Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Het is inderdaad een investering maar dan kun je er wel flink tegenaan en zit je inderdaad erg goed wat betreft het materiaal! Laat nog even weten hoe alles bevalt! :)
Zal ik doen, eventueel nog met een filmpje om het geluid en de bounce icm het platform wat ik maken ga een beetje weer te geven.

Het is een smak geld in 1 keer maar het materiaal houdt minimaal de helft van zijn waarde en een beetje fatsoenlijke sportschool hier in de buurt kost ook al snel tegen de 500 euro per jaar.

Ik vroeg me nog wel af waarom de ATX pro collars niet gewoon iets zwaarder zijn en samen 500gr wegen ipv 380gr, zou een stuk makkelijker rekenen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.562
Zal ik doen, eventueel nog met een filmpje om het geluid en de bounce icm het platform wat ik maken ga een beetje weer te geven.

Het is een smak geld in 1 keer maar het materiaal houdt minimaal de helft van zijn waarde en een beetje fatsoenlijke sportschool hier in de buurt kost ook al snel tegen de 500 euro per jaar.

Ik vroeg me nog wel af waarom de ATX pro collars niet gewoon iets zwaarder zijn en samen 500gr wegen ipv 380gr, zou een stuk makkelijker rekenen.
Super :thumbs:

Het originele ontwerp van de Lock-Jaw Collars was volgens mij gewoon zo licht mogelijk bedoeld. Als je in de gym traint wegen de sluitingen meestal ook geen rond getal dus in dat geval zou ik alleen de gewichten tellen (tenzij je bijvoorbeeld dure wedstrijdsluitingen hebt die samen exact 2,5 kg wegen).

• #7.564
Eindelijk besteld en ik kan niet wachten tot het binnen is :D
- ATX Bulls bearing barbell
- 160kg ATX rough bumpers (2x5kg, 4x10kg, 2x15kg, 4x20kg)
- ATX pro collars

• #7.566
Eindelijk besteld en ik kan niet wachten tot het binnen is :D
- ATX Bulls bearing barbell
- 160kg ATX rough bumpers (2x5kg, 4x10kg, 2x15kg, 4x20kg)
- ATX pro collars
Super, ik zie dat de bestelling vanochtend ook al is klaargemaakt en vandaag verzonden wordt! :flex:

---------- Toegevoegd om 17:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:38 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
ATX Glute Shaper

ATX Reverse Hyperextension

• #7.571
Hey FS,

Enig idee wanneer deze, Barbarian T-Bar Row Option, in voorraad komt?

http://www.fitness-seller.nl/barbarian-t-bar-row-option/#customer-reviews
Als het goed is volgende week al maar helaas slechts een kleine levering! Ik weet niet zeker of er nog vrije voorraad zal zijn. Als je interesse hebt kun je het beste even de klantenservice mailen zodat ze het aantal pre-orders kunnen nakijken, en om eventueel een exemplaar te reserveren.

Gisteren mijn bestelling binnen gekregen en meteen even uit de dozen getrokken :D

Alles ziet er super uit, knurling van de ATX bulls bearing bar voelt gelukkig erg ruw aan zonder scherp te zijn zoals bij een net nieuwe Eleiko barbell het geval is. De lengte schijfopname van de bar is echter 410mm ipv de 420mm wat op de site staat maar dat is slechts een detail.

ATX rough bumper plates lijken ook prima te zijn, de 5kg plates zijn wel erg flexibel dus ik ben blij dat ik toch een setje 15kg plates gekozen heb zodat ik de 5kg plates zoveel mogelijk kan ontwijken bij de oly lifts.

Ik vroeg me nog wel af waarmee ik de barbell en gewichten af kan nemen om het vettige laagje wat erop zit te verwijderen, ik snap dat die handig is als conservering vanaf de fabriek maar alles glibbert uit mijn handen :o

• #7.573
Gisteren mijn bestelling binnen gekregen en meteen even uit de dozen getrokken :D

Alles ziet er super uit, knurling van de ATX bulls bearing bar voelt gelukkig erg ruw aan zonder scherp te zijn zoals bij een net nieuwe Eleiko barbell het geval is. De lengte schijfopname van de bar is echter 410mm ipv de 420mm wat op de site staat maar dat is slechts een detail.

ATX rough bumper plates lijken ook prima te zijn, de 5kg plates zijn wel erg flexibel dus ik ben blij dat ik toch een setje 15kg plates gekozen heb zodat ik de 5kg plates zoveel mogelijk kan ontwijken bij de oly lifts.

Ik vroeg me nog wel af waarmee ik de barbell en gewichten af kan nemen om het vettige laagje wat erop zit te verwijderen, ik snap dat die handig is als conservering vanaf de fabriek maar alles glibbert uit mijn handen :o
Mooi dat de eerste indruk goed is! Ik zal de specificaties van de halterstang nog eens laten nakijken.

De 5 kg plates zijn, zeker bij de zachtere ATX Rough Bumper Plates, inderdaad wel een beetje flexibel. Ik heb volgens mij echter in tijden niet meer van klanten gehoord dat een 5 kg bumper gebroken of gebogen is (welke soort dan ook) maar het kan natuurlijk nooit kwaad om voorzichtig te zijn. Gebruik de 5 kg bumpers daarom inderdaad zoveel mogelijk in combinatie met meerdere schijven.

