AndroidHealthClinic

Aankondiging Finale 6de editie "De Sterkste Man Van Belgie 2013"

Bezoekers in dit topic

Zo logisch vind ik het niet, het zou een hoop discussies schelen als mensen er gewoon open over zouden zijn.

Het zou respect weer in een juist perspectief plaatsen, ook al is dat weinig egostrelend.
Overklast zul je altijd worden, want er is nu eenmaal altijd iemand met een betere genetische blauwdruk. Neem een jongen als Niels, dat is een ****ing mutant, daar kan je echt niet tegenop trainen. Genetics over athletics :rolleyes:

Je kunt met roids hooguit je progressie versnellen, of je genetische max iets rekken, maar feit blijft dat het komt met heel veel downsides, die voor het gemak vergeten worden. De mensen die de grenzen teveel opzochten zijn ofwel niet meer in ons midden, ofwel vroegtijdig afgetaaid. Zo kan het ook gaan.
Dit even uitgaande van mijn beperkte kennis aangaande fysio-en endocrinologie.

Volgens mij is er altijd wel een mate van balans, you win some, you lose some.
 
Wie is jouw vent, Sjors?
 
Lance Armstrong had ook nooit iets gepakt, beweerde hijzelf. En zie nu ! ! ! ! !
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 515
Open zijn over gebruik, lol.
Ik begrijp heel goed dat met name de getalenteerde mensen soms wat gefrustreerd kunnen zijn wanneer ze zelf niet gebruiken en daardoor (net) niet met de top mee kunnen. Dat is heel begrijpelijk en ''oneerlijk'' voor hen. Maar een feit is natuurlijk dat wanneer je met die top mee wil, dat je er haast niet meer onderuit komt om te ''gebruiken''. Voor jezelf moet je dan bepalen of je nog wel met die top mee wil draaien waar ''niet iedereen'' clean is. En zo niet hoe moeilijk misschien ook.. jezelf erbij neerleggen en gewoon clean doorgaan. Over 20 of 30 jaar kun je jezelf dan alsnog afvragen of dat je op dat moment de ''juiste'' beslissing genomen hebt of niet. De juiste beslissing spreekt natuurlijk in de meeste gevallen voor zich.

Dit lapje tekst is tevens een ervaring van iemand die ik onlangs heb leren kennen. En ook al had deze beste man wel gebruikt, dan nog zou hij mijn respect en begrip hebben. Want tientallen jaren vele dagen in de week trainen doe je niet met alleen ''gebruiken''.
 
Werd tijd dat het naar buiten kwam.. Ik vind als je gebruikt ben gewoon eerlijk !! Al die taboe over geheim houden ect..
 
Werd tijd dat het naar buiten kwam.. Ik vind als je gebruikt ben gewoon eerlijk !! Al die taboe over geheim houden ect..
In zou ook graag alles open en eerlijk zien, maar ik België is men gewoon heel streng tegen dopinggebruik. Zelfs mensen die niet-competitief een sport beoefenen, riskeren straf als ze betrapt worden op verboden producten (en de lijst van wat verboden is, is lang); men valt zelfs verschillende keren per jaar binnen bij commerciële gyms om mensen te testen... Voor mensen die wel aan wedstrijden deelnemen, is men nog strenger.
Als iemand in België open zou zijn over gebruiken, zou deze persoon niet verbaasd moeten zijn om op een dag bezocht te worden voor de dopingcontrole (met wellicht een boete, schorsing, strafblad, openbaar ten schande gemaakt worden, ... als gevolg). En dat wil gewoon niemand riskeren.
 
Werd tijd dat het naar buiten kwam.. Ik vind als je gebruikt ben gewoon eerlijk !! Al die taboe over geheim houden ect..

the ninja zal waarschijnlijk bedoelen : eens je betrapt word, geef het dan ook toe. Hang dan niet de heilige uit of wat dan ook. Trouwens van sommige mensen weten we zo wie zo dat ze gebruiken, zonder dat ze gestest moeten worden.
 
Waarom toegeven, de straffen zijn te streng? M'n mag zelfs niet meer recreatief sporten met zijn vrienden als m'n betrapt word.
 
Waarom toegeven, de straffen zijn te streng? M'n mag zelfs niet meer recreatief sporten met zijn vrienden als m'n betrapt word.

jawel, iemand die positief test mag wel recreatief sporten met zijn vrienden. Hij mag enkel niet deelnemen aan (officiële/publieke) wedstrijden. Maar wat nooit mag is positief zijn. Anabole en al de rest wat op de lijst staat zijn verboden middelen. Een beetje zoals drugs.
 
jawel, iemand die positief test mag wel recreatief sporten met zijn vrienden. Hij mag enkel niet deelnemen aan (officiële/publieke) wedstrijden. Maar wat nooit mag is positief zijn. Anabole en al de rest wat op de lijst staat zijn verboden middelen. Een beetje zoals drugs.

