XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Je ligt toch met je kont op het korte stuk en de rest op hetl ange stuk? Heb jij geen natuurlijke holling in je rug ofzo?

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar daar is helaas niets aan te doen. Dit model wordt al 10 jaar gebouwd voor gebruik in studio's en is uiteraard uitvoerig getest en het betreft hier dus geen ontwerpfoutje zoals je misschien denkt! Je zult zien dat vergelijkbare verstelbare bankjes op dezelfde wijze zijn geconstrueerd.

Wat ik bedoel met een verkeerde houding/positie, is dat je waarschijnlijk niet juist plaatsneemt op het bankje. Normaal gesproken hoort je rug namelijk op de plaats van het betreffende scharnier te liggen, in dat geval kun je er gewoon geen last van hebben (aangezien er dan een ruimte tussen scharnier en rug zit, in verband met een holle rug)!

Indien het echt niet aan je houding ligt kun je altijd nog proberen het scharnier af te dekken met schuimplastic of dergelijke, maar zoals je zelf ook al aangaf komt het dan juist hoger te liggen!

Die natuurlijke holling is niet zo hol op het moment dat je opstaat vanaf de bank. Als je dan ook nog eens dumbbells in handen hebt, waardoor de totale druk op die plek groter wordt, kom je simpelweg tegen het scharnier aan.

Dit idee:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op het tweede plaatje is het dus duidelijk dat de onderrug de grond (in mijn geval: het scharnier) raakt.

• Topic Starter Topic Starter
Zelf heb ik er geen last van, en we hebben er nog geen andere opmerkingen over gekregen.

Zolang niemand anders erover klaagt kunnen we niets doen dan ervan uitgaan dat het toch echt aan je eigen houding of dergelijke ligt. Heb je al geprobeerd het scharnier te bekleden met schuimplastic?

ik heb even een vraagje ivm het powerrack van Powertec.

Wat is de maximumgreep breedte van dat rack? Ik heb bv een halter van 30 - 180.
Kan ik deze gewoon afleggen op het rack? Of moet ik dan eentje zoeken met een
bredere gripbreedte?

EDIT: :D zal het over 2 weken ondervinden, heb hem net besteld samen met Dip belt

Laatst bewerkt:

bredere gripbreedte?
Zou geen probleem moeten zijn, 183 / 200 / 220 cm halterstangen zijn allemaal geschikt! De greepbreedte bij 167 cm stangen is echter te kort!

EDIT: :D zal het over 2 weken ondervinden, heb hem net besteld samen met Dip belt
:thumbup:

Past de Barbarian Bicep Curl Option misschien ook op de Powertec Olympic/Narrow Bench?

Mocht ik overgaan tot het bestellen van een chin-up rek,op welk termijn mag ik hem dan verwachten ?!?

Okee,....ik heb hem besteld en betaald.
Kom maar op met dat ding,kan ik gaten gaan boren in de muur.:D

Mocht ik overgaan tot het bestellen van een chin-up rek,op welk termijn mag ik hem dan verwachten ?!?

Okee,....ik heb hem besteld en betaald.
Kom maar op met dat ding,kan ik gaten gaan boren in de muur.:D
Vanaf volgende week verzenden we eindelijk vanuit het nieuwe magazijn
6o2uxpk.gif

Het kan zijn dat we je bestelling komende week dus gewoon verzenden, maar in verband met feestdagen kan het wat langer duren!

Kan haast niet wachten,...kom maar op.
Hoe verloopt trouwens de verbouwing?

Het is mss een vreemde vraag,maar wat wordt er aangeraden tbv de ophanging van de chin up bar?(in beton uiteraard).:o

Het is mss een vreemde vraag,maar wat wordt er aangeraden tbv de ophanging van de chin up bar?(in beton uiteraard).:o
Daarvoor kun je altijd het beste even bij de lokale bouwmarkt (Gamma, Karwei, Praxis etc.) langsgaan :) Wij leveren geen bevestigingsmateriaal mee omdat dat afhankelijk is van de soort muur/plafond.

In jouw geval kom je met keilbouten en -pluggen waarschijnlijk al een heel eind ;)

Wat is het gewicht wat de korte halterstangen met roterende greep (30mm) ongeveer aan kunnen? Dit aangezien het middenstuk dunner is dan de uiteinden vanwege het roterende gedeelte. Moeten de twee ringen aan de uiteinden van het greepgedeelte verder nog periodiek worden aangedraaid? (Ik heb het dus niet over de schroefsluitingen)

Wat is het gewicht wat de korte halterstangen met roterende greep (30mm) ongeveer aan kunnen? Dit aangezien het middenstuk dunner is dan de uiteinden vanwege het roterende gedeelte. Moeten de twee ringen aan de uiteinden van het greepgedeelte verder nog periodiek worden aangedraaid? (Ik heb het dus niet over de schroefsluitingen)
Over de belastbaarheid hoef je je geen zorgen te maken, wat er aan schijven op past zal ook te houden zijn!

Die betreffende ringen hoeven niet te worden aangedraaid.

bredere gripbreedte?

Heb nog een vraagje over het rack :o

Gezien ik het één en het ander moet verplaatsen om wat ruimte vrij te maken
vroeg ik mij af of de afmetingen die aangegeven zijn (135 x 125) op het
punt van de poten berekend zijn, dus op het verst van mekaar, of op
de rechtopstaande balken?

Maw: het allerdiepste punt is 135 en het allerbreedste is 125?
Of komen daar de lengte van de voeteindes & ook de chinup bij?

Heb nog een vraagje over het rack :o

Gezien ik het één en het ander moet verplaatsen om wat ruimte vrij te maken
vroeg ik mij af of de afmetingen die aangegeven zijn (135 x 125) op het
punt van de poten berekend zijn, dus op het verst van mekaar, of op
de rechtopstaande balken?

Maw: het allerdiepste punt is 135 en het allerbreedste is 125?
Of komen daar de lengte van de voeteindes & ook de chinup bij?
De afmetingen zijn vanuit de uiterste punten gemeten

Ik bestelde vande week straps, en betaalde vooraf! Wilde later toch nog een riem en banden bijbestellen. Ff een bericht naar FS en ze werden zo bij de bestelling geplaatst! Super service marvin!

D

Ik bestelde vande week straps, en betaalde vooraf! Wilde later toch nog een riem en banden bijbestellen. Ff een bericht naar FS en ze werden zo bij de bestelling geplaatst! Super service marvin!

D
Dat is niet meer dan normaal, maar jij ook bedankt :)

<hr>
De verhuisactie is verlengd tot en met aanstaande zondag 4 mei - sla dus snel je slag als je nog interesse hebt in één van de afgeprijsde artikelen:

Onder andere afgeprijsd:

* Barbarian Power Cage System incl. Multi Bench

* Barbarian Smith Machine System

* Barbarian Lat Tower – Stackweight

... en nog veel meer!

Je kunt de voordeelpakketten herkennen aan de volgende sticker:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]​

Terug
Naar boven