Wat betreft het laagje olie kun je gewoon met een droge doek over de halterstang en de halterschijven vegen. Normaal gesproken kun je het laagje olie daarmee wel eraf krijgen. Anders kun je ook wat WD-40 of een andere ontvetter op de doek spuiten en daarmee schoonmaken (pas wel op dat er geen WD-40 in de lagers van de stang komt).

Ik heb alles even met een handdoek afgenomen en het ergste was er al snel af :)

Met wat smeer je de lagers van de stang dan?
Ik gebruik deze: [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met wat smeer je de lagers van de stang dan?
Ik gebruik deze: [Link niet meer beschikbaar]
Bij dergelijke belastingen kom je met bijna elk smeermiddel wel weg, zolang je ze niet door elkaar gebruikt en het elkaar opvreet. PTFE is een gladde kunststof waar weinig aan hecht (handig voor sloten) dus dat lijkt me prima. Anders gewoon een beetje lager olie, simpele minerale olie bijvoorbeeld.

Hallo FS,

Ik heb behoorlijk wat gietijzeren schijven waar ik op zich zeer tevreden van ben (30mm). Ik heb een hele homegym gekocht bij jullie met als belangrijkste zaken een heavy duty HD2 en Ironforce bankje.

Deze homegym heeft in mijn garage gestaan en dat werkte prima. We hebben een nieuw huis gekocht en dat is groot genoeg zodat mijn homegym kan verhuizen naar binnen ipv in een buiten garage. Dus ik ben op zoek naar wat schijven die ervoor kunnen zorgen dat ik wat minder lawaai maak en die de vloer iets minder beschadigen (eerste verdieping). Bedoeling is om de gietijzeren te combineren met de nieuwe. Ik ga natuurlijk ook voor wat rubberen matten kijken.

Welke schijven kan ik best nemen om te combineren? Ik ga mijn deadlifts niet laten vallen. Meestal doe ik mijn oefeningen behoorlijk beheerst. Misschien dat ik wel eens een "touch & go" doe op de grond maar voor de rest is alles vrij bescheiden.

Is dit de "best buy" voor mijn situatie? Rubberen standaard grip halterschijven http://www.fitness-seller.nl/rubberen-standaard-grip-halterschijven/

En als matten/tegels? Ik heb geen hele vloer nodig maar gewoon 2 matten voor de deadlifts en eventueel 2 kleinere om de dumbells op neer te leggen na een oefening (of EZ barbell).

Thx alvas voor jullie reacties!!

• #7.580
Hallo FS,

Ik heb behoorlijk wat gietijzeren schijven waar ik op zich zeer tevreden van ben (30mm). Ik heb een hele homegym gekocht bij jullie met als belangrijkste zaken een heavy duty HD2 en Ironforce bankje.

Deze homegym heeft in mijn garage gestaan en dat werkte prima. We hebben een nieuw huis gekocht en dat is groot genoeg zodat mijn homegym kan verhuizen naar binnen ipv in een buiten garage. Dus ik ben op zoek naar wat schijven die ervoor kunnen zorgen dat ik wat minder lawaai maak en die de vloer iets minder beschadigen (eerste verdieping). Bedoeling is om de gietijzeren te combineren met de nieuwe. Ik ga natuurlijk ook voor wat rubberen matten kijken.

Welke schijven kan ik best nemen om te combineren? Ik ga mijn deadlifts niet laten vallen. Meestal doe ik mijn oefeningen behoorlijk beheerst. Misschien dat ik wel eens een "touch & go" doe op de grond maar voor de rest is alles vrij bescheiden.

Is dit de "best buy" voor mijn situatie? Rubberen standaard grip halterschijven http://www.fitness-seller.nl/rubberen-standaard-grip-halterschijven/

En als matten/tegels? Ik heb geen hele vloer nodig maar gewoon 2 matten voor de deadlifts en eventueel 2 kleinere om de dumbells op neer te leggen na een oefening (of EZ barbell).

Thx alvas voor jullie reacties!!
Deze normale rubberen halterschijven zijn niet super geluiddempend wanneer het op de stoten op je vloer aankomt, het rubber helpt met name tegen het kletteren van de halterschijven op je halterstang. Dit zijn namelijk normale gietijzeren halterschijven met een rubberen coating van circa 8 mm dik, dus de demping tegen zware stoten is minimaal. Daarnaast, als je deze gewichten wil combineren met gietijzeren gewichten en de halterschijven hebben dezelfde diameter, dan zullen de gietijzeren halterschijven alsnog gewoon de grond raken.

Je zult inderdaad de meeste winst kunnen halen uit een goede sportvloer. Voor grotere oppervlakken, bijvoorbeeld onder je hele cage en bankje, kun je de rubber vloermatten (10 mm dik) nemen. Plaatselijk onder de uiteindes van de halterstang zou je 30 mm rubbertegels kunnen leggen, die bieden veel meer demping dan de matten.

Wat betreft de rubberen 30 mm halterschijven maakt het qua demping geen verschil welke je kiest, normaal of met handgrepen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven