Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

@Fitness Seller mijn calibrated steel plates zijn toegekomen! Zien er super uit! Alleen heb ik aan iets niet gedacht. Ik heb 2 wall plate tree's

Nu wou ik 4x25 aan elke tree op de onderste pin hangen, maar dan past de 20kg schijf er niet boven.
De tree is belastbaar tot 300kg, ik vermoed dat 1 pin wel 200kg kan dragen? 8x25 dus.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.842
@Fitness Seller mijn calibrated steel plates zijn toegekomen! Zien er super uit! Alleen heb ik aan iets niet gedacht. Ik heb 2 wall plate tree's
https://www.fitness-seller.nl/wall-plate-tree-50-mm/

Nu wou ik 4x25 aan elke tree op de onderste pin hangen, maar dan past de 20kg schijf er niet boven.
De tree is belastbaar tot 300kg, ik vermoed dat 1 pin wel 200kg kan dragen? 8x25 dus.
Ja dat moet wel normaal gesproken wel lukken denk ik, bij de normale weight pins houden we ook 200 kg per stuk aan (al zijn die niet 100% identiek). Wees er in het begin wel voorzichtig mee en hou in de gaten of er niets gaat doorbuigen.

Waarom gaat de Nuobell eigenlijk tot 32 kg, de lbs-versie gaat tot 80 lbs, dat is namelijk 36 kg.

Of heeft dat te maken met de stapjes 2-4-8-16-32, heeft ATX daarom een eigen versie gemaakt

• #12.844
Waarom gaat de Nuobell eigenlijk tot 32 kg, de lbs-versie gaat tot 80 lbs, dat is namelijk 36 kg.

Of heeft dat te maken met de stapjes 2-4-8-16-32, heeft ATX daarom een eigen versie gemaakt
Dat zou je aan Nuobell moeten vragen. Ik vermoed omdat de lbs versie sprongen van 2.26 kg maakt in plaats van 2 kg.

Ik train nu tijdelijk op een plek waar de Belt squat van ATX staat. Wat een top apparaat zeg! Verder staan de leg extension/leg curl en de lat pulldown/cable row er. Zeer fijne apparaten. Heb momenteel geen ambitie voor een homegym maar zou deze apparaten zeker bij jullie halen als ik wel zou gaan voor een homegym.

• #12.846
Ik train nu tijdelijk op een plek waar de Belt squat van ATX staat. Wat een top apparaat zeg! Verder staan de leg extension/leg curl en de lat pulldown/cable row er. Zeer fijne apparaten. Heb momenteel geen ambitie voor een homegym maar zou deze apparaten zeker bij jullie halen als ik wel zou gaan voor een homegym.
Altijd leuk om te horen! :flex:

Heel sicke uitbreiding voor een homegym.
Ja zeker, ik heb heel lang gewacht op voorraad maar die jammer arms kan je echt heel veel mee. Soms is het ff lastig zoeken naar de juiste stand, zeker in verhouding met de spotter arms. Even per oefening opschrijven ofzo denk ik :roflol:

Gister een Meadows-row achtige beweging ermee gedaan en ik denk dat ik m’n rug opnieuw heb ontmaagd. Ook geprobeerd een bankje ervoor te zetten om normale seated rows te doen en dat voelde ook zeer goed.

Bench en incline bench uiteraard gewoon superlekker, zeker omdat beide kanten afzonderlijk bewegen.

Ja zeker, ik heb heel lang gewacht op voorraad maar die jammer arms kan je echt heel veel mee. Soms is het ff lastig zoeken naar de juiste stand, zeker in verhouding met de spotter arms. Even per oefening opschrijven ofzo denk ik :roflol:

Gister een Meadows-row achtige beweging ermee gedaan en ik denk dat ik m’n rug opnieuw heb ontmaagd. Ook geprobeerd een bankje ervoor te zetten om normale seated rows te doen en dat voelde ook zeer goed.

Bench en incline bench uiteraard gewoon superlekker, zeker omdat beide kanten afzonderlijk bewegen.
Op de foto te zien kun je ze in elk 'gaatje' van je rack verstellen toch?

Dus rows, allerlei incline/decline/flat/shoulder presses kun je doen? Lijkt me heel chill

Op de foto te zien kun je ze in elk 'gaatje' van je rack verstellen toch?

Dus rows, allerlei incline/decline/flat/shoulder presses kun je doen? Lijkt me heel chill
Yes 1 arm neemt 3 gaatjes in beslag. Afhankelijk van de gewenste beweging heb je spotter arms nodig waar ze op kunnen leunen.

Als je liggend wilt chest pressen heb je spotter arms nodig, als je seated chest press wilt doen niet etc etc

Zie afbeelding:

Dag, is er al iets bekend over de levering van de ironmaster dumbells? Zie staan eind januari en dat is aangebroken.

Oh nee daar is nog niets van bekend dus dat moeten we maar eens aanpassen. Ik heb geen idee wanneer we daar weer een levering van mogen verwachten.

Voor wat het waard is: ik heb Ironmaster.nl een mailtje gestuurd en zij verwachten ze ergens in maart/april

Voor wat het waard is: ik heb Ironmaster.nl een mailtje gestuurd en zij verwachten ze ergens in maart/april
Nice dat ze een Nederlandse pagina hebben...vroegurrr☺ moest je ze uit Engeland halen haha...spreek ik over 8 a 9 jaar geleden

Ik kan dit onderschrijven. Heb zelf destijds een tweedehands barbarian plate loaded pull gekocht (voorloper van deze atx) en die is fijn.

De plateloaded atx legcurl en legextension combi heb ik ook staan en is een heerlijk apparaat!

Gewoon kwaliteit spul!

Heb vroeger een powertec rack gehaald. Tzt wil ik die wellicht switchen met een atx en dan ook die jammer arms....Lijkt me echt een flinke uitbreiding van je mogelijkheden .

Jaloers! Helaas passen ze niet op mijn oude HD2 power rack :(

Heb vroeger een powertec rack gehaald. Tzt wil ik die wellicht switchen met een atx en dan ook die jammer arms....Lijkt me echt een flinke uitbreiding van je mogelijkheden .
Jaloers! Helaas passen ze niet op mijn oude HD2 power rack :(

Ik liep vanmorgen even de gymkamer in (moest er langs). In m'n ooghoek zag ik m'n Jammer Arms hangen. Ik ging heel even wat dichter bij staan en ik raakte ze heel eventjes aan.

Toen kreeg ik zin in chest. Vanavond maar even doen :D :D :p:p

Over de Jammer Arms gesproken.. komt er een versie die binnen in het PRX-655 rack past? Ik ben nog aan het twijfelen of ik voor de PRX-655 ga of de PRX-755. En zou graag ook die Arms willen gebruiken en het past alleen binnen in het rack ivm de grote van de kamer.

Terug
Naar boven