XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.981
Waarom heeft ATX eigenlijk geen racks met 2 pulleys aan de voorkant t.b.v. bijvoorbeeld chest flys?
Zoals het ATX Smith Cable Rack bedoel je? Volgens mij was dat zelfs het eerste model of in ieder geval één van de eerste modellen die op zo’n manier zijn uitgewerkt (in 2014 uit mijn hoofd, destijds nog onder de Barbarian Line merknaam). Dat concept is de afgelopen jaren vele malen gekopieerd.

We hebben in ieder geval meerdere modellen Smith Cable Racks maar ook andere toestellen die vergelijkbaar zijn, zoals de Monster Gym, de GMX-2000 en de 800 serie racks waarop je optionele pulleys kunt bevestigen.

Volgend jaar komen er bovendien nog wat nieuwe modellen racks bij, met optionele pulleys aan de voorzijde.

• #14.982
Versie 2.0 van de ATX Warrior Multi Bench MBX-750 is nu ook verkrijgbaar :)

Zoals het ATX Smith Cable Rack bedoel je? Volgens mij was dat zelfs het eerste model of in ieder geval één van de eerste modellen die op zo’n manier zijn uitgewerkt (in 2014 uit mijn hoofd, destijds nog onder de Barbarian Line merknaam). Dat concept is de afgelopen jaren vele malen gekopieerd.

We hebben in ieder geval meerdere modellen Smith Cable Racks maar ook andere toestellen die vergelijkbaar zijn, zoals de Monster Gym, de GMX-2000 en de 800 serie racks waarop je optionele pulleys kunt bevestigen.

Volgend jaar komen er bovendien nog wat nieuwe modellen racks bij, met optionele pulleys aan de voorzijde.

Zullen dat racks uit de 600 of 700-reeks zijn?

• #14.984
Zullen dat racks uit de 600 of 700-reeks zijn?
De 700 serie krijgt volgend jaar een upgrade. Maar hoe het precies zit met accessoires (zoals pulleys) en de compatibiliteit met andere series is even afwachten, we zitten echt nog in de beginfase.

Het zou mooi zijn als ATX, net als alle grote Amerikaanse spelers, gewoon eens dezelfde maat gaten en posts aanhoudt zodat je gewoon onbeperkt mee kunt groeien met nieuwe innovaties.

Nou wil ik volgend jaar eigenlijk een nieuw rack, maar als bvb mijn peperdure weight stack lat pulley daar niet meer oppast en al mn attachments in een keer waardeloos zijn dan bedenk ik me nog wel een keer.

• #14.986
Het zou mooi zijn als ATX, net als alle grote Amerikaanse spelers, gewoon eens dezelfde maat gaten en posts aanhoudt zodat je gewoon onbeperkt mee kunt groeien met nieuwe innovaties.

Nou wil ik volgend jaar eigenlijk een nieuw rack, maar als bvb mijn peperdure weight stack lat pulley daar niet meer oppast en al mn attachments in een keer waardeloos zijn dan bedenk ik me nog wel een keer.
Hoe bedoel je dat precies? Een groot deel van onze accessoires is compatibel met alle rack series. Dat we verschillende series voeren is in de Verenigde Staten niet anders. Daar kun je ook kiezen uit 3x3 inch of 2x3 uprights met 1 inch gaten of met 5/8" gaten. De accessoires en toebehoren daarvan zijn meestal ook niet onderling uitwisselbaar, bij ons voor een groot deel wél.

Dat uitbreidingen zoals een lat pulley misschien niet meer zullen passen op nieuwe modellen racks is natuurlijk echter een ander verhaal. Als we steeds backward-compatibility moeten behouden voor dat soort uitbreidingen dan staat dat ontwikkeling in de weg (je ziet dat juist in de Verenigde Staten bij de mega onhandige kabel uitbreidingen die ze daar maken, omdat ze deze achteraf willen toevoegen aan al hun verschillende bestaande racks, terwijl deze bij ons overal netjes geïntegreerd zijn). Als jouw oude pulley nog moet passen op een nieuwe model rack, dan kan er dus ook niet heel veel veranderen aan dat nieuwe model rack want de hoogte en positie van de dwarsbalken mag dan bijvoorbeeld al niet veranderen. Dat hebben we bij de overgang van MegaTec en Barbarian Line wel zo gedaan, dus de pulley-uitbreidingen van de power racks en half racks sinds 2014 (MegaTec) en 2015 (Barbarian Line) zijn compatibel geweest met alle racks van toen tot nu in 2023. Uiteraard zullen we ook in 2024 met de nieuwe modellen proberen om zoveel mogelijk compatibel te houden, maar na 9 jaar compatibiliteit vind ik het niet erg als we dat zouden loslaten. Dan kan onze ingenieur weer vrijuit ontwikkelen, zonder rekening te hoeven houden met racks en uitbreidingen van jaren geleden. Die boodschap heeft hij ook meegekregen, dus we zullen zien wat eruit komt :cool:

Overigens verandert er niets aan de afmetingen van de staanders of de gaten, als je daar bang voor bent. Dus accessoires blijven gelijk.

