AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.541
Even een waarschuwing naar FS ivm de gewichten aangegeven op de website:
Bij technische specificaties van bijvoorbeeld bumper plates staat bij gewicht bijvoorbeeld 20.00kg. Deze nauwkeurigheid in de tekst zegt dat elke plate tussen de 19.9950kg en 20.0049kg moet liggen en anders niet aan de specificaties voldoet. Misschien handig dit aan te passen ivm eventuele garantie gevallen ;)
Dat wordt zo weergegeven omdat wij de gewichten van halterschijven tot in twee decimalen weergegeven, bijvoorbeeld 1,25 kg of 2,50 kg en dus ook 20,00 kg. Jij bent volgens mij de eerste die het zo opvat dat het gewicht tussen 19.9950 kg en 20.0049 kg mag wegen - technische opleiding zeker? :p De wiskundige afrondingsregels waar jij op doelt staan echter los van de marges en toleranties in de producteigenschappen.

In onze voorwaarden en disclaimer in ieder geval gewoon opgenomen dat alle technische specificaties benaderingen zijn en kunnen afwijken. Elke fabriek hanteert namelijk gewoon bepaalde marges en toleranties tijdens de productie :)

Mocht je overigens de meest geringe gewichtsafwijking zoeken dan kom je altijd uit bij gekalibreerde halterschijven. Die zijn helaas wel flink wat duurder: ATX Premium Bumper Plates

Laatst bewerkt:
Gegaan voor Barbarian Glute Ham Developer/ en tot dusver dik tevreden. Stabiel, stevig en genoeg instelmogelijkheden. Dat het toestel qua kleur en uitstraling goed past bij de andere barbarian spullen (powerrack e.d) is een leuke bijkomstigheid.

• #7.543
Hoi FS,

Ik heb jullie via de site een bericht gestuurd met een vraag over de levering van een bench. Helaas nog geen reactie gehad dus ik stel de vraag maar hier.
Wanneer is de Marbo Trainingsbank MH-L115 weer leverbaar? Is het de moeite deze alvast te bestellen?

Mvg

• #7.545
Hoi FS,

Ik heb jullie via de site een bericht gestuurd met een vraag over de levering van een bench. Helaas nog geen reactie gehad dus ik stel de vraag maar hier.
Wanneer is de Marbo Trainingsbank MH-L115 weer leverbaar? Is het de moeite deze alvast te bestellen?

Mvg

Volgende week komt een grote levering binnen dus je kunt alvast bestellen of een paar dagen wachten. Er komen er in ieder geval meer dan genoeg binnen :)

Vreemd dat je vraag via onze website niet is beantwoord, dat gebeurt tijdens onze werktijden normaal gesproken hooguit binnen een paar uurtjes. Misschien heb je een onjuist e-mailadres ingevuld en daarom het antwoord niet ontvangen.

Hallo FS,

Ik ben opzoek naar een vrijstaande lat pulley om thuis een extra training te doen in het weekend of op drukke dagen.

Ik blijf de zware trainingen gewoon in de gym en het zal voornamelijk gebruikt worden voor armen en beetje unilaterale oefeningen

Vereisten:
- licht gewicht, ivm het eventueel verzetten
- niet te veel plaats innemend

Ik kwam op het volgende uit:

http://www.fitness-seller.nl/marbo-lat-pulley-mh-w106/

Maar ik zit een beetje in met de ROM, ik ben 1m90 en heb lange armen. De lat pulldown zal waarschijnlijk niet lukken. Maar pushdowns, curls, raises neem ik aan van wel? Of zal ik hier ook gehinderd worden?

• #7.547
Hallo FS,

Ik ben opzoek naar een vrijstaande lat pulley om thuis een extra training te doen in het weekend of op drukke dagen.

Ik blijf de zware trainingen gewoon in de gym en het zal voornamelijk gebruikt worden voor armen en beetje unilaterale oefeningen

Vereisten:

- licht gewicht, ivm het eventueel verzetten

- niet te veel plaats innemend

Ik kwam op het volgende uit:

http://www.fitness-seller.nl/marbo-lat-pulley-mh-w106/

Maar ik zit een beetje in met de ROM, ik ben 1m90 en heb lange armen. De lat pulldown zal waarschijnlijk niet lukken. Maar pushdowns, curls, raises neem ik aan van wel? Of zal ik hier ook gehinderd worden?

