MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Je had natuurlijk ook gewoon even geduld kunnen tonen, er was pas één werkdag verstreken en ook nog eens na het weekend. Het ging mij erom dat je hier feitelijk suggereerde dat je e-mail niet werd behandeld of zelfs werd genegeerd.

Hoe dan ook, de stang wordt inderdaad opgehaald zodat we deze zelf kunnen bekijken, een derde medewerker ziet namelijk ook niet direct iets terug op het filmpje (hartstikke krom en krom als een banaan is in ieder geval zeer sterk overdreven, wellicht dat onze verwachtingen van het filmpje daardoor verkeerd lagen). Ik ben in elk geval benieuwd naar de halterstang die je nu gaat aanschaffen en je ervaringen daarmee, stuur me tegen die tijd maar een linkje naar de review ;)

Volgens mij blijf je me verkeerd begrijpen. Het ging me er niet perse om dat het me te lang duurde, maar dat terwijl ik nog op een reactie wachtte, hier op het forum wel gewoon nog vragen beantwoord werden.
Overigens zijn jullie op zaterdag ook gewoon open dacht ik, dus dat is meer dan 1 werkdag.
Maar goed, genoeg daar over.

Misschien is het niet heel duidelijk te zien op het filmpje. Ik weet zelf natuurlijk waar ik op moet letten, aangezien ik de stang zelf in mijn handen had en het filmpje zelf gemaakt heb.

De stang ligt tegen twee halterschijven aan en hoort tijdens het ronddraaien eigenlijk niet te bewegen. Je ziet de stang echter wel duidelijk bewegen. Dit komt niet doordat hij over de grond rolt oid, want de sleeves blijven tegen de halterschijven aangedrukt. Je ziet er imo een duidelijke slag in zitten.

Als de stang plat op de grond ligt kan ik de afstand tussen de grond en het uiteinde van de sleeve meten. Als ik de stang vervolgens een halve slag draai, wordt deze afstand ongeveer 4mm groter of kleiner. Nou, dat vind ik toch behoorlijk krom. Bij de vorige halterstang was dit verschil trouwens nog iets groter (5 a 6mm).

Jouw mening, over dat mijn opmerkingen over hoe krom de stang is sterk overdreven zou zijn, zou ik maar even voor me houden tot je de stang zelf in handen gehad hebt. Dan kan jij je eigen mening vormen. ;)

Eigenlijk maakt het trouwens helemaal niet uit in welke mate hij krom is, want zo'n stang hoort gewoon kaarsrecht te zijn, zonder enige afwijking. Sterker nog, een kleine afwijking is eigenlijk nog vervelender, want die zullen klanten misschien niet direct opmerken. Tegen de tijd dat zij dit wel door hebben en zich er aan gaan storen, kunnen zij hun geld voor de stang al niet meer terug krijgen.

Daarbij zit er speling in de sleeves. Als ik de stang, zonder schijven op en neer beweeg hoor ik de sleeves aan de binnenkant tegen de stang aan tikken.

Tot slot wil ik alleen nog kwijt dat ik de wijze waarop deze laatste posts overkomen zeer betreur.

Je hebt me nu afgeschilderd als iemand die zijn mening vooraf al bepaald heeft, iemand die hier aan het klagen is, iemand die ongeduldig is en iemand die sterk overdrijft. Hetgeen geen van allen waar is imo en waardoor ik toch het gevoel gehad heb mij op deze punten te moeten verdedigen.

Heel erg jammer...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.602
Eigenlijk maakt het trouwens helemaal niet uit in welke mate hij krom is, want zo'n stang hoort gewoon kaarsrecht te zijn, zonder enige afwijking. Sterker nog, een kleine afwijking is eigenlijk nog vervelender, want die zullen klanten misschien niet direct opmerken. Tegen de tijd dat zij dit wel door hebben en zich er aan gaan storen, kunnen zij hun geld voor de stang al niet meer terug krijgen.

Daarbij zit er speling in de sleeves. Als ik de stang, zonder schijven op en neer beweeg hoor ik de sleeves aan de binnenkant tegen de stang aan tikken.
Deze halterstangen zullen altijd minimale afwijkingen en speling hebben omdat ze niet gekalibreerd zijn. Dat geldt overigens voor alle normale halterstangen uit NL/BE/DE shops. Jouw verwachtingen van de stang zijn totaal onrealistisch, ik denk dat jij het beste een calibrated ELEIKO of IVANKO barbell of dergelijke kunt importeren, want dat is waar jij naar op zoek bent.

