XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Zou je het willen melden als die er weer zijn?

zijn die bedoeld voor 1-arm deadlifts of snatches? ik wil ook graag een grip in het midden. met de squat heb je daar toch geen last van als je een goeie arch hebt.

ook, had ik het goed begrepen dat er binnenkort een nieuwe olympische barbell komt voor de bumper plates? Die 700 kg belastbare bar hoor ik niet zulke goeie berichten over. de scheifen schijnen teveel te draaien en de dikte 31 is te dik. ik heb ook maar kleine handjes, dus dat is niks voor mij.

edit : die 700 kg barbell heeft wel een grip in het midden 515.

Laatst bewerkt:
Die heb ik, zonder grip in het midden :p en recent besteld nog maar. Draait inderdaad heel gemakkelijk, maar ik zie daar niet meteen een probleem in. De dikte voel je idd wel als je vergelijkt met een andere.

zijn die bedoeld voor 1-arm deadlifts of snatches? ik wil ook graag een grip in het midden. met de squat heb je daar toch geen last van als je een goeie arch hebt.

ook, had ik het goed begrepen dat er binnenkort een nieuwe olympische barbell komt voor de bumper plates? Die 700 kg belastbare bar hoor ik niet zulke goeie berichten over. de scheifen schijnen teveel te draaien en de dikte 31 is te dik. ik heb ook maar kleine handjes, dus dat is niks voor mij.

Draaiende sleeves zijn juist ideaal voor olympisch gewichtheffen. Als je moeilijke draaiende sleeves hebt verneuk je je polsen binnen de kortste keren.

Een arch kan je niet vasthouden tijdens squats, een rechte rug wel maar geen arch en dat is bovendien net zo slecht als je rug bollen; beter gewoon rechte rug tijdens squats houden. En ja, dat stukje grip in het midden maakt redelijk wat uit voor squats. Zeker met zo'n gladde chrome finish.
Het zorgt er dus voor dat de bar beter op je rug blijft liggen. Uit je post maak ik eerder op dat je bang bent dat het ongemakkelijk is..? Het is er speciaal voor squats.

dat wist ik niet, waarom verkoopt die maffe fitness-seller dan alleen gladde barbells?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.506
Die 700 kg belastbare bar hoor ik niet zulke goeie berichten over. de scheifen schijnen teveel te draaien en de dikte 31 is te dik. ik heb ook maar kleine handjes, dus dat is niks voor mij.
Vraag me af waar je dat dan hebt gehoord, de soepel draaiende sleeves zijn juist een groot pluspunt van de halterstang!

Op welke manier heb jij last van dat draaien?

ik heb hem nog niet gekocht. ik wacht op een duurdere 28 of 29 mm veerstaal.

Weer wat speelgoed bij jou besteld :)

Voor squats en 1-arm deadlifts.

FS heeft al vermeld dat die foto niet bij de stang hoorde die ze momenteel verkopen en dat de stang soms wel grip hebben in het midden. (verandering van leverancier)

Beste Fitness-Seller,

Ik heb een domme fout gemaakt in m'n order, ik heb 30mm korte halterstangen besteld, ik wilde eigenlijk die van 50mm maar ik kon ze niet vinden. Zit ik zojuist te kijken kom ik ze prompt tegen ( gewoon onder de 50mm sectie...doh )! Is er een mogelijkheid om m'n order nog te veranderen? Ik heb gister pas besteld, dus de order zal nog niet verzonden zijn, maar heb al wel betaald...

Hoop dat je me hiermee kunt helpen.

• #1.514
Beste Fitness-Seller,

Ik heb een domme fout gemaakt in m'n order, ik heb 30mm korte halterstangen besteld, ik wilde eigenlijk die van 50mm maar ik kon ze niet vinden. Zit ik zojuist te kijken kom ik ze prompt tegen ( gewoon onder de 50mm sectie...doh )! Is er een mogelijkheid om m'n order nog te veranderen? Ik heb gister pas besteld, dus de order zal nog niet verzonden zijn, maar heb al wel betaald...

Hoop dat je me hiermee kunt helpen.
Dat is geen probleem, bestellingen worden op zondag niet verwerkt en momenteel duurt het verwerken sowieso nog altijd langer. Stuur even een e-mail naar de klantenservice!

---------- Toegevoegd om 11:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:16 ----------

Weer een aantal nieuwe producten, waaronder de volgende nieuwe Barbarian Line toestellen:

De smith machine is zowel in het zilver als in het blauw beschikbaar, eens kijken of er voor die laatste kleur interesse is! :) Er zullen overigens nog mooiere en betere foto's voor dit toestel volgen :o

Dankjewel Fitness-Seller, email is verstuurd!

vrijdag me EZ bar (glad) binnen gekregen, erg netjes bedankt!:)

Net ff 50 kg extra schijven besteld (30 mm). Hoorde dat ze waarschijnlijk deze week nog verzonden worden :)

Een vraagje over de hex dumbbells, zijn deze ook apart bestelbaar? Dit bedoel ik dan vooral voor als ik bv een set bestel van 5-30kg en dan binnen een half jaar ofzo enkele bij wil hebben. van 32-40ofzo.

2de vraag, de gewone CHD dumbbells, hoe is de kwaliteit hier van? Vooral de rubberen dan, niet dat het rubber en direct af ligt?

• #1.519
Een vraagje over de hex dumbbells, zijn deze ook apart bestelbaar? Dit bedoel ik dan vooral voor als ik bv een set bestel van 5-30kg en dan binnen een half jaar ofzo enkele bij wil hebben. van 32-40ofzo.

2de vraag, de gewone CHD dumbbells, hoe is de kwaliteit hier van? Vooral de rubberen dan, niet dat het rubber en direct af ligt?
De hex dumbbells zijn niet los verkrijgbaar, enkel in de aangegeven sets.

Natuurlijk zijn de dumbbells van prima kwaliteit, hier twee reviews van klanten:
http://www.fitness-seller.nl/product_reviews_info.php?products_id=263&reviews_id=3
http://www.fitness-seller.nl/product_reviews_info.php?products_id=263&reviews_id=31

Ik zie de meerwaarde van de multi chin up bar eigenlijk niet. De oude zagen er ook veel robuuster uit. Ik denk dat het vooral vervelend is in circuit trainingen. Bijvoorbeeld als je achter elkaar pull ups wilt uitvoeren met verschillende grip variaties en dan de hendels moet verstellen. Ook lijkt het minder handig voor als je er twee of drie rubbere banden aan wilt knopen. Maar dit is natuurlijk persoonlijk. Gelukkig worden de oude modellen nog verkocht. De oog voor de bokszak is wel erg slim bedacht!

Veel ervaren krachtsporters zullen weten dat Smith Machines weinig toegevoegde waarde hebben. Maar er zal vast wel animo voor zijn bij de minder geïnformeerde sporters.

10 oefeningen voor op de smith machine:
http://www.tmuscle.com/free_online_...erformance_repair/10_uses_for_a_smith_machine

In een vorige post gaf je aan dat de Barbarian Wall Pulley geen katrollen heeft die meedraaien. Maar zou je er wel verschillende kabel oefeningen op kunnen doen zoals een single arm chest press, face pull of pull through? Is het misschien geen goed idee om een wall pulley te ontwerpen met dit apperaat als model: [Link niet meer beschikbaar] Deze is wel erg duur, omdat hij werkt met een luchtdruk systeem.

Terug
Naar boven