Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Wij hebben sinds een week ook die ATX safety squat bar op de sportschool. De padding vind ik inderdaad net té dik. Gewoonlijk gebruikte ik geen padding om de losse stang. (ik ga ook nog niet zo zwaar... kan ik nog niet. :o )
Maar op zich bevalt hij me wel. Omdat ik nekklachten en schouder klachten heb is het vasthouden voor me veel comfortabeler.

Om een normale barbell gebruik je idd best geen 'pussypad', maar op een SSB is een stevige padding wel zo 'comfortabel.'

Bestaat er ook een soort van "Ab station" voor op de Heavy Duty HD2 rack?

Enig idee wanneer de Barbarian gietijzeren schijven van 20 KG weer leverbaar zijn?

Kunnen jullie niet een wat eerlijker systeem introduceren voor de verzendkosten? Nu bestel ik niet bij jullie omdat de verzendkosten gewoon te hoog zijn. Ik wil bijv. graag de 'fat gripz' bestellen, wat dus niets weegt, en zou daarvoor 8.90 moeten betalen ...

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.449
Kunnen jullie niet een wat eerlijker systeem introduceren voor de verzendkosten? Nu bestel ik niet bij jullie omdat de verzendkosten gewoon te hoog zijn. Ik wil bijv. graag de 'fat gripz' bestellen, wat dus niets weegt, en zou daarvoor 8.90 moeten betalen ...
Daar kan ik niets anders van maken. Onze verzendkosten voor één pakketje van 0-30 kg naar België zijn € 8,90. De Fat Gripz passen helaas niet in een envelop ;)

Je kunt natuurlijk wel even kijken of het zich loont om naar Sittard (Limburg) te rijden en de Fat Gripz zelf te komen afhalen.

Daar kan ik niets anders van maken. Onze verzendkosten voor één pakketje van 0-30 kg naar België zijn € 8,90. De Fat Gripz passen helaas niet in een envelop ;) Je kunt natuurlijk wel even kijken of het zich loont om naar Sittard (Limburg) te rijden en de Fat Gripz zelf te komen afhalen.

Je spreekt hier nu zelf van 0-30kg. Maar bij bestelling wordt afhankelijk van de prijs geteld. Vind het opzich dus maar een rare vergelijking en is ook eigenlijk mijn enige opmerking op de shop.
Voor de verzendkost laat je die dingetjes uit China komen en dan kosten de Gripz zelf ook al een derde.

Snap dan ook niet echt hoe al die supplement fabrikanten zo goedkoop kunnen shippen. Voor 20 EUR sups bestellen (pak groter en zwaarder dan deze gripz) voor 0 EUR thuis geleverd de dag nadien.

• #7.451
Je spreekt hier nu zelf van 0-30kg. Maar bij bestelling wordt afhankelijk van de prijs geteld. Vind het opzich dus maar een rare vergelijking en is ook eigenlijk mijn enige opmerking op de shop.
Voor de verzendkost laat je die dingetjes uit China komen en dan kosten de Gripz zelf ook al een derde.

Snap dan ook niet echt hoe al die supplement fabrikanten zo goedkoop kunnen shippen. Voor 20 EUR sups bestellen (pak groter en zwaarder dan deze gripz) voor 0 EUR thuis geleverd de dag nadien.
Onze verzendkosten gaan ooit nog wel eens op de schop maar het nieuwe systeem is gewoon te ingewikkeld met teveel variabelen en productcombinaties (pakketten, stangen tot 175 cm, tot 200 cm, 200+ cm, halfpallet, pallet, outsize pallet, bundel, colli etc). Voor nu werkt het huidige systeem gewoon het beste. Als je echter denkt dat er iets niet klopt in de verzendkosten van je bestelling kun je altijd even aankloppen en maken wij het in orde :)

Supplementen shops hebben hele andere tarieven bij de pakketdiensten omdat zij veel lichte en compacte pakketjes verzenden. Onze pakketten zitten vrijwel altijd tegen de max van het gewicht en van de afmetingen aan en zijn een stuk gevoeliger voor schade. De tarieven die wij betalen zijn daardoor ook hoger.

