XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.521
NIEUW

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Shorty Bands

Onze nieuwe weerstandsbanden zijn maar 30 cm lang, waardoor het makkelijker is om de juiste spanning in te stellen voor veel oefeningen. Deze korte weerstandsbanden zijn de ideale aanvulling op je normale Power Bands en zijn perfect voor banded deadlifts en bench press!

Bekijk alle weerstandsbanden en accessoires hier!

Hey FS,

Komen er binnenkort terug 170+ cm bokszakken in het assortiment, zoals deze?

• #7.523
Hey FS,

Komen er binnenkort terug 170+ cm bokszakken in het assortiment, zoals deze?
Nee voorlopig helaas niet, wij zijn alle boksartikelen juist aan het uitverkopen. Waarschijnlijk komt er wel nog een kleine lijn van een eigen merk maar dat zal dan pas na de zomer zijn.

Je kunt eventueel wel contact opnemen met onze klantenservice als je een bokzak aan je bestelling wil toevoegen, dan kunnen we dat wel voor je regelen.

Hallo FS,

Ik ben bezig zelf mijn gym te maken met o.a. een lift plateau van 18mm hout met 1 of 2 lagen rubber tegels erop.
Nu zit ik te kijken voor bumper plates en kom ik uit op de ATX, ATX rough of de training bumper plates maar wat zijn de verschillen waarop ik mijn keuze moet baseren?
De prijs ontloopt elkaar niet zoveel namelijk.
Het gaat me om 2x5kg, 2x10kg en 2x20kg om mee te beginnen.

Laatst bewerkt:
  • #7.525
Hallo FS,

Ik ben bezig zelf mijn gym te maken met o.a. een lift plateau van 18mm hout met 1 of 2 lagen rubber tegels erop.
Nu zit ik te kijken voor bumper plates en kom ik uit op de ATX, ATX rough of de training bumper plates maar wat zijn de verschillen waarop ik mijn keuze moet baseren?
De prijs ontloopt elkaar niet zoveel namelijk.
Het gaat me om 2x5kg, 2x10kg en 2x20kg om mee te beginnen.
Wanneer je een goed platform gebruikt scheelt dat al heel wat dus daar kun je alle drie de soorten prima op gebruiken. De verschillen waarop je je keuze kunt baseren zijn als volgt:

• ATX Rubber Bumper Plates: zijn volledig van rubber gemaakt en hebben een goede demping met vrij weinig bounce (stuiteren).
  • ATX Rough Bumper Plates: zijn volledig van een andere soort rubber gemaakt. Deze bumpers zijn extreem duurzaam en hebben een uitstekende demping, waardoor je deze dus ook al op een minder dikke ondergrond zou kunnen gebruiken (zie productbeschrijving). De binnenringen van deze bumpers zijn tevens een beetje verzonken/ingegoten in het rubber waardoor deze minder snel zullen losraken. Hou er wel rekening mee dat deze bumper plates vrij veel bounce hebben en dus het hoogste zullen stuiteren wanneer je je halterstang afwerpt.
  • Training Bumper Plates: hebben vanaf 15 kg een stalen kern binnenin, waardoor ze een stuk dunner zijn dan volledig rubberen bumper plates en er dus meer gewicht op je halterstang past. Deze bumpers hebben ook vrij weinig bounce en vanwege de stalen kern is de demping wat minder waardoor je deze het beste op een goede, dikke ondergrond kunt gebruiken.
  • ATX Premium Bumper Plates: waarschijnlijk minder interessant voor thuisgebruik gezien de hoge prijs. Dit zijn onze meest hoogwaardige bumper plates met nauwkeurige afmetingen en minimale gewichtsafwijking. Deze bumpers hebben ook een stalen kern en zijn dus ook een stuk dunner dan volledig rubberen bumpers. De kwaliteit van het rubber is zeer hoog en biedt een goede demping met vrij weinig bounce. Deze kun je ook op een minder dikke ondergrond gebruiken.

Laatst bewerkt:
Nee voorlopig helaas niet, wij zijn alle boksartikelen juist aan het uitverkopen. Waarschijnlijk komt er wel nog een kleine lijn van een eigen merk maar dat zal dan pas na de zomer zijn.

Je kunt eventueel wel contact opnemen met onze klantenservice als je een bokzak aan je bestelling wil toevoegen, dan kunnen we dat wel voor je regelen.

Is daar iets van een boksdummy bij zoals bvb de Century Bob XL (maar dan van eigen merk?)

• #7.528
Klopt het dat het verschil in € tussen; Barbarian Glute Ham Trainer PRO/ & Barbarian Glute Ham Developer/; naast afmeting met name zit in de verticale verstelbaarheid van de voetplaat en beenrollen?
De PRO uitvoering is groter en zwaarder, als je de twee toestellen naast elkaar ziet staan is deze toch wel wat indrukwekkender :) Daarnaast kun je de voetplaat bij dit toestel inderdaad ook nog in de hoogte verstellen.

EDIT: ik zag dat het gewicht van de PRO uitvoering verkeerd stond vermeld. Deze weegt circa 65 kg en is dus 30% zwaarder dan de normale uitvoering.

Is daar iets van een boksdummy bij zoals bvb de Century Bob XL (maar dan van eigen merk?)
Het enige vergelijkbare dat wij momenteel aanbieden is de U.N.O. Flexfighter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide reactie FS.
Tot nu toe heb ik bij verschillende sportscholen alleen getraind met Eleiko training/wedstrijd materiaal op een dubbele laag rubber tegels dus icm bumperplates heb ik geen ervaring.
Begrijp ik hieruit dat de gewone ATX bumper plates het stilst zijn mbt buren overlast?

Komen de 100kg set aanbiedingen eigenlijk nog terug? Dat zou voor mij zeker interessant zijn namelijk.

Laatst bewerkt:
  • #7.530
Tot nu toe heb ik bij verschillende sportscholen alleen getraind met Eleiko training/wedstrijd materiaal op een dubbele laag rubber tegels dus icm bumperplates heb ik geen ervaring.
Begrijp ik hieruit dat de gewone ATX bumper plates het stilst zijn mbt buren overlast?

Komen de 100kg set aanbiedingen eigenlijk nog terug? Dat zou voor mij zeker interessant zijn namelijk.
De ATX Rough Bumper Plates zijn zachter qua rubber maar ik denk niet dat dit veel zal uitmaken qua geluid. Een halterstang met gewichten die je neergooit zul je hoe dan ook horen :p

We verkopen de bumper plates inderdaad niet als set aanbiedingen, enkel los samen te stellen dus.

Laatst bewerkt:

Woon je in een appartement? Dan zou ik sowieso al mijn gewichten niet laten vallen.

Als je 50kg schijven met een 20kg bar op de grond gooit met of zonder (dubbele laag) matten zal je het hoe dan ook horen. Woon je in een open bebouwing kan je wel met goede isolatie er voor zorgen dat buren niks horen.

Ja ik woon in een appartement, zware beton bouw (verre van gehorig) en ik heb 2 verdiepingen waardoor ik mijn eigen onderbuurman ben van mijn gym en ik heb geen bovenburen.
Ik zal niet altijd olympisch liften en meestal geleid ik ze wel terug.
Mijn buren mogen best merken wanneer ik toch de barbell vanaf boven mijn hoofd laat stuiteren maar ik wil ze niet het idee geven dat elk moment het balkon omlaag kan komen zetten.

Ja ik woon in een appartement, zware beton bouw (verre van gehorig) en ik heb 2 verdiepingen waardoor ik mijn eigen onderbuurman ben van mijn gym en ik heb geen bovenburen.
Ik zal niet altijd olympisch liften en meestal geleid ik ze wel terug.
Mijn buren mogen best merken wanneer ik toch de barbell vanaf boven mijn hoofd laat stuiteren maar ik wil ze niet het idee geven dat elk moment het balkon omlaag kan komen zetten.
Dat gaan ze hoe dan ook hebben.

Je hebt types geluiden:
- Direct geluid
- Contact-geluid (ontstaan door trillingen)

Direct geluid is eenvoudig te isoleren, contact-geluid daarentegen al veel moeilijker.

Ook al leg je 3 lagen matten, dan nog gaan je buren een doffe "BOM" horen, en al zeker vanaf hoofd-hoogte.

Btw, je traint je spieren ook door je gewichten geleidend neer te leggen ;)

• #7.534
Goede toelichting :thumbs:

Bedankt voor de adviezen, geluid krijg ik wel aardig omlaag met hoe ik het wil gaan maken.

Nu nog de barbell bepalen, begrijp ik dat de ATX power bar MK gelijk is aan de ATX Olympic bearing barbell met als enige verschil glijlagers tov naaldlagers?
Edit: ik zie ook dat de olympic bar 28mm tov 28,5mm is. De Bulls bearing bar is de olympic met center knurling?

Laatst bewerkt:
  • #7.536
Bedankt voor de adviezen, geluid krijg ik wel aardig omlaag met hoe ik het wil gaan maken.

Nu nog de barbell bepalen, begrijp ik dat de ATX power bar MK gelijk is aan de ATX Olympic bearing barbell met als enige verschil glijlagers tov naaldlagers?
Edit: ik zie ook dat de olympic bar 28mm tov 28,5mm is. De Bulls bearing bar is de olympic met center knurling?

Wanneer je het tabblad specificaties aanklikt zie je alle technische specificaties van de halterstang. Op die manier kun je de verschillende ATX bars makkelijk met elkaar vergelijken.

De ATX Olympic Bar en ATX Bulls Bar zijn inderdaad beiden dezelfde bearing bars (met naaldlagers) en het enige verschil is de center knurl. De andere ATX bars zijn allemaal power bars (met messingbussen) en hebben onderling wat verschillen in de coatings en knurling.

Bedankt, dan denk ik dat ik aan de Bulls bar een goede zal hebben.

Die fractional plates, krijgen jullie die ooit nog terug binnen of komt daar een alternatief op?

• #7.539
Die fractional plates, krijgen jullie die ooit nog terug binnen of komt daar een alternatief op?

Begin september zullen de nieuwe ATX Fractional Plates beschikbaar zijn, met meer gewichten en een gekleurde rubberen coating.

Even een waarschuwing naar FS ivm de gewichten aangegeven op de website:
Bij technische specificaties van bijvoorbeeld bumper plates staat bij gewicht bijvoorbeeld 20.00kg. Deze nauwkeurigheid in de tekst zegt dat elke plate tussen de 19.9950kg en 20.0049kg moet liggen en anders niet aan de specificaties voldoet. Misschien handig dit aan te passen ivm eventuele garantie gevallen ;)

Terug
Naar boven