Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.221
Of een middel om roest mee te verwijderen, aangezien black oxide dus ook roest is. Ik had geen staalborstel gebruikt.

Filmpjes van rogue daar melden ze overigens 3-in-one oil ipv. WD-40, daar kan je ook de lagers mee doen, maar dat is niet te koop in nederland.
Hmm daar heb je inderdaad een goed punt. Black oxide is geen echte coating (zoals zink of chroom) maar een laagje oxidatie dat door middel van chemicaliën op de stang is aangebracht. Dit zou je echter niet zomaar met WD-40 eraf moeten kunnen schrobben aangezien dit verzegeld is met een olie. Misschien is het echter op lange termijn inderdaad wel verstandiger om een andere olie te gebruiken ipv WD-40. Daarentegen veeg ik hier een Ram Bar al zeker twee jaar af met WD-40 en die ziet er nog goed uit op een lichte verkleuring na :D

In ieder geval is een lichte verkleuring bij black oxide barbells dus geen probleem!

WD-40 is goed voor onderhoud, alleen wil je niet in de sleeves hebben inderdaad. Dit stoot de olie af die in de lagers zit. Ik heb schoonmaakazijn gebruikt, dit lost roest op en blijkbaar ook black oxide ;)
Hij is goed schoon nu, dat wel. Ik raad dit niet aan overigens. Ben wel benieuwd hoe snel hij nu gaat roesten, zonder beschermlaag. Ik heb hem nadat hij schoon was wel met WD-40 ingesmeerd met een doek.
In principe zijn er ook bare steel barbells te koop en mits goed onderhouden blijven deze ook netjes. Alleen heb ik de bar in de gym waar ik train gelegd, dus onderhoud zal er wel niet van komen. De andere barbells daar zijn verchroomd.

Zorgen dat je de magnesium er uit borstelt zal al veel schelen, magnesium trekt vocht aan en als je dit op de bar laat zitten is die eigenschap dus niet handig. Dit inderdaad met een synthetische borstel doen, liefst na gebruik. Oliën doe je afhankelijk van de vochtigheid van de ruimte denk ik 1x per week of eens per paar maanden.

Voordeel van bare steel en black oxide is dat de knurling het beste uitkomt. Black oxide is een soort gecontroleerde roesting van 4 a 5 micron dik.

Waar je wel op moet letten is dat het MegaTec Half Rack extra compact en ondiep is gemaakt. Je hebt dus minder ruimte binnenin het rack voor je bankje. Daarvoor hebben we speciaal de MegaTec Multi Bench RAS ontwikkeld, andere bankjes zullen minder goed passen. Het Barbarian Half Rack heeft wel een diep ontwerp en is qua oppervlakte bijna te vergelijken met een volwaardig power rack.

Zou je het "minder goed passen" willen toelichten?

Ik zit te denken aan de Megatec Half Rack. Wat ik in elk geval niet ga doen is daarbij een bank aanschaffen die net zo duur is als het rack. Waar ga ik concreet tegenaan lopen als ik er pakweg een Marbo bank in schuif? Die zijn in de lengte zelfs korter dan de multibench.

• #8.224
Zou je het "minder goed passen" willen toelichten?

Ik zit te denken aan de Megatec Half Rack. Wat ik in elk geval niet ga doen is daarbij een bank aanschaffen die net zo duur is als het rack. Waar ga ik concreet tegenaan lopen als ik er pakweg een Marbo bank in schuif? Die zijn in de lengte zelfs korter dan de multibench.
Als je het bankje alleen vlak wil gebruiken kun je vrijwel elk willekeurig bankje gebruiken. Als je echter incline wil trainen (dus met de rugleuning schuin of zelfs helemaal rechtop) dan zit je met de meeste bankjes te ver voor de palen van het Half Rack, waardoor je de halterstang niet meer goed eruit kunt tillen. Als er geen Lat Pulley achter het Half Rack zit kun je het bankje gewoon verder naar achter verplaatsen maar als daar een Lat Pulley staat gaat dat niet.

Het MegaTec bankje is speciaal gemaakt voor dit soort situaties met compacte/ondiepe racks. Dankzij het unieke verstelsysteem schuift de zitting namelijk mee naar achteren wanneer je de rugleuning omhoog zet, dus je zit altijd goed ten opzichte van de palen van het rack en je hoeft het bankje nooit te verplaatsen.

Wat kost de losse lat-pulley voor het megatec half rack? Kan het niet vinden op de site :)

• #8.227
Wat kost de losse lat-pulley voor het megatec half rack? Kan het niet vinden op de site :)
We bieden in de webshop geen losse lat pulley opties aan. Mocht je deze apart willen bestellen dan kun je per e-mail contact opnemen met onze klantenservice.

Je kunt uitgaan van het verschil in prijs tussen het Half Rack en het Half Rack + Lat Pulley. De losse lat pulley zal dan nog een klein beetje duurder zijn.

• #8.228
NIEUW

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het ATX Deadlift Platform is gemaakt van dezelfde hoogwaardige onderdelen als het grote ATX Gewichthefplatform:

- Speciaal ontworpen afwerpmatten met een honingraatstructuur voor optimale demping
- Massief houten middenstuk dat geschikt is voor een brede sumo voetstand
- Stevig stalen frame waarmee je het platform veilig in elke ruimte kunt integreren dankzij
- Met ATX "Skull" logo of een eigen logo naar keuze op het hout

De ATX Afwerpmatten uit dit platform zijn eventueel ook los verkrijgbaar voor een goedkopere home gym oplossing:

atx-abm-8060.jpg

• #8.230
Dus samenvatting:

WD-40 op de sleeves en zelfs de knurling?

PTFE spray voor de lagers?
http://www.soudal.com/aerosols/Aerosols_PTFEspray_NL.html

Of weten jullie nog iets beter?

Tnx
Zo'n smeermiddel (olie of vet) is inderdaad prima voor de lagers. De lagers invetten is het beste maar dan moet je de sleeves uit elkaar halen...

Wat betreft de knurling is het vooral belangrijk af en toe huidresten en magnesium te verwijderen met een synthetische borstel of iets dergelijks. Als je een halterstang hebt die snel verkleurt kun je die eventueel ook nog behandelen met iets roestwerends.

Een tijd terug las ik dat de barbarian leg curl/extension in de toekomst in zwart zal geleverd worden ipv grijs nu.

Is er al geweten vanaf wanneer deze kleurwijziging zal gebeuren? Komen er verder nog aanpassingen aan dit toestel?

Hebben jullie 'posture medic'? En is dit goed?

• #8.233
Een tijd terug las ik dat de barbarian leg curl/extension in de toekomst in zwart zal geleverd worden ipv grijs nu.

Is er al geweten vanaf wanneer deze kleurwijziging zal gebeuren? Komen er verder nog aanpassingen aan dit toestel?
Die is al zwart, zie bijlage. De meeste toestellen zijn al zwart maar we moeten de foto's nog update :)

We zijn nog niet aan begonnen aan andere aanpassingen, dus een nieuwe uitvoering hoef je dit jaar niet meer te verwachten.

Hebben jullie 'posture medic'? En is dit goed?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat je daarmee bedoelt :o

BB-9097-Zwart.jpg

Die is al zwart, zie bijlage. De meeste toestellen zijn al zwart maar we moeten de foto's nog update :)

We zijn nog niet aan begonnen aan andere aanpassingen, dus een nieuwe uitvoering hoef je dit jaar niet meer te verwachten.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat je daarmee bedoelt :o

Het traint je spieren e.d. niet natuurlijk maar misschien is het wel handig als reminder tijdens bv. kantoorwerk?

• #8.235
Het traint je spieren e.d. niet natuurlijk maar misschien is het wel handig als reminder tijdens bv. kantoorwerk?
Handig om een recht postuur te houden inderdaad :) maar dit product hebben wij helaas niet in het assortiment.

Misschien kun je een Toner Tube hiervoor gebruiken maar ik weet niet of dat comfortabel zal zitten ;)

Ja het is een soort reminder, ik zou het weleens willen proberen maar lijkt nergens te verkrijgen :roflol:

Ik ben al geruime tijd aan het kijken op jullie site voor de Barbarian multi bench 2, maar continue niet op voorraad. Krijgen jullie deze wel nog binnen of komt deze helemaal niet meer?

• #8.240
Ik ben al geruime tijd aan het kijken op jullie site voor de Barbarian multi bench 2, maar continue niet op voorraad. Krijgen jullie deze wel nog binnen of komt deze helemaal niet meer?
Dan heb je die net gemist :( De zending van twee weken geleden was ook alweer na één of twee dagen uitverkocht, 90% aan pre-orders.

Je kunt altijd een pre-order plaatsen om zeker te zijn van een exemplaar bij de volgende levering.

Terug
Naar boven