Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Sterk voor je leeftijd!

dankje.

trouwens nog bepaalde dingen aan me techniek die ik moet verbeteren?
behalve het terug laten zakken, dat had ik ook al door, maar blijf ik moeilijkste vinden :P

Gewoon gaan pressen? Zie het voordeel van behind the neck niet behalve dat je 2x meer legdrive en er in kan leggen. Ga dan frontsquats en fatsoenlijke pushpresses doen.

Gewoon gaan pressen? Zie het voordeel van behind the neck niet behalve dat je 2x meer legdrive en er in kan leggen. Ga dan frontsquats en fatsoenlijke pushpresses doen.

dit heeft meer nut voor kogelstoten ;)
frontsquat doe ik ook gewoon en pushpress soms ;)

Zou de volgende keer niet zoveel gaan lopen met een gewicht. Een stap of twee was genoeg geweest.

positie waarin de kogel ligt en hoe je moet stoten.

Merk zelf dat als ik neck presses doe ik andere spieren meer gebruik dan wanneer er push press/overhead presses gedaan worden. Neck Press is een goede aanvulling vind ik.

En waarom is dat zo? Leg het mij eens uit.

bij een pushpress zit het gewicht voor je, dit heeft niks te maken met de manier hoe je een kogel beet houdt en hem wegstoot.
daarentegen heb je bij nekstoten het gewicht tegen je nek aanliggen en op je schouder, bij kogelstoten heb je het gewicht tegen de zijkant van de nek gedrukt, waardoor de beweging van nekstoten meer effectief is voor het stoten van de kogel.

positie waarin de kogel ligt en hoe je moet stoten.

Merk zelf dat als ik neck presses doe ik andere spieren meer gebruik dan wanneer er push press/overhead presses gedaan worden. Neck Press is een goede aanvulling vind ik.

Welke andere spieren?

Spieren zoals de traps voel ik overduidelijk meer werk leveren dan. En met zwaar schruggen alleen kom je er niet.

Traps? Shrugs? Welke traps? En waarom zou je presses gaan doen voor je traps?

Of bedoel je de retractie van de scapula omdat je de schouder in een vreemde exorotatie gooit?

16 jaar? respect man!

Wat Emile zei dus. Kwam alleen even niet meer op de details er van dus qua omschrijving zouden we er uit eindelijk wel uitgekomen zijn :D

Wat Emile zei dus. Kwam alleen even niet meer op de details er van dus qua omschrijving zouden we er uit eindelijk wel uitgekomen zijn :D

Als je behind de neck presses doet omdat je de traps er mee traint... Dan gaat er iets fout.

Toch ben ik van mening dat het verschil in exorotatie voor het kogelstoten en de behind de neck presses groot is. Waarbij je bij het kogelstoten ook nog elevatie hebt van de scapula waardoor er meer ruimte ontstaat voor exorotatie. Dat is niet geval bij een behind de neckpress omdat je ellebogen juist naar onderen wijzen.

Knap hoor ;)

Mooie exorotatie van de scapula!!!!

Nee, gewoon nette prestatie hoor :P

Ik denk ook dat je niet de fout moet maken om je oefeningen zoveel mogelijk te laten lijken op de bewegingen die je in je sport maakt. Dit kan een averechts effect hebben.

Je doet presses voor een sterke schoudergordel, die je dan weer kan gebruiken bij het kogelstoten. Je moet geen presses doen om kogelstoten te simuleren, dan ga je beter kogelstoten.

edit: de reden dat je meer traps voelt bij behind the neck oefeningen is dat je je scapula moet samentrekken om in de juiste positie te komen. Dat is heel wat anders dan ze ook goed belasten.

Terug
Naar boven