AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

  • Die heeft een nikkel-fosfor coating dus de duurzaamheid en corrosieweerstand is uitstekend. Als je niet met metalen hooks of spotters werkt zal de coating normaal gesproken niet snel beschadigen, en als je de barbell goed onderhoudt zal er niet snel roestvorming optreden.

    Hoe verhouden de coatings ten opzichte van elkaar met betrekking tot duurzaamheid?

    Ik begrijp dat een hogere aanschafprijs vaak resulteert in een kwalitatief betere halterstang. Er is al één en ander over geschreven maar om 518 pagina's door te spitten... De zoekfunctie heeft mij wel wat antwoorden gegeven maar nog niet echt het geen wat ik zoek. In diverse reviews (ook van andere merken) staat wel eea genoemd betreffende de gebruikte coatings. Volgens mij kan wel gesteld worden dat elke coating gewoon slijt, alleen de één wat harder dan de andere. Wat is bijvoorbeeld de volgorde van een relatief zwakke tot een sterke/duurzame coating?

    - ATX Cerakote Powerbar
    Cerakote krast kennelijk snel maar biedt het wel goede eigenschappen tegen corrosie. Geldt dit ook voor de zwart verchroomde sleeves?

    - ATX Trainings bar(s)
    Afgewerkt met een zwart-oxide coating/nikkel-fosfor coating en de sleeves met een nikkel-fosfor coating. Krast deze coating ook snel en wat zijn de corrosie werende eigenschappen? Is de gebruikte nikkel-fosfor coating dezelfde als bij bijvoorbeeld de ATX Competition Powerlifting bar?

    - ATX Power bar(s)
    Verschillende coatings, verschillende eigenschappen. Wat is het verschil tussen een zwart-oxide en de hybride coating? Heeft de ATX Powerbar de meest duurzame coating aangezien deze slijtast verchroomd is? Stainless steel de meest duurzame?

    - ATX Galaxy Multibar - chroom
    Eigenlijk het meeste benieuwd naar deze stang, wat zijn de eigenschappen van de titanium-indigo coating?

    Ik begrijp dat bij het vergelijken van de verschillende halterstangen er meer bij komt kijken dan alleen de coating. Ik vroeg me gewoon af wat de meest duurzame coating is en wat de onderlingen verschillen zijn. Ook dat per situatie/eisen de ene coating beter toepasbaar is dan een andere. Op de site van Rogue is wel een schema te vinden met de oxidation rate maar ik weet niet in hoeverre deze van toepassing is op de door jullie gebruikte coatings. De hybride coating staat bijvoorbeeld niet vermeld.

    Bedankt!
     
    Ik kan op dit moment enkel aangeven om onze website (en dit topic) in de gaten te houden de komende weken :)
    Hi, just a quick question, I hope you can answer it. From the website of the german ditributor it’s already clear the Barbarian Rack will be replaced by an ATX Rack. Will this rack be compatible with the new ATX rigs and all the Accessoires? Since you hinted that the latpulldown option wont be compatible, it does not seem to be just a rebrand. If its compatible, that would be great news and i would then upgrade from my Barbarian Rack. If not i would just get the latpulldown for the Barbarian rack. Which of course I cant buy, if its not available anymore. So I‘d really appriciate if you could give me a hint regarding the question.

    Thanks Jan
     
    Hoe verhouden de coatings ten opzichte van elkaar met betrekking tot duurzaamheid?

    Ik begrijp dat een hogere aanschafprijs vaak resulteert in een kwalitatief betere halterstang. Er is al één en ander over geschreven maar om 518 pagina's door te spitten... De zoekfunctie heeft mij wel wat antwoorden gegeven maar nog niet echt het geen wat ik zoek. In diverse reviews (ook van andere merken) staat wel eea genoemd betreffende de gebruikte coatings. Volgens mij kan wel gesteld worden dat elke coating gewoon slijt, alleen de één wat harder dan de andere. Wat is bijvoorbeeld de volgorde van een relatief zwakke tot een sterke/duurzame coating?

    - ATX Cerakote Powerbar
    Cerakote krast kennelijk snel maar biedt het wel goede eigenschappen tegen corrosie. Geldt dit ook voor de zwart verchroomde sleeves?

    - ATX Trainings bar(s)
    Afgewerkt met een zwart-oxide coating/nikkel-fosfor coating en de sleeves met een nikkel-fosfor coating. Krast deze coating ook snel en wat zijn de corrosie werende eigenschappen? Is de gebruikte nikkel-fosfor coating dezelfde als bij bijvoorbeeld de ATX Competition Powerlifting bar?

    - ATX Power bar(s)
    Verschillende coatings, verschillende eigenschappen. Wat is het verschil tussen een zwart-oxide en de hybride coating? Heeft de ATX Powerbar de meest duurzame coating aangezien deze slijtast verchroomd is? Stainless steel de meest duurzame?

    - ATX Galaxy Multibar - chroom
    Eigenlijk het meeste benieuwd naar deze stang, wat zijn de eigenschappen van de titanium-indigo coating?

    Ik begrijp dat bij het vergelijken van de verschillende halterstangen er meer bij komt kijken dan alleen de coating. Ik vroeg me gewoon af wat de meest duurzame coating is en wat de onderlingen verschillen zijn. Ook dat per situatie/eisen de ene coating beter toepasbaar is dan een andere. Op de site van Rogue is wel een schema te vinden met de oxidation rate maar ik weet niet in hoeverre deze van toepassing is op de door jullie gebruikte coatings. De hybride coating staat bijvoorbeeld niet vermeld.

    Bedankt!
    Volgens mij hebben wij hierover ook al mailcontact gehad, tenzij iemand precies dezelfde vragen als jij stelt via de mail :D

    Wij hebben volgens mij nog nooit klachten gehad over slijtage van de coating van ATX bars, en die worden voornamelijk in zakelijke omgevingen gebruikt (intensiever dan thuis). Het zal eerlijk gezegd dus niet veel uitmaken zolang je geen zwart-oxide coating kiest (want dat is in feite geen coating maar een dun laagje oxidatie dus dat kan sneller verkleuren, maar zelfs dat kan geen kwaad en sommige mensen vinden dat juist mooi). Zolang je de coating gewoon goed onderhoudt (zie onze onderhoudskit) is er bij thuisgebruik niet snel een probleem met corrosie/roest. Hardchroom, nikkel-fosfor en titanium is altijd een prima keuze en zeer corrosiebestendig.

    Cerakote is inderdaad wel krasgevoelig, daarom raden wij in de productbeschrijving ook aan om deze enkel op rubberen afleghaken en spotters te gebruiken. gebruik die De sleeves van onze cerakote bars zijn daarom zwart verchroomd, dat is wat minder slijtagegevoelig.

    Hi, just a quick question, I hope you can answer it. From the website of the german ditributor it’s already clear the Barbarian Rack will be replaced by an ATX Rack. Will this rack be compatible with the new ATX rigs and all the Accessoires? Since you hinted that the latpulldown option wont be compatible, it does not seem to be just a rebrand. If its compatible, that would be great news and i would then upgrade from my Barbarian Rack. If not i would just get the latpulldown for the Barbarian rack. Which of course I cant buy, if its not available anymore. So I‘d really appriciate if you could give me a hint regarding the question.

    Thanks Jan
    Sorry, we don’t give any info yet. Just keep an eye on the website, all the new products will be released soon.

    You can still order a Barbarian Line pulley attachment if you contact us via email. There will be some final pieces left.
     
    Volgens mij hebben wij hierover ook al mailcontact gehad, tenzij iemand precies dezelfde vragen als jij stelt via de mail :D

    Hahaha, waarschijnlijk wel. Maak je mooie lange dagen!

    Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers hier vandaar de post. Ik vind persoonlijk de Cerakote stang in het zwart erg mooi. Een stang met een prima trektsterkte, belastbaarheid en allround eigenschappen voor mij. Ik werp incidenteel af, eigenlijk alleen als ik een lift mis. Met benchen wil ik de stang nog wel eens op de spotters leggen (niet droppen).

    Zoals gezegd wordt het werpen misschien wel meer nu de gewichten langzaam aan toenemen. De gevoeligheid van de Cerakote coating houdt mij alleen wat tegen, vandaar dat ik er nog niet helemaal uit ben. Ik heb overigens wel kunststof inserts in mijn Powercage.nl halfrack. Misschien is de Black Mamba of zelfs wel de Power/Ram bar een betere keuze. Kom wel een keer langs!
     
    Zucht.... Iedere keer wanneer ik iets wil bestellen is het uitverkocht ):

    Eerst de leg accessoire voor op de Megatec bench en nu weer de ATX Soft Drop Blocks van 15 cm. Ik ben nu eindelijk eens thuis vanwege mijn vakantie, zodat ik gewoon bestellingen in ontvangst kan nemen en vervolgens is alles ineens weer uitverkocht. Enig idee wanneer de drop blocks van 15 cm terugkomen?
     
    Zucht.... Iedere keer wanneer ik iets wil bestellen is het uitverkocht ):

    Eerst de leg accessoire voor op de Megatec bench en nu weer de ATX Soft Drop Blocks van 15 cm. Ik ben nu eindelijk eens thuis vanwege mijn vakantie, zodat ik gewoon bestellingen in ontvangst kan nemen en vervolgens is alles ineens weer uitverkocht. Enig idee wanneer de drop blocks van 15 cm terugkomen?
    De 15 cm Drop Blocks worden over circa twee tot drie weken weer verwacht. Deze zijn inderdaad erg populair, de eerste levering is snel uitverkocht geraakt. Je kunt je bestelling eventueel al via e-mail plaatsen, dan reserveren wij deze voor je.

    Het Leg Lift Accessory wordt circa eind oktober weer verwacht.
     
    De 15 cm Drop Blocks worden over circa twee tot drie weken weer verwacht. Deze zijn inderdaad erg populair, de eerste levering is snel uitverkocht geraakt. Je kunt je bestelling eventueel al via e-mail plaatsen, dan reserveren wij deze voor je.

    Het Leg Lift Accessory wordt circa eind oktober weer verwacht.
    Bedankt. Hier heb ik helaas weinig aan aangezien ik over 2 weken weer gewoon moet werken en onze vrije dagen niet onbeperkt zijn en ik deze niet steeds wil verspillen aan het in ontvangst nemen van bestellingen. Ik zal een aangepaste bestelling maken zonder de drop blocks.
     
    Het kan aan mij liggen maar je maakt het volgens mij een stuk ingewikkelder dan het hoeft te zijn ;)

    De meeste van onze klanten werken natuurlijk gewoon overdag en toch lukt het vrijwel altijd om een bestelling zonder veel gedoe te ontvangen. Mocht je niet thuis zijn op het bezorgmoment dan kan DPD de pakketjes bijvoorbeeld bij een afhaalpunt bij jou in de buurt bezorgen. Daar kun je het pakketje dan ophalen, bijvoorbeeld voor of na je werk. Je hoeft daar dus niet perse een vrije dag aan te verspillen.
     
    Het kan aan mij liggen maar je maakt het volgens mij een stuk ingewikkelder dan het hoeft te zijn ;)

    De meeste van onze klanten werken natuurlijk gewoon overdag en toch lukt het vrijwel altijd om een bestelling zonder veel gedoe te ontvangen. Mocht je niet thuis zijn op het bezorgmoment dan kan DPD de pakketjes bijvoorbeeld bij een afhaalpunt bij jou in de buurt bezorgen. Daar kun je het pakketje dan ophalen, bijvoorbeeld voor of na je werk. Je hoeft daar dus niet perse een vrije dag aan te verspillen.
    Dan moet ik dus een aparte bestelling maken voor de afwerpmatten, daarvoor weer verzendkosten maken en vervolgens die 2 matten meezeulen in de tram/bus met 1/2x overstappen. Dat vind ik pas ingewikkeld. ;)

    Anyway, wellicht zal ik dat overwegen als ze weer leverbaar zijn, ik kan misschien wel vervoer regelen, maar kan ik ook kiezen bij welk DPD afhaalpunt het terecht komt?
     
    Goed nieuws: het lijkt er op dat er morgen al een beperkt aantal exemplaren van de 15 cm drop blocks binnenkomen. Er is op dit moment pas één reservering dus dan zou je deze morgen gewoon kunnen bestellen :)
     
    Goed nieuws: het lijkt er op dat er morgen al een beperkt aantal exemplaren van de 15 cm drop blocks binnenkomen. Er is op dit moment pas één reservering dus dan zou je deze morgen gewoon kunnen bestellen :)
    Dat is goed nieuws! Ik zal morgen meteen op de site kijken! Thanks!
     
    Ik kan op dit moment enkel aangeven om onze website (en dit topic) in de gaten te houden de komende weken :)

    Eerst werd er gezegd ergens in september, maar Inmiddels zijn we ook alweer 2 weken verder dan deze post. Kan je ondertussen al wat meer vertellen over de racks?
     
    En de nieuwe flat benches?
     
    Nee wij maken nog niets bekend, alles zal zeer binnenkort online verschijnen! Circa 40 nieuwe rack combinaties! :cool:
     
    Oké, toch een kleine teaser voor Bodybuilding.nl ;) Let niet op de kwaliteit van de foto of het vertekende perspectief...

    De info, prijzen en foto's van alle nieuwe producten verschijnen binnenkort online!
     

    Bijlagen

    • teaser1.jpg
      teaser1.jpg
      133,7 KB · Weergaven: 215
    • teaser2.jpg
      teaser2.jpg
      115,3 KB · Weergaven: 232
    • teaser3.jpg
      teaser3.jpg
      125,6 KB · Weergaven: 232
    • teaser4.jpg
      teaser4.jpg
      137,4 KB · Weergaven: 239
    • teaser5.jpg
      teaser5.jpg
      118,6 KB · Weergaven: 241
    Damn, dat rack met dubbele pulley ziet er nice uit... Als ik ooit nog een garagegym samenstel zou dat kanshebber zijn (afhankelijk van de prijs) :D
     
    Wow, supervet die ATX met enkele pully. Ik ben erg benieuwd naar de specs en of ik mezelf kan overtuigen dat vervanging van mijn Barbarian cage verstandig is.
     
    Back
    Naar boven