XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.221
Weet je soms of er dip bars passen op dat megatec half rack?
Er zijn helaas geen dip bars voor het MegaTec Half Rack beschikbaar. Je zou deze wellicht zelf kunnen laten maken of je kunt, zoals een ander forumlid hier, gymnastiek ringen gebruiken voor ring dips.

Wellicht hier meer succes:
22-10 een barbarian multi bench 2 besteld incl een stel accessoires, totaalbedrag bestelling bedraagt bijna 800 euro.
toen ik de bench bestelde bedroeg de levertijd 4 weken volgens de website, de rest was allemaal op voorraad.

Vervolgens blijft het doodstil, ook na 4 weken nog geen bericht dat jullie niet op tijd kunnen leveren. Zelf een mailtje verzonden en daarin geven jullie aan dat de volgende levering in 2 a 3 weken binnenkomt.
3 weken later nog steeds niets en (weer moet ik zelf mailen, jullie laten niets horen) dan is de verwachte levertijd weer 2 tot 3 weken. Vreemd. Een week later stuur ik weer een mail en daar antwoorden jullie gewoon niet meer op.

Hopelijk begrijp je dat dit voor mij vrij frustrerend is. Ik hoop ook dat dit geen normale manier van communiceren is voor jullie. Het lijkt mij vrij normaal om de klant netjes op de hoogte te houden zonder dat de klant daar zelf om moet vragen.

En ondertussen natuurlijk nog steeds niets binnen, ik ben bang dat dat dit jaar ook niet meer gaat lukken. :(

@kieskes. Ik heb hier hetzelfde probleem met een aantal producten, waaronder ook de barbarian multi bench 2, en heb ze een paar dagen voor jou besteld. Duurt idd wel erg lang.

• #6.224
Wanneer iets besteld wordt dat niet voorradig is kleeft daar altijd een risico aan vast. Wij proberen de productietijd en levertermijn te voorspellen maar het is nooit een harde garantie. Zeker voor gewilde artikelen zoals de Multi Bench 2 waar een enorme vraag naar is is dat lastig. Enkel voor producten die direct uit voorraad leverbaar zijn kan een nauwkeurige levertijd gegarandeerd worden.

De verwachte levertermijnen staan nog altijd vermeld op de website en als je meer info wilt kun je mailen of bellen naar de klantenservice. Alle emails worden beantwoord dus ik kan mij niet voorstellen dat je geen antwoord zou krijgen. Daarnaast kun je natuurlijk altijd nog telefonisch contact opnemen om direct iemand te spreken. Heb je dat niet geprobeerd?

Ik heb hier geen zicht op openstaande bestellingen dus je zult toch even contact moeten opnemen met de klantenservice. Bel anders morgenvroeg even, zodat je zelf met een medewerker kunt spreken.

Overigens is afgelopen vrijdag en komt maandag nog een grote levering van Barbarian Line binnen.

Als je niet langer wilt wachten zijn er overigens altijd nog alternatieven die wij kunnen aanbieden, zoals de Iron Force BFID7 die wel gewoon direct leverbaar is.

Toen ik bestelde stond er een levertermijn van 4 weken. OK, daar houd je dan rekening mee, is prima. Maar we zijn ondertussen 9 weken verder en nog steeds niets binnen. Je schept dus hele verkeerde verwachtingen met die levertermijn, daar klopt namelijk helemaal niets van. De levertermijn staat trouwens ook al 8 of 9 weken op '4 weken' en daar verandert ook niets aan.

En nee, ik hoef geen ander bankje. Ik hoop dat de multi bench morgen binnen komt, en dat mijn bestelling er ook tussen zit.

• #6.226
Er zijn overigens meerdere keren per email status updates naar klanten verstuurd, onder andere over Heavy Duty racks, Barbarian Power Cage en Multi Bench 2.

Stuur mij in een privebericht even jullie naam en bestelnummers door zodat ik dit kan controleren!

Overigens is afgelopen vrijdag en komt maandag nog een grote levering van Barbarian Line binnen.

Dit klinkt veelbelovend. N.a.v. mijn vorige reactie wil ik wel even vermelden dat ik altijd (binnen een paar dagen) antwoord heb gehad dus dat is het probleem niet. Ik wou zonet alleen even vermelden dat ik net als de andere persoon al een tijd wacht op mijn bestelling.

ik vond het raar omdat andere sites wel goeden laden,maar vandaag lijkt er niets aan de hand,merci voor het antwoord.
Een aantal dagen geleden kon ik niet op DBB, gedurende een 5 tal uur (in de morgen). Weet niet meer wanneer dit juist was. Ik kreeg een time out gateway error of zoiets.

