AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.201
Lijkt me interessant Goede lange spotters. . Vind er wel zo direct geen fotos van terug in op jullie fb pagina. Mss een volgende aankoop. Maar via de foto op de site moeilijk de kwaliteit in te schatten.Toffe accessoires.Vooral dip en shoulder press accessoire.
Hier alvast beelden van het Garage Gym Rig en enkele accessoires die wij op de FIBO hebben getoond:

Door een verhuizing heb ik een nieuw powerrack gekocht bij jullie. Ik heb een nieuwe gekocht omdat ik nu minder ruimte heb. Powerrack zou nu in een berging van 3 bij 2 meter komen te staan. Daarom heb ik gekozen voor het nieuw type van de barbarian line rack (had nu al een ouder type) zodat de safety spotters er uit kunnen. Nu maak ik gister de doos open, zie ik dat ik andere heb als op de foto's op de website. Waardoor ik nooit de safetys zou kunnen gebruiken. Ik krijg dus niet wat ik op de foto's zie op de website, flip down spotters. Ik zou dus graag de flip down spotters willen want die ik nu heb kan ik niks mee.

• #8.207
Door een verhuizing heb ik een nieuw powerrack gekocht bij jullie. Ik heb een nieuwe gekocht omdat ik nu minder ruimte heb. Powerrack zou nu in een berging van 3 bij 2 meter komen te staan. Daarom heb ik gekozen voor het nieuw type van de barbarian line rack (had nu al een ouder type) zodat de safety spotters er uit kunnen. Nu maak ik gister de doos open, zie ik dat ik andere heb als op de foto's op de website. Waardoor ik nooit de safetys zou kunnen gebruiken. Ik krijg dus niet wat ik op de foto's zie op de website, flip down spotters. Ik zou dus graag de flip down spotters willen want die ik nu heb kan ik niks mee.
Oei, heel vervelend dit :( We zijn inderdaad al begonnen met het uitleveren van het allernieuwste model Power Cage. De info en foto's op de website zijn inmiddels bijgewerkt. Normaal gesproken zijn klanten juist erg aangenaam verrast als ze een gloednieuwe uitvoering van een toestel ontvangen, maar ik kan goed begrijpen waarom het in dit geval voor jou erg ongelukkig uitkomt.

Helaas zijn de flip down spotters van het vorige model niet meer verkrijgbaar. Je kunt echter even een e-mail naar onze klantenservice sturen, dan zullen we ons best doen om nog ergens een paar vandaan te toveren. Waarschijnlijk zal dit wel lukken maar mocht het toch niet lukken en je kunt het rack om deze reden niet kunt gebruiken, dan kunnen wij altijd aanbieden het rack weer op te halen en je aankoopbedrag terug te betalen.

Als je overigens niet eens voldoende ruimte hebt om deze spotters uit het rack te halen zul je waarschijnlijk ook geen bankje buiten het rack kunnen gebruiken of goed buiten het rack kunnen trainen. Misschien is een compacter rack zoals het MegaTec Half Rack dan wel een interessante optie voor jou!

Laatst bewerkt:
  • #8.208
Ah, die dingen heten gewoon adapters. Zat bij Toebehoren te kijken, maar ze stonden dus onder Reserveonderdelen:
http://www.fitness-seller.nl/usa-olympische-adapter/

Thanks! :)
Marbo heeft 25 mm schijfopnames (in plaats van 30 mm) dus dit zijn inderdaad de juiste adapters :) Je zult ze waarschijnlijk wel een stukje moeten inkorten om ze optimaal en veilig op kortere schijfopnames te gebruiken.

Ik heb de adapters ook maar even toegevoegd aan de categorie Toebehoren, bedankt voor de tip!

Laatst bewerkt:
Oei, heel vervelend dit :( We zijn inderdaad al begonnen met het uitleveren van het allernieuwste model Power Cage. De info en foto's op de website zijn inmiddels bijgewerkt. Normaal gesproken zijn klanten juist erg aangenaam verrast als ze een gloednieuwe uitvoering van een toestel ontvangen, maar ik kan goed begrijpen waarom het in dit geval voor jou erg ongelukkig uitkomt.

Helaas zijn de flip down spotters van het vorige model niet meer verkrijgbaar. Je kunt echter even een e-mail naar onze klantenservice sturen, dan zullen we ons best doen om nog ergens een paar vandaan te toveren. Waarschijnlijk zal dit wel lukken maar mocht het toch niet lukken en je kunt het rack om deze reden niet kunt gebruiken, dan kunnen wij altijd aanbieden het rack weer op te halen en je aankoopbedrag terug te betalen.

Als je overigens niet eens voldoende ruimte hebt om deze spotters uit het rack te halen zul je waarschijnlijk ook geen bankje buiten het rack kunnen gebruiken of goed buiten het rack kunnen trainen. Misschien is een compacter rack zoals het MegaTec Half Rack dan wel een interessante optie voor jou!

Jammer inderdaad, heb speciaal voor die flip down spotters het rack besteld, anders had mijn oude rack nog voldaan.
Ik heb wel ruimte om het bankje eruit te rijden, er zit een deur precies in het midden van de ruimte waardoor ik het bankje eruit kan rijden.
Ik zal even een email sturen naar jullie klantenservice, bedankt voor het bericht.

• #8.210
Jammer inderdaad, heb speciaal voor die flip down spotters het rack besteld, anders had mijn oude rack nog voldaan.
Ik heb wel ruimte om het bankje eruit te rijden, er zit een deur precies in het midden van de ruimte waardoor ik het bankje eruit kan rijden.
Ik zal even een email sturen naar jullie klantenservice, bedankt voor het bericht.
Het MegaTec Power Rack heeft wel flip-down spotters, evenals het Heavy Duty HD-2 Power Rack.

Mochten er dus geen oude spotters meer verkrijgbaar zijn kun je je Power Cage altijd nog inruilen voor één van deze twee racks.

• #8.211
SALE

We hebben momenteel een sale van een groot aantal Heavy Duty toestellen!

Deze zijn niet zo high-end als bijvoorbeeld MegaTec of Barbarian maar zijn zeker interessant voor beginnende home gyms:
http://www.fitness-seller.nl/krachtapparatuur/merken/heavy-duty/

Dit zijn dezelfde toestellen als ons Marbo assortiment, eenmalig als Heavy Duty uitvoering verkrijgbaar met kortingen vanaf 25%.

Laatst bewerkt:
Ik heb begin juni een ATX Ram bar gekocht bij jullie en ik ben er in principe dik tevreden over. echter ontdekte ik na het afborstelen van wat magnesium vandaag dat er al flink wat roest op zit. Hij staat niet in een vochtige omgeving en er gebeuren verder ook geen gekke dingen mee. Ik snap dat er natuurlijk altijd gebruikssporen zijn als je veel traint maar het lijkt mij niet de bedoeling dat er na een krappe 2 maanden meer roest op zit dan op mijn oude stang van een paar tientjes die het een goede 3 jaar volgehouden heeft.

IMG_20160728_203216627[1].jpg

IMG_20160728_203208131[1].jpg

• #8.213
Ik heb begin juni een ATX Ram bar gekocht bij jullie en ik ben er in principe dik tevreden over. echter ontdekte ik na het afborstelen van wat magnesium vandaag dat er al flink wat roest op zit. Hij staat niet in een vochtige omgeving en er gebeuren verder ook geen gekke dingen mee. Ik snap dat er natuurlijk altijd gebruikssporen zijn als je veel traint maar het lijkt mij niet de bedoeling dat er na een krappe 2 maanden meer roest op zit dan op mijn oude stang van een paar tientjes die het een goede 3 jaar volgehouden heeft.
Dit is een normale reactie van deze coating dus er is niks mis met je barbell :)

De dunne zwart-oxide coating van de ATX Ram Bar is erg gevoelig voor verkleuringen en oxidatie, zeker als deze niet wordt onderhouden/schoongemaakt. Het maakt niet zoveel uit of je trainingsomgeving wel of niet erg vochtig is, er zal namelijk ook altijd vocht van je handen komen. Op je foto's is ook goed te zien dat de verkleuring vooral daar zit waar je de stang vastpakt (en waar vuil, vocht en huidresten in de knurling gaat zitten). Als je de magnesiumresten ook al wat langer hebt laten zitten en je de stang niet af en toe afveegt kan de coating inderdaad gaan verkleuren.

Je kunt dit niet vergelijken met een verchroomde halterstang. Juist een goedkope stang met een dikke chromen coating zal inderdaad niet snel verkleuren of oxideren dus daar is dus weinig tot geen onderhoud voor nodig. Je hoeft dit echter zeker niet te zien als een nadeel want de knurling van jouw Ram Bar komt juist een stuk beter tot uiting omdat de coating zo dun is.

Normaal gesproken kun je je halterstang gewoon goed schoonmaken, bijvoorbeeld met wat WD40 (op een doekje, pas op dat er niets in de lagers komt) en een harde synthetische borstel om goed in de knurling te komen. Gebruik bij voorkeur geen staalborstel omdat je de coating niet wil beschadigen.

Voor meer informatie over het onderhoud van onze barbells, check deze pagina (onder het kopje zorg en onderhoud staat de uitleg over deze coating):
http://www.fitness-seller.nl/richtlijnen-gebruik-halterstangen/

Laatst bewerkt:
het gekke is dus dat ik hem voor het in gebruik nemen compleet met wd40 heb behandeld, is dat echt zo gevoelig dat er zelfs dan al na 2 maanden zoveel roest op zit?

• #8.215
het gekke is dus dat ik hem voor het in gebruik nemen compleet met wd40 heb behandeld, is dat echt zo gevoelig dat er zelfs dan al na 2 maanden zoveel roest op zit?
Ik denk niet dat WD40 lang blijft zitten op de plekken waar je de stang vastgrijpt, zo'n behandeling moet je dan inderdaad herhalen. Er gaan sowieso bij elke training huidresten, magnesiumresten, vuil en vocht in de knurling zitten. Ik neem aan dat de gladde gedeeltes van je barbell bijvoorbeeld nog niet veel of helemaal geen verkleuring hebben.

Verder kan zo'n verkleuring niet veel kwaad, echte roestvorming krijgt normaal gesproken niet snel een kans op de plekken waar je de barbell vastgrijpt. Veel mensen laten de barbell ook gewoon verkleuren, dus als het je niet stoort... :)

Misschien kunnen andere forumleden met een ATX Ram Bar hun ervaringen of eventuele tips met je delen!

Na 2 jaar in een onverwarmde en soms erg vochtige kelder begint mijn ATX power bar ook wat te roesten aan de sleeves. Weet niet goed of het de bar is of restjes van de metalen ringen van de schijven.

Tips om deze terug als nieuw te krijgen?
Tnx

• #8.217
Na 2 jaar in een onverwarmde en soms erg vochtige kelder begint mijn ATX power bar ook wat te roesten aan de sleeves. Weet niet goed of het de bar is of restjes van de metalen ringen van de schijven.

Tips om deze terug als nieuw te krijgen?
Tnx
Hetzelfde als hierboven: WD-40 is daar ideaal voor. Indien nodig even laten intrekken en vervolgens met een harde synthetische borstel de roest verwijderen. Eventueel zelfs met een goede harde tandenborstel ;) Gebruik in ieder geval geen staalborstel of iets dergelijks.

Zoals gezegd wel oppassen dat er geen WD-40 in de lagers komt!

Volgens mij doe je er weinig aan als hij eenmaal roest, vooral zorgen dat het niet gebeurd, maar als het is gebeurd is het te laat. Black Oxide is ook een vorm van roest. Ik heb daadwerkelijk de roest proberen te verwijderen en heb nu een raw steel bar zonder coating.

• #8.219
Roest kun je prima voorzichtig verwijderen hoor maar als je hardhandig een staalborstel gebruikt hou je inderdaad alleen blank staal over ;)

Laatst bewerkt:
Roest kun je prima voorzichtig verwijderen hoor maar als je hardhandig een staalborstel gebruikt hou je inderdaad alleen blank staal over ;)

Of een middel om roest mee te verwijderen, aangezien black oxide dus ook roest is. Ik had geen staalborstel gebruikt.

Filmpjes van rogue daar melden ze overigens 3-in-one oil ipv. WD-40, daar kan je ook de lagers mee doen, maar dat is niet te koop in nederland.

Terug
Naar boven