XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

  • vraagje over de drop pads. Heb ze binnen en erg blij mee! Nu is het schuim en ik wil zoveel mogelijk voorkomen dat ze gaan indeuken (ook al is het maar licht) na verloop van tijd. Als ik nou een rubber mat erop leg, wordt de druk van de gewichten meer verdeeld en dus lagere punt belasting op de pads en dus minder kans op het indeuken op termijn.

    klopt mijn theorie, of zeg je, het maakt niks uit.
    Ik ga ervan uit dat dat inderdaad wel iets kan schelen. En uiteraard na gebruik geen gewichten op de drop blocks laten liggen.

    Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe snel er een permanente deuk zal ontstaan, dat zal ook erg afhankelijk zijn van het gebruik en de belasting. Zijn er hier toevallig leden die al langere tijd ATX Soft Drop Blocks gebruiken?
     
    Laatst bewerkt:
    Gisteren de Dipbars 700 binnengekregen, wederom een top product, afstand tussen de bars is net goed.
    IMG-20201110-WA0003.jpg
     
    Nu dat het wat kouder begint te worden merk ik dat er wat vocht in mijn garage komt. Als ik wil trainen is er meestal een laagje damp over mijn Ram bar en steel platen.

    Kunnen deze tegen wat vocht? Zou natuurlijk niet willen dat alles hier begint te roesten😅
     
    Nu dat het wat kouder begint te worden merk ik dat er wat vocht in mijn garage komt. Als ik wil trainen is er meestal een laagje damp over mijn Ram bar en steel platen.

    Kunnen deze tegen wat vocht? Zou natuurlijk niet willen dat alles hier begint te roesten😅
    Waar vocht is kan altijd roest ontstaan, dus een beetje onderhoud kan geen kwaad. Met name bij de Ram Bar want de zwarte oxide laag op deze barbell is erg gevoelig voor corrosie.

    Gebruik bijvoorbeeld de ATX Barbell Oil uit onze onderhoudsset:
     
    Nu dat het wat kouder begint te worden merk ik dat er wat vocht in mijn garage komt. Als ik wil trainen is er meestal een laagje damp over mijn Ram bar en steel platen.

    Kunnen deze tegen wat vocht? Zou natuurlijk niet willen dat alles hier begint te roesten😅
    Zelfde probleem hier...
    Oud stenen schuur waar ik m’n hok in gemaakt heb. Met name bij de seizoenen wisseling (als de lucht erg vochtig is) last van condens. Alles vochtig... met name de chromen schijven.

    De schijven kunnen er prima tegen!
    De ram bar zet ik elke deload (elke 6 weken) in de olie. Gaat prima zo!
     
    Misschien tijd om de schuur te isoleren 🙂
    Dat ga ik ook doen binnenkort met mn halfsteens garage.
     
    Het is nog geen eind september. Zodra ze er zijn zullen ze ook online komen :)
    Inmiddels halverwege november. De gym is al heerlijk, maar de spotter arms 700 en weight rack 50mm worden nog wel gemist. Enig idee wat de huidige verwachting is m.b.t op voorraad komen?
     
    Inmiddels halverwege november. De gym is al heerlijk, maar de spotter arms 700 en weight rack 50mm worden nog wel gemist. Enig idee wat de huidige verwachting is m.b.t op voorraad komen?
    Nee helaas, nog geen concrete levertijd. Waarschijnlijk pas in december of januari.
     
    Top, thanks! Hebben jullie tips voor het in de lucht krijgen van zwaarder beladen dumbbells? Normaliter gebruik je momentum door ze op je quads/knieën te leggen en omhoog te duwen. Jullie dumbbells hebben echter aardig lange uiteinden, dus op de bovenbenen leggen gaat niet zonder dat je quads doorboord worden. Ik heb er flink mee liggen kloten, maar tot dusver geen handige positie gevonden. Ik doel op deze dumbbells:
     

    Bijlagen

    • 16052993100236973401263109925874.jpg
      16052993100236973401263109925874.jpg
      134,4 KB · Weergaven: 93
    Met olympische dumbells op je knieen als hefbrug gaat je niet lukken voor db presses.

    Dan heb je echt dumbells nodig met een platte zijkant. Er zijn wel opties om een zwaardere dumbell in een soort van ijzeren haak te hangen (welke bv is bevestigd aan je barbell) zodat je de dumbells uit de haak gelijk met gestrekte armen boven je hebt maar weet niet of dat ook bij oly dumbells werkt.
     
    Met olympische dumbells op je knieen als hefbrug gaat je niet lukken voor db presses.

    Dan heb je echt dumbells nodig met een platte zijkant. Er zijn wel opties om een zwaardere dumbell in een soort van ijzeren haak te hangen (welke bv is bevestigd aan je barbell) zodat je de dumbells uit de haak gelijk met gestrekte armen boven je hebt maar weet niet of dat ook bij oly dumbells werkt.
    Daar ben ik wel benieuwd naar. Bedankt voor de tip. Anderen die ook manieren hebben?
     
    Top, thanks! Hebben jullie tips voor het in de lucht krijgen van zwaarder beladen dumbbells? Normaliter gebruik je momentum door ze op je quads/knieën te leggen en omhoog te duwen. Jullie dumbbells hebben echter aardig lange uiteinden, dus op de bovenbenen leggen gaat niet zonder dat je quads doorboord worden. Ik heb er flink mee liggen kloten, maar tot dusver geen handige positie gevonden. Ik doel op deze dumbbells:
    Kleine plates aan de binnenkant en de grootste aan de buitenkant. En dan de plates op je benen of knieen laten rusten ipv de stang.
     
    Maar je hebt toch altijd de collars op de uiteinden om de schijven vast te zetten?
     
    Daar ben ik wel benieuwd naar. Bedankt voor de tip. Anderen die ook manieren hebben?
    De gewichten op je been laten rusten, al is het maat een klein stukje. Dus het groene platte gedeelte op je been laten rusten en omhoog brengen met je been.
     
    Daar ben ik wel benieuwd naar. Bedankt voor de tip. Anderen die ook manieren hebben?

    Uitverkocht helaas. :treuren:
     

    Uitverkocht helaas. :treuren:
    Dit lijkt het ook te doen. Even juiste afstemming vinden nog qua hoogte. Thansk voor de inspiratie!
     

    Bijlagen

    • 16053498252851104889136245109609.jpg
      16053498252851104889136245109609.jpg
      137,6 KB · Weergaven: 122
    Wat betreft andere populaire producten zoals barbells en plates zal er voorlopig ook nog niets veranderen, ondanks de extreem lange levertijden en de schaarste op deze producten. Tot nu toe hebben wij voor deze producten de huidige prijzen weten te handhaven maar wij verwachten wel dat de inkoopprijzen hiervan in de loop van volgend jaar wellicht nog zullen stijgen (maar tegen die tijd is waarschijnlijk toch al iedereen voorzien ;)). Wij volgen de prijsontwikkelingen op die gebieden op de voet.
    Nochtans zie ik dat de 'Rubberen gekleurde olympische halterschijven' (ook al zijn ze al enige tijd niet meer beschikbaar geweest: ik hoop er al enige tijd op) recent reeds een prijsverhoging lijken gehad te hebben.
     
    Nochtans zie ik dat de 'Rubberen gekleurde olympische halterschijven' (ook al zijn ze al enige tijd niet meer beschikbaar geweest: ik hoop er al enige tijd op) recent reeds een prijsverhoging lijken gehad te hebben.
    Squat stands ook van 319 naar 349
     
    Nochtans zie ik dat de 'Rubberen gekleurde olympische halterschijven' (ook al zijn ze al enige tijd niet meer beschikbaar geweest: ik hoop er al enige tijd op) recent reeds een prijsverhoging lijken gehad te hebben.
    Klopt, toevallig die halterschijven wel. Dat was ook nodig aangezien die sinds 2010 al dezelfde prijs hadden :)

    Squat stands ook van 319 naar 349
    Daar hebben we begin deze week een uitgebreide post over gemaakt. Lees even terug.
     
    Fitness Seller doet dit jaar volgens mij geen BF acties, er is al erg veel vraag naar hun producten en hebben soms al een langere levertijd vanwege Corona.

    Zelf heb ik een echo bike van Rogue en vind deze kwalitatief beter dan een Assault of Xebex. De laatste twee hebben kettingaandrijving welke veel lawaai maakt. De Rogue heeft een multiriem en is dus stiller. Verder is de Rogue qua uiterlijk veel meer badass, matzwart en superrobuust.

    Heb mijn echo bike gisteren binnen gekregen. Vandaag getest. Wat een beest!!! Dat ding vermoord me haha. Ziet er ook bruut uit. En is het ook

    Volgens mij zitten jullie in het verkeerde topic... :p

    De Xebex Elite Air Bike is ook riemaangedreven. Dit model is tevens één van de meest robuuste en zwaarst uitgevoerde Air Bikes met een gewicht van 85 kg (dat is zelfs nog 50% zwaarder dan het model dat hierboven door andere members wordt genoemd). Bovendien heeft deze Xebex een magnetisch weerstandssysteem (met 8 niveaus) waardoor je de intensiteit van de training kunt aanpassen aan je trainingsdoelen.

    Ik heb ook een Echo Bike, en deze vind ik beter dan de ketting aangedreven Assault bikes die ze bij ons in de gym hebben staan.
    Een riem aangedreven airbike lijkt veel soepeler te bewegen, maar dat lijkt het wel ietsje zwaarder te maken.

    Geen ervaring met Xebex, maar als we kijken naar riem vs ketting, dan vind ik persoonlijk dat riem wint.
    Jongens bedankt voor jullie meningen en vermelden van jullie eigen ervaringen.
    fitnes seller: sorry, maar wij hebben besloten om voor de echo bike te gaan.
     
    Back
    Naar boven