Hoe dan ook, zoals aangegeven krijg je je geld gewoon terug, daar wordt geen probleem over gemaakt. Ik hoop dat je snel de barbell vindt die je zoekt!

Nu ben ik ook nog totaal onrealistisch omdat ik een rechte halterstang verwacht als ik daar bijna 200 euro voor betaal... ???

Minimale afwijkingen zal je in de praktijk niet merken, dus dat maakt niet uit. Toch hoop ik dat de afwijking in de stangen zoals ik die ontvangen heb niet normaal zijn (4mm of meer).

Maar ik overweeg een Texas Power Bar te importeren. Kost wel wat meer, maar dan heb ik wel een stang waar ik nog jaren mee vooruit zal kunnen en die als het goed is gewoon recht is en blijft. ;)

Texas powerbar of eleiko ed zijn niet voor niets een stuk duurder;)

• #3.605
Nu ben ik ook nog totaal onrealistisch omdat ik een rechte halterstang verwacht als ik daar bijna 200 euro voor betaal... ???
Zucht, zo blijven we bezig hè :p Je snapt wel wat ik bedoel met onrealistische verwachtingen: een kaarsrechte stang mag je niet verwachten aangezien er in niet gekalibreerde halterstangen altijd afwijkingen zijn (gekalibreerd houdt in dat de specificaties exact kloppen).

De afwijkingen bij deze halterstangen zul je tijdens het trainen echter nooit merken. Heb je eigenlijk wel met de stang getraind? Heb je iets gemerkt van de afwijking?

Laatst bewerkt:
je sprak over 'hardstikke krom'... ik zie niks op je filmpje. Ik trek geen partij ofzo maar ik denk dat je barbells op laag water aant zoeken bent

Zucht, zo blijven we bezig hè :p Je snapt wel wat ik bedoel met onrealistische verwachtingen: een kaarsrechte stang mag je niet verwachten aangezien er in niet gekalibreerde halterstangen altijd afwijkingen zijn (gekalibreerd houdt in dat de specificaties exact kloppen).

De afwijkingen bij deze halterstangen zul je tijdens het trainen echter nooit merken. Heb je eigenlijk wel met de stang getraind? Heb je iets gemerkt van de afwijking?

Ja, heb ik gedaan (niet met die nieuwe, maar wel met de eerste).
Bij squatten merk je er niets van (dat kan immers ook met een buffalo bar), maar met benchen voel je het wel (geen ramp, maar toch duidelijk aanwezig). Met deadliften is het wel erg irritant. Als je de stang niet met de bolle kant naar boven vastpakt is hij geneigd uit je hand te rollen. Ook is het vervelend op het moment dat je de stang klaar legt en een goede grip probeert te krijgen.

---------- Post added wo 29 jun 2011 at 17:24 ----------

Texas powerbar of eleiko ed zijn niet voor niets een stuk duurder;)

True.
Kwaliteit kost geld.
Hoewel een Texas Power Bar nog best betaalbaar kan zijn als het goed is. Uiteraard nog wel een stuk duurder dan de versie die ik in eerste instantie bij FS besteld had, maar ook weer niet onbetaalbaar.

---------- Post added wo 29 jun 2011 at 17:28 ----------

je sprak over 'hardstikke krom'... ik zie niks op je filmpje. Ik trek geen partij ofzo maar ik denk dat je barbells op laag water aant zoeken bent

Dan zal het aan mij liggen.
Om die reden heb ik het filmpje er juist bij gezet. Zodat iedereen voor zichzelf kan kijken. Ik geef toe dat het op het filmpje misschien niet super duidelijk te zien is, maar probeer zoiets maar eens te filmpen met je GSM... ;)
Zelf zie ik het trouwens wel duidelijk, maar ik weet waar ik op moet letten.

Zoals ik zei was het verschil in afstand tussen de vloer en het uiteinde van de sleeve ongeveer 4mm tussen 'de bolle kant' boven of 'de holle kant' boven.
Lijkt me toch niet normaal, of wel?

