Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Heb de ATX 700 serie powerrack besteld uiteindelijk icm met de compact monolift en nog wat ander spul. Ziet er net allemaal veel netter uit dan de Barbarian cage uit 2012-13 al is die wel iets robuuster maarja de ATX powerrack is ook gewoon super stevig. De 800 serie was me iets te prijzig en past helaas niet in de kelder (220cm hoog maar :p).

De flipdown spotters zijn wel erg super handig in gebruik vergeleken met die pin-pipe safeties daar moest ik altijd gehoorbescherming bij op doen :).

Nu nog effe wachten totdat wat halterstangen/schijven op voorraad komen.
Mooie upgrade na zo’n lange tijd! :cool:
 
Enig idee wanneer deze of iets soortgelijks weer op voorraad is? Zoek opbergruimte voor m’n schijven maar de ruimte is beperkt dus aan de muur zou top zijn.

 
Mooie upgrade na zo’n lange tijd! :cool:

Vandaag eens getest, die compact monolift is echt super handig als je alleen doet bankdrukken, hoef je de schouders niet extra te belasten. Aanrader.

Zou ATX ook nog werken aan een Hip thruster bench voor de ATX rigs voor extra ruimte besparing? Die zag ik bij een niet nader te noemen concurrent ook in hun assortiment staan, lijkt me best wel handig om te hebben.
 
Enig idee wanneer deze of iets soortgelijks weer op voorraad is? Zoek opbergruimte voor m’n schijven maar de ruimte is beperkt dus aan de muur zou top zijn.

Zou dit iets kunnen zijn voor je, de onderste van de post van RiPo ?
Wegens aanschaf van mn ATX Hack Squat/Leg Press is mijn squat/calf block overbodig geworden en gaat deze de verkoop in. Vorig jaar september aangeschaft.
ATX Squat/Calf Block
€ 125,00

En wegens een wat impulsieve actie ook mn recent gekochte ATX Weight Plate Tree in de verkoop 😅

ATX Weight Plate Tree
€ 279,00
 
Wat voor praktische verschillen zitten er eigenlijk tussen de atx premium bumper plates en de atx urethane bumper plates? Op basis waarvan zou je tussen die 2 opties kunnen kiezen?
 
Wat voor praktische verschillen zitten er eigenlijk tussen de atx premium bumper plates en de atx urethane bumper plates? Op basis waarvan zou je tussen die 2 opties kunnen kiezen?
De boring scheelt 0,1 mm en van de premium versie is er geen 5kg plate.
 
Laatst bewerkt:
De schijfdikte verschilt ook wat, maar beiden zullen we goed genoeg voor me zijn. Geen idee wat het materiaal aan verschil maakt bij het alledaags gebruik van een stapel 20/25kg schijven.
 
massief rubber is betere kwaliteit dan Polyurethane.
 
Mbx-660 net binnen en in elkaar gezet, wat een bench zeg. Voelt meer solide aan dan in menig commerciële gym!

Vond het wel wat verwarrend dat hij al in elkaar zat tot stap 3.5 ofzo, maar dat kan ook gekomen zijn omdat ik nog niet helemaal wakker was…
 
Enig idee wanneer deze of iets soortgelijks weer op voorraad is? Zoek opbergruimte voor m’n schijven maar de ruimte is beperkt dus aan de muur zou top zijn.

Voor het laatste binnengekomen in februari. De komende maanden zal hiervan nog niets binnenkomen helaas (nog niet eens in de fabriek in productie op dit moment).

Vandaag eens getest, die compact monolift is echt super handig als je alleen doet bankdrukken, hoef je de schouders niet extra te belasten. Aanrader.

Zou ATX ook nog werken aan een Hip thruster bench voor de ATX rigs voor extra ruimte besparing? Die zag ik bij een niet nader te noemen concurrent ook in hun assortiment staan, lijkt me best wel handig om te hebben.
Mooi dat de compact monolift goed bevalt! Laat gerust een review achter op onze website (krijg je vanzelf nog een mailtje van) ;)

We zullen binnenkort (hopelijk juli of augustus) een heel handig Hip Thrust accessoire introduceren :cool:

Wat voor praktische verschillen zitten er eigenlijk tussen de atx premium bumper plates en de atx urethane bumper plates? Op basis waarvan zou je tussen die 2 opties kunnen kiezen?
Urethaan is volledig geurloos en een stuk mooier/gedetailleerder qua afwerking dan rubber. Over het algemeen ook sterker/duurzamer. De premium bumpers zijn echter wel gemaakt van zeer hoogwaardig rubber, dus kwalitatief gezien zijn ze redelijk vergelijkbaar met elkaar. Urethaan heeft dan met name de praktische voordelen die ik zojuist benoemde. De premium bumpers zijn daarentegen wat secuurder (qua boring en gewicht) en vooral gericht op competitief gebruik.

Mbx-660 net binnen en in elkaar gezet, wat een bench zeg. Voelt meer solide aan dan in menig commerciële gym!

Vond het wel wat verwarrend dat hij al in elkaar zat tot stap 3.5 ofzo, maar dat kan ook gekomen zijn omdat ik nog niet helemaal wakker was…
Veel van onze benches worden inderdaad al voor een groot deel voorgemonteerd geleverd. Je hoeft dan enkel nog de poten en kussens te bevestigen, dus meestal is de montage snel klaar :)

Fijn dat het bankje zo goed bevalt!
 
Laatst bewerkt:
Urethaan is volledig geurloos en een stuk mooier/gedetailleerder qua afwerking dan rubber. Over het algemeen ook sterker/duurzamer. De premium bumpers zijn echter wel gemaakt van zeer hoogwaardig rubber, dus kwalitatief gezien zijn ze redelijk vergelijkbaar met elkaar. Urethaan heeft dan met name de praktische voordelen die ik zojuist benoemde. De premium bumpers zijn daarentegen wat secuurder (qua boring en gewicht) en vooral gericht op competitief gebruik.
Thanks, o.b.v. dit en wat ik kon vinden is urethaan inderdaad gewoon een mooie optie zeker voor de prijs. Klopt het trouwens dat die van ATX eigenlijk dezelfde urethane bumpers zijn als die Rogue aanbied?
 
Thanks, o.b.v. dit en wat ik kon vinden is urethaan inderdaad gewoon een mooie optie zeker voor de prijs. Klopt het trouwens dat die van ATX eigenlijk dezelfde urethane bumpers zijn als die Rogue aanbied?
Ik heb geen idee of dit dezelfde zijn. Ze kunnen best uit dezelfde fabriek komen maar het kan ook een hele andere fabriek zijn…
 
Een vraagje over de Nuobells, als het goed is weegt elke schijf 2kg, als je per 2kg kan verzwaren zijn de dumbells dus niet altijd evenredig beladen. Op zich geen probleem, maar ik zou het wel willen weten.
 
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil een nieuwe barbell maar er zijn zoveel verschillende. Veel zonder center knurl maar is dit fijn met squaten? Ik vind het nu juist wel fijn dat hij “vast” ligt in m’n nek.
Gebruik is Squat, deadlift, Presses en rows.
 
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil een nieuwe barbell maar er zijn zoveel verschillende. Veel zonder center knurl maar is dit fijn met squaten? Ik vind het nu juist wel fijn dat hij “vast” ligt in m’n nek.
Gebruik is Squat, deadlift, Presses en rows.

Naar mijn mening, afhankelijk van je budget natuurlijk, zou ik kiezen voor de ATX competition powerlifting bar of de ram bar 2.0.
Laat je budget een nog grotere uitgave toe zou je kunnen wachten op de nieuwe barbells die eraan komen enkel kan de Fitness Seller je daar meer over vertellen.
Zelf de competition powerlifting bar naar volle tevredenheid in bezit (toen ik hem kocht was de ram bar 2.0 nog niet in de handel).
 
Een vraagje over de Nuobells, als het goed is weegt elke schijf 2kg, als je per 2kg kan verzwaren zijn de dumbells dus niet altijd evenredig beladen. Op zich geen probleem, maar ik zou het wel willen weten.
Nee hoor, beide uiteinden van de Nuobells zijn altijd in balans. De eerste twee (halfronde) gewichten wegen 1 kg per stuk en afhankelijk van het gewicht dat je kiest worden die wel of niet meegeladen. Op sommige van onze productfoto’s zie je dat die halfronde gewichten soms achterblijven in de standaard.

Dus in principe laad je de gewichten als volgt:
  • 2 kg
  • 4 kg
  • 4 kg + 2 kg
  • 8 kg
  • 8 kg + 2 kg
  • 12 kg
  • 12 kg + 2 kg
  • etc…

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil een nieuwe barbell maar er zijn zoveel verschillende. Veel zonder center knurl maar is dit fijn met squaten? Ik vind het nu juist wel fijn dat hij “vast” ligt in m’n nek.
Gebruik is Squat, deadlift, Presses en rows.

Lees onderstaande blog artikel eens door, ik denk dat je dan wel een keuze kunt maken :) Lees vervolgens ook nog de reviews van de barbells waar je op uitkomt.

Wel of geen center knurl is persoonlijk. Als je zwaarder begint te liften zou ik altijd kiezen voor center knurl omdat dat absoluut helpt om de halterstang op zijn plek te houden wanneer deze in je nek ligt. Je wil niet dat een zware halterstang tijden je lift begint weg te rollen of schuiven.

 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, beide uiteinden van de Nuobells zijn altijd in balans. De eerste twee (halfronde) gewichten wegen 1 kg per stuk en afhankelijk van het gewicht dat je kiest worden die wel of niet meegeladen.

Dus in principe laad je de gewichten als volgt:

2 kg / 4 kg / 4 kg + 2 kg / 8 kg / 8 kg + 2 kg / 12 kg / etc…
Is dat uniek voor de ATX Nuobells? Andere aanbieders die ik gevonden heb gaan namelijk per 4kg, die zijn dan ook wel wat goedkoper.
 
Is dat uniek voor de ATX Nuobells? Andere aanbieders die ik gevonden heb gaan namelijk per 4kg, die zijn dan ook wel wat goedkoper.
Nee, alle originele Nuobells hebben 2 kg stappen, waaronder onze ATX uitvoering. Goedkope namaak producten hebben inderdaad meestal grotere 4 kg stappen.

De allereerste Nuobells (genaamd Flexbells) van enkele jaren geleden hadden wel nog 4 kg stappen. Daar zijn de meeste namaak modellen waarschijnlijk nog op gebaseerd. Maar er zullen tegenwoordig vast ook al namaak modellen worden gemaakt die ook de 2 kg functionaliteit gekopieerd hebben. Pas daar wel mee op, want de kwaliteit en afwerking zijn natuurlijk niet altijd even hoogwaardig als het origineel.

Bovendien pakt Nüo de verkopers van de namaak modellen hard aan, dus je zult dan geen garantie of toegang tot reserveonderdelen meer hebben wanneer die bedrijven moeten opdoeken of het namaak product niet meer mogen aanbieden.

Als je goedkope namaak spot dan mag je dat altijd (via e-mail) melden aan onze klantenservice ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee, alle originele Nuobells hebben 2 kg stappen, waaronder onze ATX uitvoering. Goedkope namaak producten hebben inderdaad meestal grotere 4 kg stappen.

De allereerste Nuobells (genaamd Flexbells) van enkele jaren geleden hadden wel nog 4 kg stappen. Daar zijn de meeste namaak modellen waarschijnlijk nog op gebaseerd. Maar er zullen tegenwoordig vast ook al namaak modellen worden gemaakt die ook de 2 kg functionaliteit gekopieerd hebben. Pas daar wel mee op, want de kwaliteit en afwerking zijn natuurlijk niet altijd even hoogwaardig als het origineel.

Bovendien pakt Nüo de verkopers van de namaak modellen hard aan, dus je zult dan geen garantie of toegang tot reserveonderdelen meer hebben wanneer die bedrijven moeten opdoeken of het namaak product niet meer mogen aanbieden.

Als je goedkope namaak spot dan mag je dat altijd (via e-mail) melden aan onze klantenservice ;)
Als ik de 2-32kg versie wil hebben, moet ik er dan snel bij zijn met de pre-order, of komen er ruim meer binnen dan nu al gereserveerd?
 
Back
Naar boven