- Waardering
- 2.701
Allereerst denk ik dat je te veel focust op de belastbaarheid, het is inderdaad verstandiger om ook te kijken naar de technische specificaties (frame maat, metaaldikte, totaalgewicht etc.) en hoe de constructie in elkaar zit qua verbindingen en versterkingen. De belastbaarheid kan namelijk bij elk merk en door elke aanbieder anders bepaald worden met andere marges, waardoor dit een vertekend beeld kan opleveren en je deze nooit echt één op één kunt vergelijken (zoals sommige aanbieders zelfs de goedkoopste toestellen nog als "professioneel" bestempelenIk ben op zoek naar een half rack en heb een paar vraagjes:
1. Hoe kan het dat het fortex half rack minder zwaar belastbaar is dan het megatec half rack? Volgens de website is het 350kg voor de Fortex en 500kg voor de megatec, terwijl de Fortex 3mm dikke profielen heeft en de megatec 2mm (allebei 60x60).
2. Voor de belastbaarheid van de fortex j-cups en spotters geeft de website op de pagina van het half rack andere belastbaarheid dan op de "eigen" pagina's van de j-cups en spotters. Wat is de juiste?
3. Zouden de spotters van fortex passen op het megatec half rack, aangezien beide 60x60 zijn? Ik heb liever langere spotters namelijk. Ik zou de megatec dan natuurlijk wel verzwaren met wat schijven, tegen omkiepen.
Bedankt!
). Door te kijken naar de daadwerkelijke specificaties en constructie krijg je meestal een veel betere vergelijking dan op belastbaarheid.In het geval van MegaTec en Fortex hebben wij bij de nieuwe Fortex racks nu nog een wat veiligere marge gebruikt. De frames zijn inderdaad dikker maar de pinnen/gaten zijn ietsje dunner/kleiner. Maar de Fortex racks zullen zeker net zo zwaar veilig belastbaar zijn als MegaTec. Overigens zijn de belastbaarheid van de J-hooks en spotters gelijk bij de MegaTec en Fortex Half Racks, de totale belastbaarheid van het MegaTec rack is echter hoger omdat daar ook nog de twee opbergpinnen zijn meegeteld die nog wat extra gewicht kunnen dragen
Het Fortex Half Rack zal overigens ook nog een uitbreiding krijgen met opbergpinnen (twee extra palen aan de achterkant van het rack).Wat betreft de Fortex J-hooks en spotters zijn beide waardes juist. Alleen raden wij in combinatie met het lichtere half rack en squat rack een wat lagere maximale belastbaarheid aan dan in combinatie met het full power rack.
De accessoires van Fortex zijn niet bedoeld om te gebruiken op de MegaTec racks. De gaten van MegaTec zijn groter dus de Fortex accessoires zullen wat meer speling hebben. Voor de dip bar is dat niet zo'n probleem maar de J-hooks en spotters zou ik afraden.
Laatst bewerkt:

DPD is echt kansloos daarmee, proberen het liever nog een x de volgende dag, om het vervolgens de dag erna alsnog naar een Parcelshop te sturen. Terwijl je zelf al aangegeven hebt dat het bij de buren kan, omdat die altijd thuis zijn. Ik zou niet teveel geld zetten op de leveringen van DPD