XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.961
Is er voor (1-persoons) thuisgebruik veel verschil in kwaliteit tussen het barbarian half-rack en die van megatec? En hoe staat het met de kwaliteit van de lat-pulley?
Niet zo zeer een kwaliteitsverschil, de toestellen zijn namelijk nagenoeg identiek qua afwerking en accessoires (de J-hooks, noodsteunen, dip bars, monkey bar, rubbervoeten etc). De MegaTec toestellen zijn ontworpen voor thuisgebruik en semi-professionele toepassingen en zijn meer dan voldoende geschikt daarvoor. Barbarian is nog net een tandje massiever, zwaarder en stabieler (dat betekent overigens niet dat MegaTec onstabiel is, maar wanneer je ze naast elkaar ziet staan is er wel een merkbaar verschil). De Lat Pulleys zijn inmiddels ook vrijwel identiek aan elkaar (de lagering is gelijk, alleen heeft de Barbarian een wat zwaarder frame en hoogwaardigere katrollen). Qua belastbaarheid is MegaTec in ieder geval meer dan voldoende geschikt voor thuisgebruiks.

Waar je wel op moet letten is dat het MegaTec Half Rack extra compact en ondiep is gemaakt. Je hebt dus minder ruimte binnenin het rack voor je bankje. Daarvoor hebben we speciaal de MegaTec Multi Bench RAS ontwikkeld, andere bankjes zullen minder goed passen. Het Barbarian Half Rack heeft wel een diep ontwerp en is qua oppervlakte bijna te vergelijken met een volwaardig power rack.

• #7.962
De nieuwe 2016 uitvoering van de Barbarian Warrior Multi Bench is nu verkrijgbaar. De basis van deze uiterst stabiele en zwaar belastbare bank is gelijk gebleven, met hier en daar wat upgrades in het ontwerp.
bb-8051-w-tmp.jpg

Daarnaast is er nu een tweede uitvoering van deze bank verkrijgbaar, namelijk de Barbarian Warrior Multi Bench Slim:

bb-8051-s-tmp.jpg

Deze nieuwe uitvoering met extra smalle rugleuning (14 cm breed) biedt een groter bewegingsbereik van de schouderbladen, waardoor nieuwe training stimuli ontstaan!

Klik hier om al onze nieuwe artikelen van de afgelopen week te bekijken!

Fitness seller,

Ik had eind december 2015 een bestelling geplaatst met nr 100170508.

Alleen was de olympische triceps trainer blijkbaar uit stock en is deze bestelling zonder de bar opgestuurd. Er stond toen een hele lange periode bij mijn orderstatus: deelverzending.

Nu kijk ik terug naar mijn order en staat er bestelling afgerond.

Wat?? Ik heb die bar dus niet ontvangen voor de duidelijkheid. Ook heb ik geen e-mail ontvangen dat deze verzonden zou zijn.

Kunt u hier even naar kijken? Ik wacht al bijna 3 maanden op deze bar.

• #7.964
Kunt u hier even naar kijken? Ik wacht al bijna 3 maanden op deze bar.
De Triceps Bars zijn vandaag weer binnengekomen en alle naleveringen, waaronder de jouwe, zijn vandaag meteen verzonden. Je bestelling is nu dus inderdaad helemaal afgerond ;)

Je hebt vanmiddag per e-mail een verzendbevestiging ontvangen van de nalevering. Kijk je inbox en spam folders even na (en voeg ons domein fitness-seller.nl eventueel toe als vertrouwde afzender als het bericht in de spam is terechtgekomen).

• #7.966
NIEUW

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ATX Squat Block

Dit squatblok van ATX is ideaal voor het verhogen van je hielen tijdens het squatten. Veelzijdiger dan een gewichthefschoen en comfortabeler dan op halterschijven staan.

Gemaakt van massief rubber met een hoge dichtheid, zwaar belastbaar en vrijwel onverwoestbaar. Verkrijgbaar tegen een fractie van de prijs van metalen squat ramps.

Ook geschikt als kuitblok voor calf raises of als rolstop voor de halterstang bij deadlifts of andere oefeningen!

De Triceps Bars zijn vandaag weer binnengekomen en alle naleveringen, waaronder de jouwe, zijn vandaag meteen verzonden. Je bestelling is nu dus inderdaad helemaal afgerond ;)

Je hebt vanmiddag per e-mail een verzendbevestiging ontvangen van de nalevering. Kijk je inbox en spam folders even na (en voeg ons domein fitness-seller.nl eventueel toe als vertrouwde afzender als het bericht in de spam is terechtgekomen).

De mail stond inderdaad in de spam-map. Vreemd want ik heb al regelmatig bij jullie besteld en dit is de eerste keer dat deze niet in mijn inbox komt.
Ik ben blij dat de bestelling afgerond is :p.

Ok, die squat blocks kom ik nog wel eens halen :)

Zou nog een klein voorstel willen doen... Als jullie een soort van gun rack maken (zoals op de salmon ladder van ATX) wat in te haken valt op een Heavy Duty HD2 / barbarian compatibel, dan kom ik die ook halen :)

NIEUW

ATX Squat Block

Dit squatblok van ATX is ideaal voor het verhogen van je hielen tijdens het squatten. Veelzijdiger dan een gewichthefschoen en comfortabeler dan op halterschijven staan.

Gemaakt van massief rubber met een hoge dichtheid, zwaar belastbaar en vrijwel onverwoestbaar. Verkrijgbaar tegen een fractie van de prijs van metalen squat ramps.

Ook geschikt als kuitblok voor calf raises of als rolstop voor de halterstang bij deadlifts of andere oefeningen!

Dat ziet er heel interessant uit! Vooral voor calf raises :)

Ironmaster heeft een calve block waarmee je dieper kunt gaan, zou standing calve raises op dit block als enige oef in een smith doen...
Heb thuis in mijn home gym nog geen veilige manier gevonden om dat "free standing" te doen

• #7.972
De mail stond inderdaad in de spam-map. Vreemd want ik heb al regelmatig bij jullie besteld en dit is de eerste keer dat deze niet in mijn inbox komt.
Ik ben blij dat de bestelling afgerond is :p.
Erg vreemd inderdaad... af en toe komt het wel eens voor dat een e-mail in de spam folder van klanten terechtkomt. Onze uitgaande e-mails worden op twee manieren geverifieerd, geen idee waarom het soms toch nog mis gaat. Als je ons domein even toevoegt als vertrouwde afzender zou dat in de toekomst in ieder geval niet meer mogen gebeuren :)

Ok, die squat blocks kom ik nog wel eens halen :)
Dat ziet er heel interessant uit! Vooral voor calf raises :)
Het is echt een super handig accessoire! En voor de fractie van de prijs van metalen squat ramps :flex:

Ironmaster heeft een calve block waarmee je dieper kunt gaan, zou standing calve raises op dit block als enige oef in een smith doen...
Heb thuis in mijn home gym nog geen veilige manier gevonden om dat "free standing" te doen
Calf raises zijn een leuk extraatje voor het ATX Squat Block maar daarvoor is het product niet primair bedoeld. Het blok zou inderdaad nog net wat hoger mogen zijn voor diepe calf raises maar dat hebben we bewust niet gedaan omdat het hele blok dan groter, zwaarder en lomper zou worden (en duurder). Er zijn metalen calf blocks van andere aanbieders te vinden die wat hoger zijn maar die kosten wel €65 of zelfs meer dan €100.

Laatst bewerkt:
Hey,
Ik vroeg me af of ATX toevallig geen deadlift bar gaat maken zoals die van Texas. Maar wat in een beter prijscategorie natuurlijk. ATX bars lijken me wat de Europese versie van de tpb. Lijkt me leuk om eens mee te trainen maar ik ga nu ook geen 600+ gaan uitgeven wetende dat die in de usa 300 dollar is ofzo...

• #7.974
Hey,
Ik vroeg me af of ATX toevallig geen deadlift bar gaat maken zoals die van Texas. Maar wat in een beter prijscategorie natuurlijk. ATX bars lijken me wat de Europese versie van de tpb. Lijkt me leuk om eens mee te trainen maar ik ga nu ook geen 600+ gaan uitgeven wetende dat die in de usa 300 dollar is ofzo...
Bedoel je een deadlift bar die langer is dan 220 cm en een kleinere diameter (27 mm) heeft? Die staat echt al een hele tijd op de planning maar dat is er helaas nog niet van gekomen. We hadden deze eigenlijk op de FIBO willen introduceren maar waarschijnlijk wordt dat pas na de zomer.

Op de FIBO kunnen we hopelijk wel de nieuwe ATX Sumo Bar introduceren, als deze op tijd klaar is :) Deze is niet langer of dunner maar heeft wel speciale knurling voor (sumo) deadlifts.

atx-sumo-bar.jpg

Laatst bewerkt:
Fitness Seller,

Enkele vragen mbt de megatec multipress:
http://www.fitness-seller.nl/megatec-lever-arm-multi-press/

1) Wanneer zou deze weer voorradig zijn?

2) Kunnen de "armen" van het toestel zodanig gezet worden, zodat dumbbell press kan gedaan worden zonder ergens tegen te botsen?

3) Kan je iets zeggen over "hoe zwaar" het toestel is? Ik bedoel hierbij: hoe vergelijkt dit met vb. 100kg bench press (want sommige machines zijn superlicht andere dan weer zwaar). Dit gewoon om een indicatie te hebben.

Thx.

• #7.976
Fitness Seller,

Enkele vragen mbt de megatec multipress:
http://www.fitness-seller.nl/megatec-lever-arm-multi-press/

1) Wanneer zou deze weer voorradig zijn?

2) Kunnen de "armen" van het toestel zodanig gezet worden, zodat dumbbell press kan gedaan worden zonder ergens tegen te botsen?

3) Kan je iets zeggen over "hoe zwaar" het toestel is? Ik bedoel hierbij: hoe vergelijkt dit met vb. 100kg bench press (want sommige machines zijn superlicht andere dan weer zwaar). Dit gewoon om een indicatie te hebben.

Thx.
1. Hopelijk volgende week of de week erna.

2. Je kunt de armen helemaal omlaag zetten, zie de zesde foto op de productpagina.

3. Dat zal wat lichter aanvoelen. Je kunt gemiddeld met zo'n 25% gewichtsverlies rekenen (de exacte waarde is afhankelijk van de hoek waarin de hefarm staat).

Als ik vandaag een ATX ram bar bestel en betaal met iDEAL, wanneer kan ik deze dan verwachten?

• #7.978
Als ik vandaag een ATX ram bar bestel en betaal met iDEAL, wanneer kan ik deze dan verwachten?
Die is momenteel nog ruim in voorraad dus die kan direct verzonden worden. De transporteur levert niet op zaterdag dus dat zal na Pasen zijn (dinsdag).

Bestelling is geplaatst, ook gelijk maar de ATX pro collars mee besteld.

Terug
Naar boven