AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Kan ik de Barbarian Jammer Arms gebruiken op mijn half rack?

Dit staat op de site:
BB-9035 Barbarian Half Rack (vanaf model 2017)

Maar mijn rack is van 2016, wat is het verschil met 2017?

barbarian.jpg
 
bb-903z-la-detail03.jpg

Ze zijn besteld, ik ben benieuwd!
Zodra ik er wat workouts mee gedaan heb, zal ik mijn bevindingen plaatsen.
Net als van de ATX adjustable bench. (Om die doos van de stoep naar binnen te krijgen, was al een workout)
Ben erg benieuwd naar een review en natuurlijk wat foto’s.
 
Ik wil graag een 2de barbell aanschaffen omdat mijn vrouw ook wil mee sporten en mijn neef komt ook regelmatig eens trainen in mijn homegym. Voor mezelf heb ik de ATX ram bar maar deze kost me teveel om als 2de barbell te kopen denk ik. Ik twijfel vooral tussen de
iron sports powerbar of de ATX econ bearing bar (beiden center knurl)

Iemand ervaring met de econ bars of iron sports bars van Fitness Seller ?
Tips zijn welkom
 
Fitness Seller, ik heb een vraag over de spotter arms in combinatie met een barbarian half rack BB-9035 2015 versie (ipv 2017).
Wat zijn de beperkingen met deze half hack? Ik heb i.i.g. de lange spotter arms, alleen geen gaten tot helemaal bovenin het rack. Als het enkel een kwestie is van gaten dan ben ik bereid deze te boren.

Kan ik de Barbarian Jammer Arms gebruiken op mijn half rack?

Dit staat op de site:
BB-9035 Barbarian Half Rack (vanaf model 2017)

Maar mijn rack is van 2016, wat is het verschil met 2017?
Als het rack 75 x 75 mm palen en gaten voor 25 mm pinnen in een 50 mm raster heeft, dan passen de Jammer Arms gewoon. Oudere versies van het Barbarian Half Rack (voor 2017) kunnen echter kleine verschillen hebben waardoor je de Jammer Arms wellicht niet optimaal zou kunnen gebruiken:

1. Oudere Half Racks hebben minder gaten waardoor je de Jammer Arms minder hoog kunt bevestigen, waardoor deze bij staande oefeningen misschien net te hoog hangen om jezelf goed te positioneren.

2. Oudere Half Racks kunnen kortere spotters hebben (bijvoorbeeld 37 cm lang in plaats van 50 cm lang) waardoor je de Jammer Arms niet voor zittende oefeningen kunt afleggen zoals op onderstaande foto. In dat geval kun je de Jammer Arms natuurlijk wel gewoon staand gebruiken of je kunt de nieuwe 50 cm lange Spotter Arms erbij kopen.

upload_2018-6-18_13-34-59.png


Ik wil graag een 2de barbell aanschaffen omdat mijn vrouw ook wil mee sporten en mijn neef komt ook regelmatig eens trainen in mijn homegym. Voor mezelf heb ik de ATX ram bar maar deze kost me teveel om als 2de barbell te kopen denk ik. Ik twijfel vooral tussen de
iron sports powerbar of de ATX econ bearing bar (beiden center knurl)

Iemand ervaring met de econ bars of iron sports bars van Fitness Seller ?
Tips zijn welkom
Persoonlijk zou ik de Ironsports bars aanbevelen. Erg strakke afwerking, mooier dan de ATX econ. De Ironsports bars hebben wel iets lagere staalkwaliteit maar als je niet van plan bent om de barbell af te werpen maakt dat niets uit en is de kwaliteit meer dan prima.
 
Ben erg benieuwd naar een review en natuurlijk wat foto’s.
Tot nu toe een paar keer verwerkt in de work out. De review wil ik liever maken als ik wat meer tijd heb doorgebracht met het materiaal.

Er zit een dikke rubberen plaat tussen de paal van het rek en de bevestiging. Dus geen krassen op het rek.
Ophangen van de armen of verwijderen is zo gebeurd. Kost net zoveel tijd als het verplaatsen van de spotters. De bovenste pin is langer dan de onderste, waardoor de arm direct goed hangt en je die niet vast hoeft te houden. Bovenste pin draai je vast met een soort dumbbellsluiting met een rubber ring erachter.
De armen zijn zwaar uitgevoerd en het voelt aan als barbarian, geen rotzooi.
Door de hoek in de armen heb je bijna direct belasting. Bij de leverage armen van rogue heb je onderin geen belasting, want deze zijn recht.

Ik heb ook een powertec leverage gym, maar deze armen zorgen ervoor dat die bijna overbodig is.
 
Als het rack 75 x 75 mm palen en gaten voor 25 mm pinnen in een 50 mm raster heeft, dan passen de Jammer Arms gewoon. Oudere versies van het Barbarian Half Rack (voor 2017) kunnen echter kleine verschillen hebben waardoor je de Jammer Arms wellicht niet optimaal zou kunnen gebruiken:

1. Oudere Half Racks hebben minder gaten waardoor je de Jammer Arms minder hoog kunt bevestigen, waardoor deze bij staande oefeningen misschien net te hoog hangen om jezelf goed te positioneren.

2. Oudere Half Racks kunnen kortere spotters hebben (bijvoorbeeld 37 cm lang in plaats van 50 cm lang) waardoor je de Jammer Arms niet voor zittende oefeningen kunt afleggen zoals op onderstaande foto. In dat geval kun je de Jammer Arms natuurlijk wel gewoon staand gebruiken of je kunt de nieuwe 50 cm lange Spotter Arms erbij kopen.

Bekijk bijlage 432029


Persoonlijk zou ik de Ironsports bars aanbevelen. Erg strakke afwerking, mooier dan de ATX econ. De Ironsports bars hebben wel iets lagere staalkwaliteit maar als je niet van plan bent om de barbell af te werpen maakt dat niets uit en is de kwaliteit meer dan prima.
Bedankt voor de eerlijke mening :) Dan ga ik wss voor de ironsports zien er idd erg netjes uit. afwerpen doe ik inderdaad niet. thanks!
 
Fitness Seller: Oudere Half Racks hebben minder gaten waardoor je de Jammer Arms minder hoog kunt bevestigen, waardoor deze bij staande oefeningen misschien net te hoog hangen om jezelf goed te positioneren.

Is het wellicht een idee om mensen met een ouder rack een soort dun metalen malletje te bieden met +/- 12 gaten, waarvan enkele overlappend met je huidige rack, die je aan de onderkant met je J- Hooks oid vast in je huidige bovenste gaten zet zodat je precies de plekken hebt waar je moet boren? De ultieme mal voor de resterende gaten heb je natuurlijk al, dat is de andere staander waarvan je de gaten iets hoger kunt leggen. Dan moet je het half rack echter eerst demonteren en dat vind ik best wel een gedoe...
 
Fitness Seller: Oudere Half Racks hebben minder gaten waardoor je de Jammer Arms minder hoog kunt bevestigen, waardoor deze bij staande oefeningen misschien net te hoog hangen om jezelf goed te positioneren.

Is het wellicht een idee om mensen met een ouder rack een soort dun metalen malletje te bieden met +/- 12 gaten, waarvan enkele overlappend met je huidige rack, die je aan de onderkant met je J- Hooks oid vast in je huidige bovenste gaten zet zodat je precies de plekken hebt waar je moet boren? De ultieme mal voor de resterende gaten heb je natuurlijk al, dat is de andere staander waarvan je de gaten iets hoger kunt leggen. Dan moet je het half rack echter eerst demonteren en dat vind ik best wel een gedoe...
Volgens mij is het raster van de Barbarian Line racks altijd 50 mm geweest. Je kunt dus gewoon 50 mm (hart op hart) meten voor elk volgende gat.
 
Fitness Seller hej. Enig idee wanneer de ironsports powerbar zwart/chroom weer binnenkomt?
 
Net weer een mooie bestelling geplaatst voor de homegym!
-2de barbell: ironsports powerbar zwart/chroom
-atx ssb
-gun rack voor de stangen
-5-40kg hex dumbells.
Zal wss even duren eer ik het heb vermoed ik maar ben erg benieuwd!!
 
Is er een kant dat FS binnenkort ook blood flow restriction bands verkoopt? (cf https://www.bfrbands.com/).
Kleine kans helaas. We hebben vorig jaar wel een prototype gehad maar waren daar nog niet echt tevreden mee. Momenteel ligt dit even stil omdat het een vrij niche product is en onze aandacht naar andere projecten uitgaat.
 
Fitness Seller
Ik heb interesse in de ATX squat attachment ivm onderrug blessure waardoor barbell back squatten door de spinal loading niet lekker aanvoelt. Hebben jullie die zelf al eens getest?
Verder zou ik graag weten of de parallel row handle inderdaad midden juli beschikbaar gaat zijn (naar alle waarschijnlijkheid)?
Bedankt voor de moeite!
 
Fitness Seller vandaag mailtje gekregen dat mijn order de eerst volgende werkdag geleverd word maar is dat zaterdag of maandag dan? Weet niet of er geleverd word zaterdag... zo kan ik men werk wat plannen dat ik thuis ben op de nodige dag
 
Fitness Seller
Ik heb interesse in de ATX squat attachment ivm onderrug blessure waardoor barbell back squatten door de spinal loading niet lekker aanvoelt. Hebben jullie die zelf al eens getest?
Verder zou ik graag weten of de parallel row handle inderdaad midden juli beschikbaar gaat zijn (naar alle waarschijnlijkheid)?
Bedankt voor de moeite!
Hoe dat specifiek met jouw blessure zit kan ik helaas niet zeggen maar de ATX Squat Attachment is bijvoorbeeld perfect voor linebacker squats, hack squats en V-style squats. Heb je al eens met een Safety Squat Bar getraind en voelde dat goed aan?

Als je je onderrug overigens helemaal niet wil belasten dan zou je ook belt squats kunnen uitvoeren. Dat kan bijvoorbeeld ook met een landmine, barbell en een riem (zie video):

De ATX Parallel Row Handle wordt inderdaad binnen één of twee weken weer verwacht, zoals aangegeven in de voorraadstatus.

Fitness Seller vandaag mailtje gekregen dat mijn order de eerst volgende werkdag geleverd word maar is dat zaterdag of maandag dan? Weet niet of er geleverd word zaterdag... zo kan ik men werk wat plannen dat ik thuis ben op de nodige dag
De eerstvolgende werkdag, dus maandag :)
 
Ik heb de hip belt squat variant al vaker geprobeerd en bij front loading heb ik geen last, ook niet bij bijvoorbeeld relatief zware goblet squats. Misschien dat ik hem dan toch ga bestellen!
Ik wil verder nog een EZ curl bar, landmine post en dus de Row Handle bestellen, jammer dat de verzendkosten door het toevoegen van de squat attachment weer in een hoger segment komt. Is daar iets aan te doen :D?
 
Ik heb de hip belt squat variant al vaker geprobeerd en bij front loading heb ik geen last, ook niet bij bijvoorbeeld relatief zware goblet squats. Misschien dat ik hem dan toch ga bestellen!
Ik wil verder nog een EZ curl bar, landmine post en dus de Row Handle bestellen, jammer dat de verzendkosten door het toevoegen van de squat attachment weer in een hoger segment komt. Is daar iets aan te doen :D?
Hier nog een video van de ATX Squat Attachment:

Die bestelling zal sowieso uit meerdere pakketten bestaan dus ik denk niet dat er iets aan de verzendkosten te doen valt. Maar je kunt het altijd als opmerking bij de bestelling vermelden, als er dan toch goedkopere verzending mogelijk is zullen wij een deel van de verzendkosten terugbetalen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor het meedenken! Had al gezocht naar de squat attachment in actie, kon het niet vinden. Ziet er goed uit! Wel jammer dat ik met mijn bumper plates beperkt ben tot 2 plates qua loading...
 
Back
Naar boven