AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Vermoeden had ik al, leek inderdaad niet mogelijk om magisch een Smith Machine aan de FCR te plakken. Ik heb inderdaad beide apparaten bekeken en concessies zijn altijd nodig als budget en ruimte hun grenzen hebben. Ook de Monster 2.0 leek mij idd een goede optie, maar de lat pulldown en seated row optie zijn daarbij misschien weer minder fijn, die zijn bij de MCR-780 dan weer prachtig :). Enfin, bedankt voor de reactie. Weet ik genoeg en wacht ik de beschikbaarheid af!
Er zitten toch hele lange spotters bij die mcr-780? Dan kan je toch gewoon tot falen trainen?
Heb zelf de scr-760 staan waar dus een smith machine bij in zit en dacht die ook vaker te gebruiken maar uiteindelijk gebruik ik m alleen voor een vertical leg press.

Nee daar zijn we helaas nog totaal niet aan toegekomen, maar de ingenieur geeft aan dat hij daar binnenkort aan wil beginnen. Eerst zal de huidige leg curl/extension een update krijgen en dan komt er nog een seated variant. Maar of die met stackweight gaat zijn is nog niet 100% zeker.
In dat geval ga ik binnenkort eerst de Trinity Tower wel bestellen 😋
Zo te horen heb ik daarna nog tijd zat om een potje te sparen voor de nieuwe seated leg curl/extension. En hopelijk wel met een flinke gewichtstapel...🤞🏻

Er zitten toch hele lange spotters bij die mcr-780? Dan kan je toch gewoon tot falen trainen?
Heb zelf de scr-760 staan waar dus een smith machine bij in zit en dacht die ook vaker te gebruiken maar uiteindelijk gebruik ik m alleen voor een vertical leg press.
Thanks. Klopt, is dus ook geen ramp. Momenteel heb ik een rack dat al 4x verhuisd is en waarbij de safety bars met pijn en moeite te verstellen zijn, werkt alsnog maar is gewoon zoveel gedoe:treuren:. Die spotter arms zijn dan al een hele stap vooruit :).

Leg press was inderdaad wel iets waar ik aan dacht, maar denk inderdaad dat in algehele zin voor mij de MCR-780 de beste keus zal zijn. Uiteindelijk biedt een smith machine verder niet heel veel unieke mogelijkheden, wilde het gewoon 100% zeker weten. Even alles opmeten en afwachten tot hij uit is, is mijn home gym eindelijk een keer klaar :cool:!

Staat een chest supported t bar row soms op de planning?

• Like
Waarderingen: RiPo
  • Topic Starter Topic Starter
  • #15.285
Staat een chest supported t bar row soms op de planning?
Nee. We hebben wel het ATX Barbell Row Rack (old school stijl chest en head supported) maar daar is weinig vraag naar dus die gaat uit het assortiment. Daar is nu nog één exemplaar van beschikbaar:

Daarnaast hebben we net de ATX Seal Row Bench nieuw uitgebracht:

Uiteindelijk gekozen voor de ATX Multi Grip Bar MG-2 en daar ben ik meer dan tevreden over! Meteen bij de eerste training al geen last meer van mijn pols. De korte variant is dan inderdaad ook niet nodig.

• #15.287
Uiteindelijk gekozen voor de ATX Multi Grip Bar MG-2 en daar ben ik meer dan tevreden over! Meteen bij de eerste training al geen last meer van mijn pols. De korte variant is dan inderdaad ook niet nodig.
Oeh kijk aan, dat is goed nieuws. Fijn dat het product voor jou zoveel verschil maakt :flex: Je bent altijd welkom om een review te schrijven op onze website, wanneer je over enkele weken per e-mail de uitnodiging daarvoor ontvangt.

Oeh kijk aan, dat is goed nieuws. Fijn dat het product voor jou zoveel verschil maakt :flex: Je bent altijd welkom om een review te schrijven op onze website, wanneer je over enkele weken per e-mail de uitnodiging daarvoor ontvangt.
Als ik korting krijg. ;) Grapje, net een review gedaan, nu afwachten of die goedgekeurd wordt.

• #15.289
Als ik korting krijg. ;) Grapje, net een review gedaan, nu afwachten of die goedgekeurd wordt.
Als je nou wacht op de uitnodiging zoals ik aangaf dan krijg je inderdaad een cadeaubon in ruil voor je review ;) Dat hebben we geautomatiseerd en verloopt via die review-uitnodiging-mail.

• #15.292
We hebben een klant die vorige week een ATX Cable Belt Squat Machine heeft gekocht maar er nu vanaf wilt omdat hij toch de voorkeur geeft aan een Leg Press toestel.

Mocht je interesse hebben dan kun je een vrijwel ongebruikt toestel met € 250 korting ophalen in omgeving Sint-Truiden, België.

Bij interesse zie de aanbieding op 2ehands.be:

Laatst bewerkt:
  • Haha
Zonde! Zo'n fijn toestel!
Kan die m niet retourneren bij jullie?

• #15.294
Zonde! Zo'n fijn toestel!
Kan die m niet retourneren bij jullie?
Tell me about it haha :p

Jawel retourneren is eventueel mogelijk maar dat loopt flink in de kosten op (vanwege transportkosten en omdat dit een een aankoop na showroombezoek en uitproberen van het toestel was, dus er is geen normaal retourrecht van toepassing zoals bij online aankopen). Daarom probeert hij het eerst via deze weg. Dat is voor ons ook handiger natuurlijk, anders zitten wij met zo'n groot opgebouwd toestel zonder verpakking.

• Like
Ik heb een vraag over de ATX Preacher Curl Option 2.0 voor de losse sz-bar. Wanneer je de bar op die houder hebt liggen en je de bar gaat laden met schijven, valt deze dan niet naar beneden als je een kant hebt geladen met wat schijven?..

Ik vraag dit omdat ik toch nog twijfel over de aanschaf van of de Trinity Tower of de Triplex Station met gewichtstapel. En gezien ik bij de laatste dan niet de ruimte meer heb voor de Bicep Blaster zou ik dan die losse Preacher Curl Option er bij willen nemen. Het machinale deel gebruik ik nu toch ook nooit dus dat is geen gemis.

• #15.296
Ik heb een vraag over de ATX Preacher Curl Option 2.0 voor de losse sz-bar. Wanneer je de bar op die houder hebt liggen en je de bar gaat laden met schijven, valt deze dan niet naar beneden als je een kant hebt geladen met wat schijven?..

Ik vraag dit omdat ik toch nog twijfel over de aanschaf van of de Trinity Tower of de Triplex Station met gewichtstapel. En gezien ik bij de laatste dan niet de ruimte meer heb voor de Bicep Blaster zou ik dan die losse Preacher Curl Option er bij willen nemen. Het machinale deel gebruik ik nu toch ook nooit dus dat is geen gemis.
Het accessoire biedt enkel een houder om de curlstang in te leggen. Het verwisselen van gewicht doe je gewoon op de grond. Als je dat in houder doet dan zou de curlstang inderdaad kantelen en eruit vallen.

We hadden in eerste instantie ook een versie met twee haakjes waarmee je de curlstang kon vergrendelen in de houder maar die hebben we nooit gemaakt want we dachten dat dat niet optimaal zou werken. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een zo simpel en goedkoop mogelijk accessoire (als tegenhanger van de duurdere machinale versie). Ik zal het balletje echter nog eens opgooien, misschien moeten we gewoon eens een prototype maken en kijken of het een handige toevoeging is :thumbup:

Is het niet een idee dan om gewoon twee smallere houders er op te maken ter breedte van het kussen ongeveer. Dan kun je er prima schijven op en af laden zonder dat de curlstang er af kiept.
Lijkt mij niet dat dat zoveel duurder hoeft te zijn.

• #15.298
Is het niet een idee dan om gewoon twee smallere houders er op te maken ter breedte van het kussen ongeveer. Dan kun je er prima schijven op en af laden zonder dat de curlstang er af kiept.
Lijkt mij niet dat dat zoveel duurder hoeft te zijn.
Buiten dat een lichte curlstang van 5 kg dan nog steeds vrij snel zou kunnen omkiepen, is die positie onhandig omdat je op die plekken juist je handen plaatst ;)

Houders die nog wat breder zijn dan het kussen (richting het uiteinde van de stang) zou wel kunnen werken maar dan krijg je een onhandig breed accessoire en dan loop je ook tegen het probleem aan dat sommige curlstangen misschien niet goed passen omdat ze niet altijd exact even lang zijn. De middenhouder is daarom toch de handigste en meest universele oplossing.

Buiten dat een lichte curlstang van 5 kg dan nog steeds vrij snel zou kunnen omkiepen, is die positie onhandig omdat je op die plekken juist je handen plaatst ;)

Houders die nog wat breder zijn dan het kussen (richting het uiteinde van de stang) zou wel kunnen werken maar dan krijg je een onhandig breed accessoire en dan loop je ook tegen het probleem aan dat sommige curlstangen misschien niet goed passen omdat ze niet altijd exact even lang zijn. De middenhouder is daarom toch de handigste en meest universele oplossing.
Ja zit zeker wel wat in idd.

We hadden in eerste instantie ook een versie met twee haakjes waarmee je de curlstang kon vergrendelen in de houder maar die hebben we nooit gemaakt want we dachten dat dat niet optimaal zou werken. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een zo simpel en goedkoop mogelijk accessoire (als tegenhanger van de duurdere machinale versie). Ik zal het balletje echter nog eens opgooien, misschien moeten we gewoon eens een prototype maken en kijken of het een handige toevoeging is :thumbup:
Dan ben ik wel benieuwd naar die versie!

Kan je de halter ook draaien in de ATX roller j-hooks? Dus niet alleen van links naar rechts maar de halter zelf draaien. Met de standaard j-hooks krijg ik vaak mijn grip niet helemaal lekker omdat de stang niet te draaien is.

Terug
Naar boven