AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.941
Ik zag zojuist dat er een nieuw opbergsysteem voor plates aan zit te komen.

Is er iets bekend of er ook andere type opbergrekken komen van ATX? Ik zou zoiets graag willen hebben:
Modulaire storage zal zoals eerder aangegeven pas volgend jaar ergens worden vernieuwd/opgepakt.

We lanceren het hele jaar door nieuwe producten of nieuwe versies van producten, toevallig waren het nu de bankjes (die al enkele jaren geen updates meer hebben gehad) dus dat valt wat meer op dan een random krachttoestel. Maar onze ingenieurs zijn natuurlijk continu bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten en upgrades etc. Deze nieuwe bankjes werden enkele maanden geleden al ontwikkeld (en zijn nu in productie) en er wordt inmiddels alweer gewerkt aan andere producten.

Er zijn op korte termijn geen updates van power racks gepland. Sommige power racks zullen uiteindelijk wel een update krijgen (misschien tegen het einde van het jaar of in de loop van volgend jaar) maar hoe dat precies wordt vormgegeven weten we nog niet. De 800 serie zal wel gaan verdwijnen en er zal dan wat meer focus komen op de 700 serie.
Uit interesse, waarom gaat de 800 serie verdwijnen?

• Like
Waarderingen: p.b.
  • #14.943
Uit interesse, waarom gaat de 800 serie verdwijnen?
De 800 serie racks zijn altijd de duurste racks geweest en hoewel daar nooit super veel vraag naar was, is die vraag de afgelopen jaren alleen maar kleiner geworden. Er is nu nog maar weinig vraag naar de 800 serie racks. En aangezien de 800 serie racks met 80 x 80 mm staanders redelijk overkill zijn en de 700 serie racks prima volstaan voor alle toepassingen, is de keuze gemaakt voor de 700 serie. De 700 serie zal volgend jaar wat upgrades krijgen en de nieuwe top-lijn worden :cool:

Laatst bewerkt:
Aha, alhoewel 80*80 wel toffer oogt natuurlijk (voldoet 70*70 eigenlijk altijd).

• #14.945
Aha, alhoewel 80*80 wel toffer oogt natuurlijk (voldoet 70*70 eigenlijk altijd).
Als je ze naast elkaar zet misschien, maar zo op zichzelf staand vind ik 70 x 70 mm net zo'n stevige uitstraling hebben. En zelfs 60 x 60 mm heeft een prima uitstraling (lekker slank), zeker met 3 mm dikke staanders.

Vergeet niet dat je met 80 x 80 mm staanders ook weer net wat minder ruimte binnenin het rack hebt. Bigger is not always better (sorry René @XXL Nutrition ;))

Als je ze naast elkaar zet misschien, maar zo op zichzelf staand vind ik 70 x 70 mm net zo'n stevige uitstraling hebben. En zelfs 60 x 60 mm heeft een prima uitstraling (lekker slank), zeker met 3 mm dikke staanders.

Vergeet niet dat je met 80 x 80 mm staanders ook weer net wat minder ruimte binnenin het rack hebt. Bigger is not always better (sorry René @XXL Nutrition ;))
haha!

@Fitness Seller heb je toevallig een idee wanneer jullie de nieuwe standaard 50mm Multigrip bar binnen krijgen? (Of toevallig nog een oude die voor mega fitness shop prijzen weg mag🙈)

Is het al bekend vanaf wanneer de MBX-520-II beschikbaar is?

Ik ga vanuit vanaf 2024 gezien er in oktober nog een vracht van de huidige serie binnen komt?
En hoe zit t met die nieuwe accessoires? Ik doel met name op de verlengde hoofdsteun, ab crunch en pec fly.
En die ab crunch, kan die op beide adapters, voor en achter dus?

Ik ga vanuit vanaf 2024 gezien er in oktober nog een vracht van de huidige serie binnen komt?
En hoe zit t met die nieuwe accessoires? Ik doel met name op de verlengde hoofdsteun, ab crunch en pec fly.
En die ab crunch, kan die op beide adapters, voor en achter dus?

Bij de buren waren ze te koop. Vandaag uitverkocht dus baal nu stiekem wel een beetje dat ik hem niet heb gekocht als 't nog zo lang duurt.

Bij mfs zijn ze lang niet allemaal nog volgens de website. Zelfs alle nieuwe accessoires staan er nog niet eens op..

Laat ik voorop stellen dat ik ook een voorstander was voor het aanbrengen van gaten aan de achterzijde. Misschien doen we het alsnog, maar ik zou er niet van uitgaan. We hebben het daar over gehad en het aanbrengen van extra gaten aan de achterzijde van het frame brengt ook weer extra kosten met zich mee. En als die extra gaten voor 9 van de 10 klanten niet nodig zijn dan laten we ze liever weg, want elke euro die we besparen aan kosten scheelt namelijk ook weer in de verkoopprijs. De nieuwe accessoires worden namelijk al wat duurder (zo zal de premium Leg Lift Option bijvoorbeeld ook PU schuimrollen hebben en dat loopt ook flink in de kosten). De meeste mensen die een bankje bezitten dat geschikt is voor accessoires, zullen hun gewenste accessoires waarschijnlijk toch ook al gekocht hebben.

Verder zijn deze accessoires al meer dan 12 jaar compatibel met onze bankjes (vanuit de Barbarian Line tijd nog) en dat kunnen we niet eeuwig volhouden als we ook willen blijven ontwikkelen. In plaats van de nieuwe bankjes dus alweer rondom de oude accessoire te ontwikkelen, hebben we dit keer besloten om dat los te laten.

Het is dus zeker geen kwestie van marketing. Ik ga er namelijk niet van uit dat klanten massaal een compleet nieuw bankje kopen alleen omdat de nieuwe Leg Lift Option twee extra verstelposities heeft of net wat wat mooier uitziet :o En voor de die-hards die dat wel tof vinden denk ik dat de nieuwe bankjes meer een reden zijn om te upgraden dan de nieuwe accessoires :cool:

Ik snap wat je bedoeld. Echter zou er ook beredeneerd kunnen worden dat jullie al 12 jaar lang bankjes verkopen, dus dat betekent dat er heel veel bankjes in omloop zijn die door het maken van een paar extra gaatjes nu ook de optie krijgen voor nieuwe accessoires. Wat ook weer potentiële klanten meebrengt, tevens krijg je ook goodwill van de eigenaren van bestaande bankjes. Ik kan natuurlijk niet inzien hoe duur die paar extra gaatjes zouden kosten, maar als leek lijkt mij dat niet heel veel, maar ik kan er natuurlijk totaal naast zitten. Zelf heb ik de leglift al, maar heb ik pas 1 jaar geleden geleden een MBX-660 gekocht en zou ik wel graag een pec fly en bicep curl erbij willen. Verdwijnt de oudere bicep curl binnenkort uit het assortiment?

Eens. Ik ga m'n huidige bankje niet upgraden, maar de nieuwe leg lift zou ik bvb sterk overwegen als hij compatibel is met mn huidige bench

Ach, zelf even een accuboormachine pakken en de juiste maat boor en de bestaande gaten doorboren en klaar. Volgens mij is de staaldikte van de accessoires maar 2mm dus met een goede boor ben je daar zo doorheen.

Misschien makkelijk praten vanaf mijn kant gezien ik (nog) geen ATX bankje heb als enige equipment haha.

Ach, zelf even een accuboormachine pakken en de juiste maat boor en de bestaande gaten doorboren en klaar. Volgens mij is de staaldikte van de accessoires maar 2mm dus met een goede boor ben je daar zo doorheen.

Misschien makkelijk praten vanaf mijn kant gezien ik (nog) geen ATX bankje heb als enige equipment haha.
Ik heb eens 2 extra gaten geboord in mijn atx rack. Ik kan je met zekerheid zeggen dat je dit niet met een accuboormachine gaat doen. Redelijk zware boormachine op kabel, nieuwe boren en het was best een aardige klus! Geen professioneel materaal wel en ook geen boren die 50euro/stuk kosten maar toch.

Ik heb eens 2 extra gaten geboord in mijn atx rack. Ik kan je met zekerheid zeggen dat je dit niet met een accuboormachine gaat doen. Redelijk zware boormachine op kabel, nieuwe boren en het was best een aardige klus! Geen professioneel materaal wel en ook geen boren die 50euro/stuk kosten maar toch.
Maar was dat 2mm of 3mm dik staal...
Heb namelijk m'n opbergrek waarvan de staanders 2mm wanddikte zijn wat extra gaten geboord en dat prima met m'n makita accuboormachine.
3mm lijkt niet veel verschil, maar dat is het wel.

Maar was dat 2mm of 3mm dik staal...
Heb namelijk m'n opbergrek waarvan de staanders 2mm wanddikte zijn wat extra gaten geboord en dat prima met m'n makita accuboormachine.
3mm lijkt niet veel verschil, maar dat is het wel.
3mm

• #14.960
Verdwijnt de oudere bicep curl binnenkort uit het assortiment?
Ja alle oude accessoires verdwijnen uit het assortiment zodra ze uitverkocht zijn. Sinds enkele weken worden namelijk enkel nog de nieuwe versies geproduceerd in de fabriek. We krijgen begin oktober nog één keer een levering van de huidige bankjes en de huidige accessoires binnen. Daarna zullen enkel nog de nieuwe versies binnenkomen.

Terug
Naar boven