De Fat Gripz die je voor een derde van de prijs uit China laat komen zijn namaak. Wij kopen de officiële Fat Gripz gewoon in bij Fat Gripz USA en betalen daar zelf dus ook de hoofdprijs voor. Maar je kunt deze natuurlijk kopen waar je zelf wilt ;)

Laatst bewerkt:
Namaak denk ik niet echt. Eerder dat de fabrikant zelf nog een deel van de productie verkoopt. Hier zit je eerder in het vaarwater van de die intelectuele eigendom. De US uitvinder laat zijn dingen in China produceren. Tenzij hij dom is beseft hij dat die gewoon zijn stuff ook zullen verkopen. Maarja als je het in de US laat maken, maken die chineze het toch na XD

Zo kan je strengthshop bijvoorbeeld zien als een doorverkoper van die chinese websites. Heel hun gamma kan je er vinden. Maar voor 1 item haal je geen voordeel. Vind het van hun dan wel wat hypocriet dat ze er hun eigen logo opplakken voor hun website. Bij levering krijg je gewoon het "kaal" product zoals het van de boot komt. Hier heb ik dan absoluut geen schaamte om het product rechtstreeks bij een fabrikant te kopen als het kan.

Nuja die verzendkosten. Ik snap gewoon niet hoe items die in de Benelux verzonden worden vaak dezelfde of zelf hogere verzendkosten heeft dan als je iets uit China laat komen... Die moeten toch ook van de boot in Antwerpen/Rotterdam en tot aan onze deur. Maar die hebben ondertussen wel al enkele tussenstopjes gemaakt. Misschien heb ik hier teweinig kennis van maar lijkt voor de gewone klant toch nogal raar.

Zoals gezegd; qua producten etc zeer tevreden van jullie. Eigen lijnen die je nergens anders vind. Volgens mij geen shizzle uit China die elke shop kan bestellen en waar jullie een logo opplakken voor kwaliteit uit te stralen. Enkel die verzendkosten.

(heb trouwens ooit met fat gripz bij jullie gekocht!)

• #7.453
Daar vergis je je toch echt in hoor, er zijn genoeg namaak Fat Gripz te vinden die ook van mindere kwaliteit zijn. De originele fabrikant zal het echt niet snel riskeren om een origineel product zonder toestemming door te verkopen. Een groot deel van onze producten is inderdaad zelf ontwikkeld en die worden ook absoluut niet doorverkocht door onze fabrikanten ;) Je hebt wel gelijk dat veel andere webshops allemaal dezelfde standaardproducten aanbieden, alleen met hun eigen logo erop.

Wat betreft de verzendkosten is het niet zo moeilijk hoor. In China kan men heel goedkoop wereldwijd verzenden omdat de regering dat subsidieert om de export te stimuleren. Er zijn ook deals gemaakt met postbedrijven.

• #7.455
voor diegene die iets anders willen zien dan de standaard productfoto's

redelijk wat reviews van atxenbarbarianstuff
http://www.youtube.com/user/GymProfessorCom/videos
Bedankt voor de tip! GymProfessor in de UK heeft inderdaad al aardig wat video's gemaakt (de meeste zijn zelfs nog in onze eigen showroom opgenomen).

Sam's Fitness in Australië maakt ook regelmatig video's van Barbarian Line equipment (met niemand minder dan Lee Priest :flex:):
http://www.youtube.com/user/SamsFitnessComAu/videos

Wij willen later dit jaar ook zelf video's gaan maken in onze nieuwe gym, zodat jullie de producten in gebruik kunnen zien tijdens echte trainingen :cool:

Laatst bewerkt:
Daar vergis je je toch echt in hoor, er zijn genoeg namaak Fat Gripz te vinden die ook van mindere kwaliteit zijn. De originele fabrikant zal het echt niet snel riskeren om een origineel product zonder toestemming door te verkopen. Een groot deel van onze producten is inderdaad zelf ontwikkeld en die worden ook absoluut niet doorverkocht door onze fabrikanten ;) Je hebt wel gelijk dat veel andere webshops allemaal dezelfde standaardproducten aanbieden, alleen met hun eigen logo erop.

Wat betreft de verzendkosten is het niet zo moeilijk hoor. In China kan men heel goedkoop wereldwijd verzenden omdat de regering dat subsidieert om de export te stimuleren. Er zijn ook deals gemaakt met postbedrijven.

Ik wil gewoon even dat laatste stukje benadrukken :) Klopt inderdaad.

Ben zelf tevreden over de shipping bij fitness-seller. Maandagavond laat besteld, dinsdag verzonden, woensdag in België in huis.

• #7.457
Laatst bewerkt:
Ik vind het toch apart dat de verzendkosten zijn gebaseerd op het bestelbedrag, ik heb wel besteld dus ik ga er wel mee akkoord (ik zal toch moeten) maar ik wilde er toch op reageren.
Je zou denken dat verzendkosten worden gebaseerd op gewicht en niet op bestelbedrag. Mijn pakket van nog geen 3 kg is 14,90 euro om te verzenden terwijl je voor een pakket van 16 kg (kettlebell bijvoorbeeld) maar 5,90 euro betaalt.

Ik snap dat dit jullie systeem is, maar ik vind het onlogisch.

• #7.459
Ik vind het toch apart dat de verzendkosten zijn gebaseerd op het bestelbedrag, ik heb wel besteld dus ik ga er wel mee akkoord (ik zal toch moeten) maar ik wilde er toch op reageren.
Je zou denken dat verzendkosten worden gebaseerd op gewicht en niet op bestelbedrag. Mijn pakket van nog geen 3 kg is 14,90 euro om te verzenden terwijl je voor een pakket van 16 kg (kettlebell bijvoorbeeld) maar 5,90 euro betaalt.

Ik snap dat dit jullie systeem is, maar ik vind het onlogisch.
Dat is hier al vaker aan bod gekomen hoor en zoals aangegeven kun je altijd even contact met ons opnemen als je denkt dat de verzendkosten niet lekker uitkomen voor de producten die je op het oog hebt. Wij zorgen er dan voor dat je niet teveel betaalt :thumbup:

Een systeem dat gebaseerd is op gewicht klinkt misschien logischer maar zo eenvoudig als jij denkt werkt het helaas niet. Gewicht is niet de enige criteria die meespeelt, een lichtere zending kan in sommige situaties duurder zijn dan een zwaarder pakketje. Een halterstang van 10 kg is vanwege het formaat bijvoorbeeld duurder om te verschepen dan een pakketje van 20 kg. En 80 kg gewichten zijn goedkoper te versturen in losse pakketten, dan een groot Power Rack dat ook 80 kg weegt maar op een XXL-pallet geleverd wordt. Puur calculeren op gewicht werkt dus ook niet omdat wij uiteindelijk meer dan tien verschillende verzendcategorieën hebben die ook nog eens wel of niet met elkaar gecombineerd kunnen worden etc... Wij zijn er in ieder geval mee bezig :p

Laatst bewerkt:
Dat is hier al vaker aan bod gekomen hoor en zoals aangegeven kun je altijd even contact met ons opnemen als je denkt dat de verzendkosten niet lekker uitkomen voor de producten die je op het oog hebt. Wij zorgen er dan voor dat je niet teveel betaalt :thumbup:

Een systeem dat gebaseerd is op gewicht klinkt misschien logischer maar zo eenvoudig als jij denkt werkt het helaas niet. Gewicht is niet de enige criteria die meespeelt, een lichtere zending kan in sommige situaties duurder zijn dan een zwaarder pakketje. Een halterstang van 10 kg is vanwege het formaat bijvoorbeeld duurder om te verschepen dan een pakketje van 20 kg. En 80 kg gewichten zijn goedkoper te versturen in losse pakketten, dan een groot Power Rack dat ook 80 kg weegt maar op een XXL-pallet geleverd wordt. Puur calculeren op gewicht werkt dus ook niet omdat wij uiteindelijk meer dan tien verschillende verzendcategorieën hebben die ook nog eens wel of niet met elkaar gecombineerd kunnen worden etc... Wij zijn er in ieder geval mee bezig :p

Erg bedankt voor de uitleg, ik snap het wel, alleen voor mijn pakket vind ik het onredelijk. Ik heb al betaald dus er zal niet veel meer te regelen zijn ;)

Terug
Naar boven