Toch maar eens wat weerstandsbanden besteld voor bij o.a. machinale oefeningen als de hack squat / leg press en eens proberen of ik wat kan maken met de leg curl / leg extention.
Gaat de leg curl / leg extention ook nog een update krijgen volgend jaar?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een homegym met vrijwel alles equipment van ATX. Ik ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb de swissbar van ATX en zou ook graag de swissbar met "angled sleeves" willen aanschaffen. Ik heb deze bij onze oosterburen op de website gezien.
Opvallend is dat bij de officiële ATXdealer enkel de 30mm variant word aangeboden, terwijl een andere aanbieder deze ook als 50mm uitvoering te koop heeft.

Tevens zou deze enkel passen op racks met een breedte tot 124cm...dat zou betekenen dat ik deze barbell niet zou kunnen gebruiken bij mijn bankdrukbank van ATX 700 serie.
Waarom word daar geen rekening mee gehouden bij nieuwe producten, zodat ze ook passen op alle racks en drukbanken?

• #14.989
Toch maar eens wat weerstandsbanden besteld voor bij o.a. machinale oefeningen als de hack squat / leg press en eens proberen of ik wat kan maken met de leg curl / leg extention.
Daar hebben we het de afgelopen twee jaar al vaker concreet over gehad maar daar is de ingenieur nog altijd niet aan toegekomen 😅 Er zal voor dit toestel dus zeker weten nog een update komen maar wanneer durf ik nog niet te zeggen. De kans dat dit in de loop van volgend jaar zal zijn acht ik wel groot, tenzij er weer andere grote projecten tussen komen. Misschien tegen de zomer.

Hoi,

Ik heb een homegym met vrijwel alles equipment van ATX. Ik ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb de swissbar van ATX en zou ook graag de swissbar met "angled sleeves" willen aanschaffen. Ik heb deze bij onze oosterburen op de website gezien.
Opvallend is dat bij de officiële ATXdealer enkel de 30mm variant word aangeboden, terwijl een andere aanbieder deze ook als 50mm uitvoering te koop heeft.

Tevens zou deze enkel passen op racks met een breedte tot 124cm...dat zou betekenen dat ik deze barbell niet zou kunnen gebruiken bij mijn bankdrukbank van ATX 700 serie.
Waarom word daar geen rekening mee gehouden bij nieuwe producten, zodat ze ook passen op alle racks en drukbanken?
Zodra wij een nieuw product binnen hebben zullen wij deze vanzelfsprekend ook aanbieden in onze webshop. De nieuwe swiss bars worden binnen een paar weken verwacht (de camber variant is overigens wel al binnen, al is die inmiddels ook weer uitverkocht). Het kan altijd voorkomen dat sommige dealers een product eerder krijgen dan anderen, zelfs eerder dan de officiële ATX stores. Het ligt er maar net aan wanneer er een container vanuit de fabriek vertrekt naar een bepaalde dealer en wanneer die aankomt. Zo zijn wij bijvoorbeeld de eerste die de nieuwe Safety Squat Bar aanbieden maar we hebben de nieuwe swiss bars nog niet binnen (behalve de eerder genoemde camber variant).

Verder wordt er bij deze specialty bars natuurlijk rekening mee gehouden dat deze op (de meeste van) onze racks zullen passen. De meeste racks zijn maximaal 123 cm breed dus dat past prima. Ik neem aan dat jij refereert naar de OBX-700, want ik zie dat die een breedte van 125 cm heeft en dat is iets breder dan gebruikelijk. De nieuwe specialty bars hebben een binnenmaat van 128 cm dus theoretisch zouden die nog wel passen in de OBX-700, al zal dit dan wel erg krap worden met weinig speling.

EDIT: heb je de breedte van jouw rack al eens opgemeten? Dus van de buitenkanten van de J-hooks. Is dat ook daadwerkelijk 125 cm? Want ik twijfel nu of die specificatie misschien onjuist is en het rack in werkelijkheid iets smaller is.

Laatst bewerkt:

Misschien heb je hier iets aan voor leg curls/extensions.

Heb zelf de volwaardige Leg Curl/ Leg Extention BCO-770 en de leg extention is uitstekend. De leg curl vind ik persoonlijk ook prima maar je moet opletten dat je niet te ver gaat curlen omdat je anders op het dode punt komt. Hierdoor heb je dus een kortere rom.
Een zittende leg curl/ leg extention zou denk ik beste zijn waarbij je dus de lever arm kunt verstellen zoals sommige merken al hebben.
Bijkomend voordeel is dat de rugleuning ook eenvoudig verstelbaar gemaakt kan worden voor verschillende gebruikers.
Nog mooier zou zijn als dat isolateral is, dus rechts en links afzonderlijk van elkaar bewegen.
En misschien mogelijkheid Om weerstandsbanden te kunnen gebruiken.

Daar hebben we het de afgelopen twee jaar al vaker concreet over gehad maar daar is de ingenieur nog altijd niet aan toegekomen 😅 Er zal voor dit toestel dus zeker weten nog een update komen maar wanneer durf ik nog niet te zeggen. De kans dat dit in de loop van volgend jaar zal zijn acht ik wel groot, tenzij er weer andere grote projecten tussen komen. Misschien tegen de zomer.

Zodra wij een nieuw product binnen hebben zullen wij deze vanzelfsprekend ook aanbieden in onze webshop. De nieuwe swiss bars worden binnen een paar weken verwacht (de camber variant is overigens wel al binnen, al is die inmiddels ook weer uitverkocht). Het kan altijd voorkomen dat sommige dealers een product eerder krijgen dan anderen, zelfs eerder dan de officiële ATX stores. Het ligt er maar net aan wanneer er een container vanuit de fabriek vertrekt naar een bepaalde dealer en wanneer die aankomt. Zo zijn wij bijvoorbeeld de eerste die de nieuwe Safety Squat Bar aanbieden maar we hebben de nieuwe swiss bars nog niet binnen (behalve de eerder genoemde camber variant).

Verder wordt er bij deze specialty bars natuurlijk rekening mee gehouden dat deze op (de meeste van) onze racks zullen passen. De meeste racks zijn maximaal 123 cm breed dus dat past prima. Ik neem aan dat jij refereert naar de OBX-700, want ik zie dat die een breedte van 125 cm heeft en dat is iets breder dan gebruikelijk. De nieuwe specialty bars hebben een binnenmaat van 128 cm dus theoretisch zouden die nog wel passen in de OBX-700, al zal dit dan wel erg krap worden met weinig speling.

EDIT: heb je de breedte van jouw rack al eens opgemeten? Dus van de buitenkanten van de J-hooks. Is dat ook daadwerkelijk 125 cm? Want ik twijfel nu of die specificatie misschien onjuist is en het rack in werkelijkheid iets smaller is.
Ik heb idd de OBX700...ik heb het nagemeten, buitenkanten J-hooks: 123cm.

De 700 serie krijgt volgend jaar een upgrade. Maar hoe het precies zit met accessoires (zoals pulleys) en de compatibiliteit met andere series is even afwachten, we zitten echt nog in de beginfase.
Benieuwd naar de updates. Paar vraagjes:
1. Rack attached cable cross: Zouden jullie z'n product in overweging nemen om te ontwikkelen? Staat zo iets op de planning? (Beetje zoals jullie met de 800 series hebben gedaan). Maar dit is wel super compacte oplossing.
1698742842638.png

2. Jammer arms: Er zijn 3 unieke functionaliteiten mogelijk: Zie video: Video link
2.1 De armen naar binnen en buiten verstellen (side-to-side) of naar binnen en buiten bewegen ?
2.2 De armen vast zetten en als "freemotion" functional trainer gebruiken in combinatie met een rack attached pulley. (door pulleys toe te voegen aan de armen, zie video)
2.3 De armen vrij laten bewegen en aansluiten op een rack attached pulley. Hierdoor heb je alle jammer arm oefeningen met cable weerstand (constant) ipv met (curved) gewichten.
Zouden jullie deze 3 functionaliteiten in overweging nemen bij een nieuwe versie van de jammer arms?

• #14.997
Benieuwd naar de updates. Paar vraagjes:
De dingen die je noemt zijn uiteraard niet nieuw voor ons. We kijken altijd naar interessante producten en nemen altijd allerlei ideeën mee als we nieuwe producten of updates ontwerpen. Maar vergis je niet in de prijzen en hoe weinig vraag er naar zulke producten is, vergeleken met de normale (goedkopere) opties. Het ziet er allemaal cool uit maar het is meestal alleen een handjevol klanten die daar echt veel geld aan willen uitgeven. We zullen zoals altijd dus zoeken naar een goede balans van functionaliteiten en prijs.

Zodra er informatie bekend is over de rack upgrades zullen we dat delen op socials en hier op het forum :thumb:

Laatst bewerkt:
@Fitness Seller hebben jullie met zijn allen aan de pre workout gezeten? Ik plaats een (kleine) bestelling en deze is 20 min later verzenden. Dat is wel overdreven hoor🫅🤣

• #14.999
De dingen die je noemt zijn uiteraard niet nieuw voor ons. We kijken altijd naar interessante producten en nemen altijd allerlei ideeën mee als we nieuwe producten of updates ontwerpen. Maar vergis je niet in de prijzen en hoe weinig vraag er naar zulke producten is, vergeleken met de normale (goedkopere) opties. Het ziet er allemaal cool uit maar het is meestal alleen een handjevol klanten die daar echt veel geld aan willen uitgeven. We zullen zoals altijd dus zoeken naar een goede balans van functionaliteiten en prijs.

Zodra er informatie bekend is over de rack upgrades zullen we dat delen op socials en hier op het forum :thumb:
Ik ben ook wel te vinden voor een update van de jammer arms.

Terug
Naar boven