Persoonlijk vind ik een Barbarian Line bench geen overkill maar eerder de standaard als je een beetje serieus traint

Het zijn echt heerlijke bankjes die niet alleen mega stabiel zijn maar ook comfortabel liggen en eenvoudig te verstellen zijn. De prijs is wel wat hoger maar wanneer je de prijs per kilogram vergelijkt zijn de Barbarian benches vaak juist goedkoper dan andere merken in dezelfde prijsklasse.
Je geeft niet aan welke Marbo bank je bedoelt maar volgens mij is er enkel de algemene belastbaarheid. Deze bankjes hebben namelijk geen aparte steunarm in de vlakke positie waardoor de vlakke positie zwaarder belastbaar zou zijn of iets dergelijks. Ik zou me echter sowieso niet blind staren op de belastbaarheid, aangezien vrijwel alle fatsoenlijke bankjes tegenwoordig wel 250 kg of meer aankunnen. Ook hanteren verschillende fabrikanten andere veiligheidsmarges en dergelijke, dus een echte vergelijking op basis van belastbaarheid is moeilijk om te maken. Je kunt beter op de constructie en het gewicht letten, aangezien dat een hoop zegt over de stabiliteit van een bank. Als je zwaar traint is het psychologisch ook prettiger als je op een solide en zware bank zit, dan op een wiebelend bankje.
De Marbo MH-serie is het goedkoopste maar ook wat dunner en lichter uitgevoerd. Leuk voor beginners of als je niet erg zwaar traint. De Marbo MS-serie is wat zwaarder uitgevoerd en is gezien de lage prijs zeker geen verkeerde keuze. Het gewicht is bij Marbo bankjes niet zo heel hoog maar de constructies zijn erg goed waardoor de bankjes toch goed stabiel zijn ondanks dat ze wat lichter zijn. Als je echter een beetje zwaar traint of vaak traint zou ik gewoon de Barbarian kiezen
Misschien kun je het beste gewoon een keer langskomen in onze showroom om alle banken te vergelijken, zodat je zeker weet dat je de juiste keuze maakt.
Bij het nieuwe model Power Cage hangt de optrekstang wat lager dan normaal dus dat zou voor jou mooi uitkomen

Deze hangt zo'n 10 cm lager dan de bovenkant van de cage, dus op 210 cm hoogte.