Pulldowns zal inderdaad lastig worden maar andere oefeningen moet gewoon lukken. Eventueel kun je nog een korte ketting gebruiken om de kabel te verlegen.

Dat wordt zo weergegeven omdat wij de gewichten van halterschijven tot in twee decimalen weergegeven, bijvoorbeeld 1,25 kg of 2,50 kg en dus ook 20,00 kg. Jij bent volgens mij de eerste die het zo opvat dat het gewicht tussen 19.9950 kg en 20.0049 kg mag wegen - technische opleiding zeker? :p De wiskundige afrondingsregels waar jij op doelt staan echter los van de marges en toleranties in de producteigenschappen. In onze voorwaarden en disclaimer in ieder geval gewoon opgenomen dat alle technische specificaties benaderingen zijn en kunnen afwijken. Elke fabriek hanteert namelijk gewoon bepaalde marges en toleranties tijdens de productie :) Mocht je overigens de meest geringe gewichtsafwijking zoeken dan kom je altijd uit bij gekalibreerde halterschijven. Die zijn helaas wel flink wat duurder: ATX Premium Bumper Plates
Was net ook aan het kijken naar de Premium bumper plates. Een afwijking van 0,5% is wel 100g verschil op een bumper van 20kg. Bij een lift van 180kg kan je dus bijvoorbeeld 79,8kg aan de ene kant hebben hangen en 80,2 aan de andere kant, wat ervoor zorgt dat de ene kant 400g zwaarder is dan de andere. Dit is natuurlijk compleet theoretisch en zal in de praktijk nooit mogen voorkomen, maar wat is dan de afwijking van jullie normale bumperplates? Hopelijk bedoelen jullie hier niet "afwijking" volgens de statistiek. Als 0,5% als een extreem lage afwijking wordt gezien, dan vraag ik me af wat de afwijking is op jullie normale bumperplates. Is dat dan 2%, 3%? En kan er bij een grotere afwijking dan ook een garantieclaim worden gedaan?

Wanneer komt het power rack van barbarian weer op voorraad?

• #7.550
Was net ook aan het kijken naar de Premium bumper plates. Een afwijking van 0,5% is wel 100g verschil op een bumper van 20kg. Bij een lift van 180kg kan je dus bijvoorbeeld 79,8kg aan de ene kant hebben hangen en 80,2 aan de andere kant, wat ervoor zorgt dat de ene kant 400g zwaarder is dan de andere. Dit is natuurlijk compleet theoretisch en zal in de praktijk nooit mogen voorkomen, maar wat is dan de afwijking van jullie normale bumperplates? Hopelijk bedoelen jullie hier niet "afwijking" volgens de statistiek. Als 0,5% als een extreem lage afwijking wordt gezien, dan vraag ik me af wat de afwijking is op jullie normale bumperplates. Is dat dan 2%, 3%? En kan er bij een grotere afwijking dan ook een garantieclaim worden gedaan?

Als je vindt dat dat in de praktijk nooit mag voorkomen dan is dat helaas "wishful thinking". Het zou natuurlijk ideaal zijn maar normale halterschijven kunnen altijd wel eens afwijkingen hebben. Ook in je sportschool zullen twee 20 kg halterschijven of twee 10 kg dumbbells niet altijd exact hetzelfde wegen. De afwijkingen zijn een gevolg van het productieproces en zijn niet te voorkomen zonder dat de kosten (en dus ook de prijs die jij er uiteindelijk voor betaalt) vele malen hoger uitvallen.

Alle gewichten die je tot nu toe hebt getild zullen waarschijnlijk niet altijd allemaal exact het juiste gewicht hebben gehad. Ik zou dus proberen er niet opeens wakker van te liggen. Maar anders zit er niets anders op dan je beurs te trekken voor gekalibreerde gewichten :p

Ik kan je zo geen overzicht opnoemen van de percentages die elke soort halterschijven kan afwijken. Aangezien het bij ons haast nooit voorkomt (volgens mij nog niet eens één keer per jaar) dat een klant dit meldt, bekijken wij dit gewoon per situatie mocht het wel voorkomen. Het onderlinge verschil tussen de gewichten weegt dan ook zwaarder dan het afwijkingspercentage. Daar bedoel ik mee dat het natuurlijk veel vervelender is als je een 19,2 kg en een 20,7 kg schijf hebt, dan wanneer je twee 20,6 kg schijven hebt. Ik dat geval zullen wij je ook eerder aanbieden om een halterschijf te ruilen.

