MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.061
Het wordt zeker opgemerkt en gewaardeerd @Fitness Seller . Ik kijk al niet eens meer op andere webshops omdat ik weet dat die allemaal enorme woekerprijzen hanteren.

De PRX-720 komt ook pas weer begin Juni zeker? :(
Bedankt! :)

Jup, dat is momenteel de verwachting. Informeer begin mei nog eens, dan is er hopelijk al een meer concrete datum bekend.

Die hebben al woeker prijzen xD
Naah, onzin. Ze hebben soms wat vreemde specs (schijfjes mm minder ruim. dat soort gekkigheid), de pasvorm van hun kleding is soms merkwaardig (al zijn ze daar beter in geworden), maar de prijs kwaliteit van Decathlon is prima.

Hun ijzer is zo ongeveer de goedkoopste op de markt en met een boor en een klein slijpkopje heb je die mm zo opgeruimd. Tuurlijk, ik betaal liever een paar stuivers meer als het meteen past, maar als het het enige is wat ik kan vinden dan ga ik wel even aan de slag. Voor de rest is ijzer gewoon ijzer :p

ATX haltersets, en ATX of Barbarian free stands ook pas mei/juni vrees ik?

Laatst bewerkt:
@Fitness Seller en anderen; ik heb rubber tegels nodig, maar die komen in de leefruimte. Zit er nog verschil in de soorten tegels betreft de geur? Uiteraard gaan de tegels eerst een weekje op het balkon.

Beste fitness seller,

Wanneer verwachten jullie weer een levering CHD dumbells rubber?

En een atx flat bench fbx510?

@Fitness Seller komt het prx 720 rack ook eind mei binnen? Is het slim om het rack alvast te pre order en of is dat met de ruime voorraad die jullie binnenkrijgen niet nodig?

Laatst bewerkt:
Hoe werkt pre orders dan? Dat kan ik op de website zelf niet selecteren.

Ik denk dat ze pre orders niet meer accepteren vanwege de enorme drukte.

Hoe komt het eigenlijk dat het zo lang duurt voor dat alles terug op voorraad is en waarom komen er dan zo weinig artikelen binnen? Bij veel webwinkels, niet fitness gerelateerd, zijn artikelen meestal binnen de 2 weken terug in voorraad. Hier duurt het 2 maanden...

Eerlijk gezegd is dat iets waar ik al jaren benieuwd naar ben. 🙈

Hoe komt het eigenlijk dat het zo lang duurt voor dat alles terug op voorraad is en waarom komen er dan zo weinig artikelen binnen? Bij veel webwinkels, niet fitness gerelateerd, zijn artikelen meestal binnen de 2 weken terug in voorraad. Hier duurt het 2 maanden...
Zijn veel mogelijke redenen te bedenken. Als je vaker voorraad inkoopt, kost dat meer transportkosten. Als je afzet over het algemeen stabiel is of goed te voorspellen, en de opslag is geen restrictie, is het economischer om minder vaak in te kopen.
Zoals fitness-seller eerder hier aangaf, ze hebben hun geplande restock momenten al ver vooruit gepland. Goede kans dat ze een deal hebben met de leveranciers daarover, bijvoorbeeld inkoop kortingen. Leverancier vindt het ook prettig om van te voren te weten wat ze zullen afzetten, zeker als het spul nog geproduceerd moet worden.

Ik vermoed dat zodra ze pre-orders gaan accepteren, ze tot zomer volgend jaar vol zitten. Dan worden ze overspoeld met klanten die vragen waar hun order blijft: "Ja sorry! Nog ff 5 maandjes geduld" :roflol:

Ik ben al blij dat wij hier op het forum als eerste krijgen te horen wanneer er nieuwe voorraad online gaat :cool:

Ik vermoed dat zodra ze pre-orders gaan accepteren, ze tot zomer volgend jaar vol zitten. Dan worden ze overspoeld met klanten die vragen waar hun order blijft: "Ja sorry! Nog ff 5 maandjes geduld" :roflol:

Ik ben al blij dat wij hier op het forum als eerste krijgen te horen wanneer er nieuwe voorraad online gaat :cool:
ja, anders had ik geen bank

Dan gaat het vaak om grote bedrijven die daarin risico's kunnen nemen en de kosten van opslag beter kunnen verdragen. Als je piek opeens 12x zo hoog wordt en je in een niche markt zit dan zullen er altijd tekorten ontstaan. Ze kunnen nu wel in blinde paniek gaan inkopen bij hun producenten, maar die zijn waarschijnlijk ook uitverkocht en kunnen niet opeens deze vraag aan. Je kunt dan wel woekerprijzen betalen om maar iets te hebben, maar als er straks veel van blijft staan of kwalitatief minder is dan heb je alsnog problemen.

Voorraadbeheer is niet zo makkelijk als dat het soms lijkt en op een piek x2 kun je nog wel inkopen, daarboven moet je geluk hebben dat jouw leverancier een overschot heeft. Ook is zo een rackje of dumbell is echt niet in een weekje gemaakt, laat staan hier in Nederland.

Dat verklaart al een hoop! Was gewoon nieuwsgierig

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.078
Vragen over levertijden a.u.b. per e-mail doorsturen naar onze klantenservice!

ATX haltersets, en ATX of Barbarian free stands ook pas mei/juni vrees ik?
De ATX Free-Stands inderdaad ook pas weer in die periode. Haltersets verkopen we voorlopig echter niet meer, alleen de losse halterstangen en halterschijven. Anders is de kans op fouten in de voorraad te groot. Bovendien zijn er voorlopig toch geen complete sets beschikbaar omdat overal wel een gewicht ontbreekt.

@Fitness Seller en anderen; ik heb rubber tegels nodig, maar die komen in de leefruimte. Zit er nog verschil in de soorten tegels betreft de geur? Uiteraard gaan de tegels eerst een weekje op het balkon.
In kleinere ruimtes kun je misschien wel last krijgen van de rubbergeur, zeker als die ruimte niet goed geventileerd is. De geperste rubbergranulaat tegels hebben dan de minste geur. Die natuurrubber tegels geuren meestal iets meer (maar de kwaliteit is wel hoger).

Het blijft lastig, sommige mensen hebben nergens last van en andere klagen erover dat de geur niet wegtrekt. Er zijn ook nog andere factoren die meespelen, zo zal direct zonlicht het rubber bijvoorbeeld opwarmen waardoor het meer geurt.

Beste fitness seller,

Wanneer verwachten jullie weer een levering CHD dumbells rubber?

En een atx flat bench fbx510?
Voorlopig zullen er even geen CHD dumbbells meer te koop zijn. Dat is te arbeidsintensief nu in deze drukte.

@Fitness Seller komt het prx 720 rack ook eind mei binnen? Is het slim om het rack alvast te pre order en of is dat met de ruime voorraad die jullie binnenkrijgen niet nodig?
Helaas zijn er geen pre-orders mogelijk, er zijn simpelweg veel te veel aanvragen. Probeer het over een maandje nogmaals, als de extreme drukte dan (hopelijk) een beetje is afgekoeld dan accepteren wij wellicht weer pre-orders.

Dat heeft bij ons puur te maken met de productiecapaciteit. Zo'n 95% van de ATX toestellen komt uit één fabriek en daar wordt al op volle toeren geproduceerd. Er wordt steeds meer verkocht (ook door onze dealers in andere landen, inmiddels al bijna wereldwijd) dus dit moet continu worden opgeschaald. Er wordt nu een enorme nieuwe fabriek gebouwd, dus volgend jaar is er hopelijk meer aanvoer. Maar het assortiment wordt ook steeds groter en groter dus die nieuwe productiecapaciteit zal ook wel weer snel vollopen :p

Verder is een situatie zoals de huidige natuurlijk niet te voorzien. Wij plannen onze leveringen zo'n zes maanden vooruit en wij hadden niet kunnen anticiperen dat wij op een week tijd nu meer dan een maand aan voorraad verkopen. Dat is helaas niet even snel aangevuld.

Op dit moment is er sowieso nergens voorraad, direct vanuit de fabriek wordt er verkocht . Wat niet helpt is dat alle fabrieken wereldwijd (en zeker in China) stil staan/stonden. Dus dat er nu nergens voorraad is, is compleet logisch. De vraag is bizar veel groter dan verwacht. Pas als dat is ingelopen en de vraag is voldaan ga je weer voorraden zien.

Maar los van Corona, gesimplificeerd is dit de supply keten:

- "Fabrikant" (moederbedrijf ATX, Megatec, Barbarian etc)) ontwerpt spul en stuurt order naar de fabriek in China.
- Fabriek (China): Vermoedelijk korte runs waarna men weer andere dingen voor iemand anders maakt. Als de batch klaar is gaan ze alleen nieuwe bouwen als de verdeler met een dikke order komt en ook dan is het gewoon achter aan sluiten. Dit zou anders zijn als ATX echt zelf een fabriek heeft in China, maar dat zou me verbazen. Ik ga ervan uit dat de fabriek die ATX maakt ook voor andere merken bouwt.
- Verdeler/Magazijn van ATX ( ga er maar vanuit dat in Duitsland vermoedelijk alleen controle, assemblage en verpakking plaatsvindt, al heb je ook kans dat ook dat allemaal al in China gebeurd)
- Fitness winkels.

Als bij de verdeler de voorraad "leeg is"dan zal er dus vanuit ATX een nieuwe order moeten komen. Dat zullen ze alleen doen als ze zeker weten dat het op komt, anders zit je met oude zooi (Voorraad houden kost geld).

ATX is een relatief klein merk, dat zie je ook omdat er in Nederland voor zover ik kan zien maar één dealer is. Ondanks dat dit soort spul een groeimarkt is is ATX gewoon logischerwijs een beetje conservatief in zijn orders. Een kleine speler kan en wil gewoon die voorraad kosten niet dragen. Dit zie je echt niet alleen bij Fitness, dat zie je ook bij een fietsen-merk in Nederland. Ondanks dat we veel fietsen zijn onze fabriekjes relatief klein en proberen ze rond oktober/november door de voorraad heen te zijn, zodat ze het nieuwe jaar in kunnen met het nieuwe gamma (kleurtjes). Als het bizar hard gaat dan kan het dus gebeuren dat een bepaald fiets-model inderdaad maanden niet te krijgen is, of dat het überhaupt pas volgend jaar terug komt.

Maar een Batavus/Gazelle is dan nog een Nederlands bedrijf die alleen in Nederland actief zijn (alles erbuiten is pinda's voor deze merken). ATX daarentegen bedient allereerst zijn thuismarkt Duitsland. Ook dat ga je in je leveringen terugzien. Als er krapte is dan heb je kans dat de grootste partners voorrang krijgen (al wil ik direct geloven dat Fitness Seller dicht bij het vuur zit).

Dus ja, als iets heel snel loopt (sneller dan FS op voorhand had gegokt) dan heb je een dikke kans dat ondanks dat FS een extra order doet bij ATX het toch wachten is geblazen. ATX gaat vast niet voor alleen FS een batch laten bouwen in China.

Ik ben totaal niet bekend met hoe Fitness-Seller en ATX opereren (ik weet iets meer van fietsen^^), maar ik zit ongetwijfeld redelijk in de buurt met deze schets, daar durf ik wel een eiwitshake op te zetten ;)

FAMOUS LAST WORDS :D :D :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven