AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Heb vanochtend de barbarian lat row opgehaald en zojuist in elkaar gezet. Wanneer ik 'm gebruik voor pulldown lijkt het wel te stotteren en ik zie net dat het rubber van de kabel nu een stuk gerafeld is waardoor je het ijzer al ziet zitten (was uit de doos niet gerafeld).
Heb de moeren van pulleys al losser & vaster gedraaid, maar lost het 'probleem' niet op.. enig idee?

Loopt de kabel binnenin het rek niet over een bout heen?

Moest ook wat dingen weer los halen toen ik de latpulley aan het rek vast maakte..

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.122
Heb vanochtend de barbarian lat row opgehaald en zojuist in elkaar gezet. Wanneer ik 'm gebruik voor pulldown lijkt het wel te stotteren en ik zie net dat het rubber van de kabel nu een stuk gerafeld is waardoor je het ijzer al ziet zitten (was uit de doos niet gerafeld).
Heb de moeren van pulleys al losser & vaster gedraaid, maar lost het 'probleem' niet op.. enig idee?
Als de kabel al bij het eerste gebruik is kapotgegaan, en aangezien je aangeeft dat dit vanuit de doos nog niet zo was, vermoed ik dat de kabel niet helemaal goed loopt en ergens tegenaan komt of langs schuurt.

Kijk dat dus even goed na, volg het hele verloop van de kabel en kijk waar het misgaat. Stuur je bevindingen dan per e-mail naar onze klantenservice. Vermeld ook je bestelnummer en voeg enkele foto’s toe van de schade en van de oorzaak (als je dit zelf weet te bepalen).

Als de kabel al bij het eerste gebruik is kapotgegaan, en aangezien je aangeeft dat dit vanuit de doos nog niet zo was, vermoed ik dat de kabel niet helemaal goed loopt en ergens tegenaan komt of langs schuurt.

Kijk dat dus even goed na, volg het hele verloop van de kabel en kijk waar het misgaat. Stuur je bevindingen dan per e-mail naar onze klantenservice. Vermeld ook je bestelnummer en voeg enkele foto’s toe van de schade en van de oorzaak (als je dit zelf weet te bepalen).

Is opgelost, ik had de kabel bij de brug bovenaan onder de plaat tussen de 2 pulleys (snap je het nog?) door laten gaan. Bij de pulley vooraan moet de kabel er overheen, waardoor de kabel tegen de plaat aan kwam..
is bij een aardig stuk helemaal kapot/open geschuurd, maar is mijn eigen schuld :).

• #9.124
Is opgelost, ik had de kabel bij de brug bovenaan onder de plaat tussen de 2 pulleys (snap je het nog?) door laten gaan. Bij de pulley vooraan moet de kabel er overheen, waardoor de kabel tegen de plaat aan kwam..
is bij een aardig stuk helemaal kapot/open geschuurd, maar is mijn eigen schuld :).
Gelukkig is het probleem opgelost maar die kabel kun je het beste vervangen. Als de blootgelegde staaldraad gaat slijten (van het over de katrollen bewegen) kan deze gaan rafelen. Als dat gebeurt zou deze uiteindelijk kunnen knappen. Toch even melden aan onze klantenservice dus!

Gelukkig is het probleem opgelost maar die kabel kun je het beste vervangen. Als de blootgelegde staaldraad gaat slijten (van het over de katrollen bewegen) kan deze gaan rafelen. Als dat gebeurt zou deze uiteindelijk kunnen knappen. Toch even melden aan onze klantenservice dus!
Kan ik los bestellen bij jullie neem ik aan?

Mijn atx ram bar buigt (een klein beetje) door. Smijt er niet mee squat er 220kg 5 reps mee deadlift 250x4 mee verder niks raars. Dit hoort toch niet te kunnen met zon bar?

Hebben jullie ook nog plannen om eleiko bars te gaan verkopen?

• #9.129
Mijn atx ram bar buigt (een klein beetje) door. Smijt er niet mee squat er 220kg 5 reps mee deadlift 250x4 mee verder niks raars. Dit hoort toch niet te kunnen met zon bar?
Bedoel je dat deze tijdens de oefening doorbuigt? Dat is "whip" en een beetje whip is normaal.

Of bedoel je dat de barbell permanent verbogen is, dus ook nadat je de gewichten eraf hebt gehaald? :eek: Dat heb ik volgens mij nog nooit gehoord bij een ATX bar en dat is eigenlijk alleen mogelijk bij onjuist gebruik (bijvoorbeeld laten vallen zonder dempende vloer, zonder bumper plates, op noodsteunen, door het uitvoeren van rack pulls etc.)

Hebben jullie ook nog plannen om eleiko bars te gaan verkopen?
Nee, geen plannen om die op te nemen in ons assortiment.

Bedoel je dat deze tijdens de oefening doorbuigt? Dat is "whip" en een beetje whip is normaal.

Of bedoel je dat de barbell permanent verbogen is, dus ook nadat je de gewichten eraf hebt gehaald? :eek: Dat heb ik volgens mij nog nooit gehoord bij een ATX bar maar dat is eigenlijk alleen mogelijk bij onjuistgebruik (bijvoorbeeld laten vallen zonder dempende vloer, zonder bumper plates, op noodsteunen, door het uitvoeren van rack pulls etc.)

Nee, geen plannen om die op te nemen in ons assortiment.
Oke ja die whip was toen ie geladen was met 190kg op squat. Niet gekeken erna.. Zal er op letten! Ja die noodsteunen dat snap ik daar is ie niet voor bedoeld althans om erop te laten vallen enzo

• #9.131
Oke ja die whip was toen ie geladen was met 190kg op squat. Niet gekeken erna.. Zal er op letten!
Gelukkig, ik schrok al :o In dat geval is een lichte buiging normaal, elke barbell heeft wat whip.

Er zijn wel verschillen in whip. Er zijn ook wel specifieke powerlifting bars die wat stijver / dikker (29 mm of nog dikker) zijn en die minder whip hebben.

Gelukkig, ik schrok al :o In dat geval is een lichte buiging normaal, elke barbell heeft wat whip.

Er zijn wel verschillen in whip. Er zijn ook wel specifieke powerlifting bars die wat stijver / dikker (29 mm of nog dikker) zijn en die minder whip hebben.
Oke mss in de toekomst. Moet ik deze eerst maar eens kapot zien te krijgen dmv heavy lifting :p
Nog een vraag hebben jullie ook een verstelbare boxsquat te koop? Zoals bij elite fts? elitefts™ Box Squat Box

• #9.133
Komt er ook een leg press van ATX? Of een nieuwe Barbarian leg press?

• #9.138
Komt er ook een leg press van ATX? Of een nieuwe Barbarian leg press?
Een ATX Leg Press moet er wel ooit komen maar daar zijn nog geen concrete plannen van dus daar kan ik verder nog niets over zeggen.

Dat zal wel puur een Leg Press zijn, geen twee-in-één model zoals de Barbarian. Voor thuisgebruik blijft de Barbarian een hele goede optie, dat is een zeer degelijk model (en goedkoper dan een ATX Leg Press zou worden).

Fitness seller, wat is volgens jullie de ideale bar voor deadliften (niet zwaarder dan 250 kilo) squat (niet zwaarder dan 200 kilo) en bench (niet zwaarder dan 180 kilo).
Ik zoek namelijk een barbell voor de volgende drie a vijf jaar. Ik had indertijd de ram bar (prachtige en geweldige bar maar voorlopig wat overkill).
Enige eis die ik eigenlijk heb ik een scherpe knurl en center knurl. Prijs kwaliteit verhouding primeert. Als ik dus een barbell kan vinden aan een leuke prijs, dan zou ik er wel eentje durven bestellen. Ik twijfel namelijk nog een beetje omdat al mijn materiaal 55 mm is en ik dus dan ook andere schijven zal moeten kopen.

• #9.140
Fitness seller, wat is volgens jullie de ideale bar voor deadliften (niet zwaarder dan 250 kilo) squat (niet zwaarder dan 200 kilo) en bench (niet zwaarder dan 180 kilo).
Ik zoek namelijk een barbell voor de volgende drie a vijf jaar. Ik had indertijd de ram bar (prachtige en geweldige bar maar voorlopig wat overkill).
Enige eis die ik eigenlijk heb ik een scherpe knurl en center knurl. Prijs kwaliteit verhouding primeert. Als ik dus een barbell kan vinden aan een leuke prijs, dan zou ik er wel eentje durven bestellen. Ik twijfel namelijk nog een beetje omdat al mijn materiaal 55 mm is en ik dus dan ook andere schijven zal moeten kopen.
De ATX Ram Bar inderdaad :)

Als je een goedkoper alternatief zoekt is de Ironsports Power Bar 20 kg (ook in chroom verkrijgbaar) wellicht een goede optie. Die is 29 mm in diameter en is dus ook wat stijver (let op: de Ironsports bar zijn niet geschikt voor herhaaldelijk afwerpen, in tegenstelling tot de ATX bars).

Terug
Naar boven