AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.341
Fitness seller, mijn oog voor detail merkte een tegenstrijdigheid op in de specs van deze barbell:

Ironsports Power Bar 20 kg - Zwart/chroom

Dus, 400 of 500 kilo?
De 29 mm Ironsports bars zijn belastbaar tot 500 kg zoals te zien in de gedetailleerde specs.

De normale 28 mm Ironsports bars zijn belastbaar tot 400 kg. Daar kwam die waarde waarschijnlijk vandaan, bij het kopiëren van de tekst. Is nu aangepast, thanks.

@Fitness Seller : is het misschien een idee om een 50mm ring te maken, meet een haak of zo, waar je een dip-belt aan kan haken om dit soort squats uit te voeren?
Een dip belt is daar niet ideaal voor. Over circa twee maanden zal de ATX Belt Squat Belt beschikbaar zijn :)

Een dip belt is daar niet ideaal voor. Over circa twee maanden zal de ATX Belt Squat Belt beschikbaar zijn :)
En die is speciaal om landmine belt squats te doen? Of om de schijven in te hangen?
Belt squats waar je de schijven in je riem hangt heb ik thuis eens geprobeerd en dat is echt een gedoe. Daarbij moet je al een hoog plafond hebben omdat je op boxen moet gaan staan zodat de schijven niet tegen de grond tikken.
Heb je een preview van het product? (foto, tekening, ...)

• #9.343
En die is speciaal om landmine belt squats te doen? Of om de schijven in te hangen?
Belt squats waar je de schijven in je riem hangt heb ik thuis eens geprobeerd en dat is echt een gedoe. Daarbij moet je al een hoog plafond hebben omdat je op boxen moet gaan staan zodat de schijven niet tegen de grond tikken.
Heb je een preview van het product? (foto, tekening, ...)
De ATX Belt Squat Belt is bedoeld voor het nieuwe ATX Belt Squat toestel dat binnenkort zal uitkomen. Deze riem zal volledig van nylon gemaakt zijn (geen ketting) en is wat langer dan een dip belt.

Voor het inhaken aan de stang zoals jij bedoelt zou je ook gewoon een grote karabijnhaak kunnen gebruiken. Volgens mij doet de persoon in jouw video dat ook, in combinatie met de Spud Inc. Belt Squat Belt.

Mja, het was eigenlijk de bedoeling om de barbell wat te beschermen.
Zou een ECO barbell voldoende zijn voor dit doeleinde? Als ie ook wat sneller wat krom gaat staan of de lagers niet 100% perfect meer zijn, geeft dan op zich niet zo veel.
Dus, landmine, eco barbell, dip-belt/belt squat belt, schijven ... en gaan met die handel! :D Goed plan?
Het is gewoon makkelijker als je de riem al aan kan doen zonder dat er gewicht aan hangt en daarna pas het gewicht vast haakt, voordat je aan de oefening begint.
Eerst de schijven aan de riem is echt geen doen.

• #9.345
Waarom zou je daar een aparte barbell voor moeten gebruiken? Ik denk niet dat je de barbell met deze oefening (zoals in je video) snel beschadigt.

Of begrijp ik je verkeerd?

In de gym waar ik eerst trainde zijn zo alle barbells compleet verneukt. Dus ik ga daar echt mijn ATX Ram niet voor gebruiken.
Dan geeft ik eerlijk gezegd liever €70 extra uit.

• #9.347
In de gym waar ik eerst trainde zijn zo alle barbells compleet verneukt. Dus ik ga daar echt mijn ATX Ram niet voor gebruiken.
Dan geeft ik eerlijk gezegd liever €70 extra uit.
Waardoor beschadigd dan? De metalen karabijnhaak die de bar raakt? Daar kun je eventueel een lapje rubber tussen doen.

Waardoor beschadigd dan? De metalen karabijnhaak die de bar raakt? Daar kun je eventueel een lapje rubber tussen doen.
Door het type belasting. De barbell vastzetten aan 1 kant en aan de andere kant laden. Er vervolgens aan de geladen kant aan trekken. De druk op de lagers van de sleeves komt dan ook eerder axiaal te staan en minder radiaal. Daar zijn ze niet echt voor ontworpen.

Als je naar mijn profielfoto kijkt zie dat de barbell aan mijn rechter hand wat doorhangt. Aan mijn linker hand is dat nauwelijks het geval.
Dat komt niet door het gewicht wat aan de barbell hangt. Als die barbell gewoon op de grond ligt staat die exact even krom. Aan 1 kant meer dan aan de andere.
En inderdaad het schuren van de ketting over de knurling is ook alles behalve ideaal. (maar dat kan idd opgelost worden)
Daarom dat ik een aparte barbell zou willen voor dat soort oefeningen. ;)

• #9.349
Door het type belasting. De barbell vastzetten aan 1 kant en aan de andere kant laden. Er vervolgens aan de geladen kant aan trekken. De druk op de lagers van de sleeves komt dan ook eerder axiaal te staan en minder radiaal. Daar zijn ze niet echt voor ontworpen.

Als je naar mijn profielfoto kijkt zie dat de barbell aan mijn rechter hand wat doorhangt. Aan mijn linker hand is dat nauwelijks het geval.
Dat komt niet door het gewicht wat aan de barbell hangt. Als die barbell gewoon op de grond ligt staat die exact even krom. Aan 1 kant meer dan aan de andere.
En inderdaad het schuren van de ketting over de knurling is ook alles behalve ideaal. (maar dat kan idd opgelost worden)
Daarom dat ik een aparte barbell zou willen voor dat soort oefeningen. ;)
Dan zou elke barbell die voor rows of voor landmine oefeningen gebruikt wordt beschadigd moeten raken. Met een goede barbell is dat normaal gesproken geen probleem :)

Ik wil je wel geloven hoor. En ik ben 100% zeker dat een ATX Ram van betere kwaliteit is dan de barbells in die gym.
Toch zou ik het persoonlijk niet riskeren en denk ik dat het me die extra €70 wel waard zou zijn.
Maar als je al een hele goeie barbell hebt vinden jullie het dus absoluut niet noodzakelijk om er eentje specifiek voor aan te schaffen.

Blijft de vraag: zou die ECO barbell geschikt zijn voor zulke oefeningen?

Ik heb een vraag over deze pull up attachment:
ATX Pull-up Attachment

Wat is de hoogte van de bevestigingsplaatjes (of wat is de maat van de buis waar hij op de foto opgemonteerd zit)?

• #9.352
Ik wil je wel geloven hoor. En ik ben 100% zeker dat een ATX Ram van betere kwaliteit is dan de barbells in die gym.
Toch zou ik het persoonlijk niet riskeren en denk ik dat het me die extra €70 wel waard zou zijn.
Maar als je al een hele goeie barbell hebt vinden jullie het dus absoluut niet noodzakelijk om er eentje specifiek voor aan te schaffen.

Blijft de vraag: zou die ECO barbell geschikt zijn voor zulke oefeningen?
Ja daar kun je de ECO halterstang uiteraard ook voor gebruiken. Maar die zou natuurlijk eerder kans hebben op te verbuigen of iets dergelijks dan een duurdere barbell met een hogere psi.

Ik heb een vraag over deze pull up attachment:
ATX Pull-up Attachment

Wat is de hoogte van de bevestigingsplaatjes (of wat is de maat van de buis waar hij op de foto opgemonteerd zit)?
Gemaakt voor de 80 x 80 mm frames van ATX racks en rigs.

Er is ook een vergelijkbare ATX Pull-up Bar voor wandbevestiging:

atx-pu-sta.jpg

Bedankt, dan weet ik wat ik moet maken om deze aan te monteren.

Helaas gaat zo'n rack niet niet passen,en het moet af en toe te verplaatsen en zelfs af te breken zijn op mijn zolder, ik heb als basis het Barbarian Multi Free-Stand-Rack en zelf de palen verlengt en er een buis tussen gehangen, maar ik zoek iets om meer variatie in grepen te hebben. Een kale rechte muur heb ik jammer genoeg ook niet meer.

• #9.356
Helaas gaat dat niet passen, en het moet af en toe te verplaatsen en zelfs af te breken zijn op mijn zolder, ik heb als basis het Barbarian Multi Free-Stand-Rack en zelf de palen verlengt en er een buis tussen gehangen, maar ik zoek iets om meer variatie in grepen te hebben.
Dan komt de ATX Pull-up Attachment als geroepen :) Benieuwd naar het eindresultaat!

Ja daar kun je de ECO halterstang uiteraard ook voor gebruiken. Maar die zou natuurlijk eerder kans hebben op te verbuigen of iets dergelijks dan een duurdere barbell met een hogere psi.
Als die ECO dan ook wat buigt of de lagers niet helemaal soepel meer draaien is dat geen probleem. Voor die "landmine oefeningen" maakt dat niet zoveel uit.

Nog een vraagje wat dat betreft:
De gaten in de horizontale dwarsbalk in de voet van het Barbarian Half Rack (in het midden), komen die misschien per toeval overeen met de gaten voor de montage van deze landmine?

• #9.358
Als die ECO dan ook wat buigt of de lagers niet helemaal soepel meer draaien is dat geen probleem. Voor die "landmine oefeningen" maakt dat niet zoveel uit.

Nog een vraagje wat dat betreft:
De gaten in de horizontale dwarsbalk in de voet van het Barbarian Half Rack (in het midden), komen die misschien per toeval overeen met de gaten voor de montage van deze landmine?
De ATX Landmine heeft speciale langwerpige gaten zodat deze bevestigd kan worden op gaten van 10 cm tot 15 cm :) Dat past ook op de gaten onderin de Barbarian racks (voor bevestiging van de lat pulley).

De positionering op die plek is echter niet zo ideaal, de landmine staat dan in feite gedraaid en zal dan steeds naar beneden willen wegdraaien (zwaartekracht). Je kunt misschien beter een extra gat boren in een driehoeksplaatje onderaan de paal, waaraan je dan de landmine bevestigd.

Bedankt voor de bestelling. Dat is zeker een hele mooie toevoeging aan je gym!

Het duimen heeft geholpen ;) Die zending zou vanmiddag moeten binnenkomen, je bestelling zal dus na het weekend verwerkt worden.

Daarnet al een mail gekregen dat mijn lat tower morgen geleverd wordt :cool:

Morgenavond effe knutselen dus!

De ATX Landmine heeft speciale langwerpige gaten zodat deze bevestigd kan worden op gaten van 10 cm tot 15 cm :) Dat past ook op de gaten onderin de Barbarian racks (voor bevestiging van de lat pulley).

De positionering op die plek is echter niet zo ideaal, de landmine staat dan in feite gedraaid en zal dan steeds naar beneden willen wegdraaien (zwaartekracht). Je kunt misschien beter een extra gat boren in een driehoeksplaatje onderaan de paal, waaraan je dan de landmine bevestigd.
Ja, da's waar. Hij staat dan inderdaad 90 graden gedraaid.
Hmmm, dan kan ik 'm beter tegen de muur bevestigen. Is ook geen probleem.

Terug
Naar boven