MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

@Fitness Seller

Vroeger hadden jullie wit/ lichtgrijze, rubberen tegels met zwarte spikkels (van Gymfloor geloof ik). Kunnen jullie nog aan deze komen?

Nee helaas, die worden al een hele lange tijd niet meer gemaakt :(

IMG_20250521_130735.jpg

Eindelijk wat gevonden elders, maar dan een rol. 2130 euro voor 18m2 exclusief importkosten! Ze zitten in Engeland. Iets te prijzig.
De witte tegels/ matten zijn niet makkelijk te krijgen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #15.544
Eindelijk wat gevonden elders, maar dan een rol. 2130 euro voor 18m2 exclusief importkosten! Ze zitten in Engeland. Iets te prijzig.
De witte tegels/ matten zijn niet makkelijk te krijgen.
Witte matten zijn altijd wat duurder (vanwege het productieproces, want het is veel lastiger om rubber wit te maken) maar dat aanbod dat je uit Engeland hebt gekregen is wel héél erg prijzig.

We zouden wellicht kunnen vragen of we die oude matten voor jou nog een keer kunnen laten maken door de fabriek, maar ik denk dat we dan aan een minimale hoeveelheid vast zitten. Lees ik het goed dat je 18 stuks nodig hebt? Want ik denk dat dat er te weinig zullen zijn.

EDIT: Never mind, we hebben contact gehad met de fabriek maar helaas kunnen ze die matten echt niet meer maken :(

Laatst bewerkt:
Rond de €999,- (toestel weegt 96 kg, het dubbele van sommige vergelijkbare toestellen van concurrenten, en is gecertificeerd voor gebruik in sportscholen).

1748354493342.png
1K voor een plate loaded uitvoering.. Ben nu helemaal blij dat ik een toestel heb besteld met gewichtstapel.. voor iets meer dan 500 euro extra!

• #15.552
1K voor een plate loaded uitvoering.. Ben nu helemaal blij dat ik een toestel heb besteld met gewichtstapel.. voor iets meer dan 500 euro extra!
Probeer het toestel maar eens uit wanneer je de kans krijgt, want met alle verstelmogelijkheden (en zelfs weerstandsbanden) zijn de bewegingen en krachtcurve subliem voor zowel leg extension als leg curl. Ik denk dat vooral de bodybuilding puristen dat wel kunnen waarderen.

Probeer het toestel maar eens uit wanneer je de kans krijgt, want met alle verstelmogelijkheden (en zelfs weerstandsbanden) zijn de bewegingen en krachtcurve subliem voor zowel leg extension als leg curl. Ik denk dat vooral de bodybuilding puristen dat wel kunnen waarderen.
Oh als ik weer eens in Wassenberg ben ga ik zeker wel even uitproberen evenals de liggende gezien ze daar beide al in de showroom staan weet ik.
Maar dan nog weet ik zeker dat het niet gelijkwaardig zal zijn aan een toestel met verticale gewicht geleiding (gewichtstapel of plate loaded) aan een kabel..

• #15.554
Oh als ik weer eens in Wassenberg ben ga ik zeker wel even uitproberen evenals de liggende gezien ze daar beide al in de showroom staan weet ik.
Maar dan nog weet ik zeker dat het niet gelijkwaardig zal zijn aan een toestel met verticale gewicht geleiding (gewichtstapel of plate loaded) aan een kabel..
Dat ligt volledig aan het toestel, zoals de verstelmogelijkheden en de vorm van de cam etc. Veel stackweight toestellen hebben weinig verstelmogelijkheden en een simpele lineaire overbrenging van de kabel omdat de ontwerper niet beter weet. Dat voelt lang niet altijd even goed aan (ik heb in alle jaren op de FIBO al genoeg leg extension/leg curl toestellen uitgeprobeerd die helemaal niet goed aanvoelden, zelfs van de bekende sportschoolmerken waar zo'n toestel meer dan 5000 euro kost). Onze stackweight uitvoering zal in ieder geval erg goed worden :cool:

Dat ligt volledig aan het toestel, zoals de verstelmogelijkheden en de vorm van de cam etc. Veel stackweight toestellen hebben weinig verstelmogelijkheden en een simpele lineaire overbrenging van de kabel omdat de ontwerper niet beter weet. Dat voelt lang niet altijd even goed aan (ik heb in alle jaren op de FIBO al genoeg leg extension/leg curl toestellen uitgeprobeerd die helemaal niet goed aanvoelden, zelfs van de bekende sportschoolmerken waar zo'n toestel meer dan 5000 euro kost). Onze stackweight uitvoering zal in ieder geval erg goed worden :cool:
En wanneer wordt die verwacht? Renders?

• #15.558
Hoe weet je dan al dat die beter gaat zijn 😃🤪
Huh? :o We beginnen niet natuurlijk niet lukraak aan een toestel te werken zonder eerst daarover na te denken en onderzoek naar te doen. We hebben diverse ideeën besproken en de ingenieur heeft al wat opties in gedachte en zelfs wat schetsen gemaakt. Maar hij is nog niet begonnen daadwerkelijk te ontwikkelen.

Nu komt er opeens toch wel een zittende variant met een gewichtstapel?... 😵‍💫

Terug
Naar boven