Men kan je wel degelijk de toegang tot sportclubs ontzeggen bij een positieve test. Dus is recreatief trainen gedaan tenzij je ergens thuis kan trainen natuurlijk.
 
Lance Armstrong had ook nooit iets gepakt, beweerde hijzelf. En zie nu ! ! ! ! !

Haha de mooiste van de hoop moet ook iets posten met wat uitroeptekens ! ! ! !
 
:shoot::shoot::shoot: !!!!!!!!!!!!!!!
 
Het is natuurlijk wel een beetje geleuter in de marge. De strongman-scene staat stijf van de kuurders en wie wat doet, is zo'n beetje publiek geheim. Who gives a shit. Geen steroide op deze planeet maakt je ineens onoverwinnelijk.

Daarbij is de enige die de waarheid weet, de beste man zelf. Zolang er nog steeds naturals zijn die geared collega's verslaan in een wedstrijd, lijkt het mij alles behalve boeiend. Het geeft alleen maar aan hoe insignificant het is.
Daarbij is deca ook niet bepaald een drug of choice voor krachtgains, tenminste niet alleen. Dus waar gaat het nou helemaal over?
Zelfs binnen het domein van steroiden kunnen enkele echt een belachelijk voordeel geven qua kracht (e.g. mibolerone), en dan nog overige PEDs die niet tot de steroiden behoren (naast het gegeven dat reguliere steroiden al belachelijk goed werken).

Ervan uitgaande dat er inderdaad nandrolon in z'n urine was gevonden betekent dit een van de volgende twee dingen:
1) hij heeft net z'n eerste stapjes met AAS gezet, roekeloos, zonder verstand. Waarschijnlijk onder begeleiding van een mongool eerste klas. Niet alleen zijn er betere middelen voor handen dan nandrolon, het is nogal lang detecteerbaar.
2) inderdaad operatie.
Eerste zou me overigens niks verbazen gezien ik vanuit bodybuild kringen weet dat genoeg 'betere' podium atleten ook de meest -in mijn ogen- debiele kuren hanteren.

De vraag is natuurlijk wanneer die operatie was en dan kan er gerekend worden...
Helaas niet, detectie van nandrolon in de urine is op basis van diens metabolieten te weten norandrosteron en noretiocholanolon, waaraan het e.e.a. aan metabolisatie aan voorafgaat wat nogal onderhevig is aan interindividuele variatie. Zou het geeneens in de orde van weken nauwkeurig kunnen krijgen bij lage concentraties. Zou je het ook maar 'n beetje aardig kunnen benaderen heb je meerdere urine samples over tijd nodig. Ik mag overigens hopen dat zo'n nandrolon injectie bij 'n operatie gewoon gedocumenteerd is door de betreffende arts.

Dat spul blijft ongeveer een maand detecteerbaar in urine, dat zou betekenen dat hij een maand tevoren nog geopereerd zou zijn. Knappe vent als je een maand na een schouder-operatie aan zo'n wedstrijd meedoet.
Maar goed, het kan.
Ik dacht persoonlijk in de orde van enkele maanden na een eenmalige injectie, maar blijkt dus zelfs nog langer dan ik dacht. Zie: http://jcem.endojournals.org/content/90/5/2624.long
Na 'n half jaar is het nog bij het merendeel te detecteren en overschrijdt het de treshold van 2 ng/ml. Deze cijfers benadrukken overigens des te meer hoe debiel (maar dan ook echt zwaar debiel) je als wedstrijdatleet bent, in welke sport dan ook waar dopingtests worden afgenomen, om nandrolon te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Haha de mooiste van de hoop moet ook iets posten met wat uitroeptekens ! ! ! !

Ja ik weet het dat ik mooi ben, dat is niet altijd even makkelijk hoor.

Die uitroeptekens, wat dus leestekens zijn, die dienen om teksten beter te laten lezen. Een tekst zonder leestekens is nogal dom.

En ja, Armstrong werd ook gepakt en wou ook niet toegeven. Tot hij voor Oprah Winfrey verscheen.
Blijkbaar heeft zij een goede invloed op Armstrong gehad.
Alleen was zij ook niet bij machte om Armstrong al zijn gele-trui overwinningen te doen behouden.
Maw Snoob, als jij ooit eens tweede was bij de Sterkste man van België, dan krijg je binnenkort misschien alsnog een eerste plaats.

En daarom heb ik er ! ! ! ! bijgezet: dus zie nu WAT ER MET ARMSTRONG GEBEURD IS
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven