XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

inderdaad...hoezo? Als je die dingen gewoon binnen gebruikt, en niet mee door het zand rolt...dan is dat toch niet nodig? Olie kan ik begrijpen na een bepaalde tijd..maar helemaal uit elkaar halen..
Om te beginnen heb ik zelf geen ervaring met het onderhouden van die dingen omdat ik voor de eerste keer men home gym samen stel.
Van de research die ik heb gedaan op youtube/forums zeggen sommige dat je het best een 3 in 1 olie kan gebruiken om er door te laten lopen.
Maar een hoop andere zeggen dan weer dat je het best een vet kan gebruiken waarvan wit lithium vaak vernoemt wordt (en daarvoor moet je die sleeves open halen en het oude vet verwijderen).
Wat ik nu ga doen aan de hand van deze uitleg is het gewoon is proberen met wat van die ATX olie. Dat is de simpelste manier + heb ik die toch nodig voor de buitenkant te beschermen.

Nu ben ik enkel nog aan het twijfelen of ik de ATX of ironsports curl bar zou nemen.

Bedankt voor je inzichten maar het toestel waar hierboven over wordt gesproken is compleet door onze ingenieur ontworpen, zoals bijna al onze toestellen, en is de eerste in zijn soort ;) Net zoals ons ATX Smith Cable Rack bijna 8 jaar geleden de eerste in zijn soort was. Nu zie je daar inderdaad heel veel kopieën van (waardoor jij in een ander topic ook dacht te weten dat dit een Chinees whitelabel product was).

Er zijn een aantal toestellen die wij inderdaad bijkopen maar 95% is volledig zelf ontwikkeld (inclusief ontwerppatenten). Je zult onze toestellen ook niet op Alibaba tegenkomen. Verder kleven er natuurlijk een heleboel nadelen aan kopen op Alibaba. Voor simpele en kleine producten misschien leuk maar met dit soort grotere en ingewikkelde toestellen zou ik toch twee keer nadenken. Als er dan een probleem is met het toestel ben je erg ver van huis (letterlijk).
Ok eigen ontwerp, goed bezig! Fitnessseller=ATX en ATX=Fitnesseller? Waar wordt het gemaakt?

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.363
Ok eigen ontwerp, goed bezig! Fitnessseller=ATX en ATX=Fitnesseller? Waar wordt het gemaakt?
Vrijwel alles wordt in onze fabriek in China gemaakt. De Rigs worden in Nederland gemaakt, evenals binnenkort een aantal racks. Die gaan we hier produceren vanwege de productievertragingen in China nu (maar die zullen daardoor wel wat duurder worden).

Laatst bewerkt:
Vrijwel alles wordt in onze fabriek in China gemaakt. De Rigs worden in Nederland gemaakt, evenals binnenkort een aantal racks. Die gaan we hier produceren vanwege de productievertragingen in China nu (maar die zullen daardoor wel wat duurder worden).
Aah jullie besteden de productie uit aan een fabriek in China, helder.

Aah jullie besteden de productie uit aan een fabriek in China, helder.
FS heeft een zeer goede service & beestige kwaliteit aan voordelige prijzen. Wat moet je meer.

Ik heb ondertussen al van enkele winkels besteld en Fitness Seller en Strenght Shop steken ver boven de andere bedrijven uit imo.

Vandaag de Safety Squat Bar ontvangen. Keurig verpakt trouwens en ziet er lekker solide uit.

Dit is wel een leuk filmpje wat er bij hoort:

Uit praktisch oogpunt bewaar ik mijn atx barbell staand, is dat schadelijk ivm smeerolie dat weg kan lopen? Of is dat verwaarloosbaar?

Uit praktisch oogpunt bewaar ik mijn atx barbell staand, is dat schadelijk ivm smeerolie dat weg kan lopen? Of is dat verwaarloosbaar?
Die van mij hangen zo al een 4 jaar in een zelfgemaakt rek en heb daar tot op heden nog niks van problemen mee gehad.
halterhouder.jpg

• #13.372
Als je de armen tegelijk gebruikt. Dan is de overbrenging 1:1 toch?
Ja dat klopt, maar dan verdeel je het gewicht wel over je beide armen dus trek je in feite alsnog 2:1. Tenzij je de armen van het toestel tegen elkaar aan plaatst en dan de twee kabels tegelijkertijd trekt met één arm, dan trek je wel 1:1 met die arm.

Dus als je side raises doet met één arm en je selecteert 10 kg, dan trek je in feite 5 kg (2:1). Net zoals in de sportschool bij de meeste cable crossovers. Wanneer je met die arm ook de andere kabel trekt (dus beide kabels tegelijk) dan trek je wel de volledige 10 kg (1:1).

En als je fly's doet met beide armen en je selecteert 10 kg, dan trek je wel de volledige 10 kg maar je verdeelt dat over beide armen dus dan heb je alsnog 5 kg per arm (2:1). Net zoals in de sportschool bij de meeste cable crossovers waar ook het gewicht van de stack gehalveerd wordt.

Moet die zending nog komen of heb ik het weer gemist?
Nee de kabelgrepen zijn al binnen en ook beschikbaar op de website. Ik weet niet hoeveel er nog over is van de levering. Overigens waren niet alle grepen binnengekomen (de zwarte ATX grepen bijvoorbeeld niet) maar wel een groot deel.

Nee dat kan normaal gesproken geen kwaad hoor, het smeermiddel in de lagers loopt niet zomaar eruit.

Enig idee wanneer de

ATX CALIBRATED STEEL PLATES​

weer komen?

Als ik een flat bench naast bankdrukken ook voor hip thrusts wil gebruiken, is de FBX-610 met die ene poot voor meer/minder/even stabiel als de FBX-510 voor hip thrusts? Het gaat dan vooral om naar achter schuiven.

• #13.376
Als ik een flat bench naast bankdrukken ook voor hip thrusts wil gebruiken, is de FBX-610 met die ene poot voor meer/minder/even stabiel als de FBX-510 voor hip thrusts? Het gaat dan vooral om naar achter schuiven.
Als je druk zet aan de kant van de enkele voet dan kan die misschien wat sneller verschuiven, vermoed ik... Maar ik weet niet of dat in de praktijk merkbaar is en ik kan het nu helaas niet uitproberen omdat we het bankje niet hier hebben staan.

Misschien kan een forumlid het voor je testen :)

Ik zou je de https://www.fitness-seller.nl/atx-flat-bench-fbx-630/ aanraden.

Ik merk heb zelf dat het erg fijn is de hoogte in te kunnen stellen voor de hipthrust of andere oefeningen. Soms is het bankje net wat te hoog en moet je met het gewicht er eerst op gaan liggen. Niet chill als je 100kg+ doet.

Ik zou graag de ATX bicep curl option willen bestellen maar zie het volgende staan bij de beschrijving
Let op: dit accessoire is enkel geschikt voor halterschijven met een diameter tot maximaal 35 cm

Mijn 10kg schijven hebben een diameter van 36 cm. Komt het echt zo precies op die 35 cm maximaal?

Mocht het met de 10 kg schijven niet lukken dan kan ik altijd nog de 5 kg schijven met een diameter van 27 cm gebruiken. Weet iemand of de curl met de hefarmen vergelijkbaar is met de zwaarte van dumbell curls?

Mocht het met de 10 kg schijven niet lukken dan kan ik altijd nog de 5 kg schijven met een diameter van 27 cm gebruiken. Weet iemand of de curl met de hefarmen vergelijkbaar is met de zwaarte van dumbell curls?
Moet lukken, 20kg schijven passen ook prima.

Terug
Naar boven