MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.441
Ja, ik bedoelde de Barbarian Functional PC. Heb nu reeds 2 maanden toegang tot een privé gym met Hoist materiaal en ik zou toch iets van kabels willen toevoegen aan mijn home-gym. Ik dacht aan een lat pulley dat verstelbaar was, zodat ik later eventueel een tweede zou kunnen toevoegen om een crossover te bekomen.
Volgende jaar heb ik eindelijk plaats om wat meer te zetten dan mijn huidige powercage (momenteel 3x3).
Bij de professionele racks zoals de BB-9031 en de ATX racks hebben we geen pulley attachments, in combinatie met die racks zou je dus een aparte, losse pulley moeten neerzetten... maar wij hebben geen verstelbare pulleys. Wellicht dat andere aanbieders wel verstelbare (kwalitatieve) pulleys hebben maar ik ken niet direct iets.

Hebben jullie geen leuke kerstkortingen :) ik heb nog wat plaats onder de boom :)

Hallo FS,

Hoe hoog zijn de opstaande randen van de flat trays die bij de modulair opbergrek pro horen?
Modulair Opbergrek Pro
Vorige week pleurde er thuis een 25kg hex dumbell uit mijn DBrek...kon nog net op tijd mijn voet wegtrekken. Bij de kleinere DB's is mijn huidig (goedkoop) rekje prima maar de zwaardere liggen wel heel erg op het randje. Aangezien er ook wel eens kinderen langslopen die op bezoek komen lijkt het me een goed idee om of het rek wat aan te passen met een hogere rand of toch een beter rek te kopen.....

Ik heb het modulaire rek zelf thuis staan ook met hex dumbbells. Het randje van de flat tray is hoog genoeg om te voorkomen dat de dumbbell er vanaf valt. Hoe hoog het randje precies is weet ik niet.

• #8.446
Hallo FS,

Hoe hoog zijn de opstaande randen van de flat trays die bij de modulair opbergrek pro horen?
Modulair Opbergrek Pro
Vorige week pleurde er thuis een 25kg hex dumbell uit mijn DBrek...kon nog net op tijd mijn voet wegtrekken. Bij de kleinere DB's is mijn huidig (goedkoop) rekje prima maar de zwaardere liggen wel heel erg op het randje. Aangezien er ook wel eens kinderen langslopen die op bezoek komen lijkt het me een goed idee om of het rek wat aan te passen met een hogere rand of toch een beter rek te kopen.....
Ons Modulair Opbergrek Pro heeft een opstaande rand van 4 cm, dat is vrij hoog dus dat zou in ieder geval veilig moeten zijn.

Hoe hoog is de rand van je huidige rek?

Laatst bewerkt:
De rand van mijn huidig rek is 15mm, prima voor ronde dumbells maar minder voor hex....dan liggen de DB's met de schuine kant daar overheen en niet met de vlakke kant. Ze blijven wel liggen icm het antislip rubber maar als je er op de verkeerde manier aan trekt kost het niet veel moeite om ze eraf te laten donderen. Ik was DB rows aan het doen en steunde er met 1 hand op. 4cm is zeker hoog genoeg voor de serie t/m 30kg die ik nu heb.
Ik had nu eenmaal weinig keuze omdat ik zo weinig plek heb/had en heb daarom dat ander rek gekocht. 150/160cm past niet op de plek waar het rek nu staat. Ik ga nog eens wat passen en meten om te kijken of een 160cm rek toch gaat passen.

Dat modulair pro rek is natuurlijk een flinke investering maar beter dan een gebroken voet of een gecrusht petekindje.

• #8.448
De rand van mijn huidig rek is 15mm, prima voor ronde dumbells maar minder voor hex....dan liggen de DB's met de schuine kant daar overheen en niet met de vlakke kant. Ze blijven wel liggen icm het antislip rubber maar als je er op de verkeerde manier aan trekt kost het niet veel moeite om ze eraf te laten donderen. Ik was DB rows aan het doen en steunde er met 1 hand op. 4cm is zeker hoog genoeg voor de serie t/m 30kg die ik nu heb.
Ik had nu eenmaal weinig keuze omdat ik zo weinig plek heb/had en heb daarom dat ander rek gekocht. 150/160cm past niet op de plek waar het rek nu staat. Ik ga nog eens wat passen en meten om te kijken of een 160cm rek toch gaat passen.

Dat modulair pro rek is natuurlijk een flinke investering maar beter dan een gebroken voet of een gecrusht petekindje.
Dat is wel een groot verschil dus een stuk veiliger in ieder geval :)

Als de investering voor ons Modulaire Opbergrek te hoog is of als deze niet in je trainingsruimte past kun je eventueel Henk vragen een rek voor je op maat te maken...

• #8.449
NIEUW

De eerste nieuwe uitvoeringen van onze specialty bars zijn nu verkrijgbaar:

atx-lh-fb5-210-17.jpg

ATX Far Bar

atx-lh-ssb-17.jpg

ATX Safety Squat Bar

atx-lh-50-mg.jpg

ATX Multi Grip Bar

atx-lh-50-cavb.jpg

ATX Curved Hammer Bar

Verder heeft dit oldschool toestel uit de Barbarian Line na enkele jaren ook een upgrade en een moderner ontwerp gekregen:

bb-9077-16.jpg

Barbarian Wall Pulley

Bekijk hier al onze nieuwe producten: Nieuwe fitnessartikelen - Fitness Seller
:flex:

Die specialty bars zijn net op tijd voor mijn verjaardag, nu maar hopen dat mijn verlanglijstje vervuld wordt :D

Vraagje over de Barbarian Wall Pulley, zijn er toevallig ook plannen om deze ooit met een weight stack (125kg?) te gaan produceren / verkopen? De volledige lat pulley is te groot om hier thuis er bij te plaatsen maar zou wel graag een losse pulley willen hebben..

• #8.451
Die specialty bars zijn net op tijd voor mijn verjaardag, nu maar hopen dat mijn verlanglijstje vervuld wordt :D

Vraagje over de Barbarian Wall Pulley, zijn er toevallig ook plannen om deze ooit met een weight stack (125kg?) te gaan produceren / verkopen? De volledige lat pulley is te groot om hier thuis er bij te plaatsen maar zou wel graag een losse pulley willen hebben..
Happy birthday :D

Nee helaas, daar zijn geen plannen voor. De pulley zou dan ook een heel ander ontwerp moeten krijgen en een weightstack is erg hoog waardoor je bij zo'n lage pulley waarschijnlijk geen volledige ROM zou halen. De slede van het huidige model zakt helemaal tot de bodem dus dan is die ROM wel mogelijk.

Nice de vernieuwde bars zijn er eindelijk:) Maar goed dat ik een tijdje geleden die vraag stelde over die mg bar, kan ik nu meteen de nieuwe nemen.

DB rek pro gaat niet passen dus ik ben wat aan het bedenken om het bestaande rek wat aan te passen.

• #8.453
Nice de vernieuwde bars zijn er eindelijk:) Maar goed dat ik een tijdje geleden die vraag stelde over die mg bar, kan ik nu meteen de nieuwe nemen.

DB rek pro gaat niet passen dus ik ben wat aan het bedenken om het bestaande rek wat aan te passen.
Scheelt je meteen €40 want die is goedkoper geworden :)

• #8.455
ATX Far Bar

Hij kwam een paar uur geleden binnen, dus moest gelijk getest worden natuurlijk.

Conclusie: SUPER! De sleeves zijn qua diameter en afwerking helemaal zoals ze moeten zijn, de coating is glad genoeg zonder magnesium en heel stroef met magnesium. Duidelijk een aanrader!
Mooi om te horen!! Bedankt voor de review :flex:

ATX Far Bar

Hij kwam een paar uur geleden binnen, dus moest gelijk getest worden natuurlijk.

Conclusie: SUPER! De sleeves zijn qua diameter en afwerking helemaal zoals ze moeten zijn, de coating is glad genoeg zonder magnesium en heel stroef met magnesium. Duidelijk een aanrader!

Ik sluit me daarbij aan. Ook vandaag meteen in gebruik genomen. Top.

hallo,

Ik wil een riem kopen en zat aan deze te denken: Iron Force Powerlift Riem - Quick-Release
Ben alleen niet helemaal zeker over de maat..
Omtrek van m'n middel is 98 cm (bovengrens M) maar als ik buik inhou wordt dat 85 cm (ondergrens L).
Ik twijfel derhalve tussen M en L maar neig naar M omdat ik dan zeker weet dat hij strak om kan.

Wat zou de beste keuze zijn en waarom?

• #8.458
hallo,

Ik wil een riem kopen en zat aan deze te denken: Iron Force Powerlift Riem - Quick-Release
Ben alleen niet helemaal zeker over de maat..
Omtrek van m'n middel is 98 cm (bovengrens M) maar als ik buik inhou wordt dat 85 cm (ondergrens L).
Ik twijfel derhalve tussen M en L maar neig naar M omdat ik dan zeker weet dat hij strak om kan.

Wat zou de beste keuze zijn en waarom?
Oeps, excuses voor de late reactie. Ik had je bericht over het hoofd gezien!

Met een taille maat van 98 cm kom je mooi in het midden van maat L uit, dus dan zou ik die kiezen. Je hoeft je buik niet extreem in te houden als je de riem omdoet, je moet je buik uiteindelijk ook goed kunnen uitzetten tegen de riem.

Mocht je toch nog naar maat M neigen dan kun je ook beide riemen bestellen en passen, om vervolgens één ervan te retourneren (de retourkosten zijn dan wel voor je eigen rekening).

Vraagje, ik wil in de toekomst rackpulls above the knee gaan doen op de safeties van het Megatec Halfrack. Nu zijn deze volgens de specificaties belastbaar tot 250 KG. Zit hier nog een behoorlijk grote veiligheidsmarge in, of breken ze spontaan af op het moment dat ik bijvoorbeeld een barbell laad en pull met 300 kg?

Terug
Naar boven