Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.821
Ik ben op zoek naar een half rack en heb een paar vraagjes:

1. Hoe kan het dat het fortex half rack minder zwaar belastbaar is dan het megatec half rack? Volgens de website is het 350kg voor de Fortex en 500kg voor de megatec, terwijl de Fortex 3mm dikke profielen heeft en de megatec 2mm (allebei 60x60).

2. Voor de belastbaarheid van de fortex j-cups en spotters geeft de website op de pagina van het half rack andere belastbaarheid dan op de "eigen" pagina's van de j-cups en spotters. Wat is de juiste?

3. Zouden de spotters van fortex passen op het megatec half rack, aangezien beide 60x60 zijn? Ik heb liever langere spotters namelijk. Ik zou de megatec dan natuurlijk wel verzwaren met wat schijven, tegen omkiepen.

Bedankt!
Allereerst denk ik dat je te veel focust op de belastbaarheid, het is inderdaad verstandiger om ook te kijken naar de technische specificaties (frame maat, metaaldikte, totaalgewicht etc.) en hoe de constructie in elkaar zit qua verbindingen en versterkingen. De belastbaarheid kan namelijk bij elk merk en door elke aanbieder anders bepaald worden met andere marges, waardoor dit een vertekend beeld kan opleveren en je deze nooit echt één op één kunt vergelijken (zoals sommige aanbieders zelfs de goedkoopste toestellen nog als "professioneel" bestempelen :rolleyes:). Door te kijken naar de daadwerkelijke specificaties en constructie krijg je meestal een veel betere vergelijking dan op belastbaarheid.

In het geval van MegaTec en Fortex hebben wij bij de nieuwe Fortex racks nu nog een wat veiligere marge gebruikt. De frames zijn inderdaad dikker maar de pinnen/gaten zijn ietsje dunner/kleiner. Maar de Fortex racks zullen zeker net zo zwaar veilig belastbaar zijn als MegaTec. Overigens zijn de belastbaarheid van de J-hooks en spotters gelijk bij de MegaTec en Fortex Half Racks, de totale belastbaarheid van het MegaTec rack is echter hoger omdat daar ook nog de twee opbergpinnen zijn meegeteld die nog wat extra gewicht kunnen dragen :) Het Fortex Half Rack zal overigens ook nog een uitbreiding krijgen met opbergpinnen (twee extra palen aan de achterkant van het rack).

Wat betreft de Fortex J-hooks en spotters zijn beide waardes juist. Alleen raden wij in combinatie met het lichtere half rack en squat rack een wat lagere maximale belastbaarheid aan dan in combinatie met het full power rack.

De accessoires van Fortex zijn niet bedoeld om te gebruiken op de MegaTec racks. De gaten van MegaTec zijn groter dus de Fortex accessoires zullen wat meer speling hebben. Voor de dip bar is dat niet zo'n probleem maar de J-hooks en spotters zou ik afraden.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt! Duidelijk verhaal. Is er al bekend wanneer de uitbreiding voor de Fortex komt, de extra palen met opbergpinnen?

Zou liever alles ineens bestellen dan namelijk

• #8.823
Ok, bedankt! Duidelijk verhaal. Is er al bekend wanneer de uitbreiding voor de Fortex komt, de extra palen met opbergpinnen?

Zou liever alles ineens bestellen dan namelijk
Dat duurt nog wel even, we zijn momenteel nog bezig met het ontwerp dus ik denk niet voor oktober...

Maar die uitbreiding zal compatibel zijn met het huidige Fortex Half Rack, dus die zou je gewoon los erbij kunnen kopen zodra deze beschikbaar is :)

Hallo Fitness Seller, voor een inrichting waar ik werk ben ik op zoek naar een "Olympische Barbell".
De reden dat ik de Barbell tussen haakjes zet is de volgende:

Ik heb daar flink wat schijven (geen Barbell), echter na het nameten van de diameter blijkt dat dit 49,5 mm is.

De schijven zijn gripschijven (dus met inhammen erin om ze vast te pakken) er staat geen merk op.
Mogelijk zijn de schijven al wel 20 jaar oud (allen zwart van kleur 2 x 25 / 2 x 15 en 2 x 10).
Eventueel kan ik foto's plaatsen.

Nu mijn vraag:

Op jullie site staat dat de benodigde schijven 51 mm moeten zijn om op de BB te passen.
Kunnen jullie licht werpen op deze zaak ?
Hebben jullie eventueel advies ? Het zou immers zonde zijn als ik 100 kg aan onbruikbare schijven heb.

• #8.825
Hallo Fitness Seller, voor een inrichting waar ik werk ben ik op zoek naar een "Olympische Barbell".
De reden dat ik de Barbell tussen haakjes zet is de volgende:

Ik heb daar flink wat schijven (geen Barbell), echter na het nameten van de diameter blijkt dat dit 49,5 mm is.

De schijven zijn gripschijven (dus met inhammen erin om ze vast te pakken) er staat geen merk op.
Mogelijk zijn de schijven al wel 20 jaar oud (allen zwart van kleur 2 x 25 / 2 x 15 en 2 x 10).
Eventueel kan ik foto's plaatsen.

Nu mijn vraag:

Op jullie site staat dat de benodigde schijven 51 mm moeten zijn om op de BB te passen.
Kunnen jullie licht werpen op deze zaak ?
Hebben jullie eventueel advies ? Het zou immers zonde zijn als ik 100 kg aan onbruikbare schijven heb.
Een olympische barbell heeft een diameter van 50 mm, dus de halterschijven zullen dan een opening moeten hebben die iets groter is dan 50 mm. Jouw halterschijven van 49,5 mm zouden helaas dus niet passen op een 50 mm barbell :(

Ik heb wel eens oude 55 mm barbells en gewichten zien langskomen maar van 49,5 mm gewichten heb ik nog nooit gehoord. Misschien weet @vsral er meer vanaf, hij is een kenner wat betreft vintage equipment ;)

Heb je wel echt nauwkeurig gemeten met een schuifmaat?

• Like
Waarderingen: Inb4
Een olympische barbell heeft een diameter van 50 mm, dus de halterschijven zullen dan een opening moeten hebben die iets groter is dan 50 mm. Jouw halterschijven van 49,5 mm zouden helaas dus passen niet op een 50 mm barbell :(

Ik heb wel eens oude 55 mm barbells en gewichten zien langskomen maar van 49,5 mm gewichten heb ik nog nooit gehoord. Misschien weet @vsral er meer vanaf, hij is een kenner wat betreft vintage equipment ;)

Heb je wel echt nauwkeurig gemeten met een schuifmaat?

Ja idd, nauwkeurig met een schuifmaat, 3x nagemeten, omdat ik mijn ogen haast niet geloofde.
Wel goed dat ik het uberhaupt gemeten heb, anders had ik een BB voor niets aangeschaft.

Hmmmh dan ga ik eens overleggen met mijn leidinggevende of mijn budget drastisch omhoog kan, dan heb ik immers ook een zwikje schijven nodig.
Hopelijk dat @vsral er meer vanaf weet dan, dat zou mooi zijn.

Bedankt so far iig

Hallo Fitness Seller, ik wil bij mijn bestelling wat weerstandsbanden toevoegen. Nu komen daardoor behoorlijk wat verzendkosten extra bij deze kleine bestelling, wat ik toch een beetje buiten proportie vind Sowieso jammer dat je bij kleine/lichte bestellingen zo rekening moet houden om binnen een bepaald bedrag te blijven, kan niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.

• #8.828
Hallo Fitness Seller, ik wil bij mijn bestelling wat weerstandsbanden toevoegen. Nu komen daardoor behoorlijk wat verzendkosten extra bij deze kleine bestelling, wat ik toch een beetje buiten proportie vind Sowieso jammer dat je bij kleine/lichte bestellingen zo rekening moet houden om binnen een bepaald bedrag te blijven, kan niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me.
Nee dat klopt, de verzendkosten komen bij kleine/lichte bestellingen niet altijd goed uit. Dat is binnenkort bij de nieuwe shop opgelost.

Voor nu kun je in dat geval gewoon even contact opnemen met onze klantenservice, als het inderdaad buiten proportie is lossen we dat natuurlijk op zodat je gewoon kunt bestellen :)

Ja idd, nauwkeurig met een schuifmaat, 3x nagemeten, omdat ik mijn ogen haast niet geloofde.

van 49,5 heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Waar ik nu aan denk is dat je schuifmaat een 'euroknaller' exemplaar is, in tegenstelling tot bv een goede japanse mitutoyo.
Electronische schuifmaten onder de 100 euro zijn trouwens ook niet te vertrouwen.
En anders iemand/een gym in de buurt met een olympische barbell opzoeken gewoon te proberen.

Hebben de schijven van decathlon geen kleinere diameter? Ik weet nog dat ik een aantal jaar geleden daar wat kleine schijven hadden gekocht en dat was volgens mij 28-29mm ipv 30mm, misschien is dat ook met de grotere?

• Like
Waarderingen: Inb4
van 49,5 heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Waar ik nu aan denk is dat je schuifmaat een 'euroknaller' exemplaar is, in tegenstelling tot bv een goede japanse mitutoyo.
Electronische schuifmaten onder de 100 euro zijn trouwens ook niet te vertrouwen.
En anders iemand/een gym in de buurt met een olympische barbell opzoeken gewoon te proberen.

Mhhhm goed idee (zal er idd een meenemen en testen bij Gym).
Als ie daar dan past zal het idd de schuifmaat geweest zijn.

Thanx !

.

Daarnet barbarian t-bar row option besteld, ik ben benieuwd hoe dat voelt om mee te trainen :cool:

Domme vraag misschien: wordt er ook op zaterdag geleverd of enkel van ma-vr?

• #8.834
Daarnet barbarian t-bar row option besteld, ik ben benieuwd hoe dat voelt om mee te trainen :cool:

Domme vraag misschien: wordt er ook op zaterdag geleverd of enkel van ma-vr?
Heel fijn accessoire voor rows! :flex:

Standaard wordt er enkel op werkdagen geleverd maar zo'n klein pakketje kan indien gewenst ook kosteloos op zaterdag geleverd worden.

In dat geval zul je dat wel even moeten melden aan onze klantenservice, dan wordt er een zaterdaglevering van gemaakt en zullen wij de bestelling vrijdag verzenden. Als je niets meldt zal de bestelling waarschijnlijk gewoon vandaag verzonden worden, dan zal de levering morgen plaatsvinden (als je niet thuis bent gaat het pakketje naar je buren of een DPD Parcelshop in de buurt).

Je kunt mij anders ook even een privébericht sturen!

Standaard wordt er enkel op werkdagen geleverd maar zo'n klein pakketje kan indien gewenst ook kosteloos op zaterdag geleverd worden.

In dat geval zul je dat wel even moeten melden aan onze klantenservice, dan wordt er een zaterdaglevering van gemaakt en zullen wij de bestelling vrijdag verzenden. Als je niets meldt zal de bestelling waarschijnlijk gewoon vandaag verzonden worden, dan zal de levering morgen plaatsvinden (als je niet thuis bent gaat het pakketje naar je buren of een DPD Parcelshop in de buurt).

Misschien een rare vraag, maar wordt dit ook gedaan als er b.v. 300kg schijven + een squat rack + bench + 6 barbells, .... bedenkt maar iets dat erg groot of zwaar is ... (sorry maar, neen, dit wordt niet mijn volgende bestelling ;) ) moet geleverd worden?
Of wordt zulke bestelling enkel op afspraak geleverd?

• #8.836
Misschien een rare vraag, maar wordt dit ook gedaan als er b.v. 300kg schijven + een squat rack + bench + 6 barbells, .... bedenkt maar iets dat erg groot of zwaar is ... (sorry maar, neen, dit wordt niet mijn volgende bestelling ;) ) moet geleverd worden?
Of wordt zulke bestelling enkel op afspraak geleverd?
Nee, grotere bestellingen worden niet via de pakketdienst verzonden maar via een transporteur :) Als je niet thuis bent zal de transporteur een kaart achterlaten zodat je een nieuwe bezorgafspraak kunt maken.

Als je van te voren al een bezorgdatum wil afspreken kun je dat vermelden bij het plaatsen van de bestelling, dan zullen wij eerst contact met je opnemen voordat de bestelling verzonden wordt. Als je niets aangeeft zullen wij de bestelling gewoon verzenden, je krijgt dan bericht van ons zodra de bestelling verzonden is en de levering zal dan de eerstvolgende werkdag plaatsvinden.

Op de ochtend van levering krijg je van de transporteur nog een e-mail met een tijdsindicatie van de bezorging.

Helemaal duidelijk. :)

DPD en bij de buren afleveren.. NOT :roflol: DPD is echt kansloos daarmee, proberen het liever nog een x de volgende dag, om het vervolgens de dag erna alsnog naar een Parcelshop te sturen. Terwijl je zelf al aangegeven hebt dat het bij de buren kan, omdat die altijd thuis zijn. Ik zou niet teveel geld zetten op de leveringen van DPD :p

• #8.839
DPD en bij de buren afleveren.. NOT :roflol: DPD is echt kansloos daarmee, proberen het liever nog een x de volgende dag, om het vervolgens de dag erna alsnog naar een Parcelshop te sturen. Terwijl je zelf al aangegeven hebt dat het bij de buren kan, omdat die altijd thuis zijn. Ik zou niet teveel geld zetten op de leveringen van DPD :p
Volgens mij ligt het echt aan de regio (en de bezorgers). We krijgen helaas ook wel eens klachten van klanten waarbij het pakketje toch bij de buren werd geleverd terwijl ze dat juist niet wilden :roflol:

Volgens mij ligt het echt aan de regio (en de bezorgers). We krijgen helaas ook wel eens klachten van klanten waarbij het pakketje toch bij de buren werd geleverd terwijl ze dat juist niet wilden :roflol:

Ja ongelofelijk en erbarmelijk slechte service heeft die DPD :roflol:

Terug
Naar boven