MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Om m'n home workouts wat stiller te maken (zit op het 2e verdiep) had ik gedacht aan enerzijds de deadlift deadener, anderzijds de soft drop blocks. Welke geven de beste geluids & trillingsreductie? Het lijkt de dat de drop blocks efficiënter zullen zijn maar deze zijn precies hoger waardoor je geen full range of motion hebt voor bv. deadlifts of barbell rows.

Gebruikservaringen much appreciated!
Ik heb de deadlift deadeners en deze dempen merkbaar maar maken het zeker niet “geluidsarm”. Ze zijn naar mijn mening bijkomend wel heel fijn om steeds een goede startpositie te hebben bij deadlift bij meerdere reps. Ik heb ze best vaak gebruikt en ze zien er nog steeds nieuw uit, dus degelijk zijn ze ook.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.542
Ik heb de deadlift deadeners en deze dempen merkbaar maar maken het zeker niet “geluidsarm”. Ze zijn naar mijn mening bijkomend wel heel fijn om steeds een goede startpositie te hebben bij deadlift bij meerdere reps. Ik heb ze best vaak gebruikt en ze zien er nog steeds nieuw uit, dus degelijk zijn ze ook.
Het is inderdaad in eerste instantie bedoeld als hulpmiddel voor je techniek en om de gewichten op te vangen. Dat geluiden en trillingen enigszins worden gedempt is een bijkomend voordeel maar zeker niet het belangrijkste kenmerk van de Deadlift Deadeners. Voor geluiddemping bestaan er betere oplossingen zoals de Drop Blocks.

De Deadlift Deadener zijn nog vrij hard dus hoewel deze de zware gewichten goed dempen en dus je trainingsmateriaal beschermen, zijn ze niet de allerbeste optie wanneer het gaat om het verminderen van geluiden en trillingen. Dit wordt wel iets gedempt maar verwacht niet dat het geruisloos wordt, dan heb je een zachtere en dikkere oplossing nodig zoals inderdaad de Drop Blocks die jij noemt. Het hoogteverschil kun je oplossen door zelf op een verhoging te gaan staan (een houten plaat bijvoorbeeld).
Hoe verhouden de ATX afwerpmatten zich tot deze twee? En is er al iets bekend over wanneer deze binnen komen?

• #13.544
Hoe verhouden de ATX afwerpmatten zich tot deze twee? En is er al iets bekend over wanneer deze binnen komen?
Die zijn zelfs nog harder. Het doel van dit soort matten is met name het opvangen van zware gewichten om zo het trainingsmateriaal en de vloer te beschermen. Geluiden worden uiteraard ook gedempt door het rubber maar bij zulke harde rubber worden er altijd nog veel trillingen doorgegeven aan de ondervloer, dus op dat vlak zul je er niet heel veel mee opschieten. Zoals gezegd in een vorige bericht heb je voor het volledig dempen van trillingen een zachte mat nodig, zoals de Drop Blocks.

Er is helaas nog geen levertijd bekend van de ATX Afwerpmatten.

Enige indicatie over de beschikbaarheid van de ATX jammer arms?

Wanneer komen deze weer, kan ik er een paar reserveren?
  • 0,5 kg ATX Gietijzeren 2-Grip Halterschijf 50 mm
  • 1,25 kg ATX Gietijzeren 2-Grip Halterschijf 50 mm

• #13.548
Wanneer komen deze weer, kan ik er een paar reserveren?
  • 0,5 kg ATX Gietijzeren 2-Grip Halterschijf 50 mm
  • 1,25 kg ATX Gietijzeren 2-Grip Halterschijf 50 mm
Nog geen levertijd bekend, dus verwacht ze nog niet op korte termijn. Reserveren is niet mogelijk (en ook niet nodig voor deze halterschijven, je kunt je gewoon op de productpagina aanmelden om bericht te krijgen zodra ze weer leverbaar zijn).

Is er al meer bekend wanneer de atx cable pull station cps-600 trrugkomen? Komt due uberhaubt nog wel terug?

• #13.550
Is er al meer bekend wanneer de atx cable pull station cps-600 trrugkomen? Komt due uberhaubt nog wel terug?
Nee er is helaas nog geen concrete levertijd bekend. Zoals het nu uitziet is de productie in augustus of september klaar dus ik verwacht leverbaar in oktober ofzo.

Dit toestel is pas nieuw en blijft voorlopig natuurlijk gewoon in ons assortiment. Als dat niet het geval is dan vermelden wij op de productpagina dat het product niet meer leverbaar is.

Enig idee wanneer de multi grip barbell terug binnen komt?

Krijgen jullie ook ooit een 30 mm loading pin in jullie assortiment? Ik zie alleen de olympische op de site.

• #13.554
Krijgen jullie ook ooit een 30 mm loading pin in jullie assortiment? Ik zie alleen de olympische op de site.
Nee daar zijn geen plannen voor. Maar het zou niet heel lastig of duur moeten zijn om zoiets zelf ergens te laten maken, mocht je deze nergens kunnen vinden.

Volgens fitness seller zijn deze

NUOBELL ADJUSTABLE DUMBBELLS 2 - 32 KG bijna binnen ??​

Zijn de nieuwe cable attachment stangen uit het assortiment van ATX? Die soort van Prime namaak. En indien ze niet meer lerervaar zijn. Enige ideee waar ze wel te krijgen zijn voor een normale prijs? Prime zelf is me echt te duur.

Laatst bewerkt:
  • #13.557
Zijn de nieuwe cable attachment stangen uit het assortiment van ATX? Die soort van Prime namaak. En indien ze niet meer lerervaar zijn. Enige ideee waar ze wel te krijgen zijn voor een normale prijs? Prime zelf is me echt te duur.
Ja deze zijn weer uit productie gehaald, helaas zijn deze dus nergens meer verkrijgbaar. Dan zul je toch de originele Prime accessoires moeten bestellen in de USA of een ander alternatief zoeken.

Terug
Naar boven