Laatst bewerkt:
Als hij bij het deadliften uit je hand rolt is die stang niet goed.

Toch zijn jullie stangen normaal gesproken ook recht hoor en blijven ze na jaren gebruik ook recht. :)

NOOO!! zeg mij alstublieft dat die barbarian power racks snel terug in stock komen :(

• #3.611
NOOO!! zeg mij alstublieft dat die barbarian power racks snel terug in stock komen :(
De Barbarian Power Cage is bijna nooit in stock :p Zodra er een voorraad is is die binnen de kortste keren weer uitverkocht, pre-order is bijna een vereiste. De volgende aanlevering wordt over circa drie tot vier weken verwacht!

@ ,

het is duidelijk te zien hoor op je filmpje, dat de stang krom is.

ik heb onlangs een (goedkope) halter gekocht, niet van FS overigens.
zo een van 145 kg totaal voor nog geen 300 euro.die was (op dezelfde manier als jij gecontroleerd) absoluut recht.

dat de lagering e.d. en totale belastbaarheid een (groot) verschil zal inzitten, mag duidelijk zijn.ook zijn deze stangen dikker dan olympische wedstrijdmaat, dat soort dingen weet je ook vantevoren, allemaal geen probleem.

het enige wat je mijns inziens altijd mag verwachten, voor welke prijs dan ook, is dat je stang i.i.g. recht is.
de stang die jij nu hebt, zou ik voor nog geen 25 euro willen overnemen.

ik heb diverse zaken via FS aangekocht, nooit een probleem geweest verder :D

wilde je enkel laten weten dat je niet de enige bent die het ziote, en dat je ook niet de enige bent die het niet normaal vindt.

suc6 met je verdere zoektocht naar een goede (rechte) stang.
denk dat je moet overwegen om hem niet via een webshop te bestellen.
gewoon een zaak binnen stappen en daar kijken wat je koopt.

Fitness Seller wanneer komt de Powertec Olympic Bench terug in stock aub? Zit hier al 1 maand op te wachten en mijn bestelling is hierdoor nog steeds niet de deur uit bij jullie...
Bestelling: 112247

Alvast bedankt voor een antwoord!

Laatst bewerkt:
  • #3.614
Fitness Seller wanneer komt de Powertec Olympic Bench terug in stock aub? Zit hier al 1 maand op te wachten en mijn bestelling is hierdoor nog steeds niet de deur uit bij jullie...
Bestelling: 112247

Alvast bedankt voor een antwoord!
Dat duurt nog zeker drie weken ben ik bang... :(

Stuur anders even een mailtje naar de klantenservice hierover, met de vraag of de andere artikelen al verzonden kunnen worden. In dit geval moet dat geen probleem zijn, gezien de lange wachttijd en de grootte van je bestelling! Tenzij je natuurlijk liever alles in één keer wilt ontvangen.

Kooien en banken zou ik zonder problemen aankopen bij FS (heb ook bankje afgenomen), maar een stang MOET ik echt voelen.., en dan ook DIE STANG meenemen!
Heb een 2e hands (ex gym) deadlift stang aangeschaft voor een paar tientjes, gewoon getest door te gaan deadliften, dan voel je dus idd of die krom is of niet!

Succes naar je zoektocht!

Kooien en banken zou ik zonder problemen aankopen bij FS (heb ook bankje afgenomen), maar een stang MOET ik echt voelen.., en dan ook DIE STANG meenemen!
Heb een 2e hands (ex gym) deadlift stang aangeschaft voor een paar tientjes, gewoon getest door te gaan deadliften, dan voel je dus idd of die krom is of niet!

Succes naar je zoektocht!

Thanks.
Waar had je die tweedehands stang vandaan? Marktplaats? Ik kom dat nou nooit eens tegen... :(

Nee, daar moet je geduld voor hebben, ze komen er weer te staan (MP), echt waar ;)

Ik heb 7 maanden gewacht op een prof sissy-squat..., en hij kwam!
Platte dumbbell bank en buikbank van FirstClass ook afgenomen voor 100euro (hij wilde er heeeel erg graag vanaf) :D

Voor een 2e hands stang betaal je plusminus 60euro (heb ik iig betaald)

Succes en heb wat geduld!

