XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

  • Ik heb de barbarian versie en ben er erg tevreden van! Enigste wat ik mis maar dat heeft geen enkele wall pulley denk ik. Zijn de been rollen om je benen onder vast te zetten bij lat pulldowns. Als ik er zwaarder op wil gaan heb ik wel een setup nodig met 2 zware dumbels naast men bench en span een rubber band over men benen
     
    Ik heb de barbarian versie en ben er erg tevreden van! Enigste wat ik mis maar dat heeft geen enkele wall pulley denk ik. Zijn de been rollen om je benen onder vast te zetten bij lat pulldowns. Als ik er zwaarder op wil gaan heb ik wel een setup nodig met 2 zware dumbels naast men bench en span een rubber band over men benen
    Volgens mij bedoelde Gombal de vrijstaande pulleys, die hebben wel beenrollen :)
    https://www.fitness-seller.nl/barbarian-lat-tower/

    Maar je hebt wel een creatieve oplossing voor het gebrek aan beenrollen! :D
     
    Volgens mij bedoelde Gombal de vrijstaande pulleys, die hebben wel beenrollen :)
    https://www.fitness-seller.nl/barbarian-lat-tower/

    Maar je hebt wel een creatieve oplossing voor het gebrek aan beenrollen! :D

    Klopt. Ik ga denk ik voor de Barbarian. Kan ik eventueel op een later moment de gewichtsstapel erbij kopen, of is dat niet mogelijk?

    Ik zoek ook naar een ondergrond trouwens. Ik heb mijn power rack ( en binnenkort pully ) op een oude vloer staan, dus ik heb nooit rubberen matten aangeschaft.
    Nu willen m'n ouders binnenkort de vloer op de hele verdieping vernieuwen, dus dan is het wel handig als deze kan beschermen met matten.
    Welke matten raad jij mij aan? Er wordt niet gegooit met gewichten, en ik doe altijd voorzichtig, dus in principe vooral tegen krassen etc. Deadlift doe ik met de deadlift deadeners.
     
    Klopt. Ik ga denk ik voor de Barbarian. Kan ik eventueel op een later moment de gewichtsstapel erbij kopen, of is dat niet mogelijk?
    Nee dat is achteraf helaas niet meer mogelijk.

    Ik zoek ook naar een ondergrond trouwens. Ik heb mijn power rack (en binnenkort pully) op een oude vloer staan, dus ik heb nooit rubberen matten aangeschaft.
    Nu willen m'n ouders binnenkort de vloer op de hele verdieping vernieuwen, dus dan is het wel handig als deze kan beschermen met matten.
    Welke matten raad jij mij aan? Er wordt niet gegooit met gewichten, en ik doe altijd voorzichtig, dus in principe vooral tegen krassen etc. Deadlift doe ik met de deadlift deadeners.
    Wij hebben een groot aanbod van rubbermatten en rubbertegels in verschillende uitvoeringen en prijsklassen, daar zou ik me eerst even in oriënteren:
    https://www.fitness-seller.nl/krachtapparatuur/sportvloeren/

    Persoonlijk zou ik de 1,5 cm tegels aanraden, die hebben een mooie prijs en bieden toch ook nog een redelijk goede demping. Als het puur om krassen gaat dan volstaan ook de dunnere rubbermatten al (bijvoorbeeld van 10 mm, 8 mm en 5 mm dik).
     
    Ik heb een privé bericht gestuurd met een vraag!
     
    Nee dat is achteraf helaas niet meer mogelijk.

    Oké jammer. Bestelling heb ik inmiddels al geplaatst. Bedankt voor de snelle & duidelijke reactie's!
    Het is de barbarian lat tower zonder gewichten geworden. Daarnaast nog allerlei accessoires :)
     
    Oké jammer. Bestelling heb ik inmiddels al geplaatst. Bedankt voor de snelle & duidelijke reactie's!
    Het is de barbarian lat tower zonder gewichten geworden. Daarnaast nog allerlei accessoires :)
    Top, bedankt voor de bestelling! Ik weet zeker dat het toestel goed zal bevallen :D
     
    De barbarian lat pully staat als een huis, en ben er super tevreden mee!
    Helaas ben ik 1 sluitring kwijtgeraakt ( denk ergens op de grond laten vallen ofzo )
    Is het heel erg als er 1 sluitring ontbreekt ? Ik ga volgende week wel even naar de praxis.
     
    De barbarian lat pully staat als een huis, en ben er super tevreden mee!
    Helaas ben ik 1 sluitring kwijtgeraakt ( denk ergens op de grond laten vallen ofzo )
    Is het heel erg als er 1 sluitring ontbreekt ? Ik ga volgende week wel even naar de praxis.
    Nee dat maakt helemaal niets uit :) inderdaad gewoon binnenkort even een nieuw ringetje ertussen zetten
     
    Fitness Seller: is de Iron Force Nylon Gewichthefriem in meer- of mindere mate vergelijkbaar met Schiek 2004 lifting belt?

    https://www.rogueeurope.eu/schiek-2004-lifting-belt

    Beide hebben smalle zijkanten en een vergelijkbare steunbreedte. Er zit wel een aanzienlijk prijsverschil in.

    Of hebben jullie een riem welke lijkt op de Rogue USA nylon lifting belt?

    https://www.rogueeurope.eu/rogue-usa-nylon-lifting-belt-eu

    Ik gebruik nog geen riem en wil gaan kijken of dit mij bevalt. Mijn 1RM is niet zo hoog maar sta op het punt om weer wat extra bumpers te kopen. Ik doe zowel oly lifts als squats/deadlifts. Ik weet wat de verschillen zijn tussen de (ATX) PL en de gewichthefriemen. Mocht een riem bevallen dan is de bedoeling om te investeren (al zijn ze in prijs zo goed als gelijk met de Schiek) in een kwalitatieve PL of weightliftingbelt. Weet echter nog niet goed wat voor mij passend zou zijn.

    Bedankt!
     
    Fitness Seller: is de Iron Force Nylon Gewichthefriem in meer- of mindere mate vergelijkbaar met Schiek 2004 lifting belt?

    Beide hebben smalle zijkanten en een vergelijkbare steunbreedte. Er zit wel een aanzienlijk prijsverschil in.

    Ik gebruik nog geen riem en wil gaan kijken of dit mij bevalt. Mijn 1RM is niet zo hoog maar sta op het punt om weer wat extra bumpers te kopen. Ik doe zowel oly lifts als squats/deadlifts. Ik weet wat de verschillen zijn tussen de (ATX) PL en de gewichthefriemen. Mocht een riem bevallen dan is de bedoeling om te investeren (al zijn ze in prijs zo goed als gelijk met de Schiek) in een kwalitatieve PL of weightliftingbelt. Weet echter nog niet goed wat voor mij passend zou zijn.

    Bedankt!
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik heb deze riemen die jij noemt nooit gezien of uitgeprobeerd. Maar het prijsverschil is erg groot (vier tot vijf keer zo duur) dus er zal wellicht ook een kwaliteitsverschil zijn. Waar het prijsverschil anders vandaan zou komen weet ik niet (behalve dat de productie in de VS ook wat duurder zal zijn).

    Als het je puur erom gaat om een riem uit te proberen is het misschien makkelijker om er één van iemand te lenen. Of kies een Fortex Powerliftriem, dan heb je een fatsoenlijke PL riem tegen een schappelijke prijs.
     
    • Like
    Waarderingen: 040B
    Dat is ook een erg mooie riem. Ik neem aan dat deze wat minder stug is dan de ATX versie?

    Ik denk dat ik meer naar een gewichthefriem neig dan een powerliftingriem. Puur vanwege de cleans en front squats. Alhoewel de Rogue Ohio riem (bedoel niet de oly versie) ook geschikt zou zijn voor oly lifts vanwege de soepelheid. Is de breedte aan de voorzijde van de oly ATX meer dan voldoende? Zag dat de Rogue Oly Ohio zelfs nog smaller is dan de ATX.

    Zal eens kijken of ik niet wat kan lenen ergens. Bedankt voor de reactie in ieder geval
     
    Dat is ook een erg mooie riem. Ik neem aan dat deze wat minder stug is dan de ATX versie?

    Ik denk dat ik meer naar een gewichthefriem neig dan een powerliftingriem. Puur vanwege de cleans en front squats. Alhoewel de Rogue Ohio riem (bedoel niet de oly versie) ook geschikt zou zijn voor oly lifts vanwege de soepelheid. Is de breedte aan de voorzijde van de oly ATX meer dan voldoende? Zag dat de Rogue Oly Ohio zelfs nog smaller is dan de ATX.

    Zal eens kijken of ik niet wat kan lenen ergens. Bedankt voor de reactie in ieder geval
    Ja het splitleder van de Fortex riemen is een stuk soepeler dan het nerfleder van de ATX riem. Maar wanneer je de ATX riem goed hebt ingedragen (en eventueel een paar keer strak oprolt) zal die ook soepel worden.

    De olympische riemen zijn smaller aan de voorzijde om meer bewegingsvrijheid te bieden, de riem zit dan niet in de weg van je heupen of ribben, wat vooral ten gunste komt bij olympische lifts. Vanzelfsprekend heb je dan wel een wat kleiner oppervlak om je buikspieren tegen aan te spannen, dan bij een brede powerliftriem.
     
    Mantje die powertec leg press heb ik ook gehad. Waardeloos apparaat!
    Misschien net leuk voor de kuiten, maar doe het iets zwaarder en de hele zooi raakt uit balans.
    Ik heb deze vervangen voor een ssb.

    Bedankt voor de info!
    Deze gaan we dan ook zeker niet halen!
     
    Weet jij toevallig hoe zwaar de "plateholder" van de barbarian lat pully is. Ik heb idee wat de officiele benaming is.
    Wanneer ik bijvoorbeeld 40K aan halterschijven op de pully zet, lijkt het me dat het totale gewicht iets meer is, aangezien de "plateholder" ook wat kilo's meebrengt.
    Best een gedoe om het weer uit elkaar te halen om dat ding te wegen. Zou leuk zijn om te weten om m'n progressie een beetje bij te houden.
     
    Wanneer zou de atx multi grip bar terug in stock komen?

    edit. de lange versie
     
    Weet jij toevallig hoe zwaar de "plateholder" van de barbarian lat pully is. Ik heb idee wat de officiele benaming is.
    Wanneer ik bijvoorbeeld 40K aan halterschijven op de pully zet, lijkt het me dat het totale gewicht iets meer is, aangezien de "plateholder" ook wat kilo's meebrengt.
    Best een gedoe om het weer uit elkaar te halen om dat ding te wegen. Zou leuk zijn om te weten om m'n progressie een beetje bij te houden.
    De lege gewichtsslede weegt circa 9 kg

    Wanneer zou de atx multi grip bar terug in stock komen?

    edit. de lange versie
    Verwacht over circa twee weken
     
    Back
    Naar boven