XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bij zo'n verstelbare constructie zit er altijd wel een minimale speling in de zitting en in de rugleuning. Het zijn immers verstelbare onderdelen dus die moeten kunnen bewegen en ze zijn maar aan één punt bevestigd dus de andere zijde heeft wat speling richting de vergrendelpin. Ik denk ook dat je er nu misschien heel erg op gefocust bent waardoor het je stoort, terwijl je dat normaal gesproken niet eens zou merken tijdens je training.

Je kunt speling elimineren door de bouten strakker aan te draaien maar dan zullen de onderdelen ook wat moeilijker bewegen wanneer je ze wil verstellen. Probeer daar dus een middenweg in te vinden. Wat betreft de metalen plaatjes die dan het frame raken als je de bouten te strak aandraait, zou je misschien nog een extra ringetje tussen de bouten kunnen plaatsen als afstandhouder.

Ik wil niet vervelend zijn maar ben al 18 jaar in de fitness als hobby en 12 jaar werkzaam in de branche. En heb met apparaten van decathlon zooi tot de old scool getraind en meegewerkt.

En ik weet dat alle verstelbare bankjes een lichte speling hebben. Maar als ik deze bouten niet heel strak vastdraai is het geen lichte speling maar echt een kleine verzakking. Zelfs zo dat je er van schrikt en je balans moet hervinden.

Maar goed ik ben naar de gamma gereden vandaag en heb m12 sluitingen gehaald en er 3 tussen geduwd (4 paste niet).

Nu kan ik hem strak vastdraaien. En is er absoluut geen speling meer voelbaar. Zelfs met zware gewichten getraind en het voelt heerlijk stevig aan. En de afwerking is ook prima.

Enigste wat een probleem blijft is de afstelling van het korte zitvlak. Zelfs met de extra ringen komt het stuk ijzer waar je de afstelpin insteekt van het zitvlak tegen het gedeelte van de bank. Ik weet niet of dit duidelijk zo is haha maar ik heb een foto gemaakt zie bijlage.

Maar zoals je ziet blijft dit gedeelte er tegen aan schuren en is al beschadigd. Nu kan het geen kwaad, en is het wel te doen. Maar ik wil het alleen delen voor als er in de toekomst andere versies van worden gemaakt.

Bijlagen

• IMG_20200723_205153.jpg
    IMG_20200723_205153.jpg
    180,1 KB · Weergaven: 179
  • IMG_20200723_205135.jpg
    IMG_20200723_205135.jpg
    204 KB · Weergaven: 180
  • Topic Starter Topic Starter
  • #11.942
Ik wil niet vervelend zijn maar ben al 18 jaar in de fitness als hobby en 12 jaar werkzaam in de branche. En heb met apparaten van decathlon zooi tot de old scool getraind en meegewerkt.

En ik weet dat alle verstelbare bankjes een lichte speling hebben. Maar als ik deze bouten niet heel strak vastdraai is het geen lichte speling maar echt een kleine verzakking. Zelfs zo dat je er van schrikt en je balans moet hervinden.

Maar goed ik ben naar de gamma gereden vandaag en heb m12 sluitingen gehaald en er 3 tussen geduwd (4 paste niet).

Nu kan ik hem strak vastdraaien. En is er absoluut geen speling meer voelbaar. Zelfs met zware gewichten getraind en het voelt heerlijk stevig aan. En de afwerking is ook prima.

Enigste wat een probleem blijft is de afstelling van het korte zitvlak. Zelfs met de extra ringen komt het stuk ijzer waar je de afstelpin insteekt van het zitvlak tegen het gedeelte van de bank. Ik weet niet of dit duidelijk zo is haha maar ik heb een foto gemaakt zie bijlage.

Maar zoals je ziet blijft dit gedeelte er tegen aan schuren en is al beschadigd. Nu kan het geen kwaad, en is het wel te doen. Maar ik wil het alleen delen voor als er in de toekomst andere versies van worden gemaakt.
Als je de bouten zo strak vast draait dat je de staalplaten naar elkaar toe trekt dan is het niet vreemd als deze vervolgens het frame raken.

Zonder het bankje te zien kan ik er echter niet veel over zeggen. Ik weet alleen dat het bankje dat we hier opgebouwd hebben, geen problemen heeft en ook niet wegzakte tijdens het gebruik (ik zou ook niet weten waar je precies bedoelt).

Maak daar anders even een video van en stuur die door naar onze klantenservice, dan laten we de ingenieur er naar kijken. We kunnen het bankje ook weer ophalen zodat we het hier zelf kunnen nakijken, dat kun je ook aan de klantenservice melden als dat gewenst is.

gister de MBX-610 in elkaar gezet, handleiding is vrij ruk, maar met een beetje logisch nadenken alsnog hartstikke makkelijk.
Het bankje zelf is uiterst solide, ik ben er hartstikke blij mee 👍

• #11.944
gister de MBX-610 in elkaar gezet, handleiding is vrij ruk, maar met een beetje logisch nadenken alsnog hartstikke makkelijk.
Het bankje zelf is uiterst solide, ik ben er hartstikke blij mee 👍
Heb je wel de juiste handleiding ontvangen dan? Deze is 18 pagina's lang en de montage wordt stap voor stap uitgelegd :o

Anders even mailen naar onze klantenservice dan kunnen we je de handleiding alsnog toesturen. Zorg er in ieder geval voor dat alle ringetjes en busjes rondom de scharnieren goed zijn geplaatst (dat geldt overigens ook voor @Kurosaki1986 in verband met speling).

Laatst bewerkt:
Heb je wel de juiste handleiding ontvangen dan? Deze is 18 pagina's lang en de montage wordt stap voor stap uitgelegd :o

Anders even mailen naar onze klantenservice dan kunnen we je de handleiding alsnog toesturen. Zorg er in ieder geval voor dat alle ringetjes en busjes rondom de scharnieren goed zijn geplaatst (dat geldt overigens ook voor @Kurosaki1986 in verband met speling).

Er staat inderdaad heel veel in de handleiding, waaronder lijsten met alle losse onderdelen etc etc, beschrijvingen hoe elk onderdeel te monteren is.
Maar geen beschrijving van het daadwerkelijke pakket zoals deze aangeleverd word, want je krijgt het pakket als gedeeltelijk voorgemonteerd, en je moet dus nog even wat uit elkaar halen om het zitkussen te monteren.
En dat staat allemaal niet omschreven.

je krijgt ook 2 verschillende ringen erbij ( het is heel duidelijk wat waarbij hoort, als je ze uittelt), maar de handleiding omschrijft maar 1 soort.

Het was geen probleem voor mij overigens, maar wou het toch even vermelden.

• #11.946
Er staat inderdaad heel veel in de handleiding, waaronder lijsten met alle losse onderdelen etc etc, beschrijvingen hoe elk onderdeel te monteren is.
Maar geen beschrijving van het daadwerkelijke pakket zoals deze aangeleverd word, want je krijgt het pakket als gedeeltelijk voorgemonteerd, en je moet dus nog even wat uit elkaar halen om het zitkussen te monteren.
En dat staat allemaal niet omschreven.

je krijgt ook 2 verschillende ringen erbij ( het is heel duidelijk wat waarbij hoort, als je ze uittelt), maar de handleiding omschrijft maar 1 soort.

Het was geen probleem voor mij overigens, maar wou het toch even vermelden.
Klopt, de bankjes zijn inderdaad al deels voorgemonteerd dus dat zou soms even omdenken kunnen zijn. Verder is elk ringetje apart genummerd en genaamd, dus je kunt de Part List checken om te kijken welke je nodig hebt.

Hebben jullie enig idee wanneer de oranje powerband op voorraad is.

Enig idee wanneer de curved jammer arms weer op voorraad komen :)

Zojuist een pallet met een hoop rubberen schijven en barbell in ontvangst genomen :D

Viel me gelijk al op dat deze ATX power bar een stuk zwaarder is dan die bb's in mijn oude sportschool, die hebben dus echt nooit 20kg gewogen... eerder 15kg.

• #11.953
Zojuist een pallet met een hoop rubberen schijven en barbell in ontvangst genomen :D

Viel me gelijk al op dat deze ATX power bar een stuk zwaarder is dan die bb's in mijn oude sportschool, die hebben dus echt nooit 20kg gewogen... eerder 15kg.
Shit, dan zijn je PR's dus ook 5 kg lager dan je dacht :p

@Fitness Seller enig idee wanneer de leg lift option weer op voorraad komt?

@Fitness Seller is het al bekend wanneer de ATX Weight Plate Pins 50 mm en ATX Spotter Arms 700 / 55 cm terugkeren?

Enig idee wanneer 50mm dumbbells op voorraad zijn?

• #11.958
Stuur vragen over levertijden a.u.b. even via e-mail naar onze klantenservice. Ik heb helaas geen zicht op de levertijden van alle kleine producten.

Bedankt! :)

20200728_080447.jpg

Ik ben op vakantie in Kroatië en vanmorgen een sportschool opgezocht: erg veel apparatuur van ATX en Barbarian; 10 benches, 6 power racks, 3 Smith machines, 2 halfracks en nog wat losse dingen. Leuk om te zien dat er een complete professionele gym met Barbarian en ATX uitgerust is.

20200728_080447.jpg

Ik ben op vakantie in Kroatië en vanmorgen een sportschool opgezocht: erg veel apparatuur van ATX en Barbarian; 10 benches, 6 power racks, 3 Smith machines, 2 halfracks en nog wat losse dingen. Leuk om te zien dat er een complete professionele gym met Barbarian en ATX uitgerust is.
Je had verwacht dat ze in Kroatie nog met paard en wagen reden en niet konden lezen en schrijven?

Terug
Naar boven