---------- Toegevoegd om 13:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:54 ----------

Er zijn veel mooie producten op FS, en velen met zeer mooie prijzen. De service is meestal goed, maar als er één punt is waar FS moet aan werken dan is het wel die levertermijnen; Ik snap nog altijd niet hoe het komt dat FS niet kan weten wanneer er PRECIES een levering binnenkomt. De fabriek waar deze gemaakt worden, daarr hebben jullie toch contact mee? Juliie zegggen hen toch: "we hebben 20 benches nodig, 15 racks van die soort en 10 van die. En dan antwoord de fabriek toch:"ok, daar hebben we er volgende week reeds de helft van klaar. "
Zoals iemand reeds zei:bij de bench staat al meer dan 8 weken dat ze binnen 3 a 4 weken zal geleverd worden.
Net zoals nu met de megatecproducten: zeer interessante producten met een redelijk correcte prijs maar wie zal durven pre orderen? Het zou wel eens kunnen dat iemand een megatec bench en rack besteld en er pas binnen 5 maand mag van genieten.

Dus, FS, handsdown de beste online shop maar aan dit punt moet echt gewerkt worden.

• #6.229
Inmiddels hebben wij meer dan 2500 artikelen waarvan het grootste gedeelte altijd direct leverbaar is. De hardlopers en populairste toestellen zullen echter altijd moeilijker verkrijgbaar blijven omdat onze fabrieken nu eenmaal ook geen oneindige productiecapaciteit hebben. Hoewel we dit natuurlijk blijven uitbreiden, komen er ook continu nieuwe producten zoals nu de nieuwe MegaTec toestellen en blijft de vraag naar onze toestellen ook groeien.

Inmiddels hebben wij meer dan 2500 artikelen waarvan het grootste gedeelte altijd direct leverbaar is. De hardlopers en populairste toestellen zullen echter altijd moeilijker verkrijgbaar blijven omdat onze fabrieken nu eenmaal ook geen oneindige productiecapaciteit hebben. Hoewel we dit natuurlijk blijven uitbreiden, komen er ook continu nieuwe producten zoals nu de nieuwe MegaTec toestellen en blijft de vraag naar onze toestellen ook groeien.

Is zeer mooi maar is geen antwoord op de vraag/vragen.

Lijkt me wel 'geen oneindige productiecapaciteit'.

Verder is dit topic niet bedoeld om dergelijke vragen te stellen. :)

Het gaat gewoon om de actuele voorraad die ze beter bij moeten houden. De klantvriendelijkheid in het algemeen overigens. Als er op de site staat levertijd 4 weken, dan moet die 4 weken er niet na 8 weken nog steeds staan. Die 4 weken moet gewoon vanaf het moment van bestellen zijn.

Je weet wat je als bedrijf verkoopt, wat je besteld en wat je geleverd krijgt. Aan de hand daarvan kun je je productvoorraad op de site exact bijhouden.

En over de klantvriendelijkheid heb ik zelf ook een situatie meegemaakt:

Ik heb voor 69,00 euro een T-bar row voor aan mijn powerrack besteld. Vervolgens kom ik er bij het gebruiken achter dat de stang waar je aan vastpakt 1cm krom is. Dus over een lengte van 20cm, 1cm krom. Ik stuur hierom een vriendelijke mail naar de klantenservice. Vervolgens krijg ik een bericht terug: Gelukkig is het een minimale afwijking, je kan proberen hem zelf recht te buigen en als je niet wilt stuur je hem maar op, dat gaat echter wel twee weken duren. Sorry, maar daar zakt bij mij de broek vanaf.

• #6.233
Het gaat gewoon om de actuele voorraad die ze beter bij moeten houden. De klantvriendelijkheid in het algemeen overigens. Als er op de site staat levertijd 4 weken, dan moet die 4 weken er niet na 8 weken nog steeds staan. Die 4 weken moet gewoon vanaf het moment van bestellen zijn.

Je weet wat je als bedrijf verkoopt, wat je besteld en wat je geleverd krijgt. Aan de hand daarvan kun je je productvoorraad op de site exact bijhouden.

En over de klantvriendelijkheid heb ik zelf ook een situatie meegemaakt:

Ik heb voor 69,00 euro een T-bar row voor aan mijn powerrack besteld. Vervolgens kom ik er bij het gebruiken achter dat de stang waar je aan vastpakt 1cm krom is. Dus over een lengte van 20cm, 1cm krom. Ik stuur hierom een vriendelijke mail naar de klantenservice. Vervolgens krijg ik een bericht terug: Gelukkig is het een minimale afwijking, je kan proberen hem zelf recht te buigen en als je niet wilt stuur je hem maar op, dat gaat echter wel twee weken duren. Sorry, maar daar zakt bij mij de broek vanaf.
De levertijd die op de website staat is voor nieuwe bestellingen op dat moment. De multi Bench 2 zal voorlopig nog niet vrij uit voorraad leverbaar zijn.

Ik begrijp niet goed wat er mis is met de geboden oplossing, zo te horen is er gevraagd of je kunt proberen het zelf op te lossen. Als dat echter niet zou lukken wordt het onderdeel door ons gerepareerd of vervangen, daar kun je dan toch gewoon gebruik van maken? Ik ben dan wel benieuwd hoe dit uiteindelijk is opgelost.

w

Waar mogen dergelijk, terechte vragen, dan wel gesteld worden?
Ik vind het vreemd dat een dergelijke vraag, die ging over levertermijnen, hier niet mag besproken worden.
Mijn vraag was heel terecht en wordt door tientallen leden meerdere malen gesteld, al dan niet hier, omdat er gewoon teveel onduidelijkheid is over iets wat "binnen vier weken levernbaar is" maar 9 weken op die status blijft staan. Member Kiekse is niet de eerste die dergelijke problemen meemaakt. Tevens staat er nergens in het begin van dit topic wat het doel van dit topic is. Ik dacht dat het mocht gaan over alles wat met FS te maken heeft. Als je de honderden pagina's doorneemt zie je dat het over alles kan gaan, ook over levertermijnen. Maar zodra het antwoord van FS in vraag wordt gesteld, wordt men per PM "gecontacteerd".
Ik zal het niet hebben over de inhoud van die PM want dat is tegen de regels en ik zou daar niet graag opnieuw een kaart voor willen.

De levertijd die op de website staat is voor nieuwe bestellingen op dat moment. De multi Bench 2 zal voorlopig nog niet vrij uit voorraad leverbaar zijn.

Ik begrijp niet goed wat er mis is met de geboden oplossing, zo te horen is er gevraagd of je kunt proberen het zelf op te lossen. Als dat echter niet zou lukken wordt het onderdeel door ons gerepareerd of vervangen, daar kun je dan toch gewoon gebruik van maken? Ik ben dan wel benieuwd hoe dit uiteindelijk is opgelost.

Is nog niet opgelost.

Over het algemeen ben ik tevreden over jullie, de materialen die ik van jullie heb staan zijn echt geweldig. Met name de Barbarian Legpress, powercage, bicep blaser, calve bench, ga zo maar door. (zeker 5k)

Maar als ik naar mezelf op mijn werk eens kijk bijvoorbeeld. Als iemand een klacht heeft vraag ik of de klant het product retour wil zenden. Dan maak ik het dezelfde dag nog klaar en dezelfde dag verstuur ik het ook weer naar de klant terug zodat deze het binnen 2 dagen weer in huis heeft. Met grote dingen gaat dit uiteraard niet, maar met zoiets kleins als een kromme t-bar row zou dit imo makkelijk gaan.

• #6.236
Er is hier al vaker uitgelegd waarom verwachte levertermijnen niet altijd gehaald of nauwkeurig voorspeld kunnen worden. Dit topic is echter niet bedoeld om zulke bedrijfsprocessen te bespreken, dat zie ik andere bedrijven ook niet openbaar doen.

---------- Toegevoegd om 15:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:59 ----------

Maar als ik naar mezelf op mijn werk eens kijk bijvoorbeeld. Als iemand een klacht heeft vraag ik of de klant het product retour wil zenden. Dan maak ik het dezelfde dag nog klaar en dezelfde dag verstuur ik het ook weer naar de klant terug zodat deze het binnen 2 dagen weer in huis heeft. Met grote dingen gaat dit uiteraard niet, maar met zoiets kleins als een kromme t-bar row zou dit imo makkelijk gaan.
Als een klant iets zelf kan oplossen is dat meestal nog gemakkelijker en zijn ze daar uiteindelijk vaak zeer tevreden mee omdat er geen gedoe is van retouren en dergelijke. Indien dat echter niet lukt of niet mogelijk is lossen wij het gewoon op. Er werd toch ook nadrukkelijk aangeboden het onderdeel te repareren, je had daar dan toch gewoon gebruik van kunnen maken? Als een vervangend onderdeel niet voor handen is begrijp ik niet waarom reparatie in jouw ogen geen goede oplossing is. Dat dit niet altijd binnen een weekje lukt is jammer maar ophalen, repareren en terugsturen heeft nu eenmaal tijd nodig.

