MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.561
Er is weer een nieuw model (juni 2011) van de Barbarian Power Cage verkrijgbaar!
  • Nieuw: Extra brede en versterkte bar catchers (korte steunen / aflegbouten)
  • Nieuw: Nog grotere binnenmaat, nu 70 cm voor nog meer bewegingsruimte!
  • Nieuw: Met uitbreidingsmogelijkheden voor bouten voor het bevestigen van resistance bands! Zes boringen per kant maken training met resistance bands zowel binnen als buiten de Power Cage mogelijk. Er kunnen verschillende breedtes (weerstandniveau's) worden ingesteld!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ah, het topic is weer open. Mooi!
Ik heb de cage gisteren binnen gekregen en hij ziet er erg solide uit!
Ik vroeg me al af waar die gaten aan de onderzijde van de kooi voor waren, maar dat is dus voor bouten voor bands. Dat is mooi, want de bands heb ik al liggen. Meteen even die bouten bijbestellen dus.

Overigens ontbraken wel de roeigreep en de lattrekstang die standaard bij de cage zouden zitten, ontbrak er nog een klein bevestigingsplaatje en is abusievelijk de verkeerde halterstang geleverd. Ik heb hier al over gemaild.
Heb er alle vertrouwen in dat dit goedkomt!

Oh, en ik vind de pully heel erg stroef lopen. Als ik er minder dan 10kg aan hang (en het gedeelte waar het gewicht aan hangt weegt ook al wat), komt het niet eens terug naar beneden. Is daar nog een truc voor? Wat siliconenspray op de geleidestang ofzo?
Of die plastic dingen die nauw om de geleidestang vallen een klein beetje bijsnijden misschien?

---------- Toegevoegd om 14:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Wat me trouwens ook opviel is dat de voetsteunen voor de pully verwijderbaar zijn en dat het pully systeem op het oog een stuk stabieler is gemaakt.

Beste fitness seller,

ik ben op zoek naar goede, degelijk, zwaar belastbaar, soepel lopende latpully.
Ik heb op jullie site de volgende 2 modellen gezien die mijn interesse hebben.

Model 1: http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p634_Barbarian-Lat-Tower.html

Model 2: http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p312_Powertec-Lat-Machine.html

Ik heb er echter nog enkele vragen bij.
Mijn belangrijkste vraag is:
1) hoe is de gewichtsverdeling op de beide pully's van de verschillende merken. Is het een 1 op 1 gewichtsverdeling (100 kg = 100 kg). Is het dan ook 1 op 1 gewichtsverdeling voor de bovenste pully en ook de lage pully ?
Of zit hier verschil tussen?

2) Vanwaar jullie keuze om bij barbarian toestellen vaak uit te rusten met 30 mm halterschijvenschijven opname ipv de 50 mm halterschijven opname (ik neem aan dat de meeste mensen 50 mm schijven hebben). Komen er dan extra kosten bij als ik voor de barbarian latpully kies en ik 50 mm oplegbouten moet hebben. (met 30 mm kan ik namelijk niets en zijn dus overbodig).

3) prijs is hetzelfde. De belastbaarheid van de barbarian is iets hoger dan die van powertec. Welke zou je me aanraden?

Ben benieuwd naar jullie antwoord & keep up the good work!

groet

• #3.564
Ah, het topic is weer open. Mooi!
Ik heb de cage gisteren binnen gekregen en hij ziet er erg solide uit!
Ik vroeg me al af waar die gaten aan de onderzijde van de kooi voor waren, maar dat is dus voor bouten voor bands. Dat is mooi, want de bands heb ik al liggen. Meteen even die bouten bijbestellen dus.

Overigens ontbraken wel de roeigreep en de lattrekstang die standaard bij de cage zouden zitten, ontbrak er nog een klein bevestigingsplaatje en is abusievelijk de verkeerde halterstang geleverd. Ik heb hier al over gemaild.
Heb er alle vertrouwen in dat dit goedkomt!

Oh, en ik vind de pully heel erg stroef lopen. Als ik er minder dan 10kg aan hang (en het gedeelte waar het gewicht aan hangt weegt ook al wat), komt het niet eens terug naar beneden. Is daar nog een truc voor? Wat siliconenspray op de geleidestang ofzo?
Of die plastic dingen die nauw om de geleidestang vallen een klein beetje bijsnijden misschien?

---------- Toegevoegd om 14:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Wat me trouwens ook opviel is dat de voetsteunen voor de pully verwijderbaar zijn en dat het pully systeem op het oog een stuk stabieler is gemaakt.
Je moet waarschijnlijk de plastic kapjes bijsnijden inderdaad maar ik zie dat dit al via e-mail wordt behandeld :)

Beste fitness seller,

ik ben op zoek naar goede, degelijk, zwaar belastbaar, soepel lopende latpully.
Ik heb op jullie site de volgende 2 modellen gezien die mijn interesse hebben.

Model 1: http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p634_Barbarian-Lat-Tower.html

Model 2: http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p312_Powertec-Lat-Machine.html

Ik heb er echter nog enkele vragen bij.
Mijn belangrijkste vraag is:
1) hoe is de gewichtsverdeling op de beide pully's van de verschillende merken. Is het een 1 op 1 gewichtsverdeling (100 kg = 100 kg). Is het dan ook 1 op 1 gewichtsverdeling voor de bovenste pully en ook de lage pully ?
Of zit hier verschil tussen?

2) Vanwaar jullie keuze om bij barbarian toestellen vaak uit te rusten met 30 mm halterschijvenschijven opname ipv de 50 mm halterschijven opname (ik neem aan dat de meeste mensen 50 mm schijven hebben). Komen er dan extra kosten bij als ik voor de barbarian latpully kies en ik 50 mm oplegbouten moet hebben. (met 30 mm kan ik namelijk niets en zijn dus overbodig).

3) prijs is hetzelfde. De belastbaarheid van de barbarian is iets hoger dan die van powertec. Welke zou je me aanraden?

Ben benieuwd naar jullie antwoord & keep up the good work!

groet
Beide toestellen hebben 1:1 gewichtsoverdracht, zonder katroleffect. Zowel voor de high als low pulley.

De Barbarian Line toestellen worden standaard uitgerust met 30 mm halterschijvenopname zodat deze voor iedereen toegankelijk zijn. Er zijn genoeg mensen die een grote verzameling 30 mm gewichten hebben, voor hen zijn de 50 mm toestellen natuurlijk niet geschikt. De adapters kosten 12 EUR per stuk.

Beide toestellen zijn prima geschikt voor een home gym. Qua belastbaarheid liggen beiden toestellen ongeveer gelijk, de afwerking van de Powertec Lat Machine is op dit moment echter toch nog iets mooier. Gezien de beschikbaarheid (voorraad) is de Powertec Lat Machine nu misschien de meest interessante optie!

Laatst bewerkt:
Klein vraagje: ik had een tijdje terug een bestelling geplaatstmet oa straps, en de straps waren op dat moment niet leverbaar. Kan ik eventueel mijn bestelling nog aanpassen en voor die twintig euro van die twee paar straps iets anders kiezen? Of is dat niet mogelijk?

grt

• #3.566
Klein vraagje: ik had een tijdje terug een bestelling geplaatstmet oa straps, en de straps waren op dat moment niet leverbaar. Kan ik eventueel mijn bestelling nog aanpassen en voor die twintig euro van die twee paar straps iets anders kiezen? Of is dat niet mogelijk?

grt

Ja natuurlijk, dat is geen probleem! Stuur even een mailtje naar de klantenservice, je bestelling zal dan worden aangepast.

• #3.567
Er is nu een nieuwe Warrior uitvoering van het Barbarian Free-Rack verkrijgbaar! Het Barbarian Warrior Free-Rack heeft als extra toevoeging twee noodopvangsteunen die een veilige training mogelijk maken! Daarnaast zijn deze haltersteunen voorzien van handige ophangpennen voor het opbergen van je halterschijven.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bekijk hier alle andere nieuwe producten, waaronder drie nieuwe toestellen uit de Barbarian Line:

Komen een van de 2 merken DIPPING BELTS nog op korte termijn in de voorraad ?

Komt er misschien ook een belt die dient als gewone bb belt, maar met aan elke heupzijde een ring zodat je er ook mee kan dippen als je er een touw of ketting door haalt?

jawel, mijn vorige gym was in bezit van zo'n riem en ik vind die veel fijner dippen als een dipping belt die je van je heupen af voelt glijden. maar jammer iig.
ook voor weighted chins erg handig.

Vandaag een nieuwe Dip Bar bezorgd zonder fabrikagefoutje ... donderdag stuur ik de foutieve terug op kosten Fitness Seller. Top service van Fitness Seller .... dat moest ik even kwijt;)

shiiiit, resistance bands en een cage met pinnen ervoor zijn is een nice toevoeging aan de website :O

Inderdaad, goede toevoeging al het (alreeds grote) assortiment!!
Doe zo verder ;) (nu nog fat gripz :p )

Hoe zit dat eigenlijk met leveringen qua kosten (naar België)? Is er een vaste som waarna geen leverkosten meer moeten betaald worden?

Nogmaals voor de mensen die twijfelen om klant te worden bij FS.
Gewoon doen! Mijn ervaringen zijn super. Afgelopen weken paar keer wat besteld en alles netjes en prima afgeleverd. En altijd masterlijk verpakt.:p

Off topic:

Had ook de powerhooks besteld.. In 1 woord: Ideaal!!

• #3.579
Review tot nu toe.

Zo rond eind april heb ik de Barbarian Power Cage System besteld, inclusief halterstang (de tot 450kg versie), een paar extra grepen voor de pully en wat rubber gripper halterschijven.

Omdat ik niet voor de standaard samengestelde set (kooi met halter en schijven) koos, maar zelf wat samen had gesteld liep ik natuurlijk wat kortingen mis. Hierover onderhandeld met FS die niet te beroerd waren mij hierin tegemoet te komen.

Op het moment dat ik de bestelling plaatste was alleen de kooi niet op voorraad. Deze zou naar verwachting, na ongeveer 2 weken binnen komen.
Helaas kan je op de site niet meer zien wanneer de verwachte levering is, dus toen ik na twee weken niets gehoord had ben ik weer gaan mailen. De levering was iets uitgelopen en zou waarschijnlijk een weekje later komen. Dit verhaal herhaalde zich nog een paar keer en na in totaal ongeveer 5 weken was de kooi eindelijk binnen.

Hier moet ik wel bij zeggen dat FS telkens een slag om de arm heeft gehouden mbt de levertijd. Ze hebben altijd gezegd dat het naar verwachting nog … zou gaan duren en dat het mogelijk uit zou kunnen lopen. Ze hebben dus nooit beloften gedaan.
Daarbij had ik hier op de site al gelezen over relatief lange lever termijnen, dus ik had er eigenlijk al een beetje rekening mee gehouden.

Toen ik het bericht kreeg dat de kooi waarschijnlijk de volgende dag geleverd zou worden, was ik die volgende dag toevallig vrij. Ik kon hem dus in ontvangst nemen. Anders had ik het verzendbedrijf moeten bellen om een nieuwe afspraak te maken.

Het pakket was stevig ingepakt! Het totaal woog 355kg, dus het was wel even slepen, maar ik heb alles binnen gekregen.
Toen ik alles uitgepakt had en in elkaar had gezet (ook nog best een klus in je eentje), zag ik dat er een metalen plaatje ontbrak voor de bevestiging van de pully aan de cage. De cage zag er ook iets anders uit dan op de plaatjes op de site.
Ook ontbraken de lattrekstang en de roeigreep. Toen ik de cage bestelde stond er op de site bij dat deze er gratis bij zaten. Tot slot merkte ik ineens op dat er een verkeerde halterstang geleverd was (de lichte versie).
Balen natuurlijk. Zeker die halterstang, want nu had ik de cage eindelijk staan, maar kon ik nog steeds niet trainen, want die stang moest nog geruild worden.

Ik heb FS gemaild en dit medegedeeld. Kreeg te horen dat ik de 2011 versie van de kooi had ontvangen (daarom zag hij er dus anders uit) en dat de lattrekstang en roeigreep hier niet meer gratis bij zagen.
Het metalen plaatje zou worden nagezonden en de stang zou men komen ruilen.

Ik vond het toch raar dat ik ineens, zonder bericht, een nieuwe versie van de kooi ontving en vooral dat ik ineens geen lattrekstang en roeigreep meer kreeg, waar ik wel op gerekend had, aangezien dat gewoon deel uitmaakte van de bestelling. Hierover onderhandeld met FS. Uiteindelijk zijn we elkaar tegemoet gekomen. Ik kreeg de ergo rubber lattrek stang en roeigreep (iets opgewaardeerd dus) voor de helft van de prijs.
Ook werd ik er op gewezen dat ik zonder bijbetaling de nieuwe versie van de kooi had gekregen (het oude model was 50 euro goedkoper).

Overigens ben ik natuurlijk wel heel blij met de nieuwe kooi! Vooral omdat ik ook met bands train en daar nu mooie pinnen voor zijn (die wel los bijbesteld dienen te worden). Ook is het pully systeem mooier afgewerkt en zijn de voetstepjes voor wanneer je met de low pully gaat roeien makkelijk te verwijderen voor extra ruimte in de kooi. Tot slot zijn de beugels die de stang vasthouden veel breder en sterker dan de oude. Het enige nadeel hierbij is dat ze ook een stukje lager hangen. Als je ze bijvoorbeeld in gat 11 steekt, hangt de halterstang ter hoogte van gat 9. Op zich geen probleem, behalve voor lange mensen die willen squatten. Die zouden, om de bovenste standen te kunnen gebruiken de oude versie van de catchers kunnen vragen.

Door de drukte bij FS duurde het even voordat alles nagezonden werd, dus ik heb nog iets van anderhalve week moeten wachten voordat alles binnen kwam.

Bij het omwisselen van de halterstang ging er weer wat mis. Ik was de eerste keer niet thuis toen men lang was gekomen, dus had het verzendbedrijf gebeld om een nieuwe afspraak te maken. Deze hadden echter een foutje gemaakt, waardoor er niemand op kwam dagen. Ik heb toen weer opnieuw moeten bellen om weer een afspraak te maken. Toch vervelend als je de hele middag thuis zit te wachten en er komt niemand… Dit is een fout van het koeriersbedrijf, niet van FS, maar ik wilde het toch even vermelden.

Bij het naleveren van de grepen ging ook weer wat mis. Ik had er een ergo rubber brede roeigreep bij besteld, maar kreeg de brede roeigreep met bumper uiteinden…
Hierover weer gemaild en FS vroeg mij of ik die greep wilde houden. Het verschil in de prijs zou worden teruggestort. Hier ben ik mee akkoord gegaan.

Ondanks dat niet alles echt soepel verloopt, wil ik wel nog zeggen dat ik wel erg tevreden ben over de wijze waarop ik door FS te woord ben gestaan tot nu toe. Dit is erg netjes. Ze proberen me overal mee te helpen en zijn niet te beroerd mij, daar waar nodig, tegemoet te komen.

Ondertussen was ik begonnen met trainen in mijn nieuwe cage. Hij bevalt erg goed. Echter, toen ik voor het eerst ging bankdrukken met de nieuwe stang, merkte ik wat op. Ik begon met opwarmen (lege stang, snelle herhalingen) en hoorde een van de sleeves tegen de binnenkant tikken. Ik keek en zag toch redelijk wat speling in de lager. Lichtelijk teleurgesteld nam ik het maar voor lief, omdat ik geen zin had om weer moeilijk te moeten doen om de stang te ruilen.
Niet dat FS hierover moeilijk deed de eerste keer, maar ik zag op tegen het gedoe (weer mailen, uitleggen, vragen of hij geruild kan worden, thuis moeten blijven voor een levering enz).

Tijdens mijn tweede training met de stang ging ik deadliften. Toen ik aan het opwarmen was, lag de stang natuurlijk op de grond (of in ieder geval de schijven, als je begrijpt wat ik bedoel). Toen ik de stang vanuit die positie ronddraaide merkte ik op dat hij gewoon hartstikke krom was!
Toen de stang geleverd werd zag de verpakking er nog goed uit. Ook op de stang zelf zijn geen beschadigingen te zien. Ik denk dus niet dat hij tijdens het transport beschadigd is.
Zelf heb ik er niet meer dan 100kg aan gehangen (toen ik zag dat hij krom was ben ik maar gestopt met deadliften), dus daar mag het ook niet aan liggen. En ik heb er geen gekke dingen mee gedaan (laten vallen ofzo).

Dit was gisterenavond. Ik heb direct weer gemaild met FS en wacht nog op een reactie.

Toch ben ik wel erg teleurgesteld. Het is een halterstang van zo’n 200 euro, dus ik had toch wel verwacht dat ik daarmee een stukje kwaliteit in huis haalde.

Ik weet nu dus ook even niet meer wat ik moet doen.
Zijn er meer mensen met ervaringen met deze stang? Is het normaal gesproken wel een kwalitatief goede stang? Of moet ik FS om mijn geld terug vragen en kan ik beter elders een goede stang aanschaffen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven