AndroidHealthClinic

filmpje squat/bench/rows + eigen kritiek

• Topic Starter Topic Starter
Die filmpjes zijn wel nuttig. Ik had als voorbeeld voor de Pendlay Rows de volgende afbeelding gebruikt...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit heb ik geprobeerd zoveel mogelijk te benaderen, maar zoals gezegd was 't me zelf al opgevallen dat dit niet helemaal gelukt was. Nu zie ik in de video van Glenn Pendlay zelf ook nog eens dat bijvoorbeeld je schenen wel wat rechter mogen staan dan hoe ze in de afbeelding staan.

Sowieso moet ik iets meer omhoog komen met m'n bovenlichaam om op z'n minst parallel te blijven. Dat is denk ik de belangrijkste les die ik mee moet nemen naar m'n volgende setjes. Ik film ze dan gewoon opnieuw en post hier weer m'n beste...

---------- Post toegevoegd Mon 27 Aug 2012 om 14:20 ----------

vind jouw squat alles behalve goed.

Wat betreft die "So You Think You Can Squat": zeer nuttig ook! Ik heb tot nu toe de instructies van Mark Rippetoe geprobeerd te volgen, maar in deze serie worden weer een aantal extra's benadrukt waar ik me nog niet helemaal bewust van was. Ga 't zo meteen in de praktijk proberen te brengen.

Thanks allemaal!

Je bent er goed mee bezig in elk geval.

Probeer ook naar je lichaam te luisteren. Elk lichaam is anders. Als jij je voeten net even wat anders hebt bijvoorbeeld, maar jij voelt je er goed bij, gewoon lekker blijven doen.

Vandaag niet zo'n goede training achter de rug: bij elke oefening mezelf toch weer betrapt op fouten, waarschijnlijk door de (inmiddels voor mij toch wel) uitdagende gewichten.

Ik denk dat ik nog één keer ga proberen mezelf alles opnieuw, maar dan perfect, aan te leren, gebruikmakend van jullie geweldige feedback. Ik ga op elke oefening deloaden en ik maak een aparte topic aan voor elke oefening die ik probeer te leren (ik doe stronglifts, dus het zijn er vijf).

Mocht ik dan nog steeds fouten maken, dan moet ik misschien toch maar eens overwegen naar een goede sportschool te gaan, want persoonlijke begeleiding moet toch wel beter werken denk ik...

Vandaag niet zo'n goede training achter de rug: bij elke oefening mezelf toch weer betrapt op fouten, waarschijnlijk door de (inmiddels voor mij toch wel) uitdagende gewichten.

Ik denk dat ik nog één keer ga proberen mezelf alles opnieuw, maar dan perfect, aan te leren, gebruikmakend van jullie geweldige feedback. Ik ga op elke oefening deloaden en ik maak een aparte topic aan voor elke oefening die ik probeer te leren (ik doe stronglifts, dus het zijn er vijf).

Mocht ik dan nog steeds fouten maken, dan moet ik misschien toch maar eens overwegen naar een goede sportschool te gaan, want persoonlijke begeleiding moet toch wel beter werken denk ik...

maak je dr niet druk om, niemand doet perfecte uitvoering van het begin.
veel oefenen en dat komt vanzelf.

veel sportscholen kunnen zelfs niet eens juiste begeleiding geven.

een perfecte squattechniek bv heb je niet onder de knie op een maandje, kan enorm lang duren

ik train nu al anderhalf jaar serieus en betrap mezelf nog elke squattraining op fouten

Laatst bewerkt:
maak je dr niet druk om, niemand doet perfecte uitvoering van het begin.
veel oefenen en dat komt vanzelf.

veel sportscholen kunnen zelfs niet eens juiste begeleiding geven.

een perfecte squattechniek bv heb je niet onder de knie op een maandje, kan enorm lang duren

ik train nu al anderhalf jaar serieus en betrap mezelf nog elke squattraining op fouten

Goed om te horen, thanks.

Ik ben even aan het informeren inmiddels. Als ik in m'n woonplaats een sportschool kan vinden waar ik echt goede begeleiding kan krijgen (misschien zelfs een soort lessen) dan denk ik dat ik gewoon een paar maandjes pak en dan eventueel gewoon thuis weer verder train.

Misschien blijkt het zelfs wel heel tof te zijn om buiten de deur te trainen...

Probeer je polse/hande recht bij je bench.

Terug
Naar boven