Wanneer komt het power rack van barbarian weer op voorraad?

Binnen 2 weken zal er weer een kleine levering binnenkomen maar dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice om een exemplaar te reserveren. De vorige levering was namelijk ontzettend snel uitverkocht, ondanks dat de zomermaanden normaal gesproken wat rustiger zijn.

Laatst bewerkt:
  • #7.551
Binnenkort verkrijgbaar!

atx-rhe-gls.jpg

Details volgen :)

Een reverse hyper dan toch:P Mooi spul weer hoor van ATX. Wat is die linker eigenlijk? Iets voor glute bridges/split squats oid?

Zag net jullie mailtje over ballen verzamelen. Die medicijnballen met handgrepen zouden die ook kunnen dienen als tornado ball als ik er een stevig touw aan vastmaak? Of kunnen die niet zo goed tegen mishandeling op de muur/vloer oid.

• #7.553
Een reverse hyper dan toch:P Mooi spul weer hoor van ATX. Wat is die linker eigenlijk? Iets voor glute bridges/split squats oid?
Glute Ham Raises (Reverse Hamstring Curls), Hip Trusts, Bulgarian Split Squats... en waarschijnlijk kunnen er nog wel wat toepassingen voor gevonden worden :)

Zag net jullie mailtje over ballen verzamelen. Die medicijnballen met handgrepen zouden die ook kunnen dienen als tornado ball als ik er een stevig touw aan vastmaak? Of kunnen die niet zo goed tegen mishandeling op de muur/vloer oid.
Dan kun je inderdaad beter een echte tornado ball kopen, onze Dual-Grip Medicijnballen zijn niet gemaakt om zulke mishandeling te weerstaan.

Laatst bewerkt:
Vraagje aan fitness seller

Waarom is de layout van de pagina veranderd?

persoonlijk vond ik de vorige pagona een heel stuk beter eruitzien. Nu zie ik een groot
Wit blok en moet ik langs verschilldende opties die steeds herladen worden. Voelt een beetje
Alsof ik 10 jaar in de tijd terug ben. Misschien is het op een pc beter maar op mijn ipad is
Het echt beetje omslachtig.

Vond jullie pagina hiervoor echt supergoed. Beetje zonde :(

• #7.555
Vraagje aan fitness seller

Waarom is de layout van de pagina veranderd?

persoonlijk vond ik de vorige pagona een heel stuk beter eruitzien. Nu zie ik een groot
Wit blok en moet ik langs verschilldende opties die steeds herladen worden. Voelt een beetje
Alsof ik 10 jaar in de tijd terug ben. Misschien is het op een pc beter maar op mijn ipad is
Het echt beetje omslachtig.

Vond jullie pagina hiervoor echt supergoed. Beetje zonde :(
Er is (nog) niets veranderd aan het design van onze webshop hoor :p Voor mobiele bezoekers is er wel een andere weergave maar die is er ook al een hele tijd. Bij mij ziet alles er op de iPad echter gewoon goed uit, geen witte vlakken of opties die herladen (ik heb de frontpage, categorie pagina's en productpagina's gecontroleerd). Stuur anders even per e-mail screenshots en een toelichting naar onze klantenservice om te achterhalen wat er misgaat bij jou :(

Laatst bewerkt:
Ik ben eruit, morgen bestel ik 150kg rough bumper plates en een bulls bearing barbell bij jullie :D

Uiteindelijk een stuk meer geld dan ik van plan was maar dan weet ik tenminste dat alles mooi heel blijft, staat ook netter dan half bumpers en half gietijzer.

• #7.560
De vorige levering was helaas erg snel uitverkocht. Ik hoop dat deze over één tot twee weken weer binnenkomt.

Ik ben eruit, morgen bestel ik 150kg rough bumper plates en een bulls bearing barbell bij jullie :D

Uiteindelijk een stuk meer geld dan ik van plan was maar dan weet ik tenminste dat alles mooi heel blijft, staat ook netter dan half bumpers en half gietijzer.
Het is inderdaad een investering maar dan kun je er wel flink tegenaan en zit je inderdaad erg goed wat betreft het materiaal! Laat nog even weten hoe alles bevalt! :)

Terug
Naar boven