor man)) - 5,4) = 21%
Maar als ik het intyp adhv nek en buikomtrek in een excel van hier op het forum kom ik aan 27%
Ik kom ook aan 26,9% met een calculator van het net.
Met de Beckett and Hodgons formule kom ik aan 35,6% (lijkt me erg veel)
Als ik het op die 27% hou kom ik aan deze voor het totaal dat ik nodig heb:
Eerst en vooral de stats:
86.4kg
177cm
19 jaar
Omslaghartslag 174 -> Optimale cardio 145-155
Doel:
75kg
bredere armen
zichtbare buikspieren (VP% naar beneden)
lekker breed zijn
Daarbij doe ik het volgende qua fitness:
Maandag: 20 min lopen (hartslag 155)+ Fullbody workout (door fitnessbegeleider opgestelt, 14 toestelen ong. 50-50 armen/benen, 1 voor buik, 1 voor rug) + 20 min fietsen (hartslag 145)
Dinsdag: /
Woensdag: /
Donderdag: 20 min lopen (hartslag 155)+ Fullbody workout (door fitnessbegeleider opgestelt, 14 toestelen ong. 50-50 armen/benen, 1 voor buik, 1 voor rug) + 20 min fietsen (hartslag 145)
Vrijdag: /
Zaterdag: 20 min lopen (hartslag 155)+ Fullbody workout (door fitnessbegeleider opgestelt, 14 toestelen ong. 50-50 armen/benen, 1 voor buik, 1 voor rug) + 20 min fietsen (hartslag 145)
Zondag: /
Daarbij train ik minstens 5 keer in de week te paard. (Wedstrijdruiter) Ik heb gisteren gevoeld dat ik een pak minder qua benen kan als ik eerst ga trainen op stal.
Het plan is om, om de 2/3weken te gaan zwemmen en baantjes te trekken.
Eventueel zondag zou ik extra gaan lopen (niet op loopband, ong 40min)
En dan dit voedingsschema:
Ik denk dat ik teveel vetten heb aangezien dingen zoals bakvet bij het avondeten niet zijn ingerekend. Ik zou dit schema 7/7 volgen. Langs de andere kant heb ik niet genoeg koolh. maar ik denk dat dit niet zo slecht is in mijn geval? (zie mijn doelen) En eiwitten zit ik ook een klein beetje onder. Ik vind het vrij raar om als 'papz*k' als direct met eiwitshakes te beginnen...
Zo graag jullie meningen. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten qua gewichtsverlies op welke termijn? Ik hoor het graag!
NOTE: Kip/Kalkoen/Ham op de boterham eet ik niet graag. Las uit tutorials dat het best is het op dingen te houden die je lust omdat je het anders toch direct opgeeft.
OPM:
Op het vetpercentage ben ik niet helemaal zeker. Nu heb ik het volgens deze formule:
((1,2 *BMI) + (0,23*Leeftijd) - (10,8*Geslacht(1 voor man)) - 5,4) = 21%
Maar als ik het intyp adhv nek en buikomtrek in een excel van hier op het forum kom ik aan 27%
Ik kom ook aan 26,9% met een calculator van het net.
Met de Beckett and Hodgons formule kom ik aan 35,6% (lijkt me erg veel)
Als ik het op die 27% hou kom ik aan deze voor het totaal dat ik nodig heb:
Totaal (nodig): ew 203,8 g vet 38,8 g kh 291,1 g 1863 kcal

?