AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Alle bumpers zijn nauwkeuriger dan goedkope gietijzeren plates. Maar de duurdere bumper plates zijn nog een stuk secuurder inderdaad.

Gekleurde ATX Powerlifting Plates (zonder chroom) zijn in ontwikkeling, zullen hopelijk in maart hier zijn :)
't Is jammer dat er geen keuze zit tussen de goedkopere schijven de betrekkelijk dure exemplaren waarvan de diameter mooi 45cm is en die geen 9cm of dikker zijn.
De enige keuze zijn dan die gekleurde rubberen schijven.(of de "lelijke" ATX powerlifting plates)

Misschien dan toch maar eens tot maart wachten met een beslissing...
Is de prijs gelijk aan de huidige chromen exemplaren?
De nauwkeurige boring is wel een voordeel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.302
't Is jammer dat er geen keuze zit tussen de goedkopere schijven de betrekkelijk dure exemplaren waarvan de diameter mooi 45cm is en die geen 9cm of dikker zijn.
De enige keuze zijn dan die gekleurde rubberen schijven.(of de "lelijke" ATX powerlifting plates)

Misschien dan toch maar eens tot maart wachten met een beslissing...
Is de prijs gelijk aan de huidige chromen exemplaren?
De nauwkeurige boring is wel een voordeel.
Deze zullen goedkoper zijn, de verchroming is duur.

Alle bumpers zijn nauwkeuriger dan goedkope gietijzeren plates. Maar de duurdere bumper plates zijn nog een stuk secuurder inderdaad.

Gekleurde ATX Powerlifting Plates (zonder chroom) zijn in ontwikkeling, zullen hopelijk in maart hier zijn :)
De nauwkeurigheid heeft fitness-teller gewoon netjes bij de specificaties op de site staan hoor. Afwijkingen bij de goedkopere platen kan flink zijn. Beter investeer je in kwaliteit, schijven gaan enorm lang mee.

De nauwkeurigheid heeft fitness-teller gewoon netjes bij de specificaties op de site staan hoor. Afwijkingen bij de goedkopere platen kan flink zijn. Beter investeer je in kwaliteit, schijven gaan enorm lang mee.
Niet bij alle schijven staat de tolerantie er bij.
Bij de duurdere schijven wel, ja.

edit: Bij de ATX powerlifting plates staat b.v.
" Hoge dichtheid gietijzer met minimale afwijking (niet gekalibreerd) ".
Dan ga ik er van uit dat deze schijven toch een stuk nauwkeuriger zijn dan de gewone standaard gietijzeren plates die ze aanbieden.

Laatst bewerkt:
  • #9.306
Niet bij alle schijven staat de tolerantie er bij.
Bij de duurdere schijven wel, ja.

edit: Bij de ATX powerlifting plates staat b.v.
" Hoge dichtheid gietijzer met minimale afwijking (niet gekalibreerd) ".
Dan ga ik er van uit dat deze schijven toch een stuk nauwkeuriger zijn dan de gewone standaard gietijzeren plates die ze aanbieden.
Ja, die zijn bijvoorbeeld wel nauwkeuriger zoals ik in mijn vorige post al aangaf, daarom staat erbij dat deze een minimale afwijking hebben ;)

Maar die zijn ook een stuk duurder dan normale gietijzeren halteschijven... Alle normale gietijzeren (of gietijzeren met rubberen coating) halterschijven zullen wat minder nauwkeurig zijn dan de duurdere exemplaren.

Ja, die zijn bijvoorbeeld wel nauwkeuriger zoals ik in mijn vorige post al aangaf, daarom staat erbij dat deze een minimale afwijking hebben ;)

Maar die zijn ook een stuk duurder dan normale gietijzeren halteschijven... Alle normale gietijzeren (of gietijzeren met rubberen coating) halterschijven zullen wat minder nauwkeurig zijn dan de duurdere exemplaren.
Vallen de gekleurde schijven met rubber coating al onder de duurdere? (50% duurder dan standaard gietijzer)

Anyway, als de ATX powerlifting schijven in een kleurtje uitkomen dan is dat iig een zeer interessante optie.

Gewone gietijzeren exemplaren zou ik sowieso niet gebruiken voor mijn main lifts. Ik weet graag een beetje wat ik eigenlijk aan het liften ben op de grote 3.

• #9.308
Vallen de gekleurde schijven met rubber coating al onder de duurdere? (50% duurder dan standaard gietijzer)
Nee zoals aangegeven hebben die een normale afwijking. Die zijn enkel wat duurder vanwege het gekleurde rubber en zijn niet veel duurder dan normale rubberen halteschijven.

Nee zoals aangegeven hebben die een normale afwijking. Die zijn enkel wat duurder vanwege het gekleurde rubber en zijn niet veel duurder dan normale rubberen halteschijven.
Duidelijk.
Ik ben nu wel benieuwd naar die ATX schijven zonder de bling op. :)
Zijn er plannen om ooit gekalibreerde ATX powerlifting schijven te maken?

• #9.312
Ah zo. Dus goedkoper dan de huidige en ook nog eens gekalibreerd?!:eek:
OK, ik wacht to maart om een keuze te maken. :D
Zoals het er nu naar uitziet wel ja, maar nog niet 100% zeker aangezien we nog met twee of drie versies stoeien. Even afwachten dus.

Voorlopig ben ik nog niet sterk genoeg om al mijn huidige schijven op mijn barbell te laden. Dus ik heb nog even tijd.
(al hoop ik uiteraard dat die tijd beperkt gaat blijven :flexbiceps:)

Hoe is de knurling op de gladiator monkey chin-up bar? Ik heb nog een van de eerste powerracks en die knurling was daar heel scherp op. (heb die destijds zelfs afgevijld)
Heeft iemand misschien een close up foto?

Gladiator Monkey Chin-Up Bar

Nee dat hebben we nooit overwogen omdat we met ATX de (high end) gyms aanspreken en die zoeken meestal geen inklapbare racks. Voor thuisgebruikers zou een ATX uitvoering waarschijnlijk veel te duur zijn, minstens twee tot drie keer zo duur als ons Fortex Folding Wall Rack bijvoorbeeld.
Shit, wat is die forten folding wall rack geweldig. Ga ik onthouden voor moest ik ooit plaats tekort hebben. Toppie

Fitness Seller, hoeveel kilo krijg je op zo n hexbar ( korte versie) als je gietijzeren schijven gebruikt?

• #9.319
Hoe is de knurling op de gladiator monkey chin-up bar? Ik heb nog een van de eerste powerracks en die knurling was daar heel scherp op. (heb die destijds zelfs afgevijld)
Heeft iemand misschien een close up foto?

Gladiator Monkey Chin-Up Bar
Die is hetzelfde als bij alle Barbarian optrekstangen.

Het is natuurlijk deels persoonlijk maar dat iemand dit zo scherp vindt dat men het moet vijlen heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder gehoord :p

Fitness Seller, hoeveel kilo krijg je op zo n hexbar ( korte versie) als je gietijzeren schijven gebruikt?
Zie specificaties, de schijfopnames zijn 23 cm per kant.

Hoeveel gewichten er op passen ligt aan de dikte van de gewichten (en vergeet niet ook ruimte door de sluitingen mee te tellen).

Die is hetzelfde als bij alle Barbarian optrekstangen.

Het is natuurlijk deels persoonlijk maar dat iemand dit zo scherp vindt dat men het moet vijlen heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder gehoord :p

Het kan ook zijn dat het aan een oude barbell van mij lag met heel agressieve knurling. Waardoor mijn handen al wat gevoelig waren voor ik aan de pull ups begon.
De laatste tijd heb ik er minder last van sinds ik van barbell geswitcht ben.

Terug
Naar boven