Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Ik hoop dinsdag mijn Barbarian powerrack te ontvangen, eindelijk!
(ligt niet aan FS, de oplevering van mijn huis werd steeds uitgesteld)

Maar nu zag ik die jammer arms attachment voor het rek en dat lijkt mij wel wat. Zou het mogelijk zijn om hier ook de powerbands bij te gebruiken?

Op youtube zijn er legio mogelijkheden met deze leverarms te vinden, zelfs een soort legpress. Als het een beetje een prettige draai is, lijkt het mij een hele fijne accessoire. Komen er nog meer van dit soort mooie dingen voor het powerrack?

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.662
Is de ironforce nylon powerliftriem beter voor squats als de ironforce gewichthefriem? Ben zeker geen powerlifter maar zoek wat extra steun bij squats en barbellrows.

Edit: misschien beter helemaal geen belt gebruiken aangezien ik geen max beurten doe en geen powerlifter ben??
Powerliftriemen zijn breder aan de voorkant dan gewichthefriemen, dus deze bieden een groter oppervlak waar je je buik tegen kunt uitzetten. Zo zou je een sterkere brace moeten kunnen realiseren.

Gewichthefriemen zijn echter niet noodzakelijk 'slechter'. Sommige sporters vinden powerliftriemen veel te breed om comfortabel te kunnen dragen (al zul je daar met de nylon uitvoering niet snel last van hebben). Vooral bij olympische lifts zijn de smallere gewichthefriemen vaak comfortabeler.

Of een belt bij jou persoonlijk bijdraagt aan je training dien

Circa zes weken (midden juli).

Hoe zijn die Fortex lederen lifting straps? Heb mijn katoenen kapot getrokken, maar deze waren wel fijn omdat ze niet zo schuurden bij de pols.
Zit ook te kijken naar ATX leather lifting straps. Zit er nog veel verschil tussen Fortex en ATX?
Persoonlijk vind ik lederen straps niet oncomfortabel. De ATX Lifting Straps zijn gemaakt van hoogwaardiger leder en zijn iets dikker.

Je kunt ook nog nylon straps overwegen. Die zijn sterker en duurzamer dan katoen, maar die moet je wel indragen om een goede grip te krijgen (je kunt ze ook opruwen door bijvoorbeeld over asfalt te schuren).

Ik hoop dinsdag mijn Barbarian powerrack te ontvangen, eindelijk!
(ligt niet aan FS, de oplevering van mijn huis werd steeds uitgesteld)

Maar nu zag ik die jammer arms attachment voor het rek en dat lijkt mij wel wat. Zou het mogelijk zijn om hier ook de powerbands bij te gebruiken?

Op youtube zijn er legio mogelijkheden met deze leverarms te vinden, zelfs een soort legpress. Als het een beetje een prettige draai is, lijkt het mij een hele fijne accessoire. Komen er nog meer van dit soort mooie dingen voor het powerrack?
Je kunt inderdaad ook prima weerstandsbanden aan de lever arms bevestigen, zoals aangegeven in de productbeschrijving ;)

Er staat nog een monolift accessoire gepland voor Barbarian Line (en waarschijnlijk nog een aantal accessoire eind dit jaar of begin volgend jaar maar die houden wij nog even voor ons).

Thx, duidelijk! Heb nog een setje katoenen achterin de kast gevonden, maar alsnog de Fortex lederen straps besteld. Kans is groot dat ik die katoenen op den duur weer kapot trek, dus dan blijf ik bezig.
Gelijk even een partij magnesiumblokken besteld, die komen altijd van pas:D.

Persoonlijk vind ik lederen straps niet oncomfortabel. De ATX Lifting Straps zijn gemaakt van hoogwaardiger leder en zijn iets dikker.

Je kunt ook nog nylon straps overwegen. Die zijn sterker en duurzamer dan katoen, maar die moet je wel indragen om een goede grip te krijgen (je kunt ze ook opruwen door bijvoorbeeld over asfalt te schuren).
Ik heb de fortex nylon straps en ben er erg tevreden over. Heb ze niet moeten opruwen, Ik wrijf ze gewoon mee door men kalk emmer en good to go

Hebben jullie ook een kloppende moantgehandleiding van de GHD? Degenen die je kan downloaden is van het vorige model en hebben jullie misschien ook een bouwtekening want heel veel marge heb ik niet om het te plaatsen. Hete gaat om dit model.
Barbarian Glute Ham Developer

Nog aanraders qua goede powerlifting belts?

Ik heb die ATX en ben er best wel tevreden over. Ik heb ook zitten kijken naar een Rogue aangezien die iets soepeler en een iets kleinere diameter heeft (niet dikte maar breedte). Ik heb ze niet beide kunnen proberen, maar ik word wel regelmatig verkracht door mn ATX belt dus het is imo het overwegen waard.

Ik heb een vraag over de Barbarian Warrior Bench.

Heb 1ntje nu ongeveer een jaar in het bezit, heel tevreden over.
Nu vroeg ik me al even af waar die 2 gaten voor dienden -> kijk foto.

bb-8051-w-detail01.jpg

• #9.672
Hebben jullie ook een kloppende moantgehandleiding van de GHD? Degenen die je kan downloaden is van het vorige model en hebben jullie misschien ook een bouwtekening want heel veel marge heb ik niet om het te plaatsen. Hete gaat om dit model.
Barbarian Glute Ham Developer
De opbouwhandleiding op de productpagina is bijgewerkt, op pagina 8 vind je de maattekening met daarin de afmetingen. Overigens staan deze afmetingen ook vermeld in de specificaties op de productpagina.

Ik heb een vraag over de Barbarian Warrior Bench.

Heb 1ntje nu ongeveer een jaar in het bezit, heel tevreden over.
Nu vroeg ik me al even af waar die 2 gaten voor dienden -> kijk foto.
Die gaten dienen nu nergens voor. Die zijn enkel toegevoegd voor het geval wij ooit toebehoren voor deze bench zouden maken, bijvoorbeeld voor het bevestigen van een voetsteun of een adapter voor de accessoires. Momenteel zijn daar echter geen plannen voor.

De opbouwhandleiding op de productpagina is bijgewerkt, op pagina 8 vind je de maattekening met daarin de afmetingen. Overigens staan deze afmetingen ook vermeld in de specificaties op de productpagina.

Het klopt dat de (maximale) buitenmaten er stonden, maar a.d.h.v. de tekening heb ik een beter idee hoe ver de "handgrepen" naar voren komen, zoals ik het nu zie moet het makkelijk passen.

• #9.674
Het klopt dat de (maximale) buitenmaten er stonden, maar a.d.h.v. de tekening heb ik een beter idee hoe ver de "handgrepen" naar voren komen, zoals ik het nu zie moet het makkelijk passen.
Dat klinkt wel erg krap allemaal. Vergeet je niet dat je zelf ook nog op het toestel moet passen? Je lichaam steekt namelijk ook nog wat verder uit voorbij de maximale maten van het toestel!

Bedankt voor met meedenken, de "voetsteunen" komen tegen een muur en aan de voorkant moet een saunadeur open kunnen, het scharnier van die deur zit op 135cm van de muur, maar de handvaten zijn een stuk korter dan de voet van de GHR en onderkant van de deur is hoog genoeg om over de haken aan de voorkant van de GHR te draaien, dus het moet passen, maar ik meet alles nog een keertje goed op.

• #9.676
Bedankt voor met meedenken, de "voetsteunen" komen tegen een muur en aan de voorkant moet een saunadeur open kunnen, het scharnier van die deur zit op 135cm van de muur, maar de handvaten zijn een stuk korter dan de voet van de GHR en onderkant van de deur is hoog genoeg om over de haken aan de voorkant van de GHR te draaien, dus het moet passen, maar ik meet alles nog een keertje goed op.
Succes met meten, hopelijk past het :)

Hoi!
Ik ben aan t zoeken naar een bench die in mn cage past, beetje budgetair verantwoord is en overweeg jullie
Heavy Duty Utility Bench 1000
(De megatec ras is helaas te duur)
Ik kan helaas geen technische tekening vinden met alle maatvoeringen, ben vooral benieuw naar de afstand van de zitting (bij max. incline) tot de achterste steun.
Dan weet ik of ik seated shoulder press kan pakken als ie tegen de pulley van mn cage opstaat. Voor mn cage staat al snel de muur, dus pak t liefst van de achterste staanders af.
Ik hoor t graag!

• #9.678
Hoi!
Ik ben aan t zoeken naar een bench die in mn cage past, beetje budgetair verantwoord is en overweeg jullie
Heavy Duty Utility Bench 1000
(De megatec ras is helaas te duur)
Ik kan helaas geen technische tekening vinden met alle maatvoeringen, ben vooral benieuw naar de afstand van de zitting (bij max. incline) tot de achterste steun.
Dan weet ik of ik seated shoulder press kan pakken als ie tegen de pulley van mn cage opstaat. Voor mn cage staat al snel de muur, dus pak t liefst van de achterste staanders af.
Ik hoor t graag!
De zitting komt ongeveer tot de helft van het bankje. Niet zo ver dus als bij de MegaTec Multi Bench, waar de zitting echt bijna helemaal tot achteren verschuift. De afstand die jij vraag is ongeveer 85 cm (gemeten van de voorkant van de 33 cm lange zitting tot de wieltjes aan de achterkant bank, met de rugleuning rechtop staand).

Het verstelsysteem (pin en schuiven) van de Heavy Duty bench 1000 is trouwens lang niet zo snel en gemakkelijk als de meeste van onze andere bankjes. Als je de mogelijkheid hebt om met een normaal bankje te werken dan zou ik dat zeker aanraden. Misschien kun je de shoulder press andersom pakken, dus vanaf de voorste staanders maar wel binnenin de cage (het bankje draai je dan om zodat je naar de pulley kijkt).

De zitting komt ongeveer tot de helft van het bankje. Niet zo ver dus als bij de MegaTec Multi Bench, waar de zitting echt bijna helemaal tot achteren verschuift. De afstand die jij vraag is ongeveer 85 cm (gemeten van de voorkant van de 33 cm lange zitting tot de wieltjes aan de achterkant bank, met de rugleuning rechtop staand).

Het verstelsysteem (pin en schuiven) van de Heavy Duty bench 1000 is trouwens lang niet zo snel en gemakkelijk als de meeste van onze andere bankjes. Als je de mogelijkheid hebt om met een normaal bankje te werken dan zou ik dat zeker aanraden. Misschien kun je de shoulder press andersom pakken, dus vanaf de voorste staanders maar wel binnenin de cage (het bankje draai je dan om zodat je naar de pulley kijkt).

Thanks voor de info! Dan zou ik inderdaad mogelijk beter een alternatief kunnen pakken, bijv. de marbo MS L102?
Zag ook dat er mooie uitbereidingsopties bijzitten.
Alleen net ff wat langer dan ideaal, is t wellicht mogelijk de voorste vloersteun 180 graden te draaien?

• #9.680
Thanks voor de info! Dan zou ik inderdaad mogelijk beter een alternatief kunnen pakken, bijv. de marbo MS L102?
Zag ook dat er mooie uitbereidingsopties bijzitten.
Alleen net ff wat langer dan ideaal, is t wellicht mogelijk de voorste vloersteun 180 graden te draaien?
Dat is zeker een goede optie als je een wat lager budget hebt.

Je kunt de voorste voet omdraaien, echter moet je dan wel oppassen bij het gebruiken van de accessoires (omdat de bench dan zou kunnen kantelen).

Terug
Naar boven