Kurosaki1986
Cool Novice
- Waardering
- 37
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 79kg
- Vetpercentage
- 15%
Bij zo'n verstelbare constructie zit er altijd wel een minimale speling in de zitting en in de rugleuning. Het zijn immers verstelbare onderdelen dus die moeten kunnen bewegen en ze zijn maar aan één punt bevestigd dus de andere zijde heeft wat speling richting de vergrendelpin. Ik denk ook dat je er nu misschien heel erg op gefocust bent waardoor het je stoort, terwijl je dat normaal gesproken niet eens zou merken tijdens je training.
Je kunt speling elimineren door de bouten strakker aan te draaien maar dan zullen de onderdelen ook wat moeilijker bewegen wanneer je ze wil verstellen. Probeer daar dus een middenweg in te vinden. Wat betreft de metalen plaatjes die dan het frame raken als je de bouten te strak aandraait, zou je misschien nog een extra ringetje tussen de bouten kunnen plaatsen als afstandhouder.
Ik wil niet vervelend zijn maar ben al 18 jaar in de fitness als hobby en 12 jaar werkzaam in de branche. En heb met apparaten van decathlon zooi tot de old scool getraind en meegewerkt.
En ik weet dat alle verstelbare bankjes een lichte speling hebben. Maar als ik deze bouten niet heel strak vastdraai is het geen lichte speling maar echt een kleine verzakking. Zelfs zo dat je er van schrikt en je balans moet hervinden.
Maar goed ik ben naar de gamma gereden vandaag en heb m12 sluitingen gehaald en er 3 tussen geduwd (4 paste niet).
Nu kan ik hem strak vastdraaien. En is er absoluut geen speling meer voelbaar. Zelfs met zware gewichten getraind en het voelt heerlijk stevig aan. En de afwerking is ook prima.
Enigste wat een probleem blijft is de afstelling van het korte zitvlak. Zelfs met de extra ringen komt het stuk ijzer waar je de afstelpin insteekt van het zitvlak tegen het gedeelte van de bank. Ik weet niet of dit duidelijk zo is haha maar ik heb een foto gemaakt zie bijlage.
Maar zoals je ziet blijft dit gedeelte er tegen aan schuren en is al beschadigd. Nu kan het geen kwaad, en is het wel te doen. Maar ik wil het alleen delen voor als er in de toekomst andere versies van worden gemaakt.