Is die powertec bench echt minder dan die barbarian? Ik lees dat die powertec nogal durft zijwaarts bewegen..

Duidelijk filmpje. Ook leuk te horen wat hij zegt over de dikte van de barbell. ;)

De eerste bar die ik ontving had zo'n 6mm afwijking. De tweede zo'n 4mm (ondanks dat deze van tevoren nog gecheckt was door FS)...

De tweede bar is inmiddels opgehaald en FS erkend dat hij krom is. Dusdanig zelfs dat zij het willen reclameren op hun fabrikant.

Dat had ik natuurlijk al gezegd, maar toen dacht men nog dat ik vreselijk overdreef, veel te hoge verwachtingen had en hier alleen maar aan het klagen was. Helaas daarentegen geen excuses voor deze opmerkingen mogen ontvangen.

Mijn geld zou teruggestort worden en de eerste bar mocht ik als nog houden. Deze heb ik aan een vriend gegeven die er een snijbrander in wilde zetten om er wat leuks van te maken.

Terwijl alles eigenlijk al afgehandeld was en ik alleen nog op mijn geld terug wachtte, kreeg ik plots weer bericht van FS.
Die eerste bar wilden ze nu toch ook maar terug hebben. Ik had namelijk korting en een gratis (kromme) bar gekregen (waarschijnlijk om zichzelf de afhaalkosten te besparen en de bar toch onbruikbaar was) en nu ik de halterstang had geannuleerd vond men het wat teveel van het goede (zelfs de kromme bar werd mij dus niet meer gegund). Daarbij wilden ze proberen de stang te reclameren bij de fabrikant.
Zoals gezegd heb ik de bar inmiddels echter niet meer in mijn bezit. Er was mij immers meermaals gezegd dat ik de stang mocht houden. Aangezien er niet fatsoenlijk mee te trainen viel en het ding toch alleen maar in de weg stond heb ik hem dus weggegeven.
FS begrijpt dit kennelijk niet en vind dat ik de bar maar gewoon terug moet vragen. Oh, en of ik dan meteen de stang even goed in wil pakken voor het transport (ik heb uiteraard geen verpakkingsmateriaal voor een stang van 220cm liggen, dus dat zou ik dan nog moeten aanschaffen ook).

Sowieso betwijfel ik of de stang nog heel is, maar ook als dit wel het geval is, vind ik dat je iets niet ineens terug kan vragen nadat je het hebt weggegeven. Dit geldt dan voor FS en voor mij, want ik heb hem zelf ook weggegeven.
Kortom, ook als de bar nog heel blijkt te zijn ga ik hem niet terug vragen. Hierover is wat over en weer gemaild met FS, maar ik blijf bij mijn standpunt en heb de discussie beëindigd.

Gezien ik mijn deel van onze laatste overeenkomst ben nagekomen zullen zij mijn geld terug moeten storten. FS heeft al gezegd dat dit ook gewoon gaat gebeuren. Hopelijk kan ik dit hoofdstuk dan voorgoed sluiten, want ik ben al dit gezeur nu wel zat.

Alle fouten van FS hebben mij een hoop tijd gekost. Ook heb ik uren opgenomen van mijn werk om spullen in ontvangst te kunnen nemen of af te kunnen geven aan het transportbedrijf. Tot slot heb ik zelfs kosten gemaakt om de stang naar het transportbedrijf te brengen omdat zij niet gelegen waren dit op te komen halen op de momenten waarop ik thuis was.

Al met al ben ik erg teleurgesteld over de laatste ontwikkelingen. In het begin heeft FS netjes geprobeerd de problemen op te lossen. Dit ging echter keer op keer weer opnieuw fout. Aan het einde sloeg ook hun toon ineens om en begon men ineens over de korting die ik heb gehad en wil men ineens defecte goederen terug die aan mij gegeven waren.
Zeer onprofessioneel naar mijn mening.

@ FS
Met deze post wilde ik de mensen hier op het forum alleen laten weten hoe het was afgelopen. Het staat jullie natuurlijk vrij te reageren op mijn post, maar het is mijn bedoeling de discussie weer te starten of nog eens over te doen. Ik zal zelf dan waarschijnlijk ook niet meer reageren op jullie reactie op deze post, mochten jullie er een plaatsen.

Terug
Naar boven