XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kan je daar zelf geen viltje of zo tussen plakken? Of is daar de speling te klein voor?
Jawel, als het maar niet te dik is. Er zijn klanten die een dun laagje vilt of iets dergelijks aan de binnenkant plakken.
 
WINACTIE

22519713_1250568248383113_4500958309650189891_o.jpg


Doe mee aan onze winactie op Facebook en maak kans op een Fortex Squat Rack t.w.v. € 329 :flex:

De winnaar wordt op 1 november bekendgemaakt.
 
Eindelijk een grote mensen barbell besteld :D Moet zeggen dat de goedkope van iets van 70€ het nog best lang uithield. Maar bij squats en deadlifts heb ik niet het gevoel alsof ie het nog fijn vind.
 
Eindelijk een grote mensen barbell besteld :D Moet zeggen dat de goedkope van iets van 70€ het nog best lang uithield. Maar bij squats en deadlifts heb ik niet het gevoel alsof ie het nog fijn vind.
Benieuwd hoe de nieuwe barbell bevalt!

Mooie actie! Toch maar zo'n account aanmaken denk ik...
... kun je na de actie weer verwijderen :p
 
Zeg, kan het eigenlijk kwaad voor het (flat)bankje als je, voor de ene keer dat je incline doet, er gewoon 4 grote 20kg schijven aan een kant onder schuift?
Ik vind het zo zonde om een dure verstelbare te nemen voor die paar keer dat ik het verstelbare deel gebruik. Ik zou niet weten waarom het niet moet kunnen, maar ik weet dan ook niet alles.
 
Zeg, kan het eigenlijk kwaad voor het (flat)bankje als je, voor de ene keer dat je incline doet, er gewoon 4 20kg schijven aan een kant onder schuift?
Ik vind het zo zonde om een dure verstelbare te nemen voor die paar keer dat ik het verstelbare deel gebruik. Ik zou niet weten waarom het niet moet kunnen, maar ik weet dan ook niet alles.
Het is niet optimaal maar je zou een flat bench kunnen verhogen om decline/incline na te bootsen, dat wordt wel eens gedaan.

Nadelen zijn dat je moet oppassen dat alles stevig staat en niet verschuift of omkiept, zeker niet als je met flink wat gewicht bezig bent. Ook zul je zelf misschien niet zo stevig met je voeten op de grond staan of je zou misschien kunnen wegglijden. Op eigen risico dus!
 
Laatst bewerkt:
NIEUW

atx-dlw-1000-detail02.jpg


ATX Dead Wedge

De ATX Dead Wedge is een compact en goedkoop alternatief voor een traditionele deadlift bar jack. Deze handige wig zorgt ervoor dat je de halterschijven op een halterstang sneller en gemakkelijker kunt verwisselen.

Gemaakt van massief rubber.
 
Ik had de mini deadlift jack al in mijn wishlist staan ... maar dit lijkt me anders ook wel handig.
Weer iets om over na te denken.:)
Persoonlijk vind ik voor een home gym een echte Bar Jack (bij voorkeur de grote) toch wat prettiger dan de Dead Wedge :)

Maar de Dead Wedge is wel een goed alternatief, en erg compact en goedkoop (handig om mee te nemen naar de gym bijvoorbeeld).
 
Laatst bewerkt:
OK, dan hoef ik mijn keuze dus niet aan te passen.
Voor die 1 1/2 maand dat mijn abo nog loopt is die wedge de moeite niet meer. ;)
 
Wat is het verschil tussen de Barbarian lat tower en die van Megatec?
Die van barbarian is zwaarder belastbaar en hogere strekking (is voor mij verwaarloosbaar, ben maar 1.80).
Ben aan het twijfelen tussen deze twee namelijk.
 
Wat is het verschil tussen de Barbarian lat tower en die van Megatec?
Die van barbarian is zwaarder belastbaar en hogere strekking (is voor mij verwaarloosbaar, ben maar 1.80).
Ben aan het twijfelen tussen deze twee namelijk.
Je noemt het zelf al: de Barbarian is zwaarder uitgevoerd (90 kg vs 58 kg) en is hoger (219 cm vs 212 cm). De Barbarian is ook gecertificeerd voor professionele toepassingen.

De functionaliteiten van beide toestellen zijn hetzelfde.
 
Je noemt het zelf al: de Barbarian is zwaarder uitgevoerd (90 kg vs 58 kg) en is hoger (219 cm vs 212 cm). De Barbarian is ook gecertificeerd voor professionele toepassingen.

De functionaliteiten van beide toestellen zijn hetzelfde.
Toevallig een megatec in Sittard opgesteld staan?
Woon zelf niet al te ver weg, dus zou 'm wel eens willen proberen :)
 
Toevallig een megatec in Sittard opgesteld staan?
Woon zelf niet al te ver weg, dus zou 'm wel eens willen proberen :)
Nee helaas, alleen de Barbarian Lat Towers staan opgesteld.

Wel een MegaTec Power Rack met Lat Pulley attachment, maar niet de vrijstaande Lat Machine.
 
Kan ik met mijn Barbarian Multibench ook incline benchpress doen in het rack? (mocht ik hem winnen :D) Of komt de bench dan tegen de verbinding aan?
 
Kan ik met mijn Barbarian Multibench ook incline benchpress doen in het rack? (mocht ik hem winnen :D) Of komt de bench dan tegen de verbinding aan?
Dat kan prima, die verbindingsbalk staat zelfs een heel stuk verder naar achteren dan bijvoorbeeld bij een power rack.
 
Heb vanochtend de barbarian lat row opgehaald en zojuist in elkaar gezet. Wanneer ik 'm gebruik voor pulldown lijkt het wel te stotteren en ik zie net dat het rubber van de kabel nu een stuk gerafeld is waardoor je het ijzer al ziet zitten (was uit de doos niet gerafeld).
Heb de moeren van pulleys al losser & vaster gedraaid, maar lost het 'probleem' niet op.. enig idee?
 
Back
Naar boven