Laat ik voorop stellen dat ik ook een voorstander was voor het aanbrengen van gaten aan de achterzijde. Misschien doen we het alsnog, maar ik zou er niet van uitgaan. We hebben het daar over gehad en het aanbrengen van extra gaten aan de achterzijde van het frame brengt ook weer extra kosten met zich mee. En als die extra gaten voor 9 van de 10 klanten niet nodig zijn dan laten we ze liever weg, want elke euro die we besparen aan kosten scheelt namelijk ook weer in de verkoopprijs. De nieuwe accessoires worden namelijk al wat duurder (zo zal de premium Leg Lift Option bijvoorbeeld ook PU schuimrollen hebben en dat loopt ook flink in de kosten). De meeste mensen die een bankje bezitten dat geschikt is voor accessoires, zullen hun gewenste accessoires waarschijnlijk toch ook al gekocht hebben.
Verder zijn deze accessoires al meer dan 12 jaar compatibel met onze bankjes (vanuit de Barbarian Line tijd nog) en dat kunnen we niet eeuwig volhouden als we ook willen blijven ontwikkelen. In plaats van de nieuwe bankjes dus alweer rondom de oude accessoire te ontwikkelen, hebben we dit keer besloten om dat los te laten.
Het is dus zeker geen kwestie van marketing. Ik ga er namelijk niet van uit dat klanten massaal een compleet nieuw bankje kopen alleen omdat de nieuwe Leg Lift Option twee extra verstelposities heeft of net wat wat mooier uitziet

En voor de die-hards die dat wel tof vinden denk ik dat de nieuwe bankjes meer een reden zijn om te upgraden dan de nieuwe accessoires