Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.261
Komen jullie ook met een full rack met 2 weight stacks of is dat al de ATX Power Rack Pull Station FCR-780?
Die oplossing met een 'banana attachment' vind ik erg mooi bij het half rack. Maar zou dan wel weer liever een full rack willen.
En bieden jullie ook normale (rechte) pullup stangen aan ipv een multi grip?
Dat is inderdaad de FCR-780. Om kosten te besparen hebben we besloten dit met een single stack te doen maar je zult in het gebruik nauwelijks merken dat het niet twee losse stacks zijn.

We hebben voor de nieuwe rack series nog geen extra optrekstangen gemaakt. Misschien dat we wel een rechte optrekstang toevoegen maar dat is nog niet zeker, want bij de huidige 700 serie was daar echt enorm weinig vraag naar.

Hi @Fitness Seller,

Ik ben aan het kijken naar andere halterstangen omdat ik merk dat ik met de normale mijn pols teveel belast.

Nu kwam ik de ATX multi grip bar mg-1 en mg-2 tegen. Maar ook een ATX-LH-50-MG (bij onze oosterburen). Klopt het dat de MG-1 hier de vervanger van is? Zo ja, wat maakt het verschil (op de schuine balken in het midden)? Welke zou je adviseren?

Daarnaast kijk ik ook naar de ATX Short Multi Grip Bar. Is het slim om die er los bij te nemen of zal je met de MG-1 of MG-2 voldoende opties hebben?
Dat is inderdaad nog de oude versie, die is bij ons al uitverkocht. De nieuwe versies zijn wat hoogwaardiger afgewerkt en hebben nu losse sleeves (goedkopere verzending).

De korte variant kan handig zijn voor triceps of biceps oefeningen. Die is gewoon wat compacter en lichter. Als je de MG-1 (met rechte grepen) aanschaft dan zou de short variant nog wel handig kunnen zijn omdat die schuine grepen heeft. Als je de MG-2 (met schuive grepen) aanschaft dan heeft de short variant niet heel veel voordeel, behalve dat deze een stuk compacter en lichter is (16 kg vs 10 kg).

Dat is inderdaad de FCR-780. Om kosten te besparen hebben we besloten dit met een single stack te doen maar je zult in het gebruik nauwelijks merken dat het niet twee losse stacks zijn.

We hebben voor de nieuwe rack series nog geen extra optrekstangen gemaakt. Misschien dat we wel een rechte optrekstang toevoegen maar dat is nog niet zeker, want bij de huidige 700 serie was daar echt enorm weinig vraag naar.

Dat is inderdaad nog de oude versie, die is bij ons al uitverkocht. De nieuwe versies zijn wat hoogwaardiger afgewerkt en hebben nu losse sleeves (goedkopere verzending).

De korte variant kan handig zijn voor triceps of biceps oefeningen. Die is gewoon wat compacter en lichter. Als je de MG-1 (met rechte grepen) aanschaft dan zou de short variant nog wel handig kunnen zijn omdat die schuine grepen heeft. Als je de MG-2 (met schuive grepen) aanschaft dan heeft de short variant niet heel veel voordeel, behalve dat deze een stuk compacter en lichter is (16 kg vs 10 kg).
Ah jammer. Krijgen jullie zowel de MPHR-740 als de FCR-780 in de showroom? Zo ja, wanneer ongeveer?

• #15.263
Ah jammer. Krijgen jullie zowel de MPHR-740 als de FCR-780 in de showroom? Zo ja, wanneer ongeveer?
Deze toestellen worden pas in Q4 2024 verwacht dus dat duurt nog even. Ik weet nog niet welke racks we wel en niet kunnen opbouwen in de showroom — ruimte is helaas beperkt.

De smith machine attachment vind ik volgens de foto persoonlijk een tegenvaller: je moet zelf de hoogte instellen

• #15.265
De smith machine attachment vind ik volgens de foto persoonlijk een tegenvaller: je moet zelf de hoogte instellen
Dat klopt, er worden iets van 8 of 10 pinnen ofzo meegeleverd, dus je kunt meer dan genoeg hoogtes instellen. Een vaste oplossing zou (1) eerder in de weg zitten met andere accessoires en (2) een heel stuk duurder zijn.

Overigens zou je zelf M20 bouten kunnen gebruiken die je op elke hoogte bevestigd als je graag overal een pin wilt en als je die gaten verder niet nodig hebt :p

Laatst bewerkt:
Als iemand die misschien 2x met zo'n ding getraind heeft: dit betekent dan dat je hem op 4-5 posities kan "locken'?

• #15.269
Lijkt me zat en al helemaal een non issue als jullie de pins los aanbieden.

Zijn er plannen om een leg press plate aan te bieden om aan deze Smith toe te voegen?
Ja, er zitten gaten in de smith halterstang voor het bevestigen van een leg press optie.

Dat zal dezelfde leg press optie zijn (plaat + rugleuning) die ook bij de nieuwe Monster Gym 2.0 wordt meegeleverd. Die zal in de toekomst ook los te bestellen zijn (ergens tegen het einde van het jaar wellicht).

1724231988764.png

Voor wat betreft de nieuwe PRX-780;

Zie ik het goed dat de horizontale dwarsbalken, waar de chinup bar aan vast zit aan 1 kant, eventueel 1-2 gaten lager gezet zouden kunnen worden?
Dat zou voor mij zeer interessant zijn ivm kopstoten tegen het plafond met chinups :D. En zou dit dan nog steeds compatibel met de smith machine optie zijn? Aangezien ik niet goed kan zien hoe modulair de bevestiging daarvan is.
Als laatste; zijn deze rekken compatibel met de oudere indexing chinup bar?

• #15.271
Voor wat betreft de nieuwe PRX-780;

Zie ik het goed dat de horizontale dwarsbalken, waar de chinup bar aan vast zit aan 1 kant, eventueel 1-2 gaten lager gezet zouden kunnen worden?
Dat zou voor mij zeer interessant zijn ivm kopstoten tegen het plafond met chinups :D. En zou dit dan nog steeds compatibel met de smith machine optie zijn? Aangezien ik niet goed kan zien hoe modulair de bevestiging daarvan is.
Als laatste; zijn deze rekken compatibel met de oudere indexing chinup bar?
Ja, die kun je naar beneden verplaatsen in stappen van 5 cm.

De smith option zou je dan ook nog moeten kunnen bevestigen (maar die moet je dan wel op de originele hoogte bevestigen, tenzij je zelf de geleidestangen inkort). Hou er rekening mee dat de smith halterstang een "parkeerpositie" heeft door deze bovenaan aan de optrekstang in te haken. Als je de optrekstang lager dus aan het rack zou bevestigen, dan zal de smith halterstang in de parkeerpositie ook lager komen te hangen.

Ja, de huidige Indexing Chin-up Bar past ook op het nieuwe PRX-780 rack.

Laatst bewerkt:
Ja die kun je naar beneden verplaatsen in stappen van 5 cm.

De smith option zou je dan ook nog moeten kunnen bevestigen (maar die moet je dan wel op de originele hoogte bevestigen, tenzij je zelf de geledestangen wilt inkorten). Hou er rekening mee dat de smith halterstang een "parkeerpositie" heeft door deze bovenaan aan de optrekstang in te haken. Als je de optrekstang lager dus aan het rack zou bevestigen, dan zal de smith halterstang in de parkeerpositie ook lager komen te hangen.
Klinkt goed! Voor wat betreft de parkeerpositie is wat lager ook prima; ben niet zo lang :D
Ik heb gereedschap om stangen in te korten etc, maar als dat niet perse nodig is laat ik dat lekker gaan!
Ik houd de rekken rustig in de gaten :)

Ja, er zitten gaten in de smith halterstang voor het bevestigen van een leg press optie.

Dat zal dezelfde leg press optie zijn (plaat + rugleuning) die ook bij de nieuwe Monster Gym 2.0 wordt meegeleverd. Die zal in de toekomst ook los te bestellen zijn (ergens tegen het einde van het jaar wellicht).

1724231988764.png
Ziet er echt fantastisch uit voor mijn ruimte. Met geen mogelijkheid ruimte voor een dedicated been machine, maar had al wel bedacht dat, mocht ik ooit verhuizen, de nieuwe vertical leg press er komt. Ik kijk uit naar de release💪💪

@Fitness Seller

Heb je toevallig een idee hoe hoog het rack is met de lat pulldown met 125kg gewichtsstapel option er aan de achterkant aan? Rack zelf zou met 3cm over moeten passen, maar ben bang dat het rack met de lat pulldown te hoog zou kunnen zijn.

• #15.275
@Fitness Seller

Heb je toevallig een idee hoe hoog het rack is met de lat pulldown met 125kg gewichtsstapel option er aan de achterkant aan? Rack zelf zou met 3cm over moeten passen, maar ben bang dat het rack met de lat pulldown te hoog zou kunnen zijn.
Het rack blijft even hoog met de pulley optie (~228 cm). De achterste dwarsbalk wordt naar beneden verplaatst om de pulley optie te bevestigen.

IMG_7690.jpeg

Hahaha! Als je ruimte hebt voor de Trinity Tower dan zeker doen :p :cool:
Op dit moment nog niet nee.. Maar binnen max 1 jaar is die vakantiekar er uit omdat we wat ander en groters willen, en die gaat extern gestald worden en heb ik dus die ruimte erbij 😇
Vakantiekar is er al uit ondertussen! 👌🏻😁
20240820_164737.jpg

Ik droom vooral van een mooie atx seated leg curl / extension met een flinke gewichtstapel...
Dat is dan een droom die uiteindelijk realiteit zal worden, want daar hebben we onze ogen ook op gericht ;) De huidige Leg Curl/Leg Extension is wel aan een upgrade toe.

Is hier al meer over bekend? Dit heeft bij mij voorrang op de Trinity Tower namelijk.
Of duurt dat nog wel tot volgend jaar?

Komt er ook een smith uitbreiding voor de FCR-780? Ik wil mijn home gym die bestaat uit budget prut volledig vernieuwen en ik zit op de MCR-780 te azen vanwege het gemak van de Cable Cross/Pulldown/Seated row, maar vind voor solo trainen toch een smith machine wel heel erg fijn voor de gemoedsrust en merk dat ik daardoor nu gewoon nagenoeg nooit 'mijn best doe'. Dus het wordt waarschijnlijk zodra ze uitkomen of de MCR-780 met een losse smith machine (bvb MPX-500) of idealiter de FCR-780 met een smith attachment.

• #15.278
Is hier al meer over bekend? Dit heeft bij mij voorrang op de Trinity Tower namelijk.
Of duurt dat nog wel tot volgend jaar?
Nee daar zijn we helaas nog totaal niet aan toegekomen, maar de ingenieur geeft aan dat hij daar binnenkort aan wil beginnen. Eerst zal de huidige leg curl/extension een update krijgen en dan komt er nog een seated variant. Maar of die met stackweight gaat zijn is nog niet 100% zeker.

Komt er ook een smith uitbreiding voor de FCR-780? Ik wil mijn home gym die bestaat uit budget prut volledig vernieuwen en ik zit op de MCR-780 te azen vanwege het gemak van de Cable Cross/Pulldown/Seated row, maar vind voor solo trainen toch een smith machine wel heel erg fijn voor de gemoedsrust en merk dat ik daardoor nu gewoon nagenoeg nooit 'mijn best doe'. Dus het wordt waarschijnlijk zodra ze uitkomen of de MCR-780 met een losse smith machine (bvb MPX-500) of idealiter de FCR-780 met een smith attachment.
Hoe/waar wil je dan een smith systeem bevestigen aan de FCR-780? Dat kan niet aan de voorzijde omdat je dan de verstelbare kabels niet meer kunt gebruiken en het kan ook niet binnenin het rack want dan kun je de safety spotters niet meer gebruiken.

Dus dan zou je alleen een half rack overhouden en dat bieden we al aan in de vorm van de SCR-760 en de Monster Gym.

Laatst bewerkt:
Nee daar zijn we helaas nog totaal niet aan toegekomen, maar de ingenieur geeft aan dat hij daar binnenkort aan wil beginnen. Eerst zal de huidige leg curl/extension een update krijgen en dan komt er nog een seated variant. Maar of die met stackweight gaat zijn is nog niet 100% zeker.

Hoe/waar wil je dan een smith systeem bevestigen aan de FCR-780? Dat kan niet aan de voorzijde omdat je dan de verstelbare kabels niet meer kunt gebruiken en het kan ook niet binnenin het rack want dan kun je de safety spotters niet meer gebruiken.

Dus dan zou je alleen een half rack overhouden en dat bieden we al aan in de vorm van de SCR-760 en de Monster Gym.

Vermoeden had ik al, leek inderdaad niet mogelijk om magisch een Smith Machine aan de FCR te plakken. Ik heb inderdaad beide apparaten bekeken en concessies zijn altijd nodig als budget en ruimte hun grenzen hebben. Ook de Monster 2.0 leek mij idd een goede optie, maar de lat pulldown en seated row optie zijn daarbij misschien weer minder fijn, die zijn bij de MCR-780 dan weer prachtig :). Enfin, bedankt voor de reactie. Weet ik genoeg en wacht ik de beschikbaarheid af!

• #15.280
Vermoeden had ik al, leek inderdaad niet mogelijk om magisch een Smith Machine aan de FCR te plakken. Ik heb inderdaad beide apparaten bekeken en concessies zijn altijd nodig als budget en ruimte hun grenzen hebben. Ook de Monster 2.0 leek mij idd een goede optie, maar de lat pulldown en seated row optie zijn daarbij misschien weer minder fijn, die zijn bij de MCR-780 dan weer prachtig :). Enfin, bedankt voor de reactie. Weet ik genoeg en wacht ik de beschikbaarheid af!
Bij de Monster Gym 2.0 zijn beenrollen inbegrepen voor de lat pulldown en die kun je tevens gebruiken als voetsteunen voor rows. Maar bij de MCR-780 is dat inderdaad net een tikkeltje handiger omdat die een aparte lat pulldown met zitting/beenrollen en een aparte low row met voetsteunen heeft.

Terug
Naar boven