XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.321
Het kan ook zijn dat het aan een oude barbell van mij lag met heel agressieve knurling. Waardoor mijn handen al wat gevoelig waren voor ik aan de pull ups begon.
De laatste tijd heb ik er minder last van sinds ik van barbell geswitcht ben.
Dat zou kunnen. Knurling blijft deels ook wel persoonlijke voorkeur. Maar de knurling van de optrekstangen is in ieder geval niet heel scherp.

De nieuwe uitvoering van de Gladiator optrekstang is nu overigens ook verkrijgbaar :cool: Met geïntegreerde Fat Bar en uitsparing voor het hoofd.

Barbarian Professional Chin-Up Bar 2.0

bb-8013.jpg

Laatst bewerkt:
Misschien zit er wel eens variatie in? Mijn ouders hebben een Barbarian optrekstang aan het plafond hangen, oud model welke niet meer leverbaar is, die heel scherp is. Viel me meteen op, pullups op dat ding is echt een challenge. Ik heb ook een lattrekstang die heel scherp is, betreft deze: Lattrekstang parallel 85 cm. Mijn monkeybar van de Barbarian kooi (2015 model gok ik) daarentegen is zoals je het verwacht.

• #9.323
Misschien zit er wel eens variatie in? Mijn ouders hebben een Barbarian optrekstang aan het plafond hangen, oud model welke niet meer leverbaar is, die heel scherp is. Viel me meteen op, pullups op dat ding is echt een challenge. Ik heb ook een lattrekstang die heel scherp is, betreft deze: Lattrekstang parallel 85 cm. Mijn monkeybar van de Barbarian kooi (2015 model gok ik) daarentegen is zoals je het verwacht.
Wellicht dat de oudere modellen inderdaad scherper waren, dat kan ik mij eerlijk gezegd niet meer echt herinneren. Ik vind de knurling nu in ieder geval niet te scherp.

Bij mijn half cage is die ook zeker niet te scherp.
Als die vergelijkbaar is met andere pull-up toestanden van Barbarian kan ik me niet echt voorstellen dat dit een probleem zou opleveren.

• #9.325
Bij mijn half cage is die ook zeker niet te scherp.
Als die vergelijkbaar is met andere pull-up toestanden van Barbarian kan ik me niet echt voorstellen dat dit een probleem zou opleveren.
Allemaal dezelfde fabriek en productiemethode inderdaad. Oudere uitvoeringen zijn misschien inderdaad wat scherper geweest, er is al veel gefinetuned sinds 2007 :)

Mij ga je er iig niet over horen klagen. Ik ben er erg blij mee. :)

• #9.327
Mij ga je er iig niet over horen klagen. Ik ben er erg blij mee. :)
We krijgen sowieso nooit klachten over een te scherpe knurling en er worden dagelijks wel optrekstangen verkocht, dus ik ga er niet vanuit dat dat voor iemand een probleem zou zijn.

Als er al een scherpere knurling was dan is dat iets van het verleden. De huidige modellen voelen inderdaad prima aan :cool:

Over knurling gesproken. Zit er ook knurling op de optrekstang van het Fortex half rack?

Ik kan dat namelijk niet goed zien op de foto's.

Ok thx. Dus het optrekken in vergelijking met stangen met knurling zoals het Barbarian half rack zal dan wel een stuk minder gemakkelijk gaan.

Ik heb nu het Barbarian half rack staan maar moet mss in de toekomst naar een minder diep rack gezien de ruimte.

Mijn oog viel daarbij op het Fortex rack wat dan dan toch een stuk compacter is alleen jammer dat deze geen knurling heeft en pinnen voor schijfopname maar las ergens op het forum dat er wellicht een uitbreiding voor dit rack kwam?

• #9.331
Ok thx. Dus het optrekken in vergelijking met stangen met knurling zoals het Barbarian half rack zal dan wel een stuk minder gemakkelijk gaan.

Ik heb nu het Barbarian half rack staan maar moet mss in de toekomst naar een minder diep rack gezien de ruimte.

Mijn oog viel daarbij op het Fortex rack wat dan dan toch een stuk compacter is alleen jammer dat deze geen knurling heeft en pinnen voor schijfopname maar las ergens op het forum dat er wellicht een uitbreiding voor dit rack kwam?
Het is wat je minder makkelijk vindt... bij optrekken zou je grip normaal gesproken niet zo snel een beperkende factor zijn, zelfs niet als je weighted pull-ups doet. Bovendien biedt de poedercoating ook wat grip, maar inderdaad wel minder scherp dan echte knurling.

Ja een uitbreiding met opbergpinnen is in de maak. Hopelijk nog voor maart beschikbaar (productie heeft vertraging gehad).

@Fitness Seller : Zijn jullie zaterdag op de normale uren open? Ik zou voor een ATX SSB willen komen. (en misschien nog wat andere spulletjes)
Als ik zeker ben dat ik langs kom zal ik eerst een bestelling plaatsen (lijkt me makkelijker voor jullie).

• #9.334
@Fitness Seller : Zijn jullie zaterdag op de normale uren open? Ik zou voor een ATX SSB willen komen. (en misschien nog wat andere spulletjes)
Als ik zeker ben dat ik langs kom zal ik eerst een bestelling plaatsen (lijkt me makkelijker voor jullie).
Op zaterdagen zijn wij geopend van 10.00 uur tot 14.00 uur.

Inderdaad eerst even bestelling plaatsen. De ATX SSB is overigens uitverkocht (verwacht midden februari).

Ik heb net de barbarian lat tower met gewichtstapel klaargezet in mijn winkelmandje maar ik zie dat het momenteel niet meer op voorraad is. Wanneer zou dit toestel opnieuw op voorraad zijn?

Bedankt!

Edit: ik heb de bestelling ondertussen geplaatst, duimen dat het snel op voorraad is :D Weer een stap dichter bij een "perfecte" garage gym!

Laatst bewerkt:
  • #9.337
Ik heb net de barbarian lat tower met gewichtstapel klaargezet in mijn winkelmandje maar ik zie dat het momenteel niet meer op voorraad is. Wanneer zou dit toestel opnieuw op voorraad zijn?

Bedankt!

Edit: ik heb de bestelling ondertussen geplaatst, duimen dat het snel op voorraad is :D Weer een stap dichter bij een "perfecte" garage gym!
Bedankt voor de bestelling. Dat is zeker een hele mooie toevoeging aan je gym!

Het duimen heeft geholpen ;) Die zending zou vanmiddag moeten binnenkomen, je bestelling zal dus na het weekend verwerkt worden.

Fitness seller, mijn oog voor detail merkte een tegenstrijdigheid op in de specs van deze barbell:

Ironsports Power Bar 20 kg - Zwart/chroom
"snel over zicht":
Snel overzicht
Professionele olympische halterstang van Ironsports met een diameter van 29 mm. Met een zwart-oxide afwerking en 165.000 psi staal, belastbaar tot 500 kg."

Kenmerken:

"
Kenmerken:

• Hoogwaardige halterstang voor zware krachttraining
  • Verfijnd speciaalstaal met 165,000 psi treksterkte
  • Zwaar belastbaar tot maximaal 400 kg

Dus, 400 of 500 kilo?

Ja, want je wil uiteraard niet dat je barbell het begeeft als je voor een PR gaat. :D

@Fitness Seller : is het misschien een idee om een 50mm ring te maken, meet een haak of zo, waar je een dip-belt aan kan haken om dit soort squats uit te voeren?

Terug
Naar boven