Laatst bewerkt:

w
Ik vind het vreemd dat een dergelijke vraag, die ging over levertermijnen, hier niet mag besproken worden.
Mijn vraag was heel terecht en wordt door tientallen leden meerdere malen gesteld, al dan niet hier, omdat er gewoon teveel onduidelijkheid is over iets wat "binnen vier weken levernbaar is" maar 9 weken op die status blijft staan. Member Kiekse is niet de eerste die dergelijke problemen meemaakt. Tevens staat er nergens in het begin van dit topic wat het doel van dit topic is. Ik dacht dat het mocht gaan over alles wat met FS te maken heeft. Als je de honderden pagina's doorneemt zie je dat het over alles kan gaan, ook over levertermijnen. Maar zodra het antwoord van FS in vraag wordt gesteld, wordt men per PM "gecontacteerd".
Ik zal het niet hebben over de inhoud van die PM want dat is tegen de regels en ik zou daar niet graag opnieuw een kaart voor willen.

Hopelijk krijg ik hierop een antwoord.

"Er is hier al vaker uitgelegd waarom verwachte levertermijnen niet altijd gehaald of nauwkeurig voorspeld kunnen worden. Dit topic is echter niet bedoeld om zulke bedrijfsprocessen te bespreken, dat zie ik andere bedrijven ook niet openbaar doen."

Als je daarmee nog niet tevreden bent, is de ideale manier om een vraag te stellen telefonisch contact opnemen.

Tevens staat er nergens in het begin van dit topic wat het doel van dit topic is.
"Het Fitness Seller topic op DutchBodybuilding: informatie, aanbiedingen en veelgestelde vragen."

Er is nu 2x door de TS gevraagd om niet hetzelfde te blijven herhalen, het zou respectloos zijn om dit te negeren.

"Er is hier al vaker uitgelegd waarom verwachte levertermijnen niet altijd gehaald of nauwkeurig voorspeld kunnen worden. Dit topic is echter niet bedoeld om zulke bedrijfsprocessen te bespreken, dat zie ik andere bedrijven ook niet openbaar doen."

Als je daarmee nog niet tevreden bent, is de ideale manier om een vraag te stellen telefonisch contact opnemen.

"Het Fitness Seller topic op DutchBodybuilding: informatie, aanbiedingen en veelgestelde vragen."

Er is nu 2x door de TS gevraagd om niet hetzelfde te blijven herhalen, het zou respectloos zijn om dit te negeren.

BigT, met alle respect, maar waarom insinueren jullie dat ik alle bedrijfsprocessen wan prodcutie tot levering, wens te weten?
Het topic dient er voor om informatie te geven. De vraag is heel simpel en onschuldig: hoe komt het dat iets "binnen 4 weken leverbaar is" en dat die status gedurende 9 weken niet veranderd en hoe komt het dat men zelf niet met een marge van een maand kan zeggen wanneer iets zal geleverd worden.
Als ik een auto bestel bij de dealer, moet die wagen nog van a tot z gemaakt worden. Ik heb bij Volvo gewerkt en daar kregen we bestellingen binnen van wagens en daar werd elke wagen apart op specifieke eisen gemaakt. De besteller weet 4 maand op voorhand wanneer zijn wagen zal geleverd worden;

Ik snap dus echt niet waarom deze vraag zo vijandig wordt onthaald.

• #6.240
BigT, met alle respect, maar waarom insinueren jullie dat ik alle bedrijfsprocessen wan prodcutie tot levering, wens te weten?
Het topic dient er voor om informatie te geven. De vraag is heel simpel en onschuldig: hoe komt het dat iets "binnen 4 weken leverbaar is" en dat die status gedurende 9 weken niet veranderd en hoe komt het dat men zelf niet met een marge van een maand kan zeggen wanneer iets zal geleverd worden.
Als ik een auto bestel bij de dealer, moet die wagen nog van a tot z gemaakt worden. Ik heb bij Volvo gewerkt en daar kregen we bestellingen binnen van wagens en daar werd elke wagen apart op specifieke eisen gemaakt. De besteller weet 4 maand op voorhand wanneer zijn wagen zal geleverd worden;

Ik snap dus echt niet waarom deze vraag zo vijandig wordt onthaald.
Nogmaals, er is al lang een antwoord gegeven: productiecapaciteit speelt een rol waardoor quota's en levertijden niet altijd worden gehaald. Wij doen ons best de levertermijn te voorspellen maar soms wordt dat nu eenmaal niet gehaald.

Overigens kunnen wij de levertermijn van het overgrote deel van onze artikelen altijd zeer nauwkeurig aangegeven. Het gaat hier nu over een product waarvan de vraag enorm is ontploft waardoor er bij de eerstvolgende leveringen niet genoeg exemplaren binnenkomen en de levertijden oplopen. Dat komt soms wel eens voor, denk bijvoorbeeld aan de lange levertijden van de Barbarian Power Cage of de Heavy Duty power racks.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven