MuscleMeat

Fitness coach zeikt over deadlift

Wat is het voordeel precies van de deadlift trainen met touch&go of is het meer iets dat je met serieuze gewichten uit gewenning fijner gaat vinden?
Ben nu zelf een tijdje met deadstop aan het trainen, denk dat bij touch & go door het iets hogere gewicht waarmee je kan trainen dat vooral je lockout sterker maakt. En bij deadstop het toch meer op je liftoff aankomt.

Maar denk ook wel doordat mijn trainingmaatje zo'n ervaren lifter is dat hij toch wel in zijn techniek blijft. En deadstop bij een heleboel het voordeel heeft dat je telkens weer opnieuw kan focussen op de juiste techniek en dus netter lift.

Laatst bewerkt:
Deadstop is inderdaad goed maar ik zelf wissel het af naar effe grond aan tikken en een egt rust momentje iedere rep.
dit dus, meestal tik ik ook ff de grond aan maar hou wel spanning in de rug, 1 of ander manier is dat ook lichter dan als je het gewicht 2 coïtus laat rusten.

Als je ziet waar deze discussie over gaat is jouw inbreng compleet niet relevant.
zou ik toch alles maar is een beetje lezen, er word namelijk gevraagd of je je barbell neer moet leggen of niet , en uit het filmpje blijkt dat je hem best wel neer mag leggen , moeilijk he lezen

ik leg hem niet neer omdat je dan geen spanning er op houdt. Met andere oefeningen leg je het gewicht per herhaling toch ook niet 1 sec neer?

Neerwaartse beweging bij deadlift is ****ing nutteloos. Het zou zelfs beter zijn om het hele ding gewoon op de grond te laten pleuren zodra je rechtop staat maar ja dat is meestal niet echt een optie (lawaai)

Dus vasthouden in de onderste stand ? Is vragen om blessures als je het mij vraagt .

Dat ding zo snel en veilig mogelijk op de grond leggen na de lift.

p.s: Nog iets, als je je deadlifts zwevend uit kan voeren, wordt het de HOOGSTE TIJD om het gewicht eens een beetje op te voeren :lol:

Laatst bewerkt:
Ik leg de barbell ook neer bij mijn deathlifts. Dat spaart de onderrug.

Daarom gooi ik nu de stang in een beweging de lucht in, waardoor een enkele seconden rust kan pakken. Erna vang ik de stang weer op en ga ik meteen door met de volgende.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jeetje...
Veel van jullie kijken echt door een smal kijkgaatje.
Ja bij een Deadlift leg je het gewicht idd neer.
Maar dat betekend niet dat je m ook kan uitvoeren zonder op de grond te leggen (lichter gewicht ofcourse).
Het is gewoon net wat anders.
Variatie is niks mis mee en misschien had jouw coach wel een bepaald doel voor ogen.

BTW, Phil Heath deed het ook wel eens zo, Klaag m aan!

zou ik toch alles maar is een beetje lezen, er word namelijk gevraagd of je je barbell neer moet leggen of niet , en uit het filmpje blijkt dat je hem best wel neer mag leggen , moeilijk he lezen

tja een filmpje zonder enige tekst of wat dan ook met enkel een dude die een deadlift doet zegt nogal weinig, vind je niet?
ts had namelijk al door dat er 2 kampen zijn;)

met je reps licht het eraan waarop je wilt trainen wil je op je hypertrofie trainng kan je ook 10x 8x 6x 6x doen als je die 12 teveel vind en ja met trainen moet je tog zorgen dat er spanning op je spieren blijven bij het trainen dus zou ik zeggen NIET neerleggen,

Doe het dan wat lichter, die fitness coach zal het niet zeggen als het niet klopt,
HetIsZijnVak.!

met je reps licht het eraan waarop je wilt trainen wil je op je hypertrofie trainng kan je ook 10x 8x 6x 6x doen als je die 12 teveel vind en ja met trainen moet je tog zorgen dat er spanning op je spieren blijven bij het trainen dus zou ik zeggen NIET neerleggen,

Doe het dan wat lichter, die fitness coach zal het niet zeggen als het niet klopt,
HetIsZijnVak.!

Ja want de fitness coaches van tegenwoordig weten precies hoe het allemaal moet...

HetIsZijnVak.!

Het is zijn vak... Volgens mijn zijn veel fitness coaches vooral geïnteresseerd in de methodes hoe ze vrouwen die er trainen zo snel mogelijk een strak kontje kunnen bezorgen :p.

Whahahahahahahahaha

---------- Post toegevoegd Sat 10 Dec 2011 om 12:54 ----------

De gemiddelde dbb''er weet meer over voeding/training/bb als iedere fitnesscoach kneus

Gooi een paar kaarsen naar die fitnesscoach van je!

hm, meningen zijn hierover erg verschillend, ik wissel af, soms leg ik het gewicht op de grond, met maxen bijvoorbeeld, maar als ik warming up of mijn lower weight sets doe laat ik hem ook niet zakken tot de grond, het is gewoon zo dat je op spieren spanning moet houden.

Terug
Naar boven