Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

FS, ik heb maandag een bestelling gedaan en die kwam vanmorgen om 10 uur binnen, complimenten voor de snelle levering dus.

Nu ben ik op zoek naar een stapel 50mm 5 kilo halterschijven (stuk of 20) voor mijn verstelbare oly dumbbells. Welke schijven raad je hiervoor aan? En heb je dergelijke aantallen op voorraad? Liefst zo dun mogelijke schijven natuurlijk, zodat er meer op kan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.862
FS, ik heb maandag een bestelling gedaan en die kwam vanmorgen om 10 uur binnen, complimenten voor de snelle levering dus.

Nu ben ik op zoek naar een stapel 50mm 5 kilo halterschijven (stuk of 20) voor mijn verstelbare oly dumbbells. Welke schijven raad je hiervoor aan? En heb je dergelijke aantallen op voorraad? Liefst zo dun mogelijke schijven natuurlijk, zodat er meer op kan.
De gietijzeren Barbarian halterschijven zijn dun en hebben bovendien handgrepen. Momenteel nog ruim in voorraad!

• #4.866
Beter toch! :)

http://www.fitness-seller.nl/olympische-eco-curlstang/

Bij de olympische eco curlstang staat bij beschikbaarheid momenteel niet leverbaar, is er enig idee op welke termijn deze weer leverbaar is?
Als het goed is komen alle ECO stangen volgende week weer binnen maar dat is even afwachten.

De gietijzeren Barbarian halterschijven zijn dun en hebben bovendien handgrepen. Momenteel nog ruim in voorraad!

jep, met die kun je ongeveer 50-55kg maken op de dumbbell.

Er zouden eens 7,5 of 10 kilo schijfjes verkocht moeten worden met dezelfde maat als 5 kilo schijfjes - zoals op de dumbbells in de meeste sportscholen -, want zo heb je nog niet echt een fatsoenlijk gewicht natuurlijk op die db's, voor presses en rows etc. De enige optie is het dan zelf maken eigenlijk.
Die oly dumbbells van FS zijn dacht ik belastbaar tot 100 kilo+, maar je komt nauwelijks tot de helft, behalve als je grotere schijven gebruikt en dus de ROM verkleint. Of je moet extreem dunne (dure) 5 kilo schijfjes hebben.
Of worden die aangepaste schijfjes ergens verkocht?

Ik heb 7.5kg plates ;) Maar dan wel 30mm :p Ideaal voor op de DBs

• #4.869
Er zouden eens 7,5 of 10 kilo schijfjes verkocht moeten worden met dezelfde maat als 5 kilo schijfjes - zoals op de dumbbells in de meeste sportscholen -, want zo heb je nog niet echt een fatsoenlijk gewicht natuurlijk op die db's, voor presses en rows etc. De enige optie is het dan zelf maken eigenlijk.
Die oly dumbbells van FS zijn dacht ik belastbaar tot 100 kilo+, maar je komt nauwelijks tot de helft, behalve als je grotere schijven gebruikt en dus de ROM verkleint. Of je moet extreem dunne (dure) 5 kilo schijfjes hebben.
Of worden die aangepaste schijfjes ergens verkocht?
Je kunt natuurlijk geen 10 kg gewichten maken met dezelfde maat als 5 kg gewichten, de diameter of de dikte zal altijd groter zijn. Wij gebruiken voor onze vaste CHD dumbbells overigens ook maximaal gewichten van 5 kg en die dumbbells gaan tot 80+ kg... je krijgt dan gewoon een stuk langere dumbbell.

Ik durf helaas niet te zeggen of je ergens losse gietijzeren 7,5 kg gewichten kunt kopen.

Heb een mailtje gestuurd, hoop op een spoedig antwoord :-)

Ik heb een vraagje over de dumbbells die te koop staan op jullie site(CHD dumbbells gietijzer). Er staat dat deze dumbbells vast gemonteerd zijn, maar betekent dat dus dat als je een paar van bijvoorbeeld 45 kilo koopt, je ze niet kan verstellen? Zodat je voor verschillende oefeningen verschillende gewichten kunt gebruiken? Ik zie namelijk geen verstelbare dumbbells op jullie site staan.

Ik heb een vraagje over de dumbbells die te koop staan op jullie site(CHD dumbbells gietijzer). Er staat dat deze dumbbells vast gemonteerd zijn, maar betekent dat dus dat als je een paar van bijvoorbeeld 45 kilo koopt, je ze niet kan verstellen? Zodat je voor verschillende oefeningen verschillende gewichten kunt gebruiken? Ik zie namelijk geen verstelbare dumbbells op jullie site staan.
Gewone horte halterstangen staan onder halterstangen en verstelbare dumbbells zoals powerblocks staat gewoon onder dumbbells. Wat beter kijken dus.

