Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Reden dat ik voor 30mm ga is puur budget.
Om dezelfde set te krijgen in 50mm gaat veel meer kosten.

Dan geef je zoveel geld uit aan een home gym en bespaar je een paar tientjes / honderd euro misschien op die schijven, ga je echt spijt van krijgen later. Buy nice or buy twice gaat hier denk ik wel aardig op.

Doe de biceps accessoire weg en je kan bijna de 140kg halterset kopen. Goede halterstang komt imo voor op wat accessoires. Maar goed, iedereen heeft andere prioriteiten natuurlijk

30mm is voor db's handig, maar dat is het dan ook

Ik merk geen verschil.

En als je dumbells wil samenstellen is 30 mm beter dan 50 mm.

Om te beginnen zijn er uberhaupt al geen 220cm 30mm stangen te koop (en dus ook geen 20kg). Meeste 30mm stangen kosten ook vrijwel niks en kunnen waarschijnlijk geen squats van 100kg+ aan waar iemand van 86kg (Micheldb) toch al snel aan zou zitten als hij goed zou trainen. Zou voor mij al reden genoeg zijn om gewoon voor 50mm te gaan eerlijk gezegd.

Standaard halterstang 200 cm
Belastbaarheid van 200kg (puntbelasting I guess?) dan zou die met squats van 140kg al permanent krom trekken waarschijnlijk.

Wat dumbbells samenstellen betreft ben ik het wel met je eens, maar is imo ook het enige voordeel + prijs.

Om te beginnen zijn er uberhaupt al geen 220cm 30mm stangen te koop (en dus ook geen 20kg). Meeste 30mm stangen kosten ook vrijwel niks en kunnen waarschijnlijk geen squats van 100kg+ aan waar iemand van 86kg (Micheldb) toch al snel aan zou zitten als hij goed zou trainen. Zou voor mij al reden genoeg zijn om gewoon voor 50mm te gaan eerlijk gezegd.

Belastbaarheid van 200kg (puntbelasting I guess?) dan zou die met squats van 140kg al permanent krom trekken waarschijnlijk.

Lol geen +100 kg squats. ok dan :) en ik merk nog steeds geen verschil ookal som jij de verschillen op. Maat deed DL met meer dan 160 kg en trok niet permanent scheef.

Als je traint om aan bepaalde disciplines mee te doen dan is het idd belangrijk om te trainen met het material waar je ook wedstrijden mee gaat doen. En als je zwaar squat en DL ja dan is 50 mm ook beter.Maar voor de doorsnee kerel is er niets mis met 30 mm materiaal.

Wat dumbbells samenstellen betreft ben ik het wel met je eens, maar is imo ook het enige voordeel + prijs.

Sorry maar hier sla je de bal helemaal mis. Ik heb voor mijn overstap naar 50mm ook jaren met 30mm getraind. SQ +150, DL +200, noem maar op. Allemaal geen probleem voor een 30mm bar ;)

Lol geen 100 kg squats. ok dan :) en ik merk nog steeds geen verschil ookal som jij de verschillen op. Maat deed DL met meer dan 160 kg en trok niet permanent scheef.

Als je traint om aan bepaalde disciplines mee te doen dan is het idd belangrijk om te trainen met het material waar je ook wedstrijden mee gaat doen. En als je zwaar squat en DL ja dan is 50 mm ook beter.

ATX Ram Bar
Zie bij specificaties de belastbaarheid, een stang kan meer gewicht aan bij deadlift en bankdrukken dan bij squats voor hij krom zou trekken. Had je vriend precies dezelfde stang? Van 1 keer zo'n gewicht erop zal hij waarschijnlijk niet krom trekken nee, probleem is dat het nooit bij eenmalig zulke gewichten blijft als je op dat punt zit.

Als iemand een powercage van ~€650 koopt dan verwacht ik dat zo iemand ook normaal de drie compounds uit voert, anders is zo'n hele powercage die dergelijke gewichten aan kan al weggegooid geld aangezien er dan veel goedkopere opties zijn die die belasting ook voldoende aan kunnen.

Sorry maar hier sla je de bal helemaal mis. Ik heb voor mijn overstap naar 50mm ook jaren met 30mm getraind. SQ +150, DL +200, noem maar op. Allemaal geen probleem voor een 30mm bar ;)

Dan zit ik daar inderdaad mis mee, ik zie enkel de specificaties op de site van fitness-seller en ga daar van uit. Ik zei ook nog 'puntbelasting I guess?' omdat ik hier niet zeker van ben. Overigens zullen er ook verschillen zijn in 30mm barbells en zijn er ergens anders ook wel betere stangen te koop.

Edit: zijn er overigens wel 450mm diameter schijven te koop in 30mm? Is wel zo prettig met deadlifts hoewel dat ook van verhoging kan natuurlijk.
Edit2: je link die je bij hebt gevoegd werkt niet, maar ik ga er van uit dat je die stang met 250kg belastbaarheid bedoelt? Dat zou inderdaad al een betere optie zijn dan, zag er geen bij fitness-seller staan.

ATX Ram Bar
Zie bij specificaties de belastbaarheid, een stang kan meer gewicht aan bij deadlift en bankdrukken dan bij squats voor hij krom zou trekken. Had je vriend precies dezelfde stang? Van 1 keer zo'n gewicht erop zal hij waarschijnlijk niet krom trekken nee, probleem is dat het nooit bij eenmalig zulke gewichten blijft als je op dat punt zit.

Als iemand een powercage van ~€650 koopt dan verwacht ik dat zo iemand ook normaal de drie compounds uit voert, anders is zo'n hele powercage die dergelijke gewichten aan kan al weggegooid geld aangezien er dan veel goedkopere opties zijn die die belasting ook voldoende aan kunnen.

Mijn maat had een squat dacht ik van 150 a 155. En traint al jaren met dat 30 mm materiaal.

Dat een kooi kopen weggesmeten geld is omdat je met 30 mm traint vind ik persoonlijk niet. Dat jij dat persoonlijk niet zou doen is uw goed recht natuurlijk.

Heb ook een kooi gehad en 30 mm materiaal. Maar ik ben ook niet sterk dus voor mij was 30 mm goed genoeg. Squat 110 kg en max dl 155 kg.

Mijn maat had een squat dacht ik van 150 a 155. En traint al jaren met dat 30 mm materiaal.

Dat een kooi kopen weggesmeten geld is omdat je met 30 mm traint vind ik persoonlijk niet. Dat jij dat persoonlijk niet zou doen is uw goed recht natuurlijk.

Heb ook een kooi gehad en 30 mm materiaal. Maar ik ben ook niet sterk dus voor mij was 30 mm goed genoeg. Squat 110 kg en max dl 155 kg.

Ik zeg niet direct dat een kooi weggesmeten geld is als je met 30mm traint, ik ging er ook van uit dat die 30mm stangen niet zoveel aan zouden kunnen, maar dat zit ik dus zelf al mis ;)
Ben wel van mening dat als iemand niet van plan is om meer dan 100kg etc te gaan squatten hij wel uit zou kunnen met een goedkopere kooi.

@Fitness Seller even iets anders, de ATX SSB net binnen gekregen, ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Stang is echter 17kg en op de site staat nog 19,5 (oude gewicht). Zag al wel dat het gewicht van de multi grip bar aangepast is :)

Ik zeg niet direct dat een kooi weggesmeten geld is als je met 30mm traint, ik ging er ook van uit dat die 30mm stangen niet zoveel aan zouden kunnen, maar dat zit ik dus zelf al mis ;)
Ben wel van mening dat als iemand niet van plan is om meer dan 100kg etc te gaan squatten hij wel uit zou kunnen met een goedkopere kooi.

@Fitness Seller even iets anders, de ATX SSB net binnen gekregen, ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Stang is echter 17kg en op de site staat nog 19,5 (oude gewicht). Zag al wel dat het gewicht van de multi grip bar aangepast is :)

Een goedkopere kooi had idd ook gekund. Ik had de HD1. Maar soms wil het oog ook wel wat :) Had ik de plaats dan zou ik een barbarian kooi zetten ookal zal ik nooit met meer dan 140 kg squaten :)

Een goedkopere kooi had idd ook gekund. Ik had de HD1. Maar soms wil het oog ook wel wat :) Had ik de plaats dan zou ik een barbarian kooi zetten ookal zal ik nooit met meer dan 140 kg squaten :)

Zeker mee eens dat het oog soms ook wat wilt, maar denk dat voor de meesten de portemonnee toch belangrijker blijft :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.496

Haha ik zal het aanpassen!

Overigens discussies over producten van andere aanbieders graag in aparte topics houden, niet hier ;)

@Fitness Seller even iets anders, de ATX SSB net binnen gekregen, ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Stang is echter 17kg en op de site staat nog 19,5 (oude gewicht).

Ik heb hem ook binnen van vorige week. Bar voelt goed imo maar de padding laat wel wat te wensen over. De coating is er bij mij na 2 training ook al af waar die op de afleggers ligt.

Ik heb hem ook binnen van vorige week. Bar voelt goed imo maar de padding laat wel wat te wensen over. De coating is er bij mij na 2 training ook al af waar die op de afleggers ligt.

Ik heb het oudere model (volledig zwart) Ik mag niet klagen over de padding bij de mijne.

Terug
Naar boven