AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.821
Vreemde prijsstijging van 30 euro van de leg lift option
Hou je hart maar vast dan, de komende weken gaat zo'n beetje alles omhoog. De inkoopprijzen en transportkosten (containers) zijn enorm gestegen. Wij hebben de prijzen zo lang mogelijk gelijk weten te houden maar moeten nu ook mee. Net zoals andere aanbieders weken of maanden geleden al massaal hebben gedaan...

Overigens is de prijs van de Leg Lift Option al sinds 2014 ongewijzigd, die had al lang herberekend moeten worden :)

Ah ok vervelend. Aangezien ik al 7 maanden erop ben het wachten en hij nu bijna beschikbaar komt en 30 euro duurder is 😭

Volgens Garagegymreviews zullen de staalprijzen flink hoger worden en dus ook equipment..balen nu ik nog niks heb.

Dat is inderdaad vervelend als je de vorige (goedkopere) leveringen hebt gemist :(
Ik mag niet klagen. Half rack rond april weten te bemachtigen, bankje, over de 100 kg aan gewichten, jammer arms en nog wat attributen.

Veel f5 induwen heeft zo zijn voordelen 😜 hopelijk dat ik de leg lift option weet te bemachtigen want deze is erg hot op het moment 😱

IJzer wordt schaars. Ik zie het ook op Marktplaats. Setje dumbells van 10kg wordt gewoon 2x de nieuwprijs op geboden. Moet niet gekker worden

IJzer wordt schaars. Ik zie het ook op Marktplaats. Setje dumbells van 10kg wordt gewoon 2x de nieuwprijs op geboden. Moet niet gekker worden
Niet alleen schaars. Ook de vraag is momenteel groter dan het aanbod en aangezien waarschijnlijk de sportscholen nog wel even dicht blijven zal het er niet beter op worden.

Over ijzer gesproken, hebben jullie al zich op de eerstvolgende levering van de Hex Dumbbells ?

• #12.829
Volgens Garagegymreviews zullen de staalprijzen flink hoger worden en dus ook equipment..balen nu ik nog niks heb.
Daar probeer ik jullie hier al zeker een half jaar op voor te bereiden maar fijn dat zo’n random Instagram celebrity meer indruk maakt :p

• #12.830
Laatst bewerkt:
Jammer Arms binnen! Ook een landmine en T-bar. :flexgrin:

Bijlagen

• 6F7170EA-F395-4BEA-8F2B-F63268228F15.jpeg
    6F7170EA-F395-4BEA-8F2B-F63268228F15.jpeg
    222,7 KB · Weergaven: 198
  • A15F45C8-12EC-4D93-9417-1569C8D68C13.jpeg
    A15F45C8-12EC-4D93-9417-1569C8D68C13.jpeg
    213,6 KB · Weergaven: 191
Niet alleen schaars. Ook de vraag is momenteel groter dan het aanbod en aangezien waarschijnlijk de sportscholen nog wel even dicht blijven zal het er niet beter op worden.
Elke keer na een persconferentie lijkt het wel of de vraag steeds groter wordt...

Daar probeer ik jullie hier al zeker een half jaar op voor te bereiden maar fijn dat zo’n random Instagram celebrity meer indruk maakt :p
Puur uit interesse: hebben jullie een ruwe schatting wat de gemiddelde stijging zo zou zijn? Spreken we over 5%, 10%,...?

• #12.834
Elke keer na een persconferentie lijkt het wel of de vraag steeds groter wordt...
Ik kan bevestigen dat de bestellingen en aanvragen na elke persconferentie inderdaad stijgen.

Puur uit interesse: hebben jullie een ruwe schatting wat de gemiddelde stijging zo zou zijn? Spreken we over 5%, 10%,...?
Uiteraard zullen wij proberen de prijsstijging zo laag mogelijk te houden maar onze fabrieken hebben de afgelopen maanden over de hele productielijn flinke prijsstijgingen gehad. Afgelopen maand waren er wederom prijsverhogingen vanwege de schaars verkrijgbare grondstoffen. Ter indicatie, de staalprijzen zijn al met ruim 30-40% gestegen en de containerkosten zijn al bijna verviervoudigd (zonder einde in zicht). Er zijn zelfs momenten dat er helemaal geen zeecontainers beschikbaar zijn in de haven en er dus een wachtrij ontstaat om goederen überhaupt te kunnen verschepen. Zowel de staalprijzen als de containerkosten hebben overigens niet uitsluitend te maken met de vraag naar fitnessmateriaal, er is wereldwijd gewoon veel meer industriële productie en transport nu.

We hebben onze prijzen lang laag weten te houden (5 kg gietijzer kost bij ons nog €9,90 en bij andere aanbieders rond de €15 en ik heb zelfs al € 25 en €29 gezien :o) en krijgen daar elke dag nog complimenten over van klanten die ons mailen bellen maar we hebben nu geen andere keuze meer. Vooralsnog houden we het bij relatief kleine prijsverhogingen en zullen we niet meteen alle kosten doorberekenen aan onze klanten. Een kleine prijsverhoging kunnen wij de komende maanden dragen in de hoop dat de vraag en de prijzen dan weer wat zullen stabiliseren. Maar als dat niet het geval is zullen we over enkele maanden weer moeten verhogen. Het blijft voor ons ook even afwachten nu...

Laatst bewerkt:
Ik kan bevestigen dat de bestellingen en aanvragen na elke persconferentie inderdaad stijgen.

Uiteraard zullen wij proberen de prijsstijging zo laagmogelijk te houden maar onze fabrieken hebben de afgelopen maanden over de hele productielijn flinke prijsstijgingen gehad. Afgelopen maand waren er wederom prijsverhogingen vanwege de schaars verkrijgbare grondstoffen. Ter indicatie, de staalprijzen zijn al met ruim 30-40% gestegen en de containerkosten zijn al bijna verviervoudigd (zonder einde in zicht). Er zijn zelfs momenten dat er helemaal geen zeecontainers beschikbaar zijn in de haven en er dus een wachtrij ontstaat om goederen überhaupt te kunnen verschepen. Zowel de staalprijzen als de containerkosten hebben overigens niet uitsluitend te maken met de vraag naar fitnessmateriaal, er is wereldwijd gewoon veel meer industriële productie en transport nu.

We hebben onze prijzen lang laag weten te houden (5 kg gietijzer kost bij ons nog €9,90 en bij andere aanbieders rond de €15 en ik heb zelfs al € 25 en €29 gezien :o) en krijgen daar elke dag nog complimenten over van klanten die ons mailen bellen maar we hebben nu geen andere keuze meer. Vooralsnog houden we het bij relatief kleine prijsverhogingen en zullen we niet meteen alle kosten doorberekenen aan onze klanten. Een kleine prijsverhoging kunnen wij de komende maanden dragen in de hoop dat de vraag en de prijzen dan weer wat zullen stabiliseren. Maar als dat niet het geval is zullen we over enkele maanden weer moeten verhogen. Het blijft voor ons ook even afwachten nu...
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Op zich zijn er op alle gebieden prijsstijgingen te vinden, gezien alles gewoon duurder wordt. Het is dan ook normaal dat jullie deze ook doorvoeren, ook al betalen we liefst allemaal zo weinig mogelijk :) Het is mede door jullie prijzen dat ik dan ook vanuit België bij jullie terecht kwam.
Jullie zijn inderdaad nog steeds een voorbeeld, bv bij "de gorilla's" swingen de prijzen de pan uit!

• #12.836
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Op zich zijn er op alle gebieden prijsstijgingen te vinden, gezien alles gewoon duurder wordt. Het is dan ook normaal dat jullie deze ook doorvoeren, ook al betalen we liefst allemaal zo weinig mogelijk :) Het is mede door jullie prijzen dat ik dan ook vanuit België bij jullie terecht kwam.
Jullie zijn inderdaad nog steeds een voorbeeld, bv bij "de gorilla's" swingen de prijzen de pan uit!
Daar kost een 5 kg gietijzeren halterschijf inderdaad €29 (3x zo duur) :o

Kan ik een ATX rig Eyelet ook aan de onderkant van een spotter arm 700 monteren? zodat ik bijvoorbeeld een bokszak kan ophangen

• #12.839
Kan ik een ATX rig Eyelet ook aan de onderkant van een spotter arm 700 monteren? zodat ik bijvoorbeeld een bokszak kan ophangen
Pfoe dat lijkt me allesbehalve ideaal. Dat zou je zelf moeten uitproberen...

Dit lijkt een nieuw model jammer arms. Wat is er veranderd tov het model van een aantal maanden terug?
De rubbers aan de onderzijde zijn nu met schroefjes vastgemaakt en niet meer erin gedrukt. Buiten de vier kleine schroefjes die je nu ziet zitten, ziet alles er verder nog hetzelfde uit hoor :p

Terug
Naar boven