- Waardering
- 98
- Lengte
- 1m91
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 13%
Steiner, G. (1997). De toekomst van de universiteit?, p.15Een man die je ontmoet zegt: "Ik wijd mijn leven aan het catalogiseren van bronzen Chinese kamerpotten uit de negende en tiende eeuw. Ik ben gek, akkoord, maar ik wens geen water bij de wijn te doen." Dat is de sleutel: niet onderhandelen over onze passies. Maar alles wat wij sinds jaren doen, is ons verontschuldigen. [..] In plaats daarvan zou men moeten zeggen: "Je hoeft niet niet naar mijn colleges over kamerpotten te komen, maar als je het doet dan zul je de kanker voelen, ja u hoort het goed, le cancère, der Krebs, die Besessenheit, de daimonia die in mij brandt." Een echt intellect is geobserdeerd.
Wat is de rol van universiteiten? Is het huidige steunen, sturen, controleren (ergo kapitaliseren) van de universiteit een kwalijke vorm van werkelijkheidsvreemdheid? 'Vijfjarenplannen', die vroeger alleen achter het Ijzeren Gordijn plaatsvonden, voor onze kennis? Het ondergesneeuwd raken door evaluaties, audits, rankings, niet eindigende hervormingen, het kwantificeren van citaten en het punten geven aan publicaties? Is er een directe samenhang tussen de overdadige groei van managementstructuren enerzijds en de inkrimping van filosofisch-intellectuele milieus anderzijds?
Laatst bewerkt:

(Of overschat want het Avesta had ik nog nooit van gehoord.
, thx btw)