XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.361
Daarnet al een mail gekregen dat mijn lat tower morgen geleverd wordt :cool:

Morgenavond effe knutselen dus!
:flex: laat zeker even weten hoe het toestel bevalt! Foto mag ook altijd gedeeld worden :)

Ja, da's waar. Hij staat dan inderdaad 90 graden gedraaid.
Hmmm, dan kan ik 'm beter tegen de muur bevestigen. Is ook geen probleem.
Tegen de muur inderdaad of gewoon een extra gat in het toestel boren, dat is misschien makkelijker.

Vraag: werken die x-verbinders ook met de 100x100 rubbertegels (voor elke dikte)? Is dit überhaupt nog nodig gezien het gewicht van deze tegels?

• #9.365
Vraag: werken die x-verbinders ook met de 100x100 rubbertegels (voor elke dikte)? Is dit überhaupt nog nodig gezien het gewicht van deze tegels?
Nee de X-verbinders zijn enkel voor de 50 x 50 x 2 cm en 50 x 50 x 3 cm tegels.

De 100 x 100 cm tegels hebben normaal gesproken inderdaad geen x-verbinders nodig. Eventueel kun je deze met dubbelzijdige tape aan de bodem vastplakken of met rubberlijm aan elkaar verlijmen.

Dinsdag hebben we onze lat tower mogen ontvangen. Toen ik 's avonds thuis kwam hebben mijn vrouwtje en ik hem samen in elkaar gestoken, ongeveer 2uur aan bezig geweest.

Ik heb lang getwijfeld over de aanschaf omdat het toch meteen genoeg geld is, met kabelaccessoires gaat het naar bijna 1200 EUR. De eerste indruk is echter indrukwekkend. Na 1 training kan ik alvast zeggen dat het gemak van de gewichtstapel niet te onderschatten is (gemakkelijk gewichten wisselen met 1 beweging) en de kabels glijden heel soepel waardoor de bewegingen heel vlot gaan.

Conclusie: het is veel geld maar onze garage gym is stilaan compleet... nog een set dumbbells om het af te werken... Dat wordt wel nog effe sparen :D

• #9.367
Dinsdag hebben we onze lat tower mogen ontvangen. Toen ik 's avonds thuis kwam hebben mijn vrouwtje en ik hem samen in elkaar gestoken, ongeveer 2uur aan bezig geweest.

Ik heb lang getwijfeld over de aanschaf omdat het toch meteen genoeg geld is, met kabelaccessoires gaat het naar bijna 1200 EUR. De eerste indruk is echter indrukwekkend. Na 1 training kan ik alvast zeggen dat het gemak van de gewichtstapel niet te onderschatten is (gemakkelijk gewichten wisselen met 1 beweging) en de kabels glijden heel soepel waardoor de bewegingen heel vlot gaan.

Conclusie: het is veel geld maar onze garage gym is stilaan compleet... nog een set dumbbells om het af te werken... Dat wordt wel nog effe sparen :D
Super, heel fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over het toestel, zeker aangezien het inderdaad geen goedkope uitvoering is.

Veel plezier ermee! :flex:

• #9.368
Hallo, komt er ook nog een ATX riem voor olympische lifts? Mijn dikke PL riem is daar totaal ongeschikt voor.

Het heeft wat langer geduurd maar de ATX Gewichthefriem is eindelijk binnen. Gemaakt van 8 mm dik nerfleder, zelfde materialen en eigenschappen als de ATX Powerlift Riem.

Bij interesse even mailen naar onze klantenservice voor meer info. Het zal vanwege drukte namelijk nog even duren voordat het product met foto's en beschrijving in de webshop staat.

atx-wlb.jpg

Ziet er sexy uit. :)

Enig idee wanneer de belt squat riem er zal zijn?
Misschien een tekeningetje va het ontwerp of zo? Prijs?

Kabel was (met ketting) lang genoeg?

Gewichtsstapel is idd bijna wel een must, je betaalt er wel een bak meer voor maar sowieso bij verkoop krijg je er meer geld voor terug..

OK.
Er zijn nog spulletjes die ik wil niet in stock, dus ik moet sowieso wachten. ;)

Kabel was (met ketting) lang genoeg?

Gewichtsstapel is idd bijna wel een must, je betaalt er wel een bak meer voor maar sowieso bij verkoop krijg je er meer geld voor terug..

Ketting is idd lang genoeg om alle oefeningen te doen, nog bedankt om dat toen na te kijken!

Achteraf schoot het me te binnen dat ik een dipbelt van rogue heb met een heel stevige ketting, dus het was sowieso geen probleem :D

Stiekem hoop ik dat ATX een squat bar en deadlift bar gaat uitbrengen zoals die van Westside

Worden die in Europa dan ergens in competitie gebruikt?
Ik zie anders de aantrekkelijkheid er niet van in t.o.v. de barbells die ze nu al hebben.

Ik heb al een paar maal de Texas deadlift bar op (strongman)wedstrijd gehad.
Ah ja, da's juist. Op strongman wedstrijden zou dat wel kunnen ja.
Ooit met speciale barbells moeten squatten op zo'n wedstrijd? (hoe doen ze dat met gewichten zoals op het WK strongman?)

Ah ja, da's juist. Op strongman wedstrijden zou dat wel kunnen ja.
Ooit met speciale barbells moeten squatten op zo'n wedstrijd? (hoe doen ze dat met gewichten zoals op het WK strongman?)
Ikzelf 1x met een squatmachine (viking press) en 1x met een gewone barbell.

Worden die in Europa dan ergens in competitie gebruikt?
Ik zie anders de aantrekkelijkheid er niet van in t.o.v. de barbells die ze nu al hebben.

Er zijn wel bonden die dergelijke barbells wel gebruiken hoor. GPC bijvoorbeeld, meer multiply gerichte organisaties. Een squatbar zou ook top zijn voor mensen met echt slechte mobiliteit, doordat je een langere barbell hebt kan je je handen meer buitenaf plaatsen, buiten je rack waar nu je handen gesmashed worden :)

Er zijn wel bonden die dergelijke barbells wel gebruiken hoor. GPC bijvoorbeeld, meer multiply gerichte organisaties. Een squatbar zou ook top zijn voor mensen met echt slechte mobiliteit, doordat je een langere barbell hebt kan je je handen meer buitenaf plaatsen, buiten je rack waar nu je handen gesmashed worden :)
OK, wist ik niet.

Je bedoelt zoals Mark Bell zijn handen zet? Die squat ook vaak met een squat-bar.

Maar voor zulke kleine oplage gaat dat wel een hele dure barbell worden vrees ik.

Terug
Naar boven