• #4.875
Al opgelost zie ik :) De vaste dumbbells zijn inderdaad niet meer los te maken of te verstellen nadat wij deze hebben gemonteerd.

Zoals anderen al hebben aangegeven kun je losse dumbbellstangen en halterschijven kopen, we bieden echter ook kant-en-klare setjes verstelbare dumbbells van verschillende gewichten aan:
http://www.fitness-seller.nl/gewichten/haltersets/30-mm-haltersets/

Laatst bewerkt:
Hebben jullie enig idee of je nog gewichten aan de latpulley kan hangen wanneer je het barbarian squatrek in de hoek zet? Dus dat hij schuin in de hoek staat? Vraag me namelijk af of de gewichten dan niet tegen de muur aan zitten en ik dus een gewichtsstapel moet nemen..

En zijn de latpulley's ook los te bestellen? (Dus losse versies om aan het squatrek te bevestigen) Zo ja wat kosten beide versies dan? Kan namelijk alleen 1 voor aan de muur en 2 op zichzelf staande vinden.

De barbarian rubberen schijven ruiken wel apart trouwens, zal vanzelf wel wegtrekken :p

Misschien is deze vraag al vaker gesteld, ik lees dit topic bijna nooit.

Jullie verkopen al een tijdje bumper plates, maar wanneer gaan jullie nu eens een professionele gewichthefstang verkopen. 28 mm naaldlagers ipv kogels en het liefst geen chroom coating.

hebben jullie ook kettlebells die zwaarder zijn dan 32 kg?

• #4.879
Hebben jullie enig idee of je nog gewichten aan de latpulley kan hangen wanneer je het barbarian squatrek in de hoek zet? Dus dat hij schuin in de hoek staat? Vraag me namelijk af of de gewichten dan niet tegen de muur aan zitten en ik dus een gewichtsstapel moet nemen..

En zijn de latpulley's ook los te bestellen? (Dus losse versies om aan het squatrek te bevestigen) Zo ja wat kosten beide versies dan? Kan namelijk alleen 1 voor aan de muur en 2 op zichzelf staande vinden.

De barbarian rubberen schijven ruiken wel apart trouwens, zal vanzelf wel wegtrekken :p
Het Barbarian Squat Rack heeft geen mogelijkheden voor een lat pulley, ik neem aan dat je de Power Cage bedoelt. Deze kun je best in een hoek zetten maar niet helemaal natuurlijk. Het ligt er aan hoe ver je het toestel in de hoek schuift. Als de gewichten de muur raken, schuif je de cage gewoon een paar centimeter van de muur af. Overigens is dat het kleinste probleem, het lijkt me een groter probleem dat je altijd door de cage heen moet om bij de gewichten van de lat pulley te komen, dat is heel wat lastiger dan wanneer je er gewoon omheen kunt lopen om de gewichten te verwisselen!

De lat optie is eventueel ook los verkrijgbaar en kost dan 349,- EUR (of 749,- EUR voor de stackweight uitvoering). Dit is natuurlijk een stuk duurder dan wanneer je de lat optie samen met een toestel koopt, bovendien blijft het riskant omdat het altijd mogelijk is dat een nieuw model lat optie niet meer op oudere modellen toestellen zal passen (hoewel we daar zoveel mogelijk rekening mee proberen te houden bestaat die kans wel).

Rubberen gewichten die net uit de fabriek komen en nog niet veel hebben gelucht in ons magazijn ruiken meestal. Je kunt deze met een natte doek schoonmaken en weer afdrogen en het is belangrijk dat je de ruimte goed laat luchten. Trekt vanzelf weg!

Misschien is deze vraag al vaker gesteld, ik lees dit topic bijna nooit.

Jullie verkopen al een tijdje bumper plates, maar wanneer gaan jullie nu eens een professionele gewichthefstang verkopen. 28 mm naaldlagers ipv kogels en het liefst geen chroom coating.
Er zijn plannen voor een aantal nieuwe eigen professionele halterstangen, die in Duitsland zouden worden gemaakt, maar ik denk dat het nog wel een hele tijd gaat duren voordat we deze op de markt brengen. Als je op dit moment op zoek bent naar een professionele merk-halterstang zou ik daar dus niet op wachten :) Er zijn hier op DBB wel een aantal topics over het kopen van professionele merk-halterstangen te vinden!

hebben jullie ook kettlebells die zwaarder zijn dan 32 kg?
Helaas niet meer :( de zwaarste kettlebell die we momenteel aanbieden is 32 